Enemy Territory: Quake Wars

default

Dimensiune font:

| 22-10-2012 14:14

Enemy Territory: Quake Wars

Un jucator in propria sa liga

 

Cooperarea in joaca pe echipe nu este pentru oricine, mai ales acum cand jocurile au devenit din ce in ce mai tactice, insa cel mai nou joc al studioului Splash Damage ne incurajeaza si ne da noi motive sa muncim in echipa, oferindu-ne recompense individuale, actiune alerta si misiuni cu obiective bine determinate pe sistemul „o echipa ataca, iar cealalta se apara." Din avion, Quake Wars seamana izbitor de mult cu Battlefield 2142, deoarece ambele jocuri sunt FPS-uri team-based unde actiunea se petrece in camp deschis, ofera un sistem de clase de personaje din care sa alegem uniforma care ni se potriveste cel mai bine si vehicule care amplifica proportiile macelului. Asemanarile se opresc insa aici, diferentele la nivel de detaliu fiind suficient de mari pentru a le putea deosebi cu usurinta, iar asta pentru ca succesorul spiritual al excelentului Wolfenstein: Enemy Territory evita gameplay-ul specific razboiului de uzura din Battlefield, insistand sa ne puna in fata unor provocari mai interesante, cu misiuni structurate pe etape.

 

Invazie cu zurgalai

 

Din punct de vedere cronologic, actiunea din Enemy Territory: Quake Wars se petrece inaintea evenimentelor din Quake II, cand Strogg, o rasa extraterestra de cyborgi, invadeaza Pamantul aterizand pe mai multe continente simultan, iar GDF (Global Defense Force) primeste misiunea de a-i alunga. Totusi, desi recreaza bataliile importante purtate de-a lungul razboiului, hartile din Quake Wars nu sunt legate intre ele din punct de vedere narativ, iar dintre toate modurile de joc, care in total sunt trei, cel mai jucat este Campanie. Principala caracteristica a acestuia este ca face conexiunea intre trei harti, asmutind cele doua echipe adverse una impotriva celeilalte in vederea obtinerii titlului de „cel mai bun din trei meciuri consecutive dintr-o serie." La randul lor, hartile sunt impartite in teritorii, echipa care isi apara obiectivele detinandu-le initial pe toate, cu exceptia unuia dintre ele, de unde porneste atacul echipei adverse. Mentinerea controlului asupra teritoriilor este foarte importanta, deoarece putem construi turele si piese de artilerie numai pe teritoriile aflate in proprietatea echipei noastre. Pe masura ce avanseaza, indeplinind propriile ei obiective, echipa atacatoare castiga noi teritorii, pe care echipa care le apara trebuie sa le protejeze de-a lungul unei perioade de timp bine determinate, recucerirea lor fiind imposibila. Pe harta Outskirts, de exemplu, extraterestrii Strogg au amplasat un dispozitiv care sa supravegheze constructia unei fabrici, misiunea fortelor GDF fiind aceea de a sparge liniile de aparare Strogg, sa fure dispozitivul si sa-l transporte la inaltul comandament GDF pentru a-l supune unei analize atente. In acest caz, echipa GDF este in ofensiva, iar echipa Strogg in defensiva, primul pas pe care trebuie sa-l faca atacatorii fiind distrugerea baricadei, trimitand soldati care plaseze incarcaturi explozive pe ea. Constructorii Strogg le pot dezamorsa insa, daca reusesc sa ajunga la ele in timp util. Odata distrusa baricada, un membru al echipei GDF trebuie sa conduca apoi un MCP (Post Mobil de Comanda) dincolo de baricada, si sa-l parcheze in curtea Avanpostului Central. Fortele Strogg pot opri deplasarea MCP-ului avariindu-l, inginerii GDF fiind adesea obligati sa-l repare din mers. Daca MCP-ul reuseste sa ajunga intreg la destinatie, un agent Covert Ops trebuie sa dezactiveze apoi generatorul de scut, permitandu-le camarazilor sai sa patrunda in inima bazei adverse. In cazul in care echipa GDF indeplineste toate obiectivele in intervalul de timp alocat partidei, castiga. In caz contrar, victoria le va apartine fortelor Strogg.

 

Experienta in campul muncii

 

Pe masura ce colectia de frag-uri creste si indeplinesti obiectivele de pe harta, precum si cele aferente clasei din care faci parte, castigi puncte de experienta ce-ti recompenseaza efortul depus, iar Campania este modul ideal de a aduna cat mai multe, deoarece ai mai mult timp la dispozitie pentru a obtine rezultate. Recompensele includ arme mai bune, precizie sporita, mai multa munitie si multe altele, insa arsenalul este resetat la finalul seriei, fortandu-te sa o iei din nou de la capat, ajutat de echipamentul standard. Probabil ca astfel producatorul a vrut sa pastreze un oarecare echilibru intre forte, asigurandu-se ca o echipa de nivel mare nu va avea niciodata ocazia sa decimeze cu usurinta un adversar mult mai slab. Totusi, este putin dureros sa te vezi despuiat de recompense, mai ales dupa ce le-ai obtinut cu atata truda... Oare asta nu scade putin (cam mult) din semnificatia recompenselor in sine?

Anyways, in Quake Wars talentul adevarat se vede intr-un clasament general, avansarea in grad netinand cont doar de acumularea unei gramezi de puncte de experienta, ci si de indeplinirea obiectivelor secundare stabilite de echipa. Cu alte cuvinte, daca te intereseaza doar gradele si nu iti pasa daca echipa ta castiga, oricum esti nevoit sa indeplinesti toate obiectivele secundare, altfel nu vei creste in grad. In acest fel, jocul incurajeaza camaraderia si obliga oile ratacite sa se alature echipei.

Asadar, munca in echipa este importanta in Quake Wars, dar si mai important este sa-ti stii bine meseria si care este rolul tau in familie, deoarece anumite obiective pot fi indeplinite doar de o clasa anume. De exemplu, daca joci din bocancii unui Covert Ops GDF (adica ai lunetistului), iar urmatorul obiectiv te pune in situatia de a hack-ui o hardughie computerizata, va trebui sa-ti parasesti cuibul din varful muntelui, sa te avanti printre gloante si explozii catre destinatia finala, cu speranta ca vei ajunge intreg acolo. In Quake Wars, fiecare clasa are rolul ei pe campul de lupta. Indeplinirea unor obiectivele multiple, ce necesita colaborarea dintre mai multe clase diferite, nu numai ca forteaza o echipa sa detina cate un jucator din fiecare clasa, dar incurajeaza jucatorii sa se joace cu toate clasele disponibile, pentru ca astfel au sansa de a creste mai repede in grad. O echipa alcatuita numai din ingineri sau soldati (functie de clasa necesara indeplinirii obiectivului) nu va avea niciodata sorti de izbanda impotriva unei echipe multilateral-dezvoltate; cativa soldati nu au cum, practic, sa se apropie de podul ce trebuie construit pentru a cuceri un teritoriu, in lipsa inginerilor care sa il ridice, a artileristilor care sa le deschida calea si, de ce nu, a medicilor care sa-i resusciteze daca sfarsesc tragic.

Clasele sunt in numar de cinci, iar in cazul GDF ele sunt: Soldatul, a carui putere mare de foc il recomanda la distrugerea obiectivelor, Medicul care poate reinvia camarazii cazuti pe front si imparte pachetele cu sanatate si Inginerul care construieste turele defensive, repara orice si se achita de cladirea structurilor de care are nevoie echipa pentru a invada teritoriul inamic. Despre lunetisti, numai de bine. Identice prin functionalitate, clasele Strogg sunt alcatuite din Aggresor, Technician, Constructor, Oppressor si Infiltrator. Ca o paranteza, este bine de stiut ca atat Covert Ops-ul, cat si Infiltrator-ul pot fura uniforma unui adversar cazut la pamant si sa se strecoare incognito in curtea inamicului. In plus, ambele factiuni poseda cate un garaj intesat cu vehicule reprezentative pentru fiecare rasa, numai bune pentru a transporta rapid trupele pe campul de lupta sau pentru a decima infanteria adversa. Nu sunt indestructibile si nici nu joaca intotdeauna un rol crucial, dar in mainile unor asi ai zborului sau ai volanului pot oferi un avantaj considerabil echipelor din care fac parte meseriasii in cauza.

Şi inca ceva. Spre deosebire de armele GDF, care folosesc arsenalul clasic de gloante si rachete, dar intr-o forma mai evoluata, fanii jocurilor Quake vor descoperi cateva variatiuni pe aceeasi tema ale catorva arme reprezentative pentru serie, cum ar fi rail gun-ul, nail gun-ul, lansatorul de „strachete", carabina cu doua tevi si hyper blaster-ul. Pana si gameplay-ul, foarte alert, s-a pastrat in mare masura, actiunea din Quake Wars fiind astfel mai frenetica si mai brutala decat cea din Battlefield 2142.

 

Splashed and Damaged

 

Chiar daca jocul pune puternic accentul pe multiplayer, in Enemy Territory: Quake Wars exista totusi si o campanie single player, cu boti destepti si tot tacamul. Ma rog, impropriu spus campanie, daca ne gandim ca suntem invitati sa jucam pe aceleasi harti, insa nu exista metoda mai buna de a te familiariza cu gameplay-ul si sa observi linistit diferentele dintre GDF si Strogg, vehiculele si clasele acestora. Level designul, dar si layout-ul hartilor (in numar de 12) sunt foarte reusite, iar echilibrul dintre spatiile exterioare intinse si cele interioare, unde luptele „mano-a-mano" pot deveni surprinzator de personale, se simte. Totusi, Splash Damage si id Software au ales sa sacrifice intr-o oarecare masura grafica de zile mari in favoarea gameplay-ului, aparent pentru a putea fi jucat pe o varietate mai mare de sisteme. Jucatorul, arma acestuia, vehiculele si efectele vizuale, cum ar fi aerul distorsionat de caldura degajata de arma, sunt singurele capitole la care Quake Wars straluceste din punct de vedere vizual, atentia de care a dat dovada producatorul in cazul acestora fiind de-a dreptul exemplara. Prin comparatie, restul obiectelor nu sunt detaliat texturate, iar exploziile sunt lipsite de spectaculozitatea pe care o astepti de la un joc in care se trage cu tunuri orbitale, rachete si ploua cu grenade. Dar asta nu inseamna ca grafica din Quake Wars nu o concureaza cu succes pe cea din Battlefield 2142; pur si simplu evita sa impinga limitele si cu asta, basta.

 

In ciuda catorva probleme minore si a faptului ca in prima faza nu te poti abtine sa nu-l compari cu Battlefield 2142, Enemy Territory: Quake Wars este un joc deosebit, creat de oameni care stiu cu ce se mananca astfel de jocuri. Este distractiv, accesibil, cu un gameplay variat, actiune frenetica si idei ce reusesc adesea sa trimita concurenta la plimbare. In concluzie, cumparati-l. Daca n-aveti bani, imprumutati, cersiti sau implorati, pentru ca merita sa-l jucati.


Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:04

1. Informații generale privind concedentul, în special denumirea, codul de identificare fiscală, adresa, numărul de telefon, fax şi/sau adresa de e-mail, persoană de contact: Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Bivolari, judeţul Iasi, telefon 0232-298555, Fax: 0232-298508, email primaria primariabivolari@yahoo.com, persoana de contact:Alina Abuzatoaie; 2.1 Informații generale privind obiectul concesiunii, în special descrierea şi identificarea bunului care urmează să fie concesionat: Terenuri apartinand domeniului privat al UAT Bivolari : NC61473- TABARA= 583mp, NC61478- TABARA=583mp, NC62701- TABARA=583mp, NC62702- TABARA =583mp, NC62703- TABARA=583mp, NC62704- TABARA=583mp, NC62706- TABARA =583mp, NC62709- TABARA=583mp, NC62705- BIVOLARI=500mp, NC61481- BIVOLARI=500mp. Concesiunea se face conform HCL nr 65/28.05.2020 si OUG 57/2019. 2.2 Informații generale privind obiectul inchirierii, în special descrierea şi identificarea bunului care urmează să fie inchiriat: Terenuri apartinand domeniului privat al UAT Bivolari : T77 P609/29=3238 mp, T63 P419 TRAIAN=13ha, T64 P421 TRAIAN=7,4221 ha; Inchirierea se face conform HCL nr 69/28.05.2020 si OUG 57/2019. 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la sediul U.A.T. Comuna Bivolari în baza unei cereri scrise. 3.2. Denumirea şi adresa serviciului/compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obţine un exemplar din documentaţia de atribuire: Compartimentul Administrare Domeniu Public si Privat, de luni până vineri, între orele 08.00-13.00, Comuna Bivolari, jud. Iasi. 3.3. Costul şi condiţiile de plată pentru obţinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 lei, se poate achita la casieria UAT Comuna Bivolari de luni până vineri, între orele 08.00-13.00. 3.4. Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20/11/2020, ora 13.00. 4. Informaţii privind ofertele: 4.1. Data-limită de depunere a ofertelor: 26/11/2020, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura UAT Comuna Bivolari, județul Iasi. 4.3. Numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă: 1 exemplar. 5. Data şi locul la care se va desfăşura sedinţa publică de deschidere a ofertelor 26/11/2020, ora 14.00, la sediul UAT Comuna Bivolari, județul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numărul de telefon, fax şi/sau adresa de e-mail ale instanţei competente în soluţionarea litigiilor apărute şi termenele pentru sesizarea instanţei: Tribunalul Iasi, Str. Elena Doamna, nr. 1A, tel: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, email tr-iasi-info@just.ro. 7. Data transmiterii anunţului de licitaţie către instituţiile abilitate, în vederea publicării: 04/11/2020
Nicolas Sarkozy, fostul presedinte francez, judecat in dosarul
23/11/2020 18:09

Fostul presedinte francez Nicolas Sarkozy este judecat la Tribunalul Corectional din Paris, incepand de luni si pana la 10 decembrie, cu privire la coruptie si trafic de influenta in dosarul "interceptaril ...

Sindicatul Europol: Rugăm hoţii să nu fure după ora 18:00
23/11/2020 14:40

Potrivit sindicaliştilor de la Europol, şefii de la IPJ Harghita i-au anunţat pe subalterni că de acum incolo vor munci cate 12 ore, de luni pană sambătă, intre 06:00 - 18:00. În cazul unor urgen ...

Angajații Spitalului Județean de Urgență Bacău se tem de vaccinul anti-COVID
23/11/2020 13:15

Directia de Sănătate Publică Bacău a inceput interogarea personalului medical din toate spitalele, a celui din centrele de asistentă socială, angajatilor din ambulatorii de specialitate, policlinici, di ...

Suedia, mesaj dur către populație: „Anulați, reprogramați și amânați
23/11/2020 12:15

Premierul Suediei, Stefan Lofven, a transmis un mesaj clar cetăţenilor, in contextul pandemiei. În fata unei mortalităti considerabil mai mari decat in ​​alte tări nordice, Suedia incearcă o var ...

„Beţi câte 50 de grame şi mergeţi mai departe”, sfatul lui Dodon după pierderea alegerilor
23/11/2020 12:00

Igor Dodon, incă preşedinte in funcţie al Republicii Moldova după ce a pierdut alegerile im faţa Maiei Sandu, merge in localităţile in care a obţinut cele mai multe voturi la scrutinul prezidenţial şi ...

Europa va ridica în ianuarie restricţiile de zbor impuse avioanelor Boeing 737 MAX
23/11/2020 11:45

Europa va ridica in ianuarie restricţiile de zbor impuse avionului Boeing 737 MAX, după ce autoritatea de reglementare americană (FAA) a pus capăt consemnării la sol din ultimele 20 de luni. Modelul Boein ...

Procurorii din Germania cercetează aproximativ 20.000 de cazuri de infracţiuni legate de noul coronavirus
23/11/2020 11:35

Procurorii din Germania anchetează aproximativ 20.000 de cazuri de infracţiuni legate de noul coronavirus, relatează luni cotidianul german Die Welt, citat de DPA. Comercializarea de măşti sanitare contra ...

Peste 25.000 de copii au fost uciși în Afganistan
23/11/2020 11:25

În perioada 2005-2019 in conflictele din Afganistan au fost ucişi sau răniţi 26.025 de copii, arată un raport al organizaţiei caritabile britanice Salvaţi Copiii, preluat de dpa. Numai anul trecut, ...

Țara care anunță relaxarea restricțiilor
23/11/2020 10:45

În prezent, Franţa se află sub carantină la nivel naţional, insă autorităţile promit că vor incepe eliminarea treptată a restricţiilor ce au fost impuse pentru limitarea transmiterii COVID-19. ...

Alte trei localități au intrat în carantină. Cine sunt românii afectați
23/11/2020 09:55

Romania este lovită crunt de pandemia de coronavirus. Avem parte de mii de cazuri noi in fiecare zi, iar restrictiile sunt pe măsură. Autoritătile au decis carantinarea altor localităti importante. Decizii ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei