Gothic 3 – Forsaken Gods Review

default

Dimensiune font:

| 22-10-2012 19:39

Gothic 3 – Forsaken Gods Review

În anul de grație 2006 a fost lansată cea de-a treia încarnare a Gothic-ului, mult așteptată şi cu un imens potențial, dar care în final a dezamăgit. Nu întru totul, dar nici nu a fost ce ar fi trebuit să fie. Cu toate problemele specifice seriei, a fost una de succes, apreciată de o mulțime de jucători.

Jowood s-a gândit însă că ar fi o idee bună să mai stoarcă nişte bani prin lansarea unui nou expansion, menit să lege evenimentele din Gothic 3 şi viitorul Gothic 4. Ideea în sine era bună, fanii au sărit în sus de bucurie, cu toate că știau că dacă va fi folosit același motor in-house, Genome, vor fi din nou probleme. Cu toții ne-am gândit însă că producătorii vor învăța din greșelile trecutului și că vor finisa jocul așa cum se cuvine.

Din păcate, cei de la Piranha Bytes au avut nişte discuţii mai aprinse cu Jowood şi au renunţat la serie, publisher-ul austriac pasând munca indienilor de la Trine Games. Aceștia fiind, din câte au declarat, stresați de lipsa de timp, au zis că e mai bine să recicleze decât să creeze ceva nou. Evident, un expansion care are loc pe aceleași meleaguri ca jocul original e de la sine înțeles că va avea o mulțime de elemente comune cu predecesorul, dar aici din păcate e vorba de un copy-paste masiv ce nu justifică munca producătorilor și graba în care l-au scos.

Povești de adormit fanii…

Ca multe din jocurile recente, potențial are, dar unde s-a risipit n-aș putea să ghicesc. Jocul pornește de la premisa că eroul nostru anonim a avut o ceartă cu Xardas, mentorul său şi cel care l-a ajutat de-a lungul seriei. Cearta se pare că are origini politice, eroul fără stare dorind să se întoarcă în Myrtana pentru a aduce pacea, pe când magicianul ține cu dinții de ideea că ar trebui să meargă mai departe.

De aici rezultă o luptă din care eroul iese mai mult mort, ajungând ce-i drept în Myrtana. Toate acestea ne sunt prezentate prin intermediul unui intro format din artwork-uri slab realizat, ce ar fi putut foarte bine să fie făcut de fani, nu de o firmă ce se respectă. După acest intro magnific, ne trezim în casa lui Inog, unul dintre personajele cunoscute din Gothic 3, care se pare că ne-a salvat de la somnul prin boscheți.

De aici înainte, povestea există doar dacă o căutăm în străfundul celor mai adânci peșteri. Nu înțelegi unde e, care e şi ce vrea de la tine. Fanii seriei ştiu deja că trebuie să alegem o facțiune și să îndeplinim misiuni pentru a câștiga reputație, urmând ca într-un târziu să ne luăm la trântă cu facțiunea adversă. Prezentat cum trebuie, acest aspect ar fi suficient, deoarece eroul se întoarce tocmai pentru a readuce pacea, iar mari întorsături de situație nu prea cred că ar avea cum să fie. Dar de la o idee extrem de simplă care în linii mari a funcționat și în Gothic 3 și până la realizarea ei e cale lungă.

De când ieșim din casa binefăcătorului nostru, povestea dispare, iar ceea ce rămâne e doar o plimbare de colo-colo, fără un scop bine definit. NPC-urile individualizate sunt atât de puține încât de obicei te plimbi printre warrior, mercenary, citizen, general (se pare că orcii au o mulțime de generali, dar toți incompetenți) și tot așa până la loc comanda.

Așa era și în jocurile anterioare, dar aveam parte și de o mulțime de NPC-uri care ne dădeau misiuni, ne mai spuneau câte ceva interesant și ne ajutau să înaintăm în poveste. Aici, progresul înseamnă de cele mai multe ori o plimbare prin pădure ca bezmeticul. Cele câteva NPC-uri care au nume nici măcar nu au ceva important de zis. Sunt o mulțime care nu mi-au spus sau cerut nimic, deși am fost cam peste tot și făcut tot ceea ce am găsit de făcut. Sunt, se pare, puse de umplutură și se ajunge astfel la venerabilul număr de cinci NPC-uri care au ceva de zis în fiecare oraș, asta în condițiile în care predecesorul avea minim 20-30.

Cei care conduc taberele adverse în războiul care a izbucnit iarăși între orci și oameni, după ce eroul fără nume a clarificat situaţia în Gothic III, nu prea au nici ei ceva de spus. Lee, cel care conduce în fosta capitală, Vangard, a fost prezentat în amănunt în celelalte jocuri din serie. Aici, este ca să zică că nu a plecat.

Gorn, cel care conduce rebelii din Gotha care s-au răsculat din cauze necunoscute împotriva tuturor, la fel, nu are nici urmă de personalitate. De la Inog și Anog, frații ce conduc Silden-ul și Geldern-ul n-am putut să aflu mare lucru. Pe total, orașe goale( deși au multe NPc-uri, dar mai mult ca statui), poveste lipsă, incorcondanțe cu evenimentele precedente şi multe semne de întrebare. Lumea e în reconstrucție, dar și în război, dar cauzele sunt neclare. Nu înțelegi cine ce vrea, de ce s-au schimbat oamenii în așa fel încât acum conduc armate împotriva semenilor… pe scurt, haosul e la ordinea zilei.

Şi dacă tot vorbim de NPC-uri, trebuie să menționez și scenariul, sau mai bine zis lipsa lui. După ce că misiunile sunt cel puțin ciudate, mai e și faptul că ceea ce spun personajele e de domeniul spitalului de nebuni. Fără exagerare, mai toți sunt nebuni în Myrtana. Am înțeles că războiul provoacă traume, dar nici chiar atât de multe. Nu poţi decât să te minunezi cum o mulțime de NPC-uri au probleme grave cu memoria, țipă, fac pe istericii sau te amenință aiurea.

Ca să nu mai spun de noul dur al jocurilor video, Eroul fără Nume care acum are niște replici seci, dure, nesimțite și în general nelalocul lor. Cum de a devenit brusc aşa bădăran, nu se explică nicăieri. Pur și simplu e.

Orașele pe care le știam din Gothic 3 sunt în reparații, fiecare facțiune încercând să le fortifice cât mai bine. Polii de putere s-au schimbat, dominația asupra orașelor e alta, dar sentimentul general e cel de skirmish într-un RTS de duzină, unde bazele sunt împărțite aleatoriu, motivele care au dus la luptă sunt inexistente, iar tot ceea ce trebuie să facem e să ajutăm orbește o facțiune sau alta.

Nervi da, gameplay nu

Chit că suntem lipsiți de o poveste coerentă, măcar de am avea un gameplay decent, să zicem și noi că ne plimbăm cu plăcere. În cazul de față, cuvântul de bază e bug, iar ceea ce rezultă din utilizarea lui sunt nervi și dezamăgire. Iarăși. Pur și simplu nimic nu merge cum ar trebui, la tot pasul dai peste anomalii sau lucruri care nu funcţionează corespunzător.

De foarte multe ori nu se poate ridica un obiect, dispar oameni, dispare scrisul, obiectele zboară, aveam la un moment dat două capete, unul se mișca după cum loveam, iar celălalt era inert. Dialoguri lipsă, descrierea la skill-uri nu mai există, nu apar obiectele în inventar. E o listă enormă și ce e mai grav e că se poate lungi în funcție de ce pățește fiecare. Practic, jocul e un generator de bug-uri. Pe bani. Cu tot cu cele două patch-uri lansate până acum.

Producătorii ne-au oferit o restructurare a combat-ului, făcându-l ceva mai tactic, dar și mai încet și enervant. Acum loviturile cu sabia consumă Endurance care este consumată şi dacă eroul încasează lovituri. Ideea e bună, ca să nu mai dăm cu paloşul ca bezmeticii la foc automat, dar în practică nu e cine știe ce, ba din contră, ne obligă să investim multe skill-points în endurance, deoarece ea se regenerează destul de greu. Iar când se termină nu mai putem lovi și trebuie să stăm doar în defensivă sau să ne retragem ca să putem folosi poţiunile.

Mai avem și trasul cu arcul, care acum schimbă automat perspectiva într-una first person, ceea ce e de bine, dar în rest nu are alte îmbunătățiri. Magia în schimb este distractivă şi destul de variată, doar că nu vom avea cum să investim prea multe puncte în ea, fiind destul de puține nivele de trecut. Iar dacă nu investim în ea, vom folosi doar vrăji banale. Aşa că indiferent ce alegi, tot nu-i bine.

Cam în orice RPG poţi fura, deschide lacăte sau merge pe furiş. Gothic-urile au avut acest sistem, mai bun, mai prost, dar în general își făcea treaba. Din motive neelucidate, în Forsaken Gods nu a fost (re)folosit. De ce, n-aș putea spune. Prin urmare, putem fura orice, oricând, oriunde (nici nu se mai numește furat, e de fapt împrumut, chiar dăruire cu știrea proprietarului care poate fi lângă noi atunci când îi golim casa). Sunt sute de cufere prin orașe şi toate pot fi golite fără nicio problemă, lucru valabil şi pentru case. Iar marea majoritate chiar au ceva prețios în ele, plus că există o mulțime de vrăji pentru deschis cufere dificile, care ușurează şi mai mult operaţiunea de „împrumut”.

Din acest motiv, ne putem îmbogăți imediat, motiv pentru care la un moment dat nu mai avem ce face cu banii. În primele ore am reușit fără niciun efort să strâng 300000 de bănuți de aur, ceea ce e mai mult decât substanțial. Iar la colectarea lor a mai ajutat o altă bubă a jocului: e plin de loot, fie că-i vorba de cufere, mese, dulapuri, depozite de arme ș.a.m.d. Putem găsi imediat mai toate armurile din original (inclusiv cea de paladin), în cufere, gratis, cu toate că se găsesc și de cumpărat. Bine, cu sau fără ele tot cam atât damage încasăm.

Dar ca idee, n-am auzit până acum ca toate armurile, inclusiv cele scumpe și rare, să fie găsite în cufere, majoritatea fără lacăte. Au fost introduse şi arme noi, destul de multe și frumos modelate, dar toate pot fi găsite uşor și luate de prin orașe, apoi la fel ca armurile care nu ne folosesc, vândute pentru a face o mică avere. Pe scurt, obiecte, vrăji, poțiuni, arme şi armuri peste tot și nicio piedică în ale procura.

Mai toate RPG-urile (inclusiv jocurile Gothic) au un număr îndestulător de monștri și ființe inocente, personaje şi inamici răspândiţi după o regulă bine stabilită, de obicei progresiv, mai mulți sau mai tari cu cât înaintăm în poveste. Aici, contrar predecesorului (care avea cam multe creaturi, dar nu era chiar o problemă), întâlnim o ființă vie (sau undead, după caz) la cel puțin câteva sute de metri distanță una de alta, de parcă am fi în Oblivion. Căruia parcă i se potrivea stilul ăsta, având în vedere mai mulți factori, dar aici chiar e absurd. Motiv pentru care ajungem să ne învârtim pe hartă singuri cuc.

„Bine” că acum avem troglodiți, o altă invenție a producătorilor. În joc aceştia sunt descriși ca o combinație între oameni și orci, dar eu zic că sunt o găselniță inutilă şi de prost gust ce nu are nicio treabă cu universul Gothic. În rest, designerii au adunat la un loc o armată de demoni la intrarea în Nordmar (intrare închisă cu un zid care nu are ce căuta acolo, dar fie), precum și alte grupuri mult prea mari. Aşa că ori nu vezi niciun monstru, ori prea mulți.

Procesare antică sau medievală?

Aș vrea să găsesc şi părțile bune ale jocului. Le caut, dar nu-s de găsit. Nici măcar dacă ajung la aspect, performanță, audio-vizual, nu am ce zice de bine. Fiind construit în jurul unui motor grafic ce prin definiție merge prost, e plin de bug-uri și nu face mai nimic cum trebuie, vă dați seama ce a putut ieși din el într-un expansion pentru care nu s-a pus osul la treabă.

Din punct de vedere artistic ar fi cam pe la acelaşi nivel cu Gothic 3, dar îl sabotează artificiile de prost gust, printre care un HDR enervant, calitatea îndoielnică a texturilor (cum se poate așa ceva chiar n-am idee, având în vedere că sunt aceleași zone din predecesor) și, ceea ce e mai dureros, copacii care arată foarte cartoonish, aproape ca în noul Prince of Pesia.

Pe de altă parte, a fost implementat în sfârșit și Anti-Aliasing-ul, dar care nu merge activat în același timp cu adâncimea de câmp (depth of field) care personal îmi place. Deci implemetarea e cam așa, să fie. Iar ca optimizare nici nu mai zic, Gothic 3 e medaliat olimpic pe lângă ce avem aici.

Continuând pe aceeaşi linie, partea sonoră e la pământ. În afară de muzică (care e aceeași din Gothic 3) nu mai este nimic ce ne-ar putea încânta auzul, ci doar să-l zgârie. Predecesorul avea sunete de luptă excesiv de urâte. Ok, au greșit producătorii, dar aici puteau fi schimbate. Nu au fost, iar eu iar trebuie să-mi acopăr urechile când este lovit cineva, în special eroul principal, care scoate niște sunete absolut grețoase.

Voice acting-ul, atât cât este, e jalnic. Cum au putut să folosească (în unele cazuri ) voci aproape feminine pentru orci e mai presus de înțelegerea umană. Asta când cele din Gothic 3 erau chiar potrivite, cu destulă gravitate pentru a surprinde duritatea orcilor. Nu mai zic de restul ansamblului de piţigoi care „aduc la viaţă” celelalte personaje. Măcar de ar fi păstrat vocea protagonistului, dar şi aceasta a fost schimbată. Bătaie de joc.

Şi după ce că au redus spațiul de joacă doar la Myrtana cea verde și au trântit niște bariere vizibile și invizibile, ceea ce a fost în vechea Myrtana a cam dispărut. Aici o comparație cu Night of the Raven e interesantă. În NotR harta a fost mărită, zonele nefolosite sau cele care puteau servi la ceva au căpătat un sens, au fost introduși monștri noi, povestea a fost extinsă, obiectele, armele și armurile au devenit mai variate, dar mai scumpe şi rare (și implicit mai utile), iar voice acting-ul a fost același, în mare parte.

În schimb, când vine vorba de Forsaken Gods totul e taman pe dos: harta s-a micșorat, zone întregi sunt goale şi nu au vreo utilitate, monștrii s-au rarefiat până la nivelul în care putem străbate cea mai mare parte a lumii fără să dăm de ei (plus că unii au și dispărut), povestea e inexistentă, loot-ul e peste tot, gratis şi fără pic de balansare, iar voice acting-ul e un dezastru.

Lacrimile zeilor

Ce au vrut să facă producătorii și ce le-a ieșit de fapt e cu totul altceva. Ideea de a avea o legătură între Gothic 3 și 4 este bună, dar Jowood mai mult a încurcat lucrurile decât le-a luminat. Şi cu toate că sunt un fan înrăit al Gothic-ului, nu pot să privesc cu ochi buni acest titlu. Fiindcă nu am de ce.

Nu a adus nimic nou cu adevărat util, a stricat ce mai era bun și, cel mai grav, nu are un scop, o poveste închegată, te plimbi hai-hui pe o hartă goală, cu mult prea puține creaturi și NPC-uri. E mult prea ușor, e un „joc” în care scopul principal este îmbogățirea. Eu altceva nu am văzut și zău că am căutat. Iar eventualele patch-uri, oficiale sau ale comunității vor putea rezolva doar bug-uri, deoarece baza e stricată și nu se poate repara peste noapte.

Jowood si-a cerut deja scuze pentru starea în care a fost lansat jocul şi anunțat un content pack care va conține și lucruri cerute de fani, dar mă îndoiesc că va fi o revelație. Fiindcă oricât l-ar mai repara de acum înainte, Forsaken Gods e un titlu foarte slab. Nu mi-a plăcut, nu-l recomand și spun asta cu părere de rău, mai ales că vorbim de un Gothic.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Gura Vaii, cu sediul social in comuna Gura Vaii, satul Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau, cod postal 607220, telefon 0371/407.500, fax 0372/002.112, e-mail: primariaguravaii@yahoo.com, cod fiscal 4278108. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: - teren in suprafata de 316 mp, situat in intravilanul comunei Gura Vaii, satului Rotunda, nr. Cadastral 62185, CF 62185, apartinand domeniului privat al Comunei Gura Vaii, conform H.C.L. Comunei Gura Vaii nr. 09/22.01.2024, caietului de sarcini si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice sau se poate consulta pe site-ul: www.uatcomuna guravaii.ro, sectiunea -Anunturi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: de la Compartimentul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau in contul de trezorerie RO17 TREZ 0625 006X XX00 0079, deschis la Trezoreria Onesti, cod fiscal: 4278108. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 27.03.2024, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 04.04.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 05.04.2024, ora 09.00, Comuna Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Onesti, cu sediul in municipiul Onesti, Str. Tineretului nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/311.913, fax 0234/326.170, e-mail: jud-onesti-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.03.2024.
ANUNȚ DE LICITAȚIE. Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro, organizează în data de 29.03.2024, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 16.000,00 mp, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, zona Dedeman. 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 16.000 mp, situat în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: gratuit 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20.03.2024, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 29.03.2024, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 29.03.2024, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro PRIMAR, Florin-Liviu DULGHERU
Atenție, români: O CLIPĂ de gelozie vă poate costa șapte ani de închisoare!
25/12/2019 11:09

Tot mai multi romani au descoperit in ultimul an că sunt spionati de partenerii de viată cu ajutorul unor programe informatice. Desi folosirea lor este ilegală, sute de astfel de aplicatii pot fi descărcate ...

Cine sunt moștenitorii lui Nicolae Ceaușescu și ce drum au ales în viață?
21/11/2019 08:26

    Nicolae si Elena Ceausescu au avut impreună trei copiii, Valentin, Zoia si Nicu. Dintre acestia, astăzi doar Valentin mai trăieste. Rudele fostului dictator au preferat de-a lungul ...

BOMBA ATOMICĂ în justiția română DETONATĂ de Comisia Europeană - Ce a stabilit privind deciziile CCR
12/11/2019 11:29

Comisia Europeană a răspuns intr-un prim caz in care instanta supremă a transmis Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) si in general arată că deciziile Curtii Constitutionale a Romaniei nu contravi ...

O femeie de 79 de ani a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit niste pisici din vecini
02/08/2019 11:24

 Nancy Segula, o americanca de 79 de ani din Garfield Heights, Ohio, a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit pisici, chiar daca fusese atentionata in mod repetat sa inceteze. Totul a inceput ...

Românii, JEFUIȚI pe autostradă cu metoda
08/07/2019 19:49

  Din cele povestite de bărbatul care era să cadă pradă hotilor, doi indivizi circula cu o dubă de Bulgaria si pandesc masini lăsate descuiate sau cu soferi care se odihnesc. Acestia deschid portier ...

Demonstraţie VIDEO. Cum poate fi FRAUDATĂ extragerea loto
22/04/2018 20:00

 Un roman a demonstrat insă că extragerile loto pot fi măsluite cu ajutorul energiei electrostatice. El şi-a confecţionat propria urnă, asemănătoare cu cea din care au loc extragerile la Loteria Ri ...

  Anunţuri de cazare false, pe OLX (MERCADOR) si Tocmai.ro. Au rămas fără bani şi fără cazare! NOI ÎNŞELĂTORII PE LITORAL:
13/12/2015 22:30

 Două familii, din Bucureşti şi Iaşi, au căzut in plasa unor astfel de escroci şi in loc să petreacă o săptămană de vis pe litoral, au rămas şi fără bani, şi fără cazare, scrie cugetliber ...

Lucrare de control! Ce mesaj a putut să-i lase o profesoară de matematică unei eleve care nu a găsit rezolvare la exercițiu
06/01/2015 19:27

 "Scoateti o foaie de hartie!", vă sună cunoscut, nu-i asa? Ei bine, această metodă destul de temătoare pentru elevi s-a păstrat din generatie in generatie. Doar că in prezent, imaginatia ...

La un pas de moarte în DIRECT după ce un aruncător de CUŢITE şi-a greşit ŢINTA VIDEO
06/01/2015 16:01

 În timpul unui spectacol transmis in direct in Lituania, spectatorii au privit inmărmuriţi cum asistentul unui maestru a fost de două ori pe punctul de a fi grav rănit sau chiar ucis. Două cuţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei