From Dust Review

default

Dimensiune font:

| 22-10-2012 16:07

From Dust Review

Dumnezeu pentru o zi (sau măcar pentru o oră), oricine a visat să fie atotputernic măcar o dată în viaţă. Dar dacă în realitate şansele sunt inexistente, măcar jocurile ne dau această posibilitate. From Dust propune un concept de „god game”, dar diferit de abordarea din Black&White sau simulatorul de viaţă numit The Sims. Cea mai apropiată paralelă poate fi făcută cu seria Populous, creată de Peter Molyneux, unde puteam controla de la mediul înconjurător până la locuitorii oraşelor şi conflictele cu vecinii.

Totuşi, From Dust preia doar scheletul ideii, dând senzaţia unui joc-experiment, dar cu şanse să devină o franciză puternică, exact cum s-a întâmplat în cazul Portal al celor de la Valve. În cazul de faţă, zeul este cunoscut drept The Breath, având aceleaşi scopuri ca orice altă divinitate cu intenţii bune: populaţia lui trebuie să se înmulţească, să supravieţuiască şi să evolueze. Problema e că puterile lui sunt totuşi limitate când vine vorba de forţele dezlănţuite ale naturii, în combinaţie cu o folosire inteligentă a legilor fizicii.

Poţi distruge munţi şi opri râuri, poţi reconstrui petice de pământ şi bloca avansul inexorabil al unui tsunami, opri incendii şi transforma stânci golaşe în jungle luxuriante. Dar nicio secundă nu trebuie să uiţi că lava îţi poate distruge sătucurile, la fel ca valurile uriaşe şi focul.

Controlul este extrem de simplu, la fel ca şi conceptul, de fapt un fel de terraformare de cele mai multe ori contra cronometru. Povestea în sine, nimic extrem de elaborat, urmăreşte triburi umane care îşi caută nu doar rădăcinile ancestrale, ci şi o nouă casă în care să fie în siguranţă. Ei vor trece prin 13 niveluri pline de provocări ale naturii, îndeplinirea tuturor obiectivelor deblocând poveşti despre originile lor şi, mai ales, hărţi individuale în modul Challenge.

The Breath este reprezentat sub forma cursorului mouse-ului desenat ca un şarpe auriu. Cu un simplu click stânga se adună materia într-o bilă uriaşă, iar cu click dreapta este eliberată în zona dorită. Abordarea zeităţii este foarte practică, folosind mediul înconjurător: poţi lua din mediu apă, pământ şi lavă pentru a le folosi în funcţie de necesităţi: pământul creează poduri peste ape, blochează sau deviază râuri şi ajută la răspândirea vegetaţiei.

Lava se răceşte în bariere impenetrabile de stâncă, eventual cu puţin ajutor din partea apei (care grăbeşte procesul), dar pe bolovani goi vegetaţia nu are cum să crească. Apa, evident, este utilă pentru a stinge incendii şi, extrasă din diverse zone, va lăsa spaţiul fertil pentru apariţia copacilor şi animalelor.

În afară de aceste mişcări de bază, pe parcursul campaniei mai apar o serie de puteri limitate ca durată, prima dintre ele numindu-se foarte inspirat Jellify Water. Practic, e ca şi cum ai fi Moise şi împarţi Marea Roşie, abilitatea oferind câteva zeci de secunde de protecţie contra valurilor furioase sau posibilitatea de a traversa de pe o insulă pe alta pentru a mai construi un sat.

Construcţie este destul de mult spus, e suficient să chemi 5 omuleţi în jurul unor toteme şi casele vor apărea din pământ în jurul stâlpului din piatră. Alte pietre speciale oferă diverse alte puteri, dar pentru asta un reprezentant al tribului trebuie trimis să aducă acele cunoştinţe în sat. Şi n-ar fi o problemă, dacă aici nu s-ar evidenţia câteva dintre neplăcerile care pot duce la exasperare jucătorii cu mai puţine rezerve de răbdare.

Pathfinding-ul nu este printre cele mai bine realizate, mai ales că omuleţii nu pot fi controlaţi direct, ci doar urmăriţi prin intermediul unui zoom la firul ierbii. Odată ce indici locul unde trebuie să ajungă, unul sau mai mulţi supuşi se îndreaptă într-acolo, alegerea drumului fiind responsabilitatea lor. Iar dacă la început nu sunt prea multe opţiuni, după jumătatea campaniei deja poţi pierde acel nivel doar pentru că personajele şi-au încurcat neuronii, nehotărâţi pe unde să apuce.

Şi, din păcate, alegerea este de multe ori un ocol inutil sau întoarcerea din drum pentru că AI-ului i se pare brusc că altă cale e mai scurt. Sau, în altă situaţie, când un sătean se întorcea cu puterea de a bloca ameninţarea lavei, a trecut liniştit pe lângă un sat, îndreptându-se spre altul, aflat mai departe, dar nu îndeajuns de repede ca să şi salveze populaţia. Înţeleg ideea de dificultate, de senzaţie că te lupţi cu forţe inexorabile, dar până la urmă vreau şi să mă distrez când mă joc, nu să îmbogăţesc limba română cu noi invective la adresa AI-ului.

Pe lângă problemele de orientare se adaugă şi cele cauzate de inexactitatea controlului. Cu mouse-ul sau cu un controller, este destul de greu să vezi zona exactă unde să arunci pământul sau lava pentru a crea podul sau bariera dorite. Discutăm de mult trial and error şi de reluări repetate ale nivelurilor: vrei sa uneşti două insule şi încerci să răspândeşti solul în mod uniform pentru a crea un fel de pod, dar te trezeşti că ai creat de fapt un fel de munte.

Cu multă răbdare ajungi să te obişnuieşti cât de cât, dar de foarte multe ori pierzi secunde importante sau ratezi cu totul nivelul; am avut câştig de cauză uneori pentru că am avut noroc, nu pentru că o precizie milimetrică m-ar fi ajutat să ridic protecţia dorită.

Mai mult chiar, dacă unele evenimente tragice sunt anunţate (un tsunami are un cronometru), altele se pot întâmpla pe neaşteptate, exact ca în realitate: un izvor apare din neant după ce ai strâns solul din zonă, un vulcan erupe de nebun ş.a.m.d. Aceste situaţii adaugă adrenalină la nivelurile avansate şi aşa pline de provocări contra timp şi te obligă să te adaptezi sau… să renunţi.

Dincolo de cele 13 niveluri de campanie, mai avem 30 de hărţi în modul Challenge, hărţi deblocate dacă acoperi 100% cu vegetaţie spaţiul insulelor din partea de poveste. Împădurirea nu este obligatorie şi te poţi întoarce oricând la nivelurile dorite pentru a le completa. Evident, e de dorit să încerci aceste hărţi după ce ai trecut prin toate opţiunile şi problemele din campanie şi ai cât de cât stăpânire asupra combinaţiilor posibile.

Aşadar, avem de-a face de fapt cu o colecţie de puzzle-uri, unele extrem de simple (stinge focul, pune o barieră, adu la timp puterea care te protejează de tsunami), în timp ce altele sunt o cursă nemiloasă contra timpului şi a nevoii de a înţelege cum au gândit designerii rezolvarea.

Un rol foarte important îl joacă fizica materialelor: de exemplu, omuleţii nu pot trece prin vegetaţia foarte deasă. Soluţia? Le dai un şut la vale cu nişte apă şi vor aluneca rapid şi elegant spre destinaţie. Pe de altă parte, deşi nu se îneacă decât în tsunami, sătenii sunt luaţi de valuri şi nu pot traversa nici cele mai amărâte bălţi.

Asta înseamnă că trebuie să scoţi apa şi să-ţi programezi la milisecundă acţiunea dacă vrei ca omul tău să treacă peste barajele acvatice, să-şi îndeplinească misiunea şi să se şi întoarcă nevătămat. Totul într-un minut şi jumătate, altfel te ia apa sau te pietrifică lava din erupţia vulcanului. Secretul este să-ţi îndeplineşti obiectivele cele mai simple cât mai repede, primind astfel timp în plus; deşi nu e uşor, ai uneori ocazia să laşi pur şi simplu evenimentele să se desfăşoare, apeşi un buton la momentul ideal şi apoi doar stai şi admiri grafica şi efectele spectaculoase.

Şi ca şi cum nu era de ajuns să te joci singur contra timp, modul Challenge mai are şi clasamente online, astfel că te poţi trezi provocat de timpii mai mici ai altor jucători, ceea ce înseamnă că există soluţii mai rapide sau mai eficiente decât cele descoperite de tine.

Deşi nivelul de detaliu nu este foarte mare, aspectul vizual este extrem de interesant şi efectele forţelor dezlănţuite ale naturii îţi pot da cu uşurinţă fiori dacă ai o imaginaţie foarte bogată. Valurile imense înghit fără milă satele neapărate, lava se rostogoleşte incredibil de rapid pe coastele vulcanilor, dar e şi plăcut sa vezi cum apar copacii şi înverzesc insulele, apoi animale ciudate decid că le place şi îşi fac casa printre palmieri şi râuri. Partea sonoră îndeamnă şi ea la calm şi pace, chiar dacă evenimentele se desfăşoară foarte rapid şi nu prea ajungi să conştientizezi alte sunete decât urletele disperate ale sătenilor arşi sau înecaţi.

Cu toate că este scurt şi nu are decât single-player, From Dust declară cel puţin un lucru: încă mai pot exista idei deosebite în industrie. Nu neapărat perfecte, pentru că problemele de control şi pathfinding îi vor fugări pe jucătorii fără răbdare, dar cu un potenţial uriaş să evolueze în direcţii cu totul noi.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Atenție, români: O CLIPĂ de gelozie vă poate costa șapte ani de închisoare!
25/12/2019 11:09

Tot mai multi romani au descoperit in ultimul an că sunt spionati de partenerii de viată cu ajutorul unor programe informatice. Desi folosirea lor este ilegală, sute de astfel de aplicatii pot fi descărcate ...

Cine sunt moștenitorii lui Nicolae Ceaușescu și ce drum au ales în viață?
21/11/2019 08:26

    Nicolae si Elena Ceausescu au avut impreună trei copiii, Valentin, Zoia si Nicu. Dintre acestia, astăzi doar Valentin mai trăieste. Rudele fostului dictator au preferat de-a lungul ...

BOMBA ATOMICĂ în justiția română DETONATĂ de Comisia Europeană - Ce a stabilit privind deciziile CCR
12/11/2019 11:29

Comisia Europeană a răspuns intr-un prim caz in care instanta supremă a transmis Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) si in general arată că deciziile Curtii Constitutionale a Romaniei nu contravi ...

O femeie de 79 de ani a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit niste pisici din vecini
02/08/2019 11:24

 Nancy Segula, o americanca de 79 de ani din Garfield Heights, Ohio, a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit pisici, chiar daca fusese atentionata in mod repetat sa inceteze. Totul a inceput ...

Românii, JEFUIȚI pe autostradă cu metoda
08/07/2019 19:49

  Din cele povestite de bărbatul care era să cadă pradă hotilor, doi indivizi circula cu o dubă de Bulgaria si pandesc masini lăsate descuiate sau cu soferi care se odihnesc. Acestia deschid portier ...

Demonstraţie VIDEO. Cum poate fi FRAUDATĂ extragerea loto
22/04/2018 20:00

 Un roman a demonstrat insă că extragerile loto pot fi măsluite cu ajutorul energiei electrostatice. El şi-a confecţionat propria urnă, asemănătoare cu cea din care au loc extragerile la Loteria Ri ...

  Anunţuri de cazare false, pe OLX (MERCADOR) si Tocmai.ro. Au rămas fără bani şi fără cazare! NOI ÎNŞELĂTORII PE LITORAL:
13/12/2015 22:30

 Două familii, din Bucureşti şi Iaşi, au căzut in plasa unor astfel de escroci şi in loc să petreacă o săptămană de vis pe litoral, au rămas şi fără bani, şi fără cazare, scrie cugetliber ...

Lucrare de control! Ce mesaj a putut să-i lase o profesoară de matematică unei eleve care nu a găsit rezolvare la exercițiu
06/01/2015 19:27

 "Scoateti o foaie de hartie!", vă sună cunoscut, nu-i asa? Ei bine, această metodă destul de temătoare pentru elevi s-a păstrat din generatie in generatie. Doar că in prezent, imaginatia ...

La un pas de moarte în DIRECT după ce un aruncător de CUŢITE şi-a greşit ŢINTA VIDEO
06/01/2015 16:01

 În timpul unui spectacol transmis in direct in Lituania, spectatorii au privit inmărmuriţi cum asistentul unui maestru a fost de două ori pe punctul de a fi grav rănit sau chiar ucis. Două cuţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei