EXCLUSIV! Scandal monstru la eMAG. Clienții obligați să plătească un preț mai mare decât cel normal fără să știe. Care este noua politică a companiei

eMAG-REDUCERI-MARI-Aniversarea-18-Ani

Dimensiune font:

| 13-01-2020 13:21

eMAG, cel mai mare retailer online din România, este acuzat de mai mulți parteneri de-ai săi de abuz de poziție dominantă. Aceștia au declarat pentru Capital că sunt forțați să crească prețul produselor comericializate pe site-ul eMag chiar de către eMag. Astfel clientul va ajunge să fie obligat să plătească un preț mai mare decât cel normal fără să știe.

 

Gigantul online a demarat recent mai multe campanii agresive de marketing cu mesaje țintă orientate spre consumator: eMag are cele mai mici prețuri, iar livrarea se va realiza în cel mai scurt timp și cel mai ieftin. Cam aceasta este esența reclamelor din ultima perioadă, reclamă care are ca obiect, desigur, produsele proprii comercializate de eMAG și pare că nu și cele ale partenerilor activi pe site întrucât aceștia sunt obligați să mărească prețurile.

Așadar, simultan cu aceste campanii, conducerea eMAG a schimbat politica de comisionare a celor 19.000 de selleri parteneri, activi în platforma eMAG, au declarat mai mulți parteneri pentru Capital. Mai exact, până acum aceștia își puteau vine produsele pe site-ul retailerului, iar în schimb plăteau un comision. Fiecare dintre cei 19.000 de selleri erau obligați să încheie un contract cu firme de curierat agreate de eMAG, iar la rândul lor postau pe site-ul eMAG cât costă transportul produsului respectiv, iar clientul beneficia de un preț fix. Fiecare își făcea propria politică de preț, astfel încât să acopere și costul transportului.

Partenerii acuză eMAG de monopol
eMAG nu lua niciun comision din transport. Ei bine, de acum reprezentanții companiei au decis că vor un comision de la seller și din transport, ceea ce-l determină pe seller să mărească prețul pentru a nu ieși în pierdere și a putea plăti taxa suplimentară pentru transport către eMAG. În general, sellerii de pe eMAG sunt companii mici, care dacă ies din această platformă vor da faliment. Dacă nu ies și măresc prețul pentru a acoperi noua taxă impusă de eMAG vor avea produse mai scumpe, chiar dacă nu cu mult, iar clientul va alege să cumpere de unde este mai ieftin, cum ar fi chiar unele dintre produsele proprii ale eMAG, care ar obține astfel un avantaj. Pe termen lung, ei vor pierde din notorietate și vor ajunge să fie afișați foarte slab în platforma retailerului.

În acest context, mai mulți parteneri ai eMAG au declarat pentru Capital că se gândesc să apeleze la Consiliul Concurenței deoarece aceștia simt că sunt forțați să mărească prețul pentru a supraviețui. Iar dacă măresc prețul înseamnă că vor vinde mai puțin întrucât vor avea concurenți chiar din eMAG care-și vor permite să vândă mai ieftin. Iar contextul a ajuns în așa fel încât în afara eMAG este greu să mai supraviețuiești. Mai exact, mai mulți parteneri acuză construirea unui monopol eMAG.

Cum răspune eMAG la acuzațiile partenerilor
CAPITAL a contactat eMAG și a solicitat un punct de vedere pe speța prezentată. Redăm integral declarația reprezentanților companiei:

„Începând cu 2011, eMAG a deschis propria platfoma către alți comercianți dornici să o folosească, în acest moment existând peste 19.000 de selleri activi în platformă. În toată această perioadă eMAG a pus la dispoziția sellerilor tot know how-ul acumulat în ecommerce creând o multitudine de servicii menite sa îi ajute pe selleri sa își crească business-ul.

După 9 ani, 60% dintre produsele achiziționate de clienți pe platforma eMAG sunt de la selleri.

În viitor, având în vedere obiectivul de a oferi clienților noștri cea mai mare gamă de produse, eMAG are tot interesul sa îi ajute în continuare pe selleri să își dezvolte business-ul pe platformă.

Din dorința de la oferi clienților săi cele mai bune servicii de livrare, sellerii au fost integrați prin platforma de Marketplace cu cei mai buni patru curieri din piață din punct de vedere al calității serviciilor.

eMAG respectă legislația în vigoare precum și reglementările Platform to Business ce vor intra în vigoare în luna iulie a acestui an. Toate regulile platformei sunt transparente, iar modificările sunt comunicate și explicate sellerilor cu cel puțin 14 zile înainte de implementare. eMAG nu poate impune sellerilor un nivel al prețurilor sau al taxelor de transport, poate asigura un mediu concurențial corect și transparent.

Modelul Marketplace este construit exclusiv pe bază de comision, fără alte taxe: chirii, taxe de raft, de listare, afișare etc. Comisionul acoperă investițiile majore făcute de eMAG în servicii pentru clienți, servicii pentru selleri, creșterea traficului și a brandului eMAG. Nivelul comisioanelor este sub al celor practicat de alte platforme mari concurente.

Timp de 9 ani eMAG a exceptat sellerii de la această taxă, deși perceperea unui comision pe întreaga valoare a comenzii este o practică uzuală folosită și de alte marketplace-uri, la nivel internațional, și aliniată legislației actuale de la nivel local și european.

Prin dezvoltarea sellerilor, clienții vor avea de câștigat: gamă mai mare, prețuri mai bune, servicii îmbunătățite. Astfel, eMAG va investi în ajutorul acordat sellerilor pentru dezvoltarea națională și internațională”.

Livrarea produselor în showroom taxată cu 5 lei
eMAG a schimbat la sfârșitul anului trecut și condiţiile de livrare a produselor. Mai exact a decis să taxeze cu 5 lei inclusiv comenzile pe care clienţii aleg să le ridice din shoroom-urile proprii ale companiei.

“Livrarea în showroom este gratuită pentru toate comenzile plasate direct în showroom, precum şi pentru comenzile plasate online sau prin call center a căror valoare depăşeşte 1500 de lei şi care sunt achitate în momentul plasării comenzii. În cazul plăţilor la livrare / ridicare din showroom, se va aplica o taxă de procesare plată la livrare în valoare de 5 lei.

Livrarea în easybox este gratuită pentru comenzile de minimum 1.500 de lei; costul de livrare pentru cele cu valori sub 1.500 de lei este de 5 lei pentru produsele vândute de eMAG”, conform eMAG. 

Vanzare teren IASI - 75.899 mp

PUBLICAŢIE DE VÂNZARE PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ din averea debitoarei S.C. PHOENIX TREND S.R.L. Proprietatea imobiliară amplasată în locaţia din sat Lunca Cetăţuii, comuna Ciurea, jud. Iaşi având suprafaţa terenului de 75899 mp (7,5899 hectare) şi un număr de 16 clădiri, având preţul de vanzare de 3.281.300 euro. Informații suplimentare tel. 0771103209, -  lucicalcc@gmail.com 

Vanzare Teren IASI - 56.438 mp

PUBLICAŢIE DE VÂNZARE PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ din averea debitoarei S.C. PHOENIX TREND S.R.L. Proprietatea imobiliară amplasată în municipiul Iaşi, str. Aurel Vlaicu nr.87, jud. Iaşi având suprafaţa terenului de 56.438 mp (5,6438 hectare) şi un număr de 19 clădiri cu absolut toate utilitatile, având preţul de vanzare 8.402.420 euro. Pentru terenul de 56438 mp este aprobat un PUZ pentru locuinte colective. Informații suplimentare tel. 0771103209, e-mail -  lucicalcc@gmail.com 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

Prin prezentul anunț TOTALGAZ INDUSTRIE S.R.L. – societate în insolvență, face cunoscut faptul că organizează licitație publică în data de 23.09.2021, orele 14:00, pentru vânzarea, în conformitate cu prevederile art. 154 si următoarele din Legea 85/2014 și cele ale Regulamentului de vânzare întocmit de către Administratorul judiciar și aprobat de Adunarea creditorilor din data de 19.04.2021, a următoarelor autoturisme: Marca An de fabricație Preț pornire licitație (EUR, fără TVA) HYUNDAI iX35 2.0L CRDI 4WD A/T 2012 7.200,00 TOYOTA HILUX 4X2 SINGLE CAB 2.5L D-4D 2009 4.400,00 PEUGEOT PARTNER VTC 1.6 HDI 92 CP 2011 4.700,00 LEXUS RX 450H PRESIDENT 2009 8.400,00 TOYOTA HILUX 4X4 DOUBLECAB 3.0 L D-4D 2011 9.300,00 HILUX DOUBLE CAB SILVER METTALIC 2011 9.400,00 TOYOTA HILUX 3.5 ALB 2011 9.200,00 Licitația va avea loc în data de 23.09.2021, orele 14:00 la sediul Administratorului judiciar EuroBusiness LRJ S.P.R.L., din Mun. Iași, Str. Zorilor nr. 11, Jud. Iași. Ședința de licitație se va desfășura in următoarele condiții: A. Vânzător: TOTALGAZ INDUSTRIE S.R.L., cu sediul social în Iași, Șos. Păcurari nr. 128, Jud. Iași, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Iași sub nr. J22/3277/1994, având CUI 6658553, prin administrator judiciar consorțiul format din KPMG Restructuring S.P.R.L., societate profesională cu sediul în București, DN1, Șos. București – Ploiești, nr. 69-71, sector 1, număr de înregistrare în Registrul Societăților Profesionale al U.N.P.I.R. 0499, tel. 40 372 377 800/fax +40 372 377 700, prin reprezentant permanent Mihai Nicoleta și EuroBusiness LRJ S.P.R.L. cu sediul în Iași, Str. Zorilor nr. 11, Jud. Iași, număr de înregistrare în Registrul Societăților Profesionale al U.N.P.I.R. 0022/2006, tel/fax: +40 232 220 777, prin reprezentant permanent Eduard Pascal, desemnat conform Încheierii de ședință din data de 12.08.2020, pronunțată de Tribunalul Iași, Secția a II - a Civilă în Dosarul nr. 3516/99/2020. B. Dată si locație ședință licitație: 23.09.2021, orele 14:00. Ședința de licitație va avea loc la sediul Administratorului judiciar EuroBusiness LRJ S.P.R.L. din Mun. Iași, Str. Zorilor nr. 11, Jud. Iași. Înscrierea la licitație se face cu cel puțin 24 de ore înainte de data fixată pentru începerea licitației prin depunerea tuturor documentelor prevăzute în Regulamentul de organizare al vânzării, adică cel mai târziu in data de 22.09.2021, ora 15:00. Documentele depuse cu depășirea acestui termen nu sunt luate în considerare. C. Tip licitație: procedura de vânzare prin licitație publică cu strigare, cu preț în urcare si scădere. D. Dosar de prezentare/documente care trebuie să fie incluse în dosarul de înscriere la licitație: Oferta va conține cel puțin următoarele informații/documente și va fi depusă la sediul administratorului judiciar EuroBusiness LRJ S.P.R.L. din Mun. Iași, Str. Zorilor nr. 11, Jud. Iași, în plic închis pe care vor fi înscrise, datele de identificare ale ofertantului și mențiunea „Documente de participare la licitație”, data și ora depunerii documentelor de către ofertant (fără a se depăși data limită de 22.09.2021, ora 15:00): (i) Scrisoare de intenție privind participarea la licitație care va trebui să cuprindă datele complete de identificare ale ofertantului, persoanele care reprezintă legal ofertantul, precum și bunul/bunurile pentru care se înscrie; (ii) Dovada plății garanţiei de 20% din prețul de pornire fără TVA (ordin de plată procesat de bancă), în contul de lichidare al debitoarei, nr.: RO43 BREL 0002 0011 7901 0100, deschis la Libra Bank, suc. Iași; (iii) Împuternicirea persoanei care îl reprezintă pe ofertant la ședința de licitație (dacă este cazul); (iv) Pentru persoanele juridice de naționalitate română, copie de pe certificatul de înregistrare eliberat de Oficiul Registrului Comerțului; (v) Pentru persoanele juridice străine, actul de înmatriculare tradus în limba română; (vi) Pentru persoanele fizice române, copie de pe actul de identitate; (vii) Pentru persoanele fizice străine, copie de pe pașaport; (viii) Declarația, în original, a ofertantului in sensul că înțelege să cumpere bunurile în starea în care se găsesc, după principiul “unde este, în starea în care este” – nu există un model predefinit. (ix) Acordul ofertantului de acceptare a prezentului Regulament (original) – nu există un model predefinit. (x) Pentru persoanele juridice declarația că nu este insolvent, în insolvență sau în perioada de reorganizare – nu există un model predefinit. (xi) Declarația că deține fondurile disponibile pentru cumpărarea activului la cel puțin prețul ofertat – nu există un model predefinit. (xii) Pentru persoanele juridice hotărârea AGA/Consiliul de Administrație privind aprobarea măsurii de achiziționare a activelor. Plicul va fi însoțit de intenția de participare la licitație, în dublu exemplar, pe care vor fi menționate numărul de înregistrare, data și ora înregistrării. Un exemplar pe care va fi înscris numărul de înregistrare, data și ora, va fi restituit ofertantului. E. Alte informații: - Activele se vând libere de orice sarcini, precum ipoteci, garanții reale mobiliare sau drepturi de retenție, de orice fel, ori măsuri asigurătorii, conform dispozițiilor art. 91 din Legea nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență; - Pasul de urcare/scădere este stabilit la valoarea de 10% din prețurile de pornire enunțate mai sus; - Diferența dintre prețul de adjudecare și garanția depusă va putea fi achitată în termen de maxim 10 zile calendaristice de la data ținerii licitației (considerând garanția plătită de adjudecatar ca fiind avans din prețul de adjudecare) Detaliile privind documentația necesară în vederea participării la licitație și modul de organizare a procesului de vânzare, precum și descrierea bunurilor supuse procedurii de valorificare pot fi solicitate administratorului judiciar al TOTALGAZ INDUSTRIE S.R.L. până cel mai târziu in data de 22.09.2021, ora 15:00. Pentru informații suplimentare despre activele scoase la vânzare conform Regulamentului de vânzare disponibil la cerere persoanele de contact sunt: Anabella Pădurariu - reprezentant al Administratorului Judiciar: Telefon: 0232.220.777,0733.683.702, Fax: 0232.220.777 E-mail: office.is@lrj.ro, vanzari@lrj.ro. Loredana Preda – reprezentant al Administratorului Judiciar: Telefon: 0372.377.800, Fax: 0372.377.700 E-mail: loredanapreda@kpmg.com.
„EuroBusiness LRJ ”S.P.R.L., , în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr. 120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 23.09.2021 și 07.10.2021, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd.Magheru, nr.31 ,et.1, cam.25, Sector 1, licitații în vederea valorificarii următorului bun imobil, proprietatea debitoarei: BUN IMOBIL PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA) ,,Fabrica de dulciuri FATA MOȘULUI”, proprietate compusă din teren și construcții cu destinație nerezidențială, împreună cu bunurile mobile integrate, mijloacele fixe, obiectele de inventar și activele necorporale, situată în Sat Baldovinești, Com. Vădeni ,Jud.Brăila, CF nr.70378 a Com. Vădeni, astfel: 842.386,30 1.Teren și construcții cu destinație nerezidențială 636.747,30 a.Teren intravilan, în suprafață de 4.507,00 mp, amplasat în Sat Baldovinești, Com.Vădeni, Jud.Brăila, nr.cad.70378, CF nr.70378 a Com.Vădeni 26.880,00 b.Construcția C1,cu destinație secție producție, nr.cad.70378-C1, CF nr.70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=278,30 mp,cu regim de înălțime P+1E 37.286,90 c. Construcția C2, cu destinație secție producție, nr.cad.70378-C2, CF nr.70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=278,45 mp,cu regim de înălțime P+1E 37.313,50 d.Construcția C3, cu destinație depozit ambalaje, nr.cad.70378-C3, CF nr.70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=501,10 mp,cu regim de înălțime P 15.310,40 e.Construcția C4, cu destinație pavilion administrativ, nr.cad.70378-C4, CF nr.70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=149,75 mp,cu regim de înălțime P+1E 34.392,40 f.Construcția C5, cu destinație depozit produse finite, cu nr.cad.70378-C5, CF nr.70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=130,75 mp, cu regim de înălțime P 4.648,70 g.Construcția C6, cu destinație anexă depozitare, nr.cad.70378-C6, CF nr.70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=294,00 mp,cu regim de înălțime P 4.619,30 h.Construcția C7, cu destinație de spații de producție și depozitare, nr.cad.70378-C7, CF nr.70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=449,00 mp,cu regim de înălțime P+1E 64.824,90 i.Construcția C11,cu destinație hală producție, nr.cad.70378-C11,CF nr.70378,a Com.Vădeni,cu Sc la sol=530,00 mp și Sc desfășurată=2.120,00 mp,cu regim de înălțime D+P+1E+M 314.309,80 j.Construcția C12,cu destinație anexă tehnologică, nr.cad.70378-C12, CF nr.70378, Com. Vădeni, cu Sc la sol=155,00 mp și Sc desfășurată=620,00 mp, cu regim de înălțime D+P+1E+M 97.161,40 2.Bunuri mobile integrate (lista completă poate fi vizualizată pe site-ul lichidatorului judiciar www.lrj.ro) 89.523,00 3.Bunuri mobile constând în mijloace fixe și obiecte de inventar (lista completă poate fi vizualizată pe site-ul lichidatorului judiciar www.lrj.ro) 86.016,00 4.Active necorporale: mărci, desene și modele 30.100,00 Activul imobil,,Fabrica de dulciuri FATA MOȘULUI” se vinde doar în bloc, ca activ funcțional. Prețurile nu includ TVA. Urmează a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art.292, (alin.2), lit.F, din Codul Fiscal, în măsura aplicabilității. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, dovada achiziţiei acestuia fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestuia efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892RON, deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.:RO76BUCU1032235342465RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A.Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei, ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietul de sarcini, urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail:vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro.Vizitarea şi prezentarea activului se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află.Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini.Vizualizarea activului imobil este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702, 0729.292.746, e-mail:vanzari@lrj.ro, manuel.stoica@lrj.ro, office.is@lrj.ro, telefon:0737.242.544, mail:stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, mail:paula.stoian@fanyon.ro.
BREAKING Percheziții de amploare în București și 7 județe, într-un dosar de evaziune fiscală
17/09/2021 12:54

Parchetul de pe langă Tribunalul Bucureşti efectuează cercetări intr-un dosar in care poliţiştii Capitalei au efectuat 19 percheziţii in Bucureşti şi şapte judeţe, la persoane bănuite de evaziune fi ...

Peste 5,5 milioane de europeni au cerut rezidenţa în Regatul Unit;cei mai numeroşi: polonezii, românii şi italienii
17/09/2021 12:43

Peste 5,5 milioane de cetăţeni europeni au cerut un statut de rezident in Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord pană pe 30 iunie, data la care a expirat termenul pentru depunerea acestor cereri ...

Italia generalizează obligativitatea certificatului digital anti-COVID
17/09/2021 12:32

Guvernul italian a generalizat obligativitatea paşaportului sanitar la locul de muncă indiferent de sectorul de activitate. Este una dintre cele mai dure măsuri anti-COVID din lume, deşi aproape 70% din po ...

Fiul patronului Cris-Tim, cel mai mare producător de mezeluri din România, arestat pentru trafic de droguri
16/09/2021 14:01

Fiul patronului companiei Cris-Tim, cel mai mare producător de mezeluri din Romania, a fost arestat preventiv pentru trafic de droguri. Vlad-Cristian Timis a fost retinut in urma unui flagrant organizat de DII ...

Poliţiştii au descoperit în Bucureşti 46 dintre cele 59 de tablouri sustrase în martie din Belgia
16/09/2021 13:33

Poliţiştii au descoperit in Bucureşti, după o percheziţie, 46 dintre cele 59 de tablouri reclamate ca fiind sustrase in luna martie din Belgia. Prejudiciul este estimat la 160.000 de euro.   &rdqu ...

ULTIMA ORĂ Percheziții de amploare în 9 județe, într-un dosar de evaziune fiscală: prejudiciul - peste 2,8 milioane de lei
16/09/2021 10:52

Poliţiştii de investigare a criminalităţii economice din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Olt au efectuat, joi dimineaţă, 34 de percheziţii la sediile unor firme din nouă judeţe, intr ...

Avertizare meteo - Ploi, furtuni și vânt puternic în aproape toată țara
16/09/2021 10:50

Administratia Natională de Meteorologie anuntă că urmează două zile cu instabilitate atmosferică temporar accentuată si intensificări ale vantului in mai multe regiuni ale tării. Informarea meteorologi ...

Curtea Supremă a Franței, decizie istorică: Companie cu mai multe fabrici în România, judecată pentru complicitate cu teroriștii ISIS
15/09/2021 23:37

Într-o hotărare revolutionară pronuntată astăzi, Curtea Supremă a Frantei a aprobat rechizitoriile impotriva companiei multinationale franceze de ciment LafargeHolcim SA („Lafarge”) pentr ...

Adio pandemie! Bill Gates știe cum îi venim de hac virusului SARS-CoV-2
15/09/2021 14:12

La inceputul pandemiei, Gates a spus că va dura cel putin doi ani. Multi au făcut glume pe seama asta Miliardarul american, care de cativa ani tot avdetizează in legătură cu pericolul izbucnirii unei pa ...

Fostul deputat PNL Marin Anton acuzat că a luat mită 5 milioane de euro, condamnat la cinci ani de închisoare
15/09/2021 13:06

 Marin Anton, fost deputat PNL si fost secretar de stat in Ministerul Transporturilor, a fost condamnat, miercuri, de Tribunalul Bucureşti la cinci ani inchisoare, fiind acuzat că a primit, in 2009, cand ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei