Galactic Dream: Rage of War – RePlay Review

default

Dimensiune font:

| 23-10-2012 14:43

Galactic Dream: Rage of War – RePlay Review

La începutul acestui articol am fost foarte tentat să descriu Galactic Dream: Rage of War ca fiind „o strategie în timp real care seamănă cu Red Alert”, să-mi pun semnătura şi să consider treaba încheiată. În afară de sprânceana încruntată a redactorului-şef, m-aş fi simţit împlinit şi mândru de aşa realizare jurnalistică, cuprinzătoare şi detaliată. Din păcate pentru producătorii independenţi de la Evolution Vault, descrierea de mai sus se întâmplă să fie şi exactă.

În general, pe tărâmul strategiilor în spaţiu e destul de puţin loc de manevre, iar Rage of War pierde tocmai pentru că joacă după regulile altora. Nu introduce nimic nou sau inovator pe partea de gameplay, în timp ce grafica nu avea cum să ne dea pe spate, fiind vorba de producători independenţi.

Povestea scandalului dintre cele două rase protagoniste, Oamenii şi Argo, poate fi aflată pe parcursul campaniei single-player, însă mi-aş fi dorit din tot sufletul să existe opţiunea de a sări peste tutorial, întrucât e de-a dreptul enervant să ţi se explice de-a lungul a 2 sau 3 misiuni nişte concepte simple de control (mai ales într-un joc cu o curbă de învăţare de sub 5 minute). Apoi, campania nu reprezintă decât o înşiruire de înfruntări aproape identice, poate doar mărimea hărţii să difere întrucâtva, aşadar puţinele satisfacţii pe care acest joc le oferă se vor găsi în modul skirmish.

Conceptul simplu din Red Alert a fost simplificat şi mai mult: adună resurse, construieşte fabrici şi uzine, toarnă unităţi şi anihilează adversarul. Resursele sunt adunate din asteroizii împrăştiaţi haotic pe toată harta, abundenţa fiind la ordinea zilei. Nu există obstacole sau alt tip de limitări, resursele se găsesc peste tot şi din câte mi-am dat eu seama, şi sunt inepuizabile, astfel odată înjghebată o activitate minieră nu prea mai trebuie să-ţi baţi capul cu banii.

Există trei tipuri de şantiere ce pot fi construite: pentru nave micuţe, măricele şi gigantice, precum şi un număr destul de mare de structuri adiacente care permit construirea de nave avansate. Personal, nu am înţeles de ce este nevoie de o structură separată pentru fiecare descoperire tehnologică, mai ales că au denumiri pompoase şi te încurci în ele, însă din fericire, odată construite acestea pot fi mutate într-un colţ al hărţii unde să nu te împiedici de ele.

Toate navele au valori precum putere de atac, hit-points, scuturi şi energie, însă utilitatea ultimelelor două este îndoielnică. Scuturile nu scad aproape deloc în confruntări, iar energia nu ai pe ce să o cheltuieşti, întrucât nici o unitate nu are abilităţi speciale (iar în manualul jocului aceasta nici măcar nu este menţionată). Apoi, valoarea unităţilor evoluează exponenţial pe măsură ce noi tehnologii devin disponibile. Astfel, o navă de nivel 1 are o putere de atac de 160, pe când una de nivel 2 are vreo 600, iar de la nivelul 3 vorbim de o putere de atac de ordinul miilor. Nu e deci greu de realizat cine face legea şi cine e carne de tun, mai ales că dinamica luptelor e de aşa natură încât unele unităţi nu apucă să tragă nici măcar o salvă înainte de a deveni praf stelar.

Ca luptele să nu fie cu totul lipsite de haz există un tip de navă cu atac special pentru fiecare tabără, imună la atacurile majorităţii navelor adverse, însă detaliile şi soluţiile sunt disponibile doar celor dotaţi cu răbdare (răbdarea de a parcurge tutorialul sau manualul). Altfel nu ştim de ce nava cutare nu poate fi distrusă decât de o anume unitate, descrierile neajutând la nimic, fiind forţaţi la încercări repetate până nimerim antidotul (practic singura picătură de strategie existentă). În rest, modelul „construieşte 1000 de nave din acelea scumpe şi hai la măcel” reprezintă gameplay-ul de bază. Avem şi un sistem de experienţă pentru fiecare unitate, însă e dificil de găsit şi utilizat unitatea „veterană” între sutele care populează ecranul la ore de vârf. În plus, există şi modul de joc Tactical, unde în primele 30 de secunde te trezeşti cu suficiente resurse cât să-ţi ajungă până la final, semn că jocul a fost gandit în ideea de a se renunţa la orice strategie.

Search & Destroy

În această simplitate constă de fapt tot farmecul jocului, pentru că se poate vorbi şi despre aşa ceva. Resursele se colectează simplu şi fără bătaie de cap, n-ai decât să-ţi pui la punct economia în primele trei minute pentru ca tot restul jocului să construieşti nave şi să te uiţi la ele cum se încaieră fără mofturi. Nu există limitări ale numărului de unităţi, şi nici măcar de sistem (jocul cere puţine resurse), aşadar cei pasionaţi de balamuc spaţial vor fi satisfăcuţi de înfruntările lipsite de strategie, unde nu trebuie decât să ai gaşca mai mare decât adversarul.

Pe partea grafică există părţi bune şi mai puţin bune. Modele sunt lucrate cu simţul răspunderii, cu toate că se mişcă puţin robotic, însă per total navele arată destul de bine, mai ales la un zoom mai mare. Armele sunt destul de variate, arcade-style, efectele sunt interesante, dar fără pretenţii, iar exploziile îşi trădează bugetul. M-a ameţit în schimb planşa de joc, un wallpaper spaţial care mai mult încurcă deoarece creează impresia de 3D. E drept că o structură era cât p-aici să mă păcălească, deplasându-se la un moment dat pe axa Z, însă terenul pe care se desfăşoară ostilităţile este cât se poate de 2D. Astfel, stelele, asteroizii şi nebuloasele din fundal dau o impresie greşită de „adâncime”, lucru care mie mi-a dat dureri de cap. Iar harta nu este populată cu nimic altceva decât asteroizi şi nave, restul fiind obiecte de decor.

The Mothership has grounded me!

De asemenea, nu se poate vorbi nici despre AI sau managementul resurselor. Calculatorul construieşte în draci şi te atacă cu tot satul, iar pe nivelele superioare de dificultate devine frustrant pentru simplul motiv că nu are nevoie de un biet şoarec ca să dea comenzi în stânga şi-n dreapta. Interfaţa este destul de ok, cu menţiunea că icon-urile par cam mici şi se poate sesiza un mic lag atunci când încep să se aglomereze lucrurile pe monitor.

Sunetul este compus dintr-o muzică ce are prea puţine legături cu acţiunea, dar destul de plăcută şi de ascultat atunci când dai cu aspiratorul. Vocile în schimb sunt de-a dreptul enervante, o singură prezenţă feminină având aceleaşi 5 sau 6 replici indiferent de unitatea selectată, reuşind să te exaspereze şi să vrei să-i pui capac. Unde mai pui că are şi o tonalitate impersonală, indiferentă la haosul din jurul ei. Producătorii promovează umorul de calitate din aceste replici, însă acesta echivalează cu un banc vechi de 5 ani, spus de 3 ori pe zi.

Lipsit de orice fel de strategie, cu un AI inexistent, single-player dezamăgitor şi nişte voci care te scot din sărite, Galactic Dream: Rage of War nu ar trebui să fie un titlu comercial. Ca proiect pentru un concurs „Fă-ţi propriul joc” l-aş fi privit mai indulgent, mai amuzat, chiar l-aş fi recomandat celor care vor să înceapă cu ceva uşor în drumul lor către strategii serioase. Aşă însă rămâne un titlu care nici nu vrea, nici nu poate.


Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:00

Cum se vor întoarce acasă, de sărbători, românii din Europa, în condițiile pandemiei? Comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean
28/10/2020 18:07

 Într-un interviu pentru Hotnews, comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, a explicat care sunt noile recomandări ale Comisiei Europene referitoare la testarea de COVID-19 inainte de u ...

VIDEO -  Medicii din Spania au făcut grevă națională. Evnimentul este primul după 25 de ani. Ei se plâng de incapacitatea autorităților de a gestiona pandemia
28/10/2020 16:00

  Extenuati după o luptă de peste sase luni cu pandemia de coronavirus, doctorii spanioli au inceput marti o grevă natională, prima din ultimii 25 de ani, scrie AFP. Din cauza măsurilor de distanta ...

 VIDEO - Proteste violente la Roma. Poliția a scos tunurile cu apă. 16 persoane au fost arestate
28/10/2020 15:13

  Proteste violente in centrul Romei, ieri seară, după ora 19.00, in Piazza del Popolo, unde si-au dat intalnire reprezentantii categoriilor afectate de criza Covid, pentru a protesta contra ultimului d ...

Zonele cel mai puternic afectate de COVID in Romania: Clujul a devenit primul judet care trece de incidenta de 4 la mie
28/10/2020 14:58

Situatia ramane ingrijoratoare, in Romania, in ceea ce priveste coeficientul infectiilor cu COVID-19 cumulate la 14 zile. Judetul Cluj a trecut de rata de infectare de 4 la mia de locuitori. Capitala a inregist ...

Parapantist mort în Buceci
28/10/2020 14:18

 O persoană şi-a pierdut viaţa după ce s-a prăbuşit cu parapanta in Masivul Bucegi, echipele de salvare care au ajuns la locul accidentului constatand că victima are leziuni incompatibile cu viaţa. ...

VIDEO -  Piațeta „Regina Maria”, inaugurată la Tunis
28/10/2020 13:16

  La Tunis a avut loc inaugurarea oficială a Piatetei Regina Maria a Romaniei in fata sectiei consulare a Ambasadei tării noastre in Republica Tunisiană. La eveniment autoritătile tunisiene au fost ...

Cate persoane pot participa la o petrecere privata fara sa fie amendate.
28/10/2020 11:16

 Petrecerile private, precum cununiile si botezurile, sunt interzise la restaurante si terase in Romania pentru limitarea raspandirii virusului COVID-19. Totusi, legislatia din Romania permite sa fie or ...

Elan la plimbare, prin Riga
28/10/2020 09:16

Un elan impunător a făcut o plimbare prin capitala Letonei, Riga.  A ajuns intr-un parc din centrul orasului, a privit vitrinele unui magazin, apoi a ajuns in gară. Nu a fost impresionat de zgomotul lo ...

Pandemia a ajutat la regasirea unui templu, in India
28/10/2020 09:08

Pandemia de COVID-19 a obligat multi cetateni indieni, care munceau sau studiau la departare de locurile natale, sa se intoarca acasa. Aceasta situatie a avut si un efect pozitiv: tinerii, mai ales, s-au gandit ...

Câți români au murit în primele 8 luni din acest an față de aceeași perioadă din anul trecut, pe cauze de deces
28/10/2020 08:53

 La solicitarea HotNews.ro, Institutul National de Statistică ne-a transmis numărul deceselor pe cauze de deces in primele 8 luni din 2019 si 2020. Cifrele seci arată că anul acesta am avut, pană la f ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei