Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 Review
Dimensiune font:
Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 Review
În 2001 am fost plăcut surprinşi de apariţia primului Ghost Recon, un shooter tactic de referinţă pentru acele vremuri, el făcând “concurenţă” directă seriei Rainbox Six. Pun între ghilimele pentru că practic ambele serii erau produse de aceeaşi companie – Red Storm. În urma succesului avut a urmat bineînţeles şi o continuare, însă din păcate aceasta n-a fost lansată decât pe Xbox şi PlayStation 2.
Abia anul trecut am putut să revedem al treilea joc din serie, numit de data aceasta Ghost Recon Advanced Warfighter (GRAW), studiourile suedeze Grin fiind responsabile pentru noile misiuni ale “fantomelor” pe PC. Şi cu toate că a reprezentat o mică revoluţie în domeniul shooterelor-realiste, GRAW a suferit din mai multe cauze: bug-uri cu nemiluita, optimizare defectuoasă care cerea un sistem de top, AI slab, sistem multiplayer problematic. Totodată, sistemul de salvări şi genul de joc foarte greoi au făcut ca GRAW să treacă aproape neobservat, în mare parte doar pasionaţii genului înarmaţi cu foarte multă răbdare acordându-i atenţia cuvenită.
Ca şi predecesorul său, versiunea PC de GRAW 2 nu este o portare, fiind creat special pentru PC, astfel că avem de-a face cu o experienţă de joc diferită de ceea ce poate unii dintre voi aţi încercat deja pe consola celor de la Microsoft – cea mai notabilă diferenţă fiind evident perspectiva din care este privită acţiunea, First-Person pentru PC faţă de Third Person pe Xbox 360.
Înainte de a trece mai departe, vă anunţ că şi acest nou titlu, chiar şi cu eforturile susţinute din partea producătorilor pentru a-l face mai accesibil şi a atrage cât mai mulţi jucători către genul tactic, nu este pentru toată lumea. Dificultatea reprezintă o problemă care se va concretiza într-un blocaj masiv pentru mulţi jucători, deoarece chiar şi pe dificultatea cea mai mică GRAW 2 va necesita răbdare şi multe compromisuri. Sistemul de salvări bazat pe checkpoint-uri consider că reprezintă o altă cauză principală a acestei probleme. Simplul fapt că te constrânge de la a salva oricând şi oriunde doreşti, îndreptându-ne practic către o manipulare din partea producătorilor pentru a oferi mai mult feeling jocului, mă face să nu agreez acest tip de salvări. Poate că pur şi simplu am pierdut un timp destul de îndelungat la care am muncit ca să ajung la un anumit checkpoint, iar din cauze obiective pierd tot ce am “câştigat” până în acel punct, lucru care duce foarte repede la frustrare.
Dar totuşi revin asupra faptului că designerii au încercat prin mai multe compromisuri să dea şi o alta culoare jocului si astfel acum avem acces la o optiune de quicksave care poate fi folosita doar daca nu exista inamici in preajmă. E drept, poate că nu este mult în ceea ce îi priveşte pe mulţi, dar în cazul de faţă consider că este o alegere mai mult decat acceptabilă din mai multe puncte de vedere, mai ales pentru a se putea ajunge la un fel de echilibru între joc realist-tactic şi salvări multe şi dese, care ar duce către un shooter obişnuit.
GRAW 2 te repune la comanda echipei militare secrete denumită sugestiv Ghost Recon. Astfel, vei reintra în rolul căpitanului Scott Michel şi alături de alţi trei camarazi vei întreprinde misiuni de recunoaştere, salvare şi nu de puţine ori de anihilare a forţelor combatante inamice. Aşa cum îi stă bine oricărei continuări, povestea continuă de unde s-a sfârşit prima parte, în care echipa ta alături de armata SUA reuşeşte să dejoace planurile rebelilor din Mexic care l-au răpit pe Preşedintele Statelor Unite. La numai câteva zile după evenimentele din primul GRAW însă eşti rechemat din nou la datorie, de data aceasta pentru a face ordine în ograda Mexicului răvăşit de războiul civil între forţele insurgente rebele şi trupele loiale guvernului. Nu de alta, dar este ameninţată securitatea SUA, deoarece conflictul se mută foarte aproape de graniţă, oraşul Juarez, spre final având loc confruntări chiar şi pe teritoriul Statelor Unite, în zona El Paso, Texas. Şi chiar dacă povestea contează poate mai puţin, aceasta este foarte bine închegată, ţinându-te tot timpul în alertă. Dacă v-a plăcut serialul 24 spre exemplu, veţi găsi acelaşi tip de adrenalină şi în GRAW 2.
La fel ca şi primul GRAW, în care am fost familiarizaţi cu sistemul de tehnică militară avansată ce constă în comunicaţii şi transmitere în timp real a imaginilor de la locul de luptă, se merge în continuare pe principiul conform căruia se formează o forţă mult mai puternică atunci când există o “reţea”, având la dispoziţie recunoaşterea tactică prin mai multe căi, localizarea amplasamentelor inamice precum şi o situaţie de ansamblu a câmpului de luptă. Ai astfel acces la camerele de luat de vederi de la coechipierii tai, recunoaştere în timp real de pe satelit, drone care pot survola teritoriul inamic, precum şi vehicule la sol pe care le poţi controla în anumite momente ale jocului.
Înainte de a începe o misiune îţi vei putea selecta armele pentru fiecare personaj în parte (dacă nu vrei să foloseşti echipamentul standard) având de ales o armă principală, una secundară şi unelte auxiliare, categorie ce include grenade, fumigene sau lansatorul cu senzor de căldură – Zeus – care în anumite situaţii te va scăpa de o moarte sigură. La fel ca în primul GRAW, arsenalul prezintă o selecţie numeroasă de puşti automate (printre care G36 sau prototipul carabină M8), mitraliere sau puşti cu lunetă pentru eliminarea adversarilor de la o distanţă respectabilă. La toate acestea se adaugă şi arsenalul inamicilor, pe care-l putem folosi după decesul prematur al acestora.
Interfaţa este intuitivă şi uşor de utilizat, având parte şi de un upgrade la sistemul Cross-Com, adus la versiunea 2.0. Acesta îţi va afişa atunci când este selectat un coechipier o imagine mult mai reală şi vizibilă decât schiţele din prima versiune. De asemenea cu ajutorul camerelor video montate pe casca acestora,vei putea să dai şi ordine directe – “on the fly” coechipierilor chiar din propriul lor câmp vizual prin intermediul unui meniu radial. Ordinele pot fi executate individual sau în grup şi pot fi setate şi rutele cele mai potrivite pentru manevre de flancare sau pentru un atac prin surprindere. Se pot da ordine întregii echipe să înainteze şi să se comporte diferit: în mod de recunoaştere acţionând discret, sau în mod de asalt în care vor înainta şi ataca oricare inamic le iese în cale indiferent dacă forţa acestuia poate fi mult mai puternică decat a echipei tale.
În acelaşi timp, GRAW 2 se mai poate transforma şi într-un RTS veritabil, având posibilitatea de a da ordine coechipierilor folosind o vedere din satelit. În acest mod poţi să-i trimiţi oriunde pe hartă, numai că acum vei beneficia de o privire de ansamblu asupra câmpului de luptă, având la îndemână avantajul atacului prin surprindere sau a unei defensive în care întotdeauna eşti cu un pas înaintea inamicului. Oricum, toată interfaţa şi controlul întregii echipei este foarte intuitiv realizată, încât nu poate crea probleme nici măcar jucătorilor mai puţin experimentaţi cu shooterele tactice sau cu strategiile în timp real.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau