Fable: The Lost Chapters Review

default

Dimensiune font:

| 23-10-2012 19:05

Fable: The Lost Chapters Review

 Daca ar fi sa facem un top al celor mai mediatizate jocuri pentru Xbox, Fable ar iesi cu siguranta pe locul 2, suflandu-i puternic in ceafa lui Halo. De altfel, hype-ul extraordinar este o trasatura comuna jocurilor create de Peter Molyneaux (Black and White anyone?). Denumit initial Project Ego, Fable promitea sa fie cel mai bun RPG creat vreodata, avand ca sustinere o echipa talentata si un lead designer care nu mai avea nevoie de nici o introducere. Din pacate, exclusivitatea pentru consola celor de la Microsoft a insemnat si abandonarea catorva promisiuni facute de Molyneaux la anuntarea initiala a jocului, lucru care nu le-a picat prea bine celor care-l asteptau cu sufletul la gura. Si cu toate ca nu a devenit cel mai bun RPG al tuturor timpurilor, Fable a reusit totusi sa impresioneze jucatorii si presa de specialitate, dand astfel un motiv cat se poate de bun celor de la Microsoft pentru a da unda verde unei portari pe PC. Spre elogiul designerilor, The Lost Chapters este mai mult decat o simpla portare, fiind adaugate noi zone de explorat, noi arme si monstri, dar si alte mici retusuri care sa sporeasca valoarea jocului fata de fratele sau consolistic. Din pacate, problemele cauzate de limitarile tehnice ale Xbox-ului sunt si ele prezente, lucru care m-a intristat foarte mult, mai ales daca tinem cont de puterea de calcul a PC-urilor actuale si posibilitatile pe care ea le-ar fi putut oferi jocului.

Fable: The Lost Chapter Fable: The Lost Chapter Fable: The Lost Chapter

     Tema principala a povestii din Fable o reprezinta razbunarea: la inceputul jocului, oraselul in care traieste alter ego-ul vostru este atacat iar el se numara printre singurii supravietuitori ai masacrului. Ramas fara parinti si sora si aflandu-se inca la varsta copilariei, el este inscris in Ghilda Eroilor de catre Maze, unul dintre cei mai importanti membri ai acestei “organizatii”, avand astfel sansa sa devina cel mai faimos erou din Albion. Desi nu debordeaza de originalitate, iar unii jucatori s-ar putea sa strambe din nas vizavi de ideea pustiului care creste ca sa razbune moartea parintilor, povestea din Fable este suficient de bine pusa in scena si are si cateva mici intorsaturi de situatie de-a lungul ei pentru a va mentine treaz interesul pana la final.

     Posibilitatea de a alege daca esti bun sau rau a devenit un fel de trademark pentru jocurile create de Peter Molyneaux, iar Fable nu face nici el exceptie de la aceasta regula. Orice actiune pe care o veti face va avea repercursiuni, iar cei din jurul vostru vor reactiona in consecinta. Ajutati oamenii care va cer ajutorul si batranicile sa traverseze strada si veti capata o aura angelica odata cu trecerea timpului. Daca vreti sa-l imitati pe “ala negru de respira greu”, infatisarea personajului vostru se va schimba treptat intr-una demonica, cu cornite si ochii rosii, care sa reflecte atitudinea antisociala pe care o aveti. Desi personal as fi preferat ca alegerile morale sa fie un pic mai ambigue, in stilul celor din KoTOR 2, am ajuns la concluzia ca Fable nu s-ar fi pretat la asa ceva, pentru simplul motiv ca lumea creata de Peter Molyneaux nu este la fel de “serioasa” precum cea din Gothic sau KoTOR. Aceasta impresie a fost intarita si de culorile vii si design-ul artistic in general, care aduce mai mult a basmul cu Fat Frumos pe care-l citeam in copilarie decat cu lumea intunecata din Gothic. De altfel, farmecul jocului nu o reprezinta partea de role-playing in sine, care fie vorba intre noi e destul de subtire, ci diversele lucruri cool pe care le puteti face atunci cand nu trebuie sa terminati vreun quest principal. Personalizarea propriului caracter reprezinta unul din punctele forte ale jocului: va puteti tatua, schimba freza, ingrasa sau slabi, iar NPC-urile vor reactiona in consecinta. Puteti sa alergati si in chiloti prin oras daca vreti, dar nu va asteptati sa va ia cineva in serios.

Fable: The Lost Chapter Fable: The Lost Chapter Fable: The Lost Chapter

 Sistemul de dezvoltare al personajului seamana foarte mult cu cel din Dungeon Siege: pe masura ce folositi o anumita vraja sau arma, primiti puncte de experienta in aria respectiva (strengh, skill sau will) pe care le puteti cheltui apoi pe imbunatatirea vrajilor, atacurilor sau skill-urilor existente sau puteti sa invatati unele noi. Lista din care puteti alege nu este extraordinar de mare, insa este suficienta pentru a nu parea prea “subtire”. Desi in mod normal ar trebui sa puteti termina jocul indiferent de ce clasa ati alege (fighter, arcas sau mag), adevarul este ca un personaj axat pe strength si skill-uri care au legatura directa cu datul in cap inamicilor va avea o viata mult mai usoara decat un mag sau arcas. Un alt neajuns ar fi oferta destul de limitata de arme si armuri pe care o aveti la dispozitie. Daca la armuri exista o oarecare varietate, la arme nu exista decat un model standard pentru un anumit tip de arma, cele “imbunatatite” aratand exact la fel cu modelul de baza, singurul lucru care difera fiind stats-urile. Este de-a dreptul dubios sa te duci la fierarul din oras si sa vezi ca are 10 sabii identice ca infatisare, dar care au damage-ul diferit. Ca o mica compensare, unele arme au socketuri in care pot fi inserate diverse pietre pretioase, care sa mai adauge un bonus de atac magic, insa cam atat. Ce-i drept, exista si anumite arme legendare pe care le puteti descoperi, insa si numarul lor este destul de redus.

     Pentru cineva care a jucat Morrowind sau Gothic 2, lumea din Fable i sa va parea aproape minuscula, lucru nu foarte departe de adevar: zonele din joc sunt foarte mici, uneori chiar aberant de mici, iar loading screen-urile vor fragmenta actiunea intr-un mod aproape barbar, mai ales atunci cand aveti de facut un drum mai lung pe jos. De altfel, sentimentul care va va insoti de-a lungul jocului este acela ca Fable a fost gandit la o scala mult mai mare, care a fost insa drastic redusa in momentul cand s-a trecut de pe PC pe Xbox. Sistemul de salvare a ramas neschimbat fata de varianta pentru console, fiind destul de dubios ca functionalitate din punctul meu de vedere si permitand in acelasi timp anumite exploit-uri care pot strica tot farmecul jocului. Astfel, un jucator mai descurcaret va reusi inca din primele ore petrecute in fata calculatorului sa adune o suma deloc neglijabila de bani si sa faca rost si de toate cheile necesare pentru a debloca anumite cufere ce contin recompense substantiale, lucru care in mod normal ar fi necesitat o explorare temeinica a Albionului. Nici schema de control nu a fost transpusa foarte bine pe PC: daca pe partea de control si lupta nu o sa aveti probleme, navigarea prin inventar va fi o adevarata corvoada.

Fable: The Lost Chapter Fable: The Lost Chapter Fable: The Lost Chapter

     Ce-i drept, pe partea tehnica nu prea avem ce sa le reprosam producatorilor, Fable numarandu-se printre cele mai frumoase RPG-uri aparute pana acum. Asa cum puteti observa si din screenshot-uri, intreaga lume a jocului, dar si personajele, au fost lucrate cu foarte multa migala, atentia pentru detalii fiind extraordinara in unele cazuri. Si cu toate ca nu rupe un 6800GT in doua cu numarul de poligoane afisate pe ecran sau cu dimensiunea texturilor, Fable are stil aparte, copilaresc ar spune unii dintre voi, care il face unic. Voice acting-ul este de cea mai buna calitate, situandu-se la acelasi nivel cu cel din The Bard’s Tale, iar muzica este si ea la inaltime, cu toate ca uneori s-ar putea sa devina repetitiva, la fel ca si unele replici ale NPC-urilor pe care le veti intalni.

     Cea mai mare problema a jocului este insa durata sa: chiar daca explorati fiecare coltisor al Albionului, o sa reusiti sa ajungeti la final in circa 12-14 ore, ceea ce este extrem de putin pentru un RPG. Nici contentul in plus din The Lost Chapters nu reuseste sa imbunatateasca situatia, adaugand doar 2-3 ore de joc, iar daca ne gandim ca cineva care nu se ocupa decat de main quest-uri il poate termina in doar 6-7 ore, lucrurile devin destul de negre. Lipsa multiplayer-ului este compensata in partea de posibilitatea de a termina jocul si ca baiat bun si ca baiat rau, dar cam la atat se rezuma rejucabilitatea.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Atenție, români: O CLIPĂ de gelozie vă poate costa șapte ani de închisoare!
25/12/2019 11:09

Tot mai multi romani au descoperit in ultimul an că sunt spionati de partenerii de viată cu ajutorul unor programe informatice. Desi folosirea lor este ilegală, sute de astfel de aplicatii pot fi descărcate ...

Cine sunt moștenitorii lui Nicolae Ceaușescu și ce drum au ales în viață?
21/11/2019 08:26

    Nicolae si Elena Ceausescu au avut impreună trei copiii, Valentin, Zoia si Nicu. Dintre acestia, astăzi doar Valentin mai trăieste. Rudele fostului dictator au preferat de-a lungul ...

BOMBA ATOMICĂ în justiția română DETONATĂ de Comisia Europeană - Ce a stabilit privind deciziile CCR
12/11/2019 11:29

Comisia Europeană a răspuns intr-un prim caz in care instanta supremă a transmis Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) si in general arată că deciziile Curtii Constitutionale a Romaniei nu contravi ...

O femeie de 79 de ani a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit niste pisici din vecini
02/08/2019 11:24

 Nancy Segula, o americanca de 79 de ani din Garfield Heights, Ohio, a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit pisici, chiar daca fusese atentionata in mod repetat sa inceteze. Totul a inceput ...

Românii, JEFUIȚI pe autostradă cu metoda
08/07/2019 19:49

  Din cele povestite de bărbatul care era să cadă pradă hotilor, doi indivizi circula cu o dubă de Bulgaria si pandesc masini lăsate descuiate sau cu soferi care se odihnesc. Acestia deschid portier ...

Demonstraţie VIDEO. Cum poate fi FRAUDATĂ extragerea loto
22/04/2018 20:00

 Un roman a demonstrat insă că extragerile loto pot fi măsluite cu ajutorul energiei electrostatice. El şi-a confecţionat propria urnă, asemănătoare cu cea din care au loc extragerile la Loteria Ri ...

  Anunţuri de cazare false, pe OLX (MERCADOR) si Tocmai.ro. Au rămas fără bani şi fără cazare! NOI ÎNŞELĂTORII PE LITORAL:
13/12/2015 22:30

 Două familii, din Bucureşti şi Iaşi, au căzut in plasa unor astfel de escroci şi in loc să petreacă o săptămană de vis pe litoral, au rămas şi fără bani, şi fără cazare, scrie cugetliber ...

Lucrare de control! Ce mesaj a putut să-i lase o profesoară de matematică unei eleve care nu a găsit rezolvare la exercițiu
06/01/2015 19:27

 "Scoateti o foaie de hartie!", vă sună cunoscut, nu-i asa? Ei bine, această metodă destul de temătoare pentru elevi s-a păstrat din generatie in generatie. Doar că in prezent, imaginatia ...

La un pas de moarte în DIRECT după ce un aruncător de CUŢITE şi-a greşit ŢINTA VIDEO
06/01/2015 16:01

 În timpul unui spectacol transmis in direct in Lituania, spectatorii au privit inmărmuriţi cum asistentul unui maestru a fost de două ori pe punctul de a fi grav rănit sau chiar ucis. Două cuţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei