Gears of War – RePlay Review

default

Dimensiune font:

| 23-10-2012 15:55

Gears of War – RePlay Review

 Cu toate că are detractorii săi, Gears of War este fără îndoială jocul care a pus consola Xbox 360 “pe hartă”, contribuind din plin la succesul vânzărilor iniţiale şi pregătind foarte bine terenul pentru glorioasa venire pe lume a deja legendarului Halo 3. Până la ora actuală, versiunea pentru Xbox 360 de Gears of War s-a vândut în peste 4.5 milioane de exemplare, aşa că anunţarea unei portări nu a surprins pe nimeni. În mod ironic, au existat proteste din partea comunităţii formate în jurul variantei de consolă, deoarece ea nu urma să primească acces la contentul extra de pe PC, acest lucru transformând subit versiunea 360 dintr-un titlu exclusiv în fratele mai mic.
       Din start trebuie menţionat faptul că Gears of War este un 3rd person shooter tactic (perspectiva fiind de fapt over-the-shoulder dacă e să fim corecţi din punct de vedere tehnic)… şi atât. It’s about big men, with big guns against ugly big-ass enemies. Punct. Dacă vă aşteptaţi să găsiţi o poveste demnă de Oscar şi dialoguri care să vă arate scopul omului pe Pământ, aţi greşit adresa. Dacă în schimb vreţi acţiune non-stop, inamici mai urâţi ca moartea, lupte viscerale şi posibilitatea de a vă executa în multiplayer adversarii în cele mai barbare moduri cunoscute omului, vă rugăm să intraţi.
       Premisa de la care pleacă povestea în single-player este destul de simplă: au trecut 14 ani de la Emergence Day, zi în care planeta Sera a fost invadată din subteran de un inamic terifiant, cunoscut sub numele general de The Locust Horde. Milioane de oameni au murit în primele zile ale atacului devastator, şi mai mulţi fiind ucişi de armele de distrugere în masă cu care Coaliţia Guvernelor Organizate (COG) a decis să contra-atace invadatorii, fără a avea însă vreun efect notabil. Într-un final, ultimii supravieţuitori au fost nevoiţi să se retragă pe platoul Jacinto, baza de granit a acestuia constituind o piedică serioasă pentru eforturile Lăcustelor. Eroul principal este Marcus Fenix, fost soldat COG, începutul jocului găsindu-l într-o închisoare de maximă securitate, unde fusese închis pentru insubordonare. Din fericire pentru el, războiul împotriva Lăcustelor nu merge chiar atât de bine, iar Coaliţia este nevoită să găsească recruţi pe unde poate, Dominic Santiago, prietenul cel mai bun al lui Fenix, fiind trimis să-l recupereze pe acesta din urmă înainte ca închisoarea să fie distrusă.

       Şi cu toate că am menţionat mai sus că nu are rost să vă aşteptaţi la o poveste de Oscar, lipsa detaliilor pentru cea existentă face ca jocul să pară uneori monoton, mai ales când jucaţi pe nivelele mai înalte de dificultate, unde veţi muri până la loc comanda. Este adevărat că nivelurile extra din varianta PC reuşesc să umple un gol destul de evident al versiunii 360 (unde se rupea filmul destul de urât către final), dar se putea mai mult, mai ales că, în mod surprinzător, micile detalii pe care reuşeşti să le ciuguleşti între două lupte te fac şi mai curios. Cum intenţiona tatăl lui Marcus să încheie războiul înainte ca acesta să înceapă? Ce s-a întâmplat de fapt la judecata militară a lui Fenix? Care este adevărata motivaţie a Lăcustelor? Chiar şi aşa, nivelurile sunt foarte bine legate între ele, acţiunea curgând lin dintr-o locaţie în alta, neavând niciodată senzaţia că terminaţi misiuni, ci că treceţi prin diverse capitole ale unui film de acţiune… chiar dacă de categorie B în privinţa dialogurilor.
       Design-ul artistic contribuie din plin la atmosferă şi la senzaţia că „eşti acolo”, cu toate că libertatea de mişcare este cvasi-inexistentă. Practic, întotdeauna va trebui să ajungeţi din punctul A în punctul B iar în 99% din cazuri traseul pe care-l puteţi urma va fi unic, existând cei drept câteva ocazii în care puteţi alege s-o luaţi la stânga sau la dreapta, dar pe distanţe foarte scurte. La fel de bine însă, tranziţia între spaţii deschise – lupte close-quarter şi vice-versa este foarte bine realizată, designerii de nivel meritând laudele de rigoare pentru modul în care au reuşit să redea senzaţia de planetă în ruină şi să susţină foarte bine gameplay-ul în acelaşi timp.

  În ciuda faptului că este un 3rd person shooter, Gears of War necesită o planificare atentă în timpul luptelor, mai ales pe nivelele ridicate de dificultate, unde aproape fiecare glonţ încasat vă poate trimite în ecranul de Load. Pentru a evita întreruperea prematură a acţiunii va trebui să utilizaţi din plin sistemul de cover, această mecanică de gameplay fiind influenţată foarte puternic de un titlu relativ necunoscut, lansat cu 4 ani în urmă – kill.switch. Astfel, orice zid, stâlp, maşină sau obiect mai de Doamne ajută, fie că e vorba de o canapea, sac de nisip, pian sau un bloc de piatră, poate să vă ofere acoperirea necesară pentru a rămâne în viaţă. Doar pe Casual vă puteţi permite luxul de a aborda luptele într-un stil mai Rambo, dar chiar şi atunci veţi fi trimişi la sol destul de rapid dacă sunteţi berbeci.
       Sistemul de control pe Xbox 360 se potriveşte ca o mănuşă acestei mecanici şi sincer să fiu am avut unele dubii în privinţa succesului cu care urma să fie portat pe PC, dar în mare tranziţia a fost destul de lină, folosirea acoperirii şi efectuarea diverselor mişcări speciale (swat-turn, roadie run, cover slip, mantle) fiind aproape la fel de intuitive ca pe Xbox 360. Un element care s-ar putea să deruteze însă fanii PC este acela că în GoW o tastă poate avea mai multe funcţii, mişcările speciale fiind dictate de mediul înconjurător şi contextul în care vreţi să le efectuaţi. Dacă vă aflaţi la marginea unui obiect folosit pentru acoperire, înainte/stânga/dreapta + Space = cover slip (sau swat-turn), dar când sunteţi în câmp deschis, tot înainte + Space ţinut apăsat = roadie run.

       Odată ce v-aţi prins cum trebuie să abordaţi luptele şi măriţi nivelul de dificultate (Casual e doar de încălzire), luptele din GoW vor deveni extrem de antrenante, mai ales că orice greşeală tactică vă va costa scump. Dacă înainte vă puteaţi permite să alergaţi lejer între două puncte de cover, acum va trebui să folosiţi din plin mişcările swat-turn şi cover-slip pentru a vă apropia metru cu metru de adversari fără a vă pierde capul pe drum… la propriu. Dacă vreţi să terminaţi single-player-ul pe Insane şi vedeţi că nu faceţi faţă, puteţi cere ajutorul unui coleg sau prieten şi să trimiteţi împreună hoardele de inamici înapoi în subteran prin intermediul modului co-op. Gears of War a fost primul titlu next-gen care a pus într-adevăr accent pe cooperarea între doi jucători umani, iar succesul său a determinat şi alţi producători să urmeze aceeaşi rută.
       Şi slavă Domnului că există mod co-op, fiindcă AI-ul coechipierilor vă va scoate peri albi. Nu neapărat prin faptul că nu sunt în stare să tragă cum trebuie, fiindcă se descurcă decent la acest capitol, dar de multe ori vor refuza pur şi simplu să urmeze ordinele primite (deplasare, atac, acoperire). Astfel, vă veţi trezi în mijlocul luptelor că le ordonaţi frenetic coechipierilor să atace inamicii, doar ca să observaţi că ei au rămas undeva pe la începutul nivelului, refuzând cu încăpăţânare să se mişte de acolo. Pe Casual mai merge să vă luptaţi de unii singuri cu 4-5 inamici în acelaşi timp, dar pe Insane chestia asta înseamnă sinucidere curată.
       Revenind la co-op, acest mod este de departe cel mai mare plus al jocului, mai ales dacă puteţi comunica prin voice-chat cu coechipierul vostru: „Bă, du-te stânga… du-te mă stânga mai repede că vin ăştia peste noi. Da, acolo… acu’ stai… STAI, nu acum mă, fir-ar!#@$#@$#… Fugi şi ia shotgunu’… MAI REPEDEEEE!… Mă nu ţi-am zis să stai? Hai vino şi ajută-mă, că m-au umplut ăştia de plumb. Data viitoare o să-i las să te facă sită, să văd ce mai comentezi”.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Atenție, români: O CLIPĂ de gelozie vă poate costa șapte ani de închisoare!
25/12/2019 11:09

Tot mai multi romani au descoperit in ultimul an că sunt spionati de partenerii de viată cu ajutorul unor programe informatice. Desi folosirea lor este ilegală, sute de astfel de aplicatii pot fi descărcate ...

Cine sunt moștenitorii lui Nicolae Ceaușescu și ce drum au ales în viață?
21/11/2019 08:26

    Nicolae si Elena Ceausescu au avut impreună trei copiii, Valentin, Zoia si Nicu. Dintre acestia, astăzi doar Valentin mai trăieste. Rudele fostului dictator au preferat de-a lungul ...

BOMBA ATOMICĂ în justiția română DETONATĂ de Comisia Europeană - Ce a stabilit privind deciziile CCR
12/11/2019 11:29

Comisia Europeană a răspuns intr-un prim caz in care instanta supremă a transmis Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) si in general arată că deciziile Curtii Constitutionale a Romaniei nu contravi ...

O femeie de 79 de ani a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit niste pisici din vecini
02/08/2019 11:24

 Nancy Segula, o americanca de 79 de ani din Garfield Heights, Ohio, a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit pisici, chiar daca fusese atentionata in mod repetat sa inceteze. Totul a inceput ...

Românii, JEFUIȚI pe autostradă cu metoda
08/07/2019 19:49

  Din cele povestite de bărbatul care era să cadă pradă hotilor, doi indivizi circula cu o dubă de Bulgaria si pandesc masini lăsate descuiate sau cu soferi care se odihnesc. Acestia deschid portier ...

Demonstraţie VIDEO. Cum poate fi FRAUDATĂ extragerea loto
22/04/2018 20:00

 Un roman a demonstrat insă că extragerile loto pot fi măsluite cu ajutorul energiei electrostatice. El şi-a confecţionat propria urnă, asemănătoare cu cea din care au loc extragerile la Loteria Ri ...

  Anunţuri de cazare false, pe OLX (MERCADOR) si Tocmai.ro. Au rămas fără bani şi fără cazare! NOI ÎNŞELĂTORII PE LITORAL:
13/12/2015 22:30

 Două familii, din Bucureşti şi Iaşi, au căzut in plasa unor astfel de escroci şi in loc să petreacă o săptămană de vis pe litoral, au rămas şi fără bani, şi fără cazare, scrie cugetliber ...

Lucrare de control! Ce mesaj a putut să-i lase o profesoară de matematică unei eleve care nu a găsit rezolvare la exercițiu
06/01/2015 19:27

 "Scoateti o foaie de hartie!", vă sună cunoscut, nu-i asa? Ei bine, această metodă destul de temătoare pentru elevi s-a păstrat din generatie in generatie. Doar că in prezent, imaginatia ...

La un pas de moarte în DIRECT după ce un aruncător de CUŢITE şi-a greşit ŢINTA VIDEO
06/01/2015 16:01

 În timpul unui spectacol transmis in direct in Lituania, spectatorii au privit inmărmuriţi cum asistentul unui maestru a fost de două ori pe punctul de a fi grav rănit sau chiar ucis. Două cuţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei