Forza Motorsport 2 – Xbox 360 – RePlay Review

default

Dimensiune font:

| 23-10-2012 15:07

Forza Motorsport 2 – Xbox 360 – RePlay Review

Este tradiţional pentru jucătorul neinformat pe PC să presupună că teritoriul cu cea mai mare concentraţie de jocuri complexe pe bit pătrat este, desigur, platforma cu care este atât de familiar. Această presupunere este ancorată în adevăr, parţial, însă bârna din ochiul personal nu îl lasă să vadă că acest lucru a început, încet-încet, să se schimbe. O să mai aşteptăm mult şi bine un Baldur’s Gate pe consolă, dacă ăsta este gradul necesar de complexitate, dar pentru a fi corecţi, o să îmbătrânim la fel de bine aşteptând un astfel de joc şi pe PC, dat fiind trendul pieţei din ultimii ani.

Ideea ce trebuie reţinută este că şi consolele actuale sunt capabile de altceva în afară de beat-em-up-uri, iar publicul împreună cu producătorii de jocuri înşişi încep să realizeze asta. Unul dintre titlurile ce susţin acest punct de vedere este Forza Motorsport 2. Jocul este ancorat în teritoriul vechiului Xbox, unde, deşi puterea acestei console nu era ceva cu care să te mândreşti, gradul de realism era destul de ridicat. Pentru cei ce au avut ocazia să verifice veridicitatea acestei afirmaţii, aflaţi (dacă nu aţi făcut-o deja, dat fiind ca jocul este la secţiunea RePlay) că sequel-ul nu oferă nimic nou şi revoluţionar faţă de predecesor, mergând în schimb pe calea mai puţin riscantă a îmbunătăţirilor prin detalii.

Gradul de realism al simulatorului celor de la Turn 10 este suficient de ridicat încât să nu te pufnească râsul dacă îl compari cu seria GTR de pe PC, de exemplu. Singurul joc pe care am pus mâna în ultimii ani ce mi-a oferit o senzaţie mai veridică de şofat un automobil virtual a fost incredibilul Richard Burns Rally, şi cam atât.

Forza 2 nu uită totuşi platforma pe care apare şi oferă un număr foarte mare de driving assist-uri. Acestea sunt implementate logic: dacă, de exemplu, opriţi toate ajutoarele iar AI-ul este setat pe Hard, câştigurile atât de necesare de la finalul cursei vor fi cu 50% mai mari. Fiecare dintre aceste mici “helpere” valorează un anumit procent din suma ce poate fi câştigată, în funcţie de cât de important este pentru fizica maşinii. Astfel, se poate obţine atât o experienţă hardcore, cu AI-ul pe hard şi bineînţeles cutie manuală de viteze, cât şi una destul de rarefiată (însă încă temeinic ancorată în principii de bun simt ce ţin de modul în care o maşină se comportă pe şosea), ce poate fi abordată de oricine.

Întregul joc (ce constă într-o proporţie zdrobitoare din modul Carieră single-player) se învârte, practic, în jurul acestor assist-uri. Forza 2 beneficiază de un sistem deosebit de avansat de personalizare şi modificare a maşinii, ce nu ţine cont de ce se întâmplă după ce ai exagerat cu anumite componente, iar maşina este pusă pe şosea. Acest feature mi-a adus aminte de Mechwarrior, cu al său robot gigant, pe care l-am încărcat cu lasere doar pentru a-mi arunca în aer şandramaua la prima salvă. Aici, puteţi crea un monstru de 850 de cai pe o “arhitectură” ce nu permite o asemenea putere dementă, indiferent de cât umblaţi la setări; un Golf rămâne un Golf orice i-ai face, de exemplu.

Astfel, o asemenea maşină devine aproape imposibil de controlat fără câteva assist-uri activate, cum ar fi controlul tracţiunii. Cu ele pornite, puteţi stăpâni cât de cât bolidul nebun cu 5 bombe cu hidrogen sub capotă, însă succesul pe termen lung nu va sta decât în maşini echilibrate. Modul în care o asemenea performanţă este atinsă este combinarea “mlădioasă” a sutelor de componente ce pot fi cumpărate, pentru a păstra un raport “manevrabilitate-putere” în limitele bunului simţ. Există desigur şi excepţii, multe ancorate în realitate, iar altele create de jucători, deoarece vă puteţi asambla o maşină aproape imposibil de învins. Evo 8-ul Sparco gata modificat, ce este primit ca premiu la un moment dat, este atât de bun încât devine amuzant. Mi s-a povestit, şi apoi m-am amuzat personal pe Live! cu oameni exasperaţi de această maşină ce la acceleraţie şi stabilitate rupe absolut tot. Cu alte cuvinte, diferenţele între modele sunt extrem de mari, şi asta contează extrem de mult pentru feeling-ul general.

Cariera de care vorbeam constă în seturi de competiţii cu un anume specific. Variază de la curse clasice la întreceri cu limită de putere admisă, interzicerea tuning-ului de orice fel, sau chiar cursele de anduranţă, unde o oră şi jumătate nu vă ridicaţi de pe canapea, fiind nevoie de alimentare în timpul cursei şi strategiile ce reies dintr-o asemenea manevră. Jucătorul avansează în nivel (maximul fiind 50), primind bonusuri, reduceri la diverse componente şi maşini cadou pe măsură ce avansează, lucru de altfel util, dat fiind că toate cursele din joc au o limită de nivel pentru a putea fi jucate. Astfel, se avansează prin carieră în funcţie de ce nivel ai, nu în funcţie de ce maşină conduci. Dacă dupa vreo 5, 6 ore de joc aveţi deja cine ştie ce minunăţie de Ferrari 430 sau 612 Scaglieti nu înseamnă că aţi ajuns în vârful (sau aproape de vârful) piramidei. Trei mari premii mai târziu este posibil să participaţi într-o cursă “retro” la volanul unui Porsche 944, sau treceţi uşor către est şi călăriţi o Toyota Supra, sau cine mai ştie ce.

Jocul beneficiază de un număr colosal de bolizi, peste 300, ce variază de la Ford Focus (modelul vechi, modelul nou, plus verişorul), trece prin orice Ferrari şi Lamborghini posibil, epuizează stocul de maşini japoneze, vă scoate peri albi (şi invidie) cu maşinile americane ale anilor ’60, şi termină furtunos cu bolizii special concepuţi pentru curse de anduranţă, pe Nurburgring sau în orice alt loc. Fiecare dintre aceste maşini se controlează clar diferit, o performanţă de-a dreptul remarcabilă dacă stai să numeri câte sunt în total. De aici însă se trage şi primul minus, şi anume lipsa totală a unei vederi adevărate din maşină. Nu există bord, ci doar bumper view, şi încă o cameră plasată deasupra capotei. Păcat.


Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Atenție, români: O CLIPĂ de gelozie vă poate costa șapte ani de închisoare!
25/12/2019 11:09

Tot mai multi romani au descoperit in ultimul an că sunt spionati de partenerii de viată cu ajutorul unor programe informatice. Desi folosirea lor este ilegală, sute de astfel de aplicatii pot fi descărcate ...

Cine sunt moștenitorii lui Nicolae Ceaușescu și ce drum au ales în viață?
21/11/2019 08:26

    Nicolae si Elena Ceausescu au avut impreună trei copiii, Valentin, Zoia si Nicu. Dintre acestia, astăzi doar Valentin mai trăieste. Rudele fostului dictator au preferat de-a lungul ...

BOMBA ATOMICĂ în justiția română DETONATĂ de Comisia Europeană - Ce a stabilit privind deciziile CCR
12/11/2019 11:29

Comisia Europeană a răspuns intr-un prim caz in care instanta supremă a transmis Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) si in general arată că deciziile Curtii Constitutionale a Romaniei nu contravi ...

O femeie de 79 de ani a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit niste pisici din vecini
02/08/2019 11:24

 Nancy Segula, o americanca de 79 de ani din Garfield Heights, Ohio, a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit pisici, chiar daca fusese atentionata in mod repetat sa inceteze. Totul a inceput ...

Românii, JEFUIȚI pe autostradă cu metoda
08/07/2019 19:49

  Din cele povestite de bărbatul care era să cadă pradă hotilor, doi indivizi circula cu o dubă de Bulgaria si pandesc masini lăsate descuiate sau cu soferi care se odihnesc. Acestia deschid portier ...

Demonstraţie VIDEO. Cum poate fi FRAUDATĂ extragerea loto
22/04/2018 20:00

 Un roman a demonstrat insă că extragerile loto pot fi măsluite cu ajutorul energiei electrostatice. El şi-a confecţionat propria urnă, asemănătoare cu cea din care au loc extragerile la Loteria Ri ...

  Anunţuri de cazare false, pe OLX (MERCADOR) si Tocmai.ro. Au rămas fără bani şi fără cazare! NOI ÎNŞELĂTORII PE LITORAL:
13/12/2015 22:30

 Două familii, din Bucureşti şi Iaşi, au căzut in plasa unor astfel de escroci şi in loc să petreacă o săptămană de vis pe litoral, au rămas şi fără bani, şi fără cazare, scrie cugetliber ...

Lucrare de control! Ce mesaj a putut să-i lase o profesoară de matematică unei eleve care nu a găsit rezolvare la exercițiu
06/01/2015 19:27

 "Scoateti o foaie de hartie!", vă sună cunoscut, nu-i asa? Ei bine, această metodă destul de temătoare pentru elevi s-a păstrat din generatie in generatie. Doar că in prezent, imaginatia ...

La un pas de moarte în DIRECT după ce un aruncător de CUŢITE şi-a greşit ŢINTA VIDEO
06/01/2015 16:01

 În timpul unui spectacol transmis in direct in Lituania, spectatorii au privit inmărmuriţi cum asistentul unui maestru a fost de două ori pe punctul de a fi grav rănit sau chiar ucis. Două cuţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei