Excite Truck – RePlay Review
Dimensiune font:
Excite Truck – RePlay Review
Spre deosebire de competitorii săi, micuţa consolă Nintendo Wii nu are puterea de procesare suficient de mare pentru a se lupta pe frontul graficii cu Xbox 360 sau PlayStation 3. Din acest motiv, orice designer care se încumetă să producă un joc pentru cutia minune a celor de la Nintendo trebuie să se axeze în special pe distracţia oferită de titlul respectiv, lucru care pare să fi fost complet de uitat de producătorii PC de exemplu. Dacă ne-am apuca să recităm, Excite Truck este succesorul spiritual pentru Excitebike şi Excitebike 64, jocuri apărute cu mulţi ani în urmă. Cum însă cei mai mulţi dintre noi nu am avut un Famicom sau un Nintendo 64 în copilărie, cu siguranţă asta nu ne spune prea multe. Dacă mai căutam un pic totuşi, aflăm că Excite Truck este o combinaţie între Rollcage, Destruction Derby şi Burnout… cu maşini de teren. Sau cel puţin asta e teoria.
Cu toate că jocurile de consolă se bazează pe principiul „insert disk and play”, designerii de la Monster Games au luat decizia de a nu te lăsa să participi la vreo cursă până când nu termini jumătate din traseele de antrenament. Aici înveţi cum să foloseşti renumitul Wiimote, pentru că, surpriză, el nu mai trebuie ţinut ca pe o telecomandă ci ca pe un gamepad clasic, direcţia maşinii fiind dictată de înclinarea controller-ului. La început vei fi destul de sceptic în privinţa modului de control, având impresia că o să ieşi imediat în afara traseului, dar încet-încet prinzi curaj, dat şi de faptul că maşina răspunde perfect mişcărilor tale, progresiv şi instantaneu. Acceleraţia, frâna şi boost-ul le acţionezi apăsând butoanele de pe remote, deci nimic deosebit aici.
În timpul săriturilor însă, poţi controla şi înclinarea faţă-spate: lăsând Wiimote-ul în jos, partea frontală a maşinii va coborî, sau invers, se va ridica. Sau dacă săritura este destul de lungă, după ce maşina „stă” în aer suficient timp, poţi încerca chiar şi să virezi. E adevărat, curba descrisă de maşină în aer este neglijabilă, dar de multe ori te va ajuta să găseşti trasa ideală. Acum, poate că te întrebi la ce te ajută aceste mişcări aeriene. De exemplu, dacă aterizezi cu toate cele patru roţi în acelaşi timp, maşina va avea un plus de viteză, care este suficient de mare ca să conteze, sau şi mai bine, te va ajuta să ocoleşti copacii spre care te îndrepţi vertiginos.
Pentru a atinge viteze impresionante însă ai la dispoziţie Boost-ul, care nu poate fi acţionat tot timpul deoarece va supraîncălzi motorul, iar fumul provocat de acesta iţi va obtura serios câmpul vizual. Mai rau de atât, acest lucru va duce şi la imposibilitatea folosiri lui, cel puţin până când se răceşte motorul. În continuare vei descoperi cu surprindere că nu sari destul de sus, aşa că e cazul să încerci să… culegi de pe traseu nişte power up-uri care modifică terenul, săriturile tale devenind atât de înalte încât acum poţi zbura chiar şi peste vapoare sau păduri.
A doua parte a tutorialului îţi explică cum vei fi recompensat dacă încerci să faci mai interesantă cursa. Drifturi, timpi mai buni petrecuţi în aer, rularea în apropierea copacilor sau printre ei, trecerea prin inele ce apar odată cu activarea power up-urilor întâlnite pe traseu, catapultarea în aer a oponenţilor prin modificarea terenului exact la momentul oportun, mai multe sărituri la rând, distrugerea maşinilor celorlalţi competitori sau lovirea acestora, încheierea traseului pe locuri fruntaşe, chiar şi distrugerea maşinii tale, pentru toate aceste lucruri vei primi steluţe care se vor cumula la sfârşitul cursei, materializându-se într-un calificativ. Maxim vei putea obţine S, minimul fiind D.
Spre sfârşit, tutorialul devine greu şi frustrant iar lipsa unui indicator care să-ţi spună că după 50% din tutorial poţi să renunţi la el dăunează. De fapt, cred că e singurul reproş, indirect ce-i drept, pe care îl am de făcut la adresa interfeţei. Meniul este impecabil şi la îndemână şi chiar va încerca să anticipeze ce vrei să faci în continuare, selectând pentru tine opţiunea cea mai probabilă. De exemplu, când termini o cursă în care nu ai reuşit să strângi un număr suficient de puncte, jocul va selecta automat “Restart race” sau, dacă ai reuşit, “Next race”, pentru a debloca următorul traseu. Cursele sunt împărţite în stadii, fiecare campionat având câte patru sau cinci trasee. Poţi juca în orice ordine cursele, singura cerinţă pentru a debloca următorul campionat fiind acumularea unui anumit număr de puncte pentru fiecare traseu în parte.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau