Gothic 3 – Forsaken Gods Review

default

Dimensiune font:

| 22-10-2012 19:39

Gothic 3 – Forsaken Gods Review

În anul de grație 2006 a fost lansată cea de-a treia încarnare a Gothic-ului, mult așteptată şi cu un imens potențial, dar care în final a dezamăgit. Nu întru totul, dar nici nu a fost ce ar fi trebuit să fie. Cu toate problemele specifice seriei, a fost una de succes, apreciată de o mulțime de jucători.

Jowood s-a gândit însă că ar fi o idee bună să mai stoarcă nişte bani prin lansarea unui nou expansion, menit să lege evenimentele din Gothic 3 şi viitorul Gothic 4. Ideea în sine era bună, fanii au sărit în sus de bucurie, cu toate că știau că dacă va fi folosit același motor in-house, Genome, vor fi din nou probleme. Cu toții ne-am gândit însă că producătorii vor învăța din greșelile trecutului și că vor finisa jocul așa cum se cuvine.

Din păcate, cei de la Piranha Bytes au avut nişte discuţii mai aprinse cu Jowood şi au renunţat la serie, publisher-ul austriac pasând munca indienilor de la Trine Games. Aceștia fiind, din câte au declarat, stresați de lipsa de timp, au zis că e mai bine să recicleze decât să creeze ceva nou. Evident, un expansion care are loc pe aceleași meleaguri ca jocul original e de la sine înțeles că va avea o mulțime de elemente comune cu predecesorul, dar aici din păcate e vorba de un copy-paste masiv ce nu justifică munca producătorilor și graba în care l-au scos.

Povești de adormit fanii…

Ca multe din jocurile recente, potențial are, dar unde s-a risipit n-aș putea să ghicesc. Jocul pornește de la premisa că eroul nostru anonim a avut o ceartă cu Xardas, mentorul său şi cel care l-a ajutat de-a lungul seriei. Cearta se pare că are origini politice, eroul fără stare dorind să se întoarcă în Myrtana pentru a aduce pacea, pe când magicianul ține cu dinții de ideea că ar trebui să meargă mai departe.

De aici rezultă o luptă din care eroul iese mai mult mort, ajungând ce-i drept în Myrtana. Toate acestea ne sunt prezentate prin intermediul unui intro format din artwork-uri slab realizat, ce ar fi putut foarte bine să fie făcut de fani, nu de o firmă ce se respectă. După acest intro magnific, ne trezim în casa lui Inog, unul dintre personajele cunoscute din Gothic 3, care se pare că ne-a salvat de la somnul prin boscheți.

De aici înainte, povestea există doar dacă o căutăm în străfundul celor mai adânci peșteri. Nu înțelegi unde e, care e şi ce vrea de la tine. Fanii seriei ştiu deja că trebuie să alegem o facțiune și să îndeplinim misiuni pentru a câștiga reputație, urmând ca într-un târziu să ne luăm la trântă cu facțiunea adversă. Prezentat cum trebuie, acest aspect ar fi suficient, deoarece eroul se întoarce tocmai pentru a readuce pacea, iar mari întorsături de situație nu prea cred că ar avea cum să fie. Dar de la o idee extrem de simplă care în linii mari a funcționat și în Gothic 3 și până la realizarea ei e cale lungă.

De când ieșim din casa binefăcătorului nostru, povestea dispare, iar ceea ce rămâne e doar o plimbare de colo-colo, fără un scop bine definit. NPC-urile individualizate sunt atât de puține încât de obicei te plimbi printre warrior, mercenary, citizen, general (se pare că orcii au o mulțime de generali, dar toți incompetenți) și tot așa până la loc comanda.

Așa era și în jocurile anterioare, dar aveam parte și de o mulțime de NPC-uri care ne dădeau misiuni, ne mai spuneau câte ceva interesant și ne ajutau să înaintăm în poveste. Aici, progresul înseamnă de cele mai multe ori o plimbare prin pădure ca bezmeticul. Cele câteva NPC-uri care au nume nici măcar nu au ceva important de zis. Sunt o mulțime care nu mi-au spus sau cerut nimic, deși am fost cam peste tot și făcut tot ceea ce am găsit de făcut. Sunt, se pare, puse de umplutură și se ajunge astfel la venerabilul număr de cinci NPC-uri care au ceva de zis în fiecare oraș, asta în condițiile în care predecesorul avea minim 20-30.

Cei care conduc taberele adverse în războiul care a izbucnit iarăși între orci și oameni, după ce eroul fără nume a clarificat situaţia în Gothic III, nu prea au nici ei ceva de spus. Lee, cel care conduce în fosta capitală, Vangard, a fost prezentat în amănunt în celelalte jocuri din serie. Aici, este ca să zică că nu a plecat.

Gorn, cel care conduce rebelii din Gotha care s-au răsculat din cauze necunoscute împotriva tuturor, la fel, nu are nici urmă de personalitate. De la Inog și Anog, frații ce conduc Silden-ul și Geldern-ul n-am putut să aflu mare lucru. Pe total, orașe goale( deși au multe NPc-uri, dar mai mult ca statui), poveste lipsă, incorcondanțe cu evenimentele precedente şi multe semne de întrebare. Lumea e în reconstrucție, dar și în război, dar cauzele sunt neclare. Nu înțelegi cine ce vrea, de ce s-au schimbat oamenii în așa fel încât acum conduc armate împotriva semenilor… pe scurt, haosul e la ordinea zilei.

Şi dacă tot vorbim de NPC-uri, trebuie să menționez și scenariul, sau mai bine zis lipsa lui. După ce că misiunile sunt cel puțin ciudate, mai e și faptul că ceea ce spun personajele e de domeniul spitalului de nebuni. Fără exagerare, mai toți sunt nebuni în Myrtana. Am înțeles că războiul provoacă traume, dar nici chiar atât de multe. Nu poţi decât să te minunezi cum o mulțime de NPC-uri au probleme grave cu memoria, țipă, fac pe istericii sau te amenință aiurea.

Ca să nu mai spun de noul dur al jocurilor video, Eroul fără Nume care acum are niște replici seci, dure, nesimțite și în general nelalocul lor. Cum de a devenit brusc aşa bădăran, nu se explică nicăieri. Pur și simplu e.

Orașele pe care le știam din Gothic 3 sunt în reparații, fiecare facțiune încercând să le fortifice cât mai bine. Polii de putere s-au schimbat, dominația asupra orașelor e alta, dar sentimentul general e cel de skirmish într-un RTS de duzină, unde bazele sunt împărțite aleatoriu, motivele care au dus la luptă sunt inexistente, iar tot ceea ce trebuie să facem e să ajutăm orbește o facțiune sau alta.

Nervi da, gameplay nu

Chit că suntem lipsiți de o poveste coerentă, măcar de am avea un gameplay decent, să zicem și noi că ne plimbăm cu plăcere. În cazul de față, cuvântul de bază e bug, iar ceea ce rezultă din utilizarea lui sunt nervi și dezamăgire. Iarăși. Pur și simplu nimic nu merge cum ar trebui, la tot pasul dai peste anomalii sau lucruri care nu funcţionează corespunzător.

De foarte multe ori nu se poate ridica un obiect, dispar oameni, dispare scrisul, obiectele zboară, aveam la un moment dat două capete, unul se mișca după cum loveam, iar celălalt era inert. Dialoguri lipsă, descrierea la skill-uri nu mai există, nu apar obiectele în inventar. E o listă enormă și ce e mai grav e că se poate lungi în funcție de ce pățește fiecare. Practic, jocul e un generator de bug-uri. Pe bani. Cu tot cu cele două patch-uri lansate până acum.

Producătorii ne-au oferit o restructurare a combat-ului, făcându-l ceva mai tactic, dar și mai încet și enervant. Acum loviturile cu sabia consumă Endurance care este consumată şi dacă eroul încasează lovituri. Ideea e bună, ca să nu mai dăm cu paloşul ca bezmeticii la foc automat, dar în practică nu e cine știe ce, ba din contră, ne obligă să investim multe skill-points în endurance, deoarece ea se regenerează destul de greu. Iar când se termină nu mai putem lovi și trebuie să stăm doar în defensivă sau să ne retragem ca să putem folosi poţiunile.

Mai avem și trasul cu arcul, care acum schimbă automat perspectiva într-una first person, ceea ce e de bine, dar în rest nu are alte îmbunătățiri. Magia în schimb este distractivă şi destul de variată, doar că nu vom avea cum să investim prea multe puncte în ea, fiind destul de puține nivele de trecut. Iar dacă nu investim în ea, vom folosi doar vrăji banale. Aşa că indiferent ce alegi, tot nu-i bine.

Cam în orice RPG poţi fura, deschide lacăte sau merge pe furiş. Gothic-urile au avut acest sistem, mai bun, mai prost, dar în general își făcea treaba. Din motive neelucidate, în Forsaken Gods nu a fost (re)folosit. De ce, n-aș putea spune. Prin urmare, putem fura orice, oricând, oriunde (nici nu se mai numește furat, e de fapt împrumut, chiar dăruire cu știrea proprietarului care poate fi lângă noi atunci când îi golim casa). Sunt sute de cufere prin orașe şi toate pot fi golite fără nicio problemă, lucru valabil şi pentru case. Iar marea majoritate chiar au ceva prețios în ele, plus că există o mulțime de vrăji pentru deschis cufere dificile, care ușurează şi mai mult operaţiunea de „împrumut”.

Din acest motiv, ne putem îmbogăți imediat, motiv pentru care la un moment dat nu mai avem ce face cu banii. În primele ore am reușit fără niciun efort să strâng 300000 de bănuți de aur, ceea ce e mai mult decât substanțial. Iar la colectarea lor a mai ajutat o altă bubă a jocului: e plin de loot, fie că-i vorba de cufere, mese, dulapuri, depozite de arme ș.a.m.d. Putem găsi imediat mai toate armurile din original (inclusiv cea de paladin), în cufere, gratis, cu toate că se găsesc și de cumpărat. Bine, cu sau fără ele tot cam atât damage încasăm.

Dar ca idee, n-am auzit până acum ca toate armurile, inclusiv cele scumpe și rare, să fie găsite în cufere, majoritatea fără lacăte. Au fost introduse şi arme noi, destul de multe și frumos modelate, dar toate pot fi găsite uşor și luate de prin orașe, apoi la fel ca armurile care nu ne folosesc, vândute pentru a face o mică avere. Pe scurt, obiecte, vrăji, poțiuni, arme şi armuri peste tot și nicio piedică în ale procura.

Mai toate RPG-urile (inclusiv jocurile Gothic) au un număr îndestulător de monștri și ființe inocente, personaje şi inamici răspândiţi după o regulă bine stabilită, de obicei progresiv, mai mulți sau mai tari cu cât înaintăm în poveste. Aici, contrar predecesorului (care avea cam multe creaturi, dar nu era chiar o problemă), întâlnim o ființă vie (sau undead, după caz) la cel puțin câteva sute de metri distanță una de alta, de parcă am fi în Oblivion. Căruia parcă i se potrivea stilul ăsta, având în vedere mai mulți factori, dar aici chiar e absurd. Motiv pentru care ajungem să ne învârtim pe hartă singuri cuc.

„Bine” că acum avem troglodiți, o altă invenție a producătorilor. În joc aceştia sunt descriși ca o combinație între oameni și orci, dar eu zic că sunt o găselniță inutilă şi de prost gust ce nu are nicio treabă cu universul Gothic. În rest, designerii au adunat la un loc o armată de demoni la intrarea în Nordmar (intrare închisă cu un zid care nu are ce căuta acolo, dar fie), precum și alte grupuri mult prea mari. Aşa că ori nu vezi niciun monstru, ori prea mulți.

Procesare antică sau medievală?

Aș vrea să găsesc şi părțile bune ale jocului. Le caut, dar nu-s de găsit. Nici măcar dacă ajung la aspect, performanță, audio-vizual, nu am ce zice de bine. Fiind construit în jurul unui motor grafic ce prin definiție merge prost, e plin de bug-uri și nu face mai nimic cum trebuie, vă dați seama ce a putut ieși din el într-un expansion pentru care nu s-a pus osul la treabă.

Din punct de vedere artistic ar fi cam pe la acelaşi nivel cu Gothic 3, dar îl sabotează artificiile de prost gust, printre care un HDR enervant, calitatea îndoielnică a texturilor (cum se poate așa ceva chiar n-am idee, având în vedere că sunt aceleași zone din predecesor) și, ceea ce e mai dureros, copacii care arată foarte cartoonish, aproape ca în noul Prince of Pesia.

Pe de altă parte, a fost implementat în sfârșit și Anti-Aliasing-ul, dar care nu merge activat în același timp cu adâncimea de câmp (depth of field) care personal îmi place. Deci implemetarea e cam așa, să fie. Iar ca optimizare nici nu mai zic, Gothic 3 e medaliat olimpic pe lângă ce avem aici.

Continuând pe aceeaşi linie, partea sonoră e la pământ. În afară de muzică (care e aceeași din Gothic 3) nu mai este nimic ce ne-ar putea încânta auzul, ci doar să-l zgârie. Predecesorul avea sunete de luptă excesiv de urâte. Ok, au greșit producătorii, dar aici puteau fi schimbate. Nu au fost, iar eu iar trebuie să-mi acopăr urechile când este lovit cineva, în special eroul principal, care scoate niște sunete absolut grețoase.

Voice acting-ul, atât cât este, e jalnic. Cum au putut să folosească (în unele cazuri ) voci aproape feminine pentru orci e mai presus de înțelegerea umană. Asta când cele din Gothic 3 erau chiar potrivite, cu destulă gravitate pentru a surprinde duritatea orcilor. Nu mai zic de restul ansamblului de piţigoi care „aduc la viaţă” celelalte personaje. Măcar de ar fi păstrat vocea protagonistului, dar şi aceasta a fost schimbată. Bătaie de joc.

Şi după ce că au redus spațiul de joacă doar la Myrtana cea verde și au trântit niște bariere vizibile și invizibile, ceea ce a fost în vechea Myrtana a cam dispărut. Aici o comparație cu Night of the Raven e interesantă. În NotR harta a fost mărită, zonele nefolosite sau cele care puteau servi la ceva au căpătat un sens, au fost introduși monștri noi, povestea a fost extinsă, obiectele, armele și armurile au devenit mai variate, dar mai scumpe şi rare (și implicit mai utile), iar voice acting-ul a fost același, în mare parte.

În schimb, când vine vorba de Forsaken Gods totul e taman pe dos: harta s-a micșorat, zone întregi sunt goale şi nu au vreo utilitate, monștrii s-au rarefiat până la nivelul în care putem străbate cea mai mare parte a lumii fără să dăm de ei (plus că unii au și dispărut), povestea e inexistentă, loot-ul e peste tot, gratis şi fără pic de balansare, iar voice acting-ul e un dezastru.

Lacrimile zeilor

Ce au vrut să facă producătorii și ce le-a ieșit de fapt e cu totul altceva. Ideea de a avea o legătură între Gothic 3 și 4 este bună, dar Jowood mai mult a încurcat lucrurile decât le-a luminat. Şi cu toate că sunt un fan înrăit al Gothic-ului, nu pot să privesc cu ochi buni acest titlu. Fiindcă nu am de ce.

Nu a adus nimic nou cu adevărat util, a stricat ce mai era bun și, cel mai grav, nu are un scop, o poveste închegată, te plimbi hai-hui pe o hartă goală, cu mult prea puține creaturi și NPC-uri. E mult prea ușor, e un „joc” în care scopul principal este îmbogățirea. Eu altceva nu am văzut și zău că am căutat. Iar eventualele patch-uri, oficiale sau ale comunității vor putea rezolva doar bug-uri, deoarece baza e stricată și nu se poate repara peste noapte.

Jowood si-a cerut deja scuze pentru starea în care a fost lansat jocul şi anunțat un content pack care va conține și lucruri cerute de fani, dar mă îndoiesc că va fi o revelație. Fiindcă oricât l-ar mai repara de acum înainte, Forsaken Gods e un titlu foarte slab. Nu mi-a plăcut, nu-l recomand și spun asta cu părere de rău, mai ales că vorbim de un Gothic.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

„EuroBusiness LRJ” S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr. 120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 20.08.2020, 10.09.2020, 24.09.2020, 08.10.2020, 22.10.2020, respectiv 05.11.2020, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd. Magheru, nr. 31, et. 1, cam. 25, Sector, licitații în vederea valorificarii următoarelor bunuri imobil și mobile, proprietatea debitoarei: BUN IMOBIL, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA). Proprietate imobiliară, teren, căsuțe de vacanță și anexe, situată în Sat Dragosloveni, Com. Soveja, Jud. Vrancea, înscrisă în CF nr. 50048 a Com. Soveja, compusă din: Teren intravilan în suprafață de 2.438,00 mp, amplasat în Sat Dragosloveni, Com. Soveja, Jud.Vrancea, CF nr. 50048 a Com. Soveja, nr. cad.50048, Construcția C1-magazie, nr. cad.50048-C1Sc=67,00 mp, Construcția C2-anexă, nr. cad.50048-C2, Sc=170,00 mp, Construcția C3-magazie, nr. cad50048-C3, Sc=12,00 mp, Construcția C4-grup sanitar, nr. cad.50048-C4, Sc=17,00 mp, Construcția C5-bucatarie, nr. cad.50048-C5, Sc=24,00 mp, Construcția C6-umbrar lemn, nr. cad.50048-C6, Sc=9,00 mp, Construcția C7-umbrar lemn, nr. cad.50048-C7, Sc=9,00 mp, Construcția C8-casă de vacanță, nr. cad.50048-C8, Sc=15,00 mp, Construcția C9-casă de vacanță, nr. cad.50048-C9, Sc=14,00 mp, Construcția C10-club, nr. cad.50048-C10, Sc=64,00 mp, Construcția C11-casă de vacanță, nr. cad.50048-C11, Sc=15,00 mp, Construcția C12-casă de vacanță, nr. cad.50048-C13, Sc=15,00 mp, Construcția C13-casă de vacanță, nr. cad.50048-C13, Sc=65,00 mp, Construcția C14-casă de vacanță, nr. cad.50048-C14, Sc=15,00 mp, Construcția C15-casă de vacanță, nr. cad.50048-C15, Sc=15,00 mp, Construcția C16-casă de vacanță, nr. cad.50048-C16, Sc=65,00 mp, Construcția C17-casă de vacanță, nr. cad.50048-C17, Sc=15,00 mp, Construcția C18-casă de vacanță, nr. cad.50048-C18, Sc=15,00 mp, Construcția C19-casă de vacanță, nr. cad.50048-C19, Sc=65,00 mp, Construcția C20-casă de vacanță, nr. cad.50048-C20, Sc=28,00 mp, Construcția C21-magazie, nr. cad.50048-C21, Sc=145,00 mp, Construcția C22-casă de vacanță, nr. cad.50048-C22, Sc=51,00 mp, Construcția C23-casă de vacanță, nr. cad.50048-C23, Sc=35,00 mp și Construcția C24 - wc, nr. cad.50048-C24, Sc=17,00 mp. 65.110,50 BUNURI MOBILE PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA) CARUCIOR + CUVA 7,27, MASINA GLAZURAT CIOCOLATA 3.236,26, Masina cernut faina 46,49, CARUCIOARE CU NIVELE pt cuptor 211,55, CUPTOR POLINI MOD.80100 211,55, CUPTOR POLINI MOD.8080190 211,55, CUPTOR ROTATIV ROTO 6080SR.200SC 2.531,01, CUPTOR WERNER REA 1280, 211,55, CUPTOR WERNER REA 1280, 211,55, MASINA ROTATIVA ROTOFORM, 4.489,66, Moara ptr. Preg. Probelor, 767,59, Balanta analitica, 412,62, Echip. Ptr. Determ. Aciditatii, 570,56, Etuva, 215,59, Balanta tehnica 176,30, Sist. Automat ptr. Determ. Azot 2.761,19, Sist. Autom. Ptr. Determ. Gras 2.563,97, Distilator apa 550,82, Aparat perf. Pt.Deter. Cant. De z 1.605,07, Incinta termostatare probe 471,85, Sistem aut. Amb. Prod. Gr.IP600 21.265,94, Aparat de realiz. Mixuri pt. Ret 3.026,27, Malaxor spiral cuva rabatabil 4.821,88, Linie pentru obtinere covrigi 57.418,17, Camera racire semifabricat 3.446,86, Cuptor rotativ, 7.048,60 Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptoar rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Masina de glazurat si uscat turta dulce 8.830,77, DEDURIZATOR FD-25, 418,00, LINIE PENTRU OBTINEREA CROCHETE 105.250,22, LINIE PENTRU OBTINERE COVRIGI 74.381,28, MALAXOR 7.023,99, Oala fierbere 233,69, DULAP FRIGORIFIC 381,22, AGENT FRIGORIFIC 77,01, ECHIPAMENT MIXER PLANETAR 8.207,35, MASINA PADO PT FURSEC SI TURTA 12.311,02, Masina taiat foi nap -Doina 263,51, Masina taiat nuga 441,19, Cuptor rotativ 2.078,25, CUPTOR FOI 12.232,98. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietele de sarcini care pot fi procurate on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestora fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, pentru bunuri mobile și 2.380,00 RON, TVA pentru bunul imobil/caiet de vanzare, dovada achiziţiei acestora fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestora efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892 RON, deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.: RO76BUCU1032235342465 RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei (zilele de miercuri), ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietele de sarcini, urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail : vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro. Vizitarea şi prezentarea activelor se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini. Vizualizarea activului imobil, respectiv a bunurilor mobile, este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar.: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702, e-mail: vanzari@lrj.ro, telefon: 0737.242.544, e-mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, e-mail: paula.stoian@fanyon.ro.
„EuroBusiness LRJ ”S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr. 120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 20.08.2020 și 10.09.2020, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd. Magheru, nr. 31 ,et. 1, cam. 25, Sector 1, licitații în vederea valorificarii următorului bun imobil, proprietatea debitoarei: BUN IMOBIL, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA) ,,Fabrica de dulciuri FATA MOȘULUI”, proprietate compusă din teren și construcții cu destinație nerezidențială, împreună cu bunurile mobile integrate, mijloacele fixe, obiectele de inventar și activele necorporale, situată în Sat Baldovinești, Com. Vădeni, Jud. Brăila, CF nr. 70378 a Com. Vădeni, astfel: 962.727,20. 1. Teren și construcții cu destinație nerezidențială 727.711,20. a. Teren intravilan, în suprafață de 4.507,00 mp, amplasat în Sat Baldovinești, Com.Vădeni, Jud. Brăila, nr. cad.70378, CF nr. 70378 a Com. Vădeni 30.720,00. b. Construcția C1, cu destinație secție producție, nr. cad.70378-C1, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=278,30 mp, cu regim de înălțime P+1E 42.613,60. c. Construcția C2, cu destinație secție producție, nr. cad.70378-C2, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=278,45 mp, cu regim de înălțime P+1E 42.644,00. d. Construcția C3, cu destinație depozit ambalaje, nr. cad.70378-C3, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=501,10 mp, cu regim de înălțime P 17.497,60. e. Construcția C4, cu destinație pavilion administrativ, nr. cad.70378-C4, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=149,75 mp, cu regim de înălțime P+1E 39.305,60. f. Construcția C5, cu destinație depozit produse finite, cu nr. cad.70378-C5, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=130,75 mp, cu regim de înălțime P 5.312,80. g. Construcția C6, cu destinație anexă depozitare, nr. cad.70378-C6, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=294,00 mp, cu regim de înălțime P 5.279,20. h. Construcția C7, cu destinație de spații de producție și depozitare, nr. cad.70378-C7, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=449,00 mp, cu regim de înălțime P+1E 74.085,60. i. Construcția C11, cu destinație hală producție, nr. cad.70378-C11, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=530,00 mp și Sc desfășurată=2.120,00 mp, cu regim de înălțime D+P+1E+M 359.211,20. j.Construcția C12, cu destinație anexă tehnologică, nr. cad.70378-C12, CF nr. 70378, Com. Vădeni, cu Sc la sol=155,00 mp și Sc desfășurată=620,00 mp, cu regim de înălțime D+P+1E+M 111.041,60 2. Bunuri mobile integrate (lista completă poate fi vizualizată pe site-ul lichidatorului judiciar www.lrj.ro) 102.312,00. 3. Bunuri mobile constând în mijloace fixe și obiecte de inventar (lista completă poate fi vizualizată pe site-ul lichidatorului judiciar www.lrj.ro) 98.304,00. 4.Active necorporale: mărci, desene și modele 34.400,00. Activul imobil, ”Fabrica de dulciuri FATA MOȘULUI” se vinde doar în bloc, ca activ funcțional. Prețurile nu includ TVA. Urmează a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art. 292, (alin.2), lit. F, din Codul Fiscal, în măsura aplicabilității. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, dovada achiziţiei acestuia fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestuia efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892RON, deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.:RO76BUCU1032235342465RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei, ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietul de sarcini, urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail: vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro.Vizitarea şi prezentarea activului se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini.Vizualizarea activului imobil este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702,e mail: vanzari@lrj.ro, telefon: 0737.242.544, mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, mail: paula.stoian@fanyon.ro.
  HARTA METEO LIVE  VEZI METEO IN TIMP REAL
12/08/2020 09:00

 VEZI AICI METEO PENTRU: IASI,BACAU,BOTOSANI,NEAMT, SUCEAVA,VASLUI   Precipitatii Acum Radar Romania ANM.  

Lovitură de teatru: Obligația de a purta o mască în spațiile în aer liber încalcă articolul 8 CEDO, a decis o instanță din Franța
12/08/2020 08:27

Obligatia de a purta o mască in spatiile in aer liber reprezintă o interferentă in exercitarea dreptului la respectarea vietii private, in sensul Articolului 8 din Conventia europeană pentru protectia drept ...

Executarea lucrarilor de constructie pentru Autostrada de Centura Bucuresti a fost autorizata de Ministerul Transporturilor
12/08/2020 05:14

 Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor (MTIC) a autorizat, marti 11 august 2020, executarea lucrarilor de construire pentru Autostrada de Centura Bucuresti, sectorul de pe raza loca ...

Grecia inchide barurile si restaurantele la ora 12.00 noaptea in statiunile turistice si pe insule. Restrictii suplimentare impuse balcanicilor si altor europeni
11/08/2020 11:48

 Barurile si restaurantele din Halkidiki, Salonic, Katerini, dar si de pe insulele turistice Mykonos, Santorini, Corfu, Rhodos si Creta vor fi inchise intre miezul noptii si ora 7 dimineata, parte dintr-un ...

Vin banii pentru autostradă şi aeroport!
10/08/2020 00:00

  Prezentă la Iaşi la sfarşitul săptămanii trecute, alături de miniştrii Costel Alexe şi Marcel Boloş, vicepremierul Raluca Turcan a precizat că infrastructura spre Moldova şi dinspre Moldova v ...

Declarații HALUCINANTE ale primarilor PSD chemați de șefii PNL ca să trădeze: 'Nu am trăit aşa vremuri de presiuni, să nu ne întoarcem la comunism'
08/08/2020 08:27

 Preşedintele executiv al PSD Giurgiu, Marian Mina, a declarat vineri, in cadrul unei conferinţe de presă, că asupra primarilor PSD din judeţ se fac presiuni pentru a trece la alte partide, dar foarte ...

Hogeweyk, „orașul” în care toată lumea suferă de demență
02/08/2020 18:51

 La o primă vedere, Hogeweyk, situat la aproximativ 20 de kilometri de Amsterdam, arată ca orice alt oras olandez. Locuitorii isi duc viata in mod normal, fac cumpărături, merg la film si se intalnesc ...

Gafă de proporţii uriaşe a conducerii PNL şi USR Prahova ! Ploieştiul în pericol să piardă clădirea primăriei !
31/07/2020 14:04

 Anunţată de ieri, astăzi a avut loc conferinţa de presă a conducerilor judeţene a PNL şi USR Prahova, menită să anunţe alianţe electorale locale.   Iar locul „ochit” de cele ...

BREAKING - Noi restricții anunțate de Comitetul Național pentru Situații de Urgență: Mască în spații deschise, activități interzise noaptea și distanță pe plajă
28/07/2020 20:44

Comitetul National pentru Situatii de Urgentă a aprobat in sedinta desfăsurată astăzi, 28 iulie, Hotărarea numărul 37 privind stabilirea unor măsuri de limitare a răspandirii infectiilor cu SARS CoV-2 l ...

Putin își plasează arma supremă în Marea Neagră - Poate lovi România în câteva minute
27/07/2020 05:55

Preşedintele rus Vladimir Putin a declarat - duminică, la Sankt-Petersburg - că Marina militară rusă va fi dotată cu arme nucleare hipersonice şi cu drone submarine nucleare, acestea - potrivit Ministeru ...

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!