default

Dimensiune font:

Grand Ages: Rome Review

| 22-10-2012 19:20

Grand Ages: Rome Review

Imperium Romanum nu avea o poveste anume, aşa că Grand Ages aduce, pe lângă obişnuitele scenarii individuale sau modul sandbox, o campanie care ne poartă prin diferite perioade ale istoriei romane. Să nu vă aşteptaţi însă la o lecţie de istorie, deoarece informaţia este destul de precară şi producătorii se bazează pe faptul că mai toată lumea de astăzi ştie cam cine au fost personaje precum Cezar sau Spartacus. Varza de istorie se vede nu doar la nivelul relatării, ci chiar la nivelul gameplay-ului, unde veţi putea recruta trupe auxiliare celtice cu mulţi ani înainte ca Roma să reprezinte un imperiu, de exemplu.

Campania aduce totuşi şi o noutate binevenită, sub forma posibilităţii de a ne crea un personaj ce va reprezenta o anumită familie romană. Apoi putem selecta anumite atribute într-un stil RPG-like, ce vor conferi mai târziu diferite bonusuri oraşului pe care îl vom conduce, oferta fiind suficient de generoasă pentru permite orientări diferite (preponderent militare sau, dimpotrivă, legate de producţie şi comerţ). Personajul nostru va începe apoi să acumuleze şi avere pe măsură ce parcurge misiunile, iar aceşti bani pot fi apoi folosiţi pentru a cumpăra diferite proprietăţi care vor asigura ulterior un bonus de materiale pentru oraşul nostru.

După ce negociem aceste aspecte începe campania propriu-zisă, în care diferite personaje mai mult sau mai puţin celebre ne vor trimite în tot atâtea locuri pe hartă şi ne vor propune să înfiinţăm o colonie, urmând ca apoi să îndeplinim o varietate de obiective, fie ele economice sau militare. Acestea sunt destul de diversificate, pornind de la construcţia unui anumit număr de locuinţe sau apărarea unui oraş până la crearea unor cariere de piatră, atingerea unui procent de religiozitate a locuitorilor sau exterminarea inamicilor.

Pe lângă obiectivul principal există şi unele opţionale care oferă diferite avantaje, în principal bani sau puncte de scor ce pot fi folosite pentru bonusuri în misiunile ulterioare. Vă recomand să încercaţi să îndepliniţi şi aceste obiective, în special pentru că astfel va exista mai multă diversitate în fiecare misiune şi de abia vă antrenaţi în a planifica eficient ce construiţi şi unde. În acest sens vă va ajuta şi noul sistem de overlay care colorează clădirile în funcţie de aria de acoperirile a serviciilor sau problemelor din zonă.

Despre construcţie pot spune că a fost păstrat sistemul intuitiv introdus în primul joc al seriei, aşa că nu vor fi probleme. Logica după care este planificat un oraş este elocventă, astfel existând trei clase sociale, fiecare cu un rol clar: Plebeii lucrează în producţia materiei prime (ferme, mine, procesarea şi distribuirea resurselor), clasa de mijloc în cultură, religie, armată şi securitate, iar patricienii în cadrul instituţiilor cele mai avansate. Această evoluţie se face progresiv, deoarece fiecare clasă se bazează pe resursele generate de cea inferioară.

Totodată trebuie ştiut că fiecare clasă socială are nevoie de diferite bunuri, iar această nevoie va fi satisfăcută prin diversitate şi nu cantitate. De exemplu, degeaba aveţi cinci ferme de grâu, deoarece satisfacţia la capitolul mâncare va rămâne la acelaşi nivel. Pentru ca ea să crească, va trebui să construiţi o brutărie (şi o moară de grâu), o fermă de porci (plus o măcelărie) şi o vie. Inteligent sistem şi, aş spune eu, chiar realist.

Problema e că tutorialul nu îşi face prea bine treaba în a explica mecanismele economice intrinseci. Din acest motiv, curba de învăţare este destul de abruptă, tutorialul explicând doar nişte noţiuni de bază, pentru ca apoi să vă lase singuri să descoperiţi nuanţele fine. Iar la început poate fi chiar frustrant, când de exemplu n-o să înţelegeţi de ce vă ia foc tot satul, iar prefectura care stinge incendii poate fi construită abia după ce efectuaţi un research tehnologic şi aveţi clasa socială de mijloc (care nu apare chiar imediat).

Surpinzător este că vă este accesibil de la început întreg arborele tehnologic de construcţie, putând să construiţi chiar şi Academii sau Tribunale dacă aveţi resursele necesare. Din păcate, salturile acestea bruşte nu numai că vă vor induce în eroare, dar pe termen lung vă vor priva de acel cald sentiment că oraşul vostru evoluează într-un mod natural.

Ca probleme se mai remarcă o lipsă de adâncime, de implicare personală. Nu mai poţi selecta oameni ca să afli părerea lor despre oraş, şi nu vei avea parte de animaţii suficient de fermecătoare care să redea vieţa lor de zi cu zi. Luptele din arenă sunt mereu aceleaşi, iar în zona de producţie plebeii par mereu blocaţi în amestecarea lutului cu picioarele. Astfel jocul lasă sentimentul că totul este mecanic şi că ai în faţă doar un grup de furnici care urmează orbeşte nişte indicaţii predefinite. Apoi există în continuare diferite scăpări de gameplay (ce-i drept, mult mai puţine ca în Imperium Romanum), cum ar fi de exemplu faptul că în prima etapă a construcţiei oraşului eşti răsplătit dacă pui clădirile cât mai aproape una de alta.

Însă ajungi apoi să ai de a face cu clădiri foarte mari (teatrul, templele etc.) care de multe ori nu mai au loc lângă case, iar dacă le faci mai departe nu vor avea nicio valoare (toate clădirile funcţionale au o arie de efect). Dacă te apuci să demolezi, pierzi popularitate, aşa că este destul de complicat să găseşti o soluţie. Sistemul de lupte a rămas la fel de subdezvoltat (au fost eliminate însă limitările enervante din Imperium Romanum, gen o singură unitate per cazarmă) singura opţiune tactică fiind o anumită abilitate specială a fiecărei unităţi ce ar trebui să întoarcă balanţa în favoare jucătorului în situaţii dificile. În rest, click & pray!

Nu că inamicii ar fi binecuvântaţi cu o inteligenţă artificială ieşită din comun, preferând de multe ori să trimită câte o trupă de control la fiecare sfert de oră şi ieşind buluc cu unităţile din bază dacă sunt atacaţi. De notat aici e faptul că există câteva evenimente care generează atacuri din senin, precum construirea unei baze secundare.

Aşa că de multe ori veţi prefera să vă extindeţi încet, dar sigur, decât să vă avântaţi cu o bază secundară peste nouă mări şi nouă ţări. Iar la un moment dat devine chiar ilar faptul că, în timp ce romanii se laudă cu numeroasele oraşe administrate de voi, popoarele “barbare” nu au nici un cătun mai răsărit. În cele aproximativ 40 de misiuni ale jocului, nici măcar perşii nu vor da vreun semn de civilizaţie, ieşind cu inbatabilii elefanţi din aceleaşi căsuţe murdărite de vreme.

Interesant este că, la cererea fanilor, producătorii au implementat şi un mod multiplayer, furnizând nu mai puţin de cinci moduri de joc şi un al şaselea care le înglobează pe toate. Majoritarea sunt adaptări ale celor prezente în genul RTS, în special Age of Empires (de exemplu King of the Hill sau All Monuments, în care câştigaţi doar când v-aţi construit toate clădirile de nivel înalt).

La fel de bine însă, în timp ce într-o strategie în timp real aceste moduri se simt ca la ele acasă, într-un city builder lucrurile se petrec cu o viteză destul de enervantă. Dar dacă porniţi de la premisa că aveţi destul timp să vă petreceţi privind clădirile cum apar brusc din colbul latin, veţi realiza că efortul celor de la Haemimont este de-a dreptul admirabil. În plus, experienţa de a vă întrece cu un alt jucător în construirea unui oraş este în unele momente suficient de satisfăcătoare pentru a umbri lipsurile luptelor.

Şi vă asigur că cel puţin din punct de vedere grafic, Grand Ages: Rome vă va încânta privirea. Texturile sunt peste măsură de detaliate pentru un joc în care nu faceţi altceva decât să construiţi case, clădirile sunt colorate cu bun-gust şi tranziţia de la un peisaj pictat la oraşul în sine când încărcaţi jocul este subtilă, dar sugestivă. Întradevăr, oraşele Romei au ceva din Van Gogh, chiar şi pe vreme de ploaie. Până şi modelele corăbiilor sunt cizelate, alunecând frumos pe apa cristalină. Doar unităţile militare sunt puţin cam pătăţoase, suprimate mereu de steagul de identificare şi amintind în treacăt de primele titluri Total War.

Dar pe cât de liniştitor este decorul, pe atât de stridentă este interfaţa. Deşi ideea meniului radial de construcţie este excelentă, ferestrele cu statistici sau cu proprietăţile clădirilor ocupă aproape jumătate de ecran. Şi unităţile „beneficiază” de aceleaşi butoane imense, când o icon discret ar fi fost suficient. De aceea, deşi se mişcă impecabil, jocul poate părea greoi de manevrat în unele momente. Mai ales când încerci să măreşti perspectiva şi brusc nu te mai poţi deplasa în toate direcţiile pe hartă, fiind restricţionat în aria celui mai apropiat oraş.

Coloana sonoră are şi ea momente de graţie, deşi nu mă refer aici la tema principală, care devine enervantă. Dar sunt câteva melodii secundare specifice regiunilor mai exotice din joc care îţi induc pur şi simplu reverie.

Dacă ar fi fost o strategie în timp real, Grand Ages: Rome ar fi fost cu siguranţă valoros. Dar în lipsa adrenalinei, nu ne putem orienta decât spre detalii, spre referinţe culturale şi istorice corecte sau spre farmecul rutinei vieţilor de altă dată. Elemente care rar îşi fac simţită prezenţa în acest titlu superficial, bazat mai mult pe ideea abstractă a unei Rome de un romantism prăfuit, decât pe faptele concrete.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

ANUNT LICITATIE. SC TOPCAR SRL- in faliment, prin lichidator judiciar CII Burcoveanu Laura Mihaela, cu sediul in Iasi, str. A.Panu nr. 13-15, mezanin, telefon 0741232516, e-mail laura.burcoveanu@yahoo.ro, in dosarul 3299/99/2017, anunta scoaterea la vanzare prin licitatie publica cu strigare, la data de 29.07.2020, ora 10, la sediul lichidatorului judiciar din Iasi, strada Anastasie Panu nr. 13-15, mezanin, a bunului mobil AUTOTURISM MARCA BMW 740D BERLINA, culoare albastra, an fabricatie 2003, motorina, nr. locuri 5, capacitate cilindrica 3901 cmc, tapiterie scaune piele, stare buna de functionare. Bunul poate fi vazut in parcarea restaurantului La Castel. Valoarea pornire de licitatie - 22765 lei, fara TVA, reprezentand 100% din pretul de evaluare. Daca bunul nu va fi adjudecat, o a doua licitatie va avea loc la data de 30.07.2020 – ora 10.00, la acelasi sediu si la acelasi pret. Daca bunul nu va fi adjudecat, alte licitatii vor avea loc la 10.08.2020- ora 10.00 si la 11.08.2020 - ora 10.00, la 90% din pretul de evaluare, la valoarea de pornire de 20488,5 lei, iar ulterior la 31.08.2020- ora 10.00 si la 01.09.2020-ora 10.00, la 80% din pretul de evaluare, la valoarea de pornire de 18212 lei. Persoanele care pretind vreun drept real asupra bunului au obligatia, sub sanctiunea decaderii, sa faca dovada acestui fapt pana la data de 28.07.2020, ora 12, la sediul lichidatorului judiciar. Caietul de sarcini se poate procura de la sediul lichidatorului judiciar, in baza unei cereri prealabile formulate cu 24 de ore inainte, la pretul de 50 de lei. Garantia de participare este de 10% din valoarea de pornire. Informatii suplimentare la telefon 0741232516 sau la sediul lichidatorului judiciar.
ANUNT privind organizarea licitatiei publica-pasune domeniul public. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta: UNITATEA ADMINISTRATIV TERITORIALA MIRONEASA cu sediul administrativ in Mironeasa, cod postal 707300, judetul Iasi, cod fiscal 4540453, telefon 0232228600, fax: 0232228652, e-mail: contact@primariamironeasa.ro. 2. Informatii generale privind obiectul inchirierii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Proprietati publice, teren pasune, 2 loturi, identificate astfel: 1. Lotul I - 30.00 ha - CF 61847/1; 3. Lotul III - 0.45 ha CF 60701. Inchirierea se face conform art. 333, art. 335 din O.G. 57/2019 si conform HCL nr. 84/07.06.2020; 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Primariei Comunei Mironeasa. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul autoritatii contractante, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Secretariatul Primariei Comunei Mironeasa, comuna Mironeasa, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 lei, ce se achita cu numerar la casierie. 3.4. Data limita privind solicitarea clarificarilor: 31.07.2020, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data limita de depunere a ofertelor: 07.08.2020, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primaria Comunei Mironeasa, registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 07.08.2020, ora 10.00, Primaria Comunei Mironeasa, judetul Iasi. 5. Instanta competenta in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalulu Iasi, Strada Elena Doamna, nr. 1A, cod postal 700398, telefon: 0332403642, fax: 0332435700, email: tr-iasi-reg@just.ro. 6. Data transmiterii anuntului de licitatie catre instantele abilitate, in vederea publicarii: 16.07.2020.
Primăria Comunei Tomeşti, Judeţul Iaşi, scoate la vânzare în data de 14.08.2020, ora 10, la sediul său din Comuna Tomeşti, suprafaţa 268 mp, situată în intravilan extins conform PUG Sat Tomești, Comuna Tomești, Județul Iași, Tarlaua 10, Parcela Arabil 455/5, nr. cadastral 66629, la ora 10:30, suprafața de 247 mp, situată în intravilan extins conform PUG Sat Tomești, Comuna Tomești, Județul Iași, Tarlaua 47, Parcela Arabil 2489/8, nr. cadastral 66957, iar la ora 11, suprafața de 147 mp, situată în intravilan Sat Vlădiceni, Comuna Tomești, Județul Iași, Tarlaua 5, Parcela Arabil 114. Terenurile se află în domeniul privat al Comunei Tomeşti. Documentația de atribuire se pune la dispoziție pe suport de hârtie, contra unui preț de 50 de lei. Ofertele se pot depune până la data de 13.08.2020, ora 15, la sediul Primăriei Tomești, într-un exemplar. Taxa de participare la licitaţie este de 50 lei. Garanţia de participare este de 3% din preţul de pornire la licitaţie pentru întreaga suprafaţă. Preţul de pornire al licitaţiei este de 7000 EURO pentru întreaga suprafață, pentru terenul de 268 mp,3000 EURO pentru întreaga suprafață, pentru terenul de 247 mp, și 3292 EURO pentru întreaga suprafață, pentru terenul de 147 mp. Prezentul anunț se va transmite pentru publicare instituțiilor publice abilitate, în data de 14.07.2020. Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Comunei Tomeşti, Judeţul Iaşi. Tel. 0232/290434, int.211.
În Giurgiu, închiderea teraselor și a păcănelelor după ora 23,00 a durat fix două zile
04/08/2020 15:29

 Măsura care prevedea inchiderea teraselor si a sălilor de jocuri de noroc intre orele 23,00 - 6,00 a fost valabilă doar două zile in judetul Giurgiu. Vineri, 31 iulie, Comitetul Judeţean pentru Si ...

Cine e Emi Pian, seful clanului Duduianu, executat in stil mafiot de un rival pe o strada din Capitala
04/08/2020 13:14

 Liderul clanului Duduianu, Florin Mototolea, zis Emi Pian, a fost executat in stil mafiot, in dimineata zilei de marti, 4 august, de un individ din clanul rival. Emi Pian, ucis in rafuiala din Sec ...

 ANM a emis o avertizare Cod galben de vijelii și ploi torențiale pentru zece județe   HARTA METEO LIVE  VEZI METEO IN TIMP REAL
04/08/2020 12:00

 VEZI AICI METEO PENTRU: IASI,BACAU,BOTOSANI,NEAMT, SUCEAVA,VASLUI   Precipitatii Acum Radar Romania ANM.  

Avertizare ANM - Zece județe sub cod galben de furtuni
04/08/2020 11:04

ANM a emis o avertizare Cod galben de vijelii si ploi torentiale pentru zece judete ale tării, pană miercuri la ora 12.00. În acelasi timp, in regiunile vestice indicele temperatură-umezelă va atinge ...

Coronavirus Romania. 823 de cazuri noi si 19 decese in ultimele 24 de ore. Record de pacienti la Terapie Intensiva: 419
03/08/2020 14:32

 Numarul cazurilor noi de coronavirus raportat luni, 3 august, este de 823, iar cel al deceselor de 19. De la inceputul pandemiei pana acum, in Romania au fost confirmate 54.009 de cazuri de p ...

Australienii au scapat de sub control epidemia de COVID-19 - Stare de dezastru în statul Victoria
03/08/2020 09:18

Statul Victoria, al doilea cel mai populat din Australia, a declarat duminică stare de dezastru şi a impus o intedicţie de circulaţie pe timp de noapte in capitala Melbourne, in cadrul celor mai stricte res ...

Hogeweyk, „orașul” în care toată lumea suferă de demență
02/08/2020 18:51

 La o primă vedere, Hogeweyk, situat la aproximativ 20 de kilometri de Amsterdam, arată ca orice alt oras olandez. Locuitorii isi duc viata in mod normal, fac cumpărături, merg la film si se intalnesc ...

Gafă de proporţii uriaşe a conducerii PNL şi USR Prahova ! Ploieştiul în pericol să piardă clădirea primăriei !
31/07/2020 14:04

 Anunţată de ieri, astăzi a avut loc conferinţa de presă a conducerilor judeţene a PNL şi USR Prahova, menită să anunţe alianţe electorale locale.   Iar locul „ochit” de cele ...

BREAKING - Noi restricții anunțate de Comitetul Național pentru Situații de Urgență: Mască în spații deschise, activități interzise noaptea și distanță pe plajă
28/07/2020 20:44

Comitetul National pentru Situatii de Urgentă a aprobat in sedinta desfăsurată astăzi, 28 iulie, Hotărarea numărul 37 privind stabilirea unor măsuri de limitare a răspandirii infectiilor cu SARS CoV-2 l ...

Putin își plasează arma supremă în Marea Neagră - Poate lovi România în câteva minute
27/07/2020 05:55

Preşedintele rus Vladimir Putin a declarat - duminică, la Sankt-Petersburg - că Marina militară rusă va fi dotată cu arme nucleare hipersonice şi cu drone submarine nucleare, acestea - potrivit Ministeru ...

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!