Earth 2160 Review

default

Dimensiune font:

| 23-10-2012 19:01

Earth 2160 Review

   Ati putea spune ca sunt cinic (si probabil ca ati avea dreptate), insa de fiecare data cand aud de un nou RTS care se desfasoara in viitor, nu pot sa nu ma gandesc decat ca va fi la fel ca toate celelalte dinaintea lui. Nici nu e nevoie sa aud ceva despre poveste, fiindca in mare e intotdeauna aceeasi idee: e vorba de rasa umana, care intr-un viitor mai mult sau mai putin indepartat, a progresat suficient de mult incat sa se imprastie in cele patru zari ale Universului, intalnind bineinteles in drumul ei si o rasa de extraterestrii cam antisociala, care se hotaraste sa ne faca felul. Scurt pe doi si asta-i povestea. In cazul lui Earth 2160, lucrurile sunt un pic mai interesante, el fiind cel de-al treilea titlu al unei serii care a adunat destul de multi fani si laude de-a lungul anilor, continuand povestea stabilita deja de predecesorii sai: multumita unui “mic” razboi nuclear intre Eurasian Dynasty si United Civilized States, orbita Pamantului este modificata, planeta indreptandu-se vertiginos catre Soare. In loc sa colaboreze pentru a salva cati mai multi oameni, cele doua factiuni (la care li se alatura si Lunar Corporation, care locuiau linistiti pe Luna) incep sa se bata precum chiorii pe si asa limitatele resurse ramase, pentru a construi o nava imensa si sa fuga pe Marte. Acum este 2160, iar Pamantul a fost distrus. Putinii supravietuitori care reusesc sa ajunga pe Planeta Rosie incep lentul proces de terraformare pentru a o face mai ospitaliera, insa in cea mai pura traditie umana, fiecare factiune are planurile ei si nu colaboreaza cu celelalte. Asta pana cand afla ca nu suntem atat de singuri in Univers pe cat credeam, viitorul intregii rase umane fiind acum pe muchie de cutit.

Earth 2160 Earth 2160 Earth 2160

     Dupa introducere si modul in care am prezentat povestea ati putea crede ca am pregatit terenul pentru a va spune ca Earth 2160 este un joc prost. Nu, departe de asta, Earth 2160 este un RTS reusit, insa daca sunteti un fan al genului, probabil ca foarte multe elemente din acest joc le-ati vazut deja si in alte titluri aparute pana acum. Reteta de baza a ramas aceeasi: construiti o baza, strangeti resurse, creati o o armata (preferabil mai mare decat cea a inamicului) dupa care incepe lupta. Cele patru parti beligernate au stiluri diferite de joc, dar si de construire a bazelor. Cele trei factiuni umane urmeaza o linie devenita standard: se incepe cu o cladire principala, dupa care se construiesc celelalte utilitati.

     Constructia bazelor este modulara, cladirile fiind aproape intotdeauna legate intre ele. Stilurile de constructie adoptate de fiecare rasa se pot dovedi insa si calcaiul lui Ahile, daca sunt speculate de un jucator inteligent. Lunar Corporation au baze supraetajate, sub forma de turn. Daca distrugeti baza turnului, toate cladirile construite deasupra se duc odata cu el. Eurasian Dynasty pe de alta parte are toate cladirile interconectate, uneori prin tuneluri (cei care au jucat M.A.X – Mechanized Assault & Exploration vor recunoaste imediat asemanarea). Daca insa distrugeti un astfel de tunel, care duce si la generatoarele de energie ale bazei respective, veti dezactiva toate sistemele defensive dintr-o singura mutare. Acest aspect, cumulat si cu stilul vizual complet diferit al celor 4 factiuni le confera acestora o unicitate rar intalnita in RTS-uri, fiecare dintre ele pretandu-se unui anumit stil de jucator: Euroasian Dynasty sunt cei mai apropiati de conceptul unei armate “clasice”, cu tancuri si restul jucariilor aferente. Lunar Corporation este o factiune exclusiv feminina (si se mai spune ca fetele nu sunt la fel de dure ca baietii), axandu-se foarte mult pe arme si tehnologii foarte sofisticate. United Civilized States au o slabiciune teribila pentru tot ce tine de roboti bipezi (cunoscuti si sub numele de mechs), iar extraterestrii (denumiti foarte original “Aliens”) au poate cel mai interesant stil de dezvoltare si de creare a unitatilor, lucru care ii face insa si cel mai dificil de stapanit si invatat, mai ales in multiplayer. Ei compenseaza insa acest mic neajuns cu unitati foarte puternice.

     Tehnologiile pe care le puteti cerceta sunt si ele foarte numeroase, fiecare factiune avand propriul arbore tehnologic pe care il puteti cerceta la discretie, daca aveti suficiente facilitati si resurse. Partea mai interesanta vine din faptul ca va puteti crea si propriile unitati, in functie de necesitati sau situatie. Aveti un inamic care s-a baricadat in propria baza? Cercetati niste arme de asediu, puneti-le pe un sasiu si ati rezolvat problema. Navele de vanatoare va creeaza probleme si va macelaresc trupele inainte ca ele sa poata trage un foc? Cateva unitati antiaeriene mobile s-ar putea sa fie exact ce aveti nevoie. Numarul tehnologiilor puse la dispozitie nu este doar de dragul de a aglomera ecranul de cercetare si a impresiona jucatorul, fiecare dintre ele fiind folositoare la ceva. De altfel, specializarea excesiva intr-un anumit domeniu nu este tocmai recomandata, armatele combinate fiind, ca si in alte RTS-uri anterioare, cea mai buna solutie pentru victorie. Altfel, daca cercetati doar arme energetice si lasere spre exemplu, s-ar putea sa va treziti la un moment dat ca inamicii vostri si-au echipat toate trupele cu armura reflectorizanta, negandu-va dintr-o singura miscare avantajul pe care-l aveati pana atunci asupra lor.

  Cu toate ca de obicei in RTS-uri AI-ul nu este teribil de inteligent, in Earth 2160 el este capabil sa se adapteze la stilul vostru de joc si sa va puna reale probleme. Daca dupa 2-3 atacuri va vedea ca v-ati baricadat in spatele unor ziduri si pozitii defensive statice, va incerca fie sa va atace din alta directie, fie sa foloseasca unitati aeriene sau de artilerie. De asemenea, el va incerca pe cat posibil sa contracareze tehnologiile pe care le cercetati cu altele din propriul arbore tehnologic, folosind principiul piatra-foarfeca-hartie. Pe nivelele mai mari de dificultate, el va organiza si ambuscade, incercand sa va atraga cat mai multe unitati in capcana sau chiar si diversiuni. Intr-unul din meciurile skirmish, dupa o lupta crancena in fata bazei proprii, am iesit la atac cu ce unitati mai aveam pentru a specula victoria obtinuta. Nu mica mi-a fost insa mirarea cand am descoperit ca la o distanta nu foarte mare de baza ma asteptau toate unitatile grele ale inamicului, impreuna cu un suport aerian consistent: lupta precedenta nu fusese decat o actiune menita sa-mi slabeasca apararea, iar acum AI-ul urma sa incheie socotelile. Bineinteles ca m-a batut de mi-au mers fulgii.

Earth 2160 Earth 2160 Earth 2160

     Agentii virtuali si eroii sunt alte doua elemente interesante introduse in joc de catre producatori. Fata de un soldat obisnuit, atat eroii cat si agentii virtuali sunt mult mai puternici, au diverse abilitati, pot folosi medikit-uri pentru a se vindeca, cat si diverse arme sau echipamente gasite in timpul jocului (armuri, generatoare portabile de scuturi, mine, bombe cu telecomanda etc). Aceste obiecte pot fi accesate din inventarul personajului, asa cum suntem obisnuiti in RPG-uri. Daca agentii virtuali sunt mercenari pe care puteti sa-i angajati oricand, eroul vostru nu este dispensabil, iar daca moare in timpul unei misiuni, Game Over, asa ca aveti mare grija de el. In momentul cand un agent devine disponibil pentru angajare, veti putea licita pentru serviciile sale impotriva celorlalti jucatori. De asemenea, agentii tin minte toate contractele pe care le au in timpul unui joc (un contract dureaza 15 minute, iar daca nu il reinnoiti, agentul va disparea de pe harta). Daca sunteti un angajator bun, s-ar putea ca agentii cu care ati mai lucrat sa va faca niste reduceri in privinta salariului cerut sau sa doreasca sa lucreze numai cu voi. Beneficiile aduse de acestia nu sunt nici ele de neglijat: imbunatatirea cercetarii, spionarea adversarilor, extragerea mai eficienta a resurselor samd. De asemenea, agentii au si propria lor personalitate. Unii dintre ei sunt dusmani de moarte, iar un agent poate sa va ofere serviciile sale la un pret redus daca afla ca dusmanul sau de moarte a fost recrutat de alta factiune. Si nu in ultimul rand, daca aveti de gand sa incheiati un contract cu un agent inainte de termen, gandititi-va de doua ori inainte sa faceti acest lucru. Ei va vor tine minte iar data viitoare s-ar putea sa nici sa nu vrea sa negocieze cu voi sau sa-si ofere serviciile la preturi foarte ridicate.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Atenție, români: O CLIPĂ de gelozie vă poate costa șapte ani de închisoare!
25/12/2019 11:09

Tot mai multi romani au descoperit in ultimul an că sunt spionati de partenerii de viată cu ajutorul unor programe informatice. Desi folosirea lor este ilegală, sute de astfel de aplicatii pot fi descărcate ...

Cine sunt moștenitorii lui Nicolae Ceaușescu și ce drum au ales în viață?
21/11/2019 08:26

    Nicolae si Elena Ceausescu au avut impreună trei copiii, Valentin, Zoia si Nicu. Dintre acestia, astăzi doar Valentin mai trăieste. Rudele fostului dictator au preferat de-a lungul ...

BOMBA ATOMICĂ în justiția română DETONATĂ de Comisia Europeană - Ce a stabilit privind deciziile CCR
12/11/2019 11:29

Comisia Europeană a răspuns intr-un prim caz in care instanta supremă a transmis Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) si in general arată că deciziile Curtii Constitutionale a Romaniei nu contravi ...

O femeie de 79 de ani a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit niste pisici din vecini
02/08/2019 11:24

 Nancy Segula, o americanca de 79 de ani din Garfield Heights, Ohio, a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit pisici, chiar daca fusese atentionata in mod repetat sa inceteze. Totul a inceput ...

Românii, JEFUIȚI pe autostradă cu metoda
08/07/2019 19:49

  Din cele povestite de bărbatul care era să cadă pradă hotilor, doi indivizi circula cu o dubă de Bulgaria si pandesc masini lăsate descuiate sau cu soferi care se odihnesc. Acestia deschid portier ...

Demonstraţie VIDEO. Cum poate fi FRAUDATĂ extragerea loto
22/04/2018 20:00

 Un roman a demonstrat insă că extragerile loto pot fi măsluite cu ajutorul energiei electrostatice. El şi-a confecţionat propria urnă, asemănătoare cu cea din care au loc extragerile la Loteria Ri ...

  Anunţuri de cazare false, pe OLX (MERCADOR) si Tocmai.ro. Au rămas fără bani şi fără cazare! NOI ÎNŞELĂTORII PE LITORAL:
13/12/2015 22:30

 Două familii, din Bucureşti şi Iaşi, au căzut in plasa unor astfel de escroci şi in loc să petreacă o săptămană de vis pe litoral, au rămas şi fără bani, şi fără cazare, scrie cugetliber ...

Lucrare de control! Ce mesaj a putut să-i lase o profesoară de matematică unei eleve care nu a găsit rezolvare la exercițiu
06/01/2015 19:27

 "Scoateti o foaie de hartie!", vă sună cunoscut, nu-i asa? Ei bine, această metodă destul de temătoare pentru elevi s-a păstrat din generatie in generatie. Doar că in prezent, imaginatia ...

La un pas de moarte în DIRECT după ce un aruncător de CUŢITE şi-a greşit ŢINTA VIDEO
06/01/2015 16:01

 În timpul unui spectacol transmis in direct in Lituania, spectatorii au privit inmărmuriţi cum asistentul unui maestru a fost de două ori pe punctul de a fi grav rănit sau chiar ucis. Două cuţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei