Guild Wars: Factions Review

default

Dimensiune font:

| 23-10-2012 18:34

Guild Wars: Factions Review

   Tocmai m-am întors dintr-o nouă discuţie cu ceilalţi lideri ai Aliantiei. Pe măsură ce numărul jucătorilor sporeşte, creşte şi numărul problemelor cu care ne confruntăm. Şi asta din cauză că singurul criteriu pe baza căruia sunt admişi noi jucători în ghildele ce compun Alianţa este naţionalitatea – există o ghildă care face excepţie, din motive îndreptăţite, însă e o poveste prea lungă legată de acest aspect aşa că nu o să o detaliez aici. Revenind, în momentul în care naţionalitatea este primul lucru care te interesează că şi lider de ghildă atunci când accepţi noi membri apar o serie de întrebări legate în principal de cum grupezi toţi jucătorii din ghildă, respectiv Alianţă, astfel încât cei buni să aibă parte de coechipieri pe măsură însă nici cei începători să nu fie lăsaţi de izbelişte. Apoi mai este şi faptul că unii jucători sunt predominant interesaţi de PvE (player vs environment) iar alţii de PvP (player vs player).

     Au trecut doi ani de la E3 2004, perioadă în care cei de la ArenaNet – companie formată din foşti membri Blizzard – au dezvăluit Guild Wars întregii lumi. Ca şi mulţi alţii, încă din perioada acelui alpha test ne-am hotărât să creăm o ghildă, o ghildă din care au supravieţuit până în prezent doar trei membri. Însă acum Alianţa numără aproximativ 300 de oameni, împărţiţi în şapte ghilde (numărul maxim posibil fiind zece), ghilde axate exclusiv fie pe PvE fie pe PvP: pentru începători, respectiv avansaţi. Această specializare a ghildelor din Alianţa reflectă fidel structura jocului celor de la ArenaNet ce se adresează a două categorii de jucători: cei cărora le place să joace un pachet de misiuni online alături de henchmen (AI) său alături de alţi oameni, precum şi cei care preferă să se implice alături de coechipieri în diverse lupte ale căror ultim scop este o poziţie cât mai înaltă în ladder-ul jocului – clasamentul mondial al ghildelor.

Guild Wars: Factions Guild Wars: Factions Guild Wars: Factions

     Un al aspect care caracterizează Guild Wars este lipsă taxei lunare, pentru a-l juca fiind suficient doar preţul său de achiziţionare. Faptul ca Guild Wars s-a vândut într-un milion de exemplare în primele şase luni de la lansarea sa (aprilie 2005) i-a pus pe gânduri pe mulţi convinşi până atunci ca suma lunară pe care Blizzard o încasează din partea milioanelor de jucători de World of Warcraft este justificată, având în vedere costurile serverelor şi al conexiunilor Internet pe care trebuie să le asigure clienţilor lor. Odată cu apariţia lui Guild Wars, ArenaNet anunţau că vor scoate la fiecare şase luni un expansion al cărui conţinut va fi îndeajuns de atractiv atât pentru vechii cât şi noii jucători ca să plătească o sumă care, împărţită la cele şase luni, ar fi avut ca rezultat o taxă lunară al cărui cuantum ar fi fost apropiat de cel întâlnit în celelalte MMORPG-uri. Drept urmare, primul expansion al jocului – Factions – ar fi trebuit să apară în toamna anului trecut însă ceva s-a întâmplat şi a fost lansat şase luni mai târziu, adică la un an după apariţia primului joc. Ca scuză pentru ArenaNet privind această întârziere se pot invoca cele două zone mari PvE introduse gratuit în vara trecută, precum şi o serie de facilităţi, printre care cea mai importantă este Observer-ul – un fel de TV in-game pe care se pot vedea meciurile PvP ale ghildelor din Top 100. Pe de altă parte, după cum au declarat la un moment dat, ArenaNet sunt împărţiţi în două compartimente care lucrează în paralel la următoarele expansion-uri, ciclul de dezvoltare al acestora fiind de un an, ele urmând să fie lansate la fiecare şase luni. Având în vedere data la care a apărut Factions (un an după Prophecies, numele jocului original) mă îndoiesc că următorul expansion va fi lansat în această toamnă, încercându-se să se respecte măcar acum acel termen de şase luni dintre expansion-uri.

     Mai mult, deşi iniţial Factions era prezentat ca un expansion pentru cei care deţineau deja Guild Wars el a fost transformat apoi într-un joc de sine stătător (Chapter) cu intenţia astfel clară de a fi cumpărat şi de cei care nu se aflau în posesia jocului original. Mai exact, dacă ar fi rămas un expansion, pentru a cumpăra Factions ar fi trebuit să ai mai întâi Prophecies, ceea ce ar fi însemnat o piedică destul de serioasă în direcţia creşterii numărului de jucători. De aceea, cei aflaţi în posesia ambelor jocuri beneficiază de facilităţi suplimentare, aspect justificat de faptul ca aceştia din urmă au plătit de două ori aceeaşi sumă. Însă indiferent că aveţi doar Factions sau Prophecies, nu veţi fi dezvantajati faţă de ceilalţi jucători aflaţi în aceeaşi situaţie (cu câteva excepţii) ambele titluri având în general aceleaşi mecanisme şi principii de joc.    Printre cele câteva excepţii se numără cele două clase noi, Assassin şi Ritualist, însoţite de skill-urile aferente, specifice doar Factions. Raportate la celalalte şase clase (profesii) din ambele jocuri, Assassin şi Ritualist reprezintă o încrucişare a acestora. Astfel, Ritualistul poate fi descris ca un amestec de Monk, Ranger, Elementalist şi Necromancer în timp ce Assassinul este o combinaţie de Warrior cu Mesmer şi Necromancer. Ca şi Rangerii, un Ritualist poate casta spirite ce influenţează o anumită zonă din jurul lor. Spre exemplu, Wanderlust şi Earthbind forţează inamicii să fie tot timpul în mişcare, ceea ce face extrem de eficiente strategiile de bodyblock sau skillurile de snare. Pe de altă parte, spirite cum ar fi Recuperation conferă anumite avantaje coechipierilor aflaţi în raza lor. Mai mult, spre deosebire de cele ale Rangerilor, spiritele Ritualistului pot cauza damage, ceea ce le face destul de periculoase, cel puţin în teorie, faţă de adversarii cu puţină viaţă situaţi în apropierea lor. Rolul important de suport al acestei clase este subliniat şi de faptul ca foarte multe echipe de PvP au în prezent în componenţa lor câte un Ritualist care ţine locul celui de-al doilea monk. Acest aspect, precum şi faptul că unele skilluri au un timp mare de castare, îi face una dintre ţintele preferate ale adversarilor.

     Pe de altă parte, gradul de popularitate al Assassinilor este ceva mai redus, în mare parte deoarece au skill-uri cu un damage mic comparativ cu cele ale Warriorului. Însă combinarea eficientă a acestora poate avea efecte devastatoare asupra adversarului dacă nu este întreruptă sau nu este efectuată din diverse motive (lipsa de energie, Diversion). Dar un Assassin nu poate fi numai un foarte bun damage dealer, ci poate avea şi roluri mai versatile. Deşi durează doar trei secunde, Dash poate juca un rol important în anumite situaţii din cauză că imprimă o viteză cu 50% mai mare decât cea normală (cea mai mare viteză din joc în prezent fiind cu 33% mai mare decât cea normală). Mai mult, posibilitatea de a se teleporta şi a reveni în locul iniţial conferă Assassinilor un rol cheie în cadrul echipelor ce se furişează la Lordul sau Priestul advers. Totodată Assassinii pot constitui o alegere extrem de inspirată atunci când coechipierii Warriors sunt împiedicaţi să ajungă la linia a doua inamică sau la Monks. Dezavantajele profesiei de Assassin se fac simţite prin faptul că aceştia nu pot suporta pentru mult timp un damage susţinut, ceea ce face ca Warriorii cu rol de tank să abia căutare în continuare. În al doilea rând, atunci când skillurile sale nu se folosesc în combinaţie cu cele ale coechipierilor, Assassinul poate fi anihilat dacă este împiedicat să casteze skilluri cheie în combo-urile pe care le are la dispoziţie.

Guild Wars: Factions Guild Wars: Factions Guild Wars: Factions

 

   Cu ajutorul questurilor şi al misiunilor în PvE (Challenge Missions şi Competitive Missions) dar şi al partidelor multiplayer (Alliance Battles) se pot câştiga factions points cu care se obţine materiale rare (Jadeite – Luxons, Amber – Kurzicks) ce pot fi folosite la achiziţionarea de armuri. Aceste factions points pot fi şi donate Alianţei (maxim zece ghilde) sau ghildei (asimilată unei Alianţe cu o singură ghildă). Cele două ghilde / Alianţe care au cel mai mare număr de factions points la sfârşitul unei zile calendaristice vor controla Cavalon (capitala Luxon) respectiv House zu Heltzer (capitala Kurzick). Cine controlează capitalele, pe lângă împrăştierea de artificii cu rol pur estetic, are acces şi la Elite Missions, cele mai grele misiuni de joc, însă cu recompense pe măsură. Celalalte alianţe aparţinând facţiunii respective pot participa la aceste Elite Missions (The Deep, respectiv Urgoz’s Warren) cu condiţia ca din party să facă parte cel puţin un membru din Alianţa/ghildă care deţine capitala respectivă. De asemenea, la sfârşitul unei zile calendaristice, sunt împărţite şi alte oraşe în funcţie de numărul de factions points adunat de Alianţe / ghilde, oraşe ale căror control oferă posibilitatea de a cumpăra diverse item-uri la un preţ mai mic decât cel normal, întâlnit în oraşele neutre sau în cele aparţinând altei Alianţe / ghilde, respectiv altei facţiuni. De menţionat ca unele oraşe (cum ar fi Capitala) sunt specifice uneia dintre cele două facţiuni, deci accesibile doar celor care sunt aliaţi cu Luxons, respectiv Kurzicks. În plus, cu fiecare zi calendaristică trecută se pierd 10% din totalul de factions points astfel ca alianţele / ghildele trebuie să lupte în permanenţă măcar pentru a păstra, dacă nu a împinge în partea adversă, graniţa care desparte teritoriile celor două facţiuni.

Guild Wars: Factions Guild Wars: Factions Guild Wars: Factions

 Pe lângă cele două noi profesii, tema asiatică, precum şi noul continent Cantha, o altă caracteristică specifică Factions este sistemul de misiuni cu ajutorul căruia se desfăşoară povestea. În Prophecies fiecare misiune îndeplinită este recompensată cu un skill point iar atingerea obiectivului secundar se concretizează în dobândirea unui bonus de 1000 de puncte de experienţă (XP), bonus subliniat de prezenţă a două săbii încrucişate peste oraşul de care aparţine respectiva misiune. În Factions este aproximativ la fel doar ca pe lângă skill points şi XP se poate primi şi gold. În plus, aici bonusul nu mai necesită îndeplinirea unui obiectiv secundar, terminarea cât mai rapidă a misiunii respective. Dacă o terminaţi mai repede de 30 de minute veţi primi 1500 XP şi 150 gold în loc de 1000 XP şi 100 gold, iar dacă timpul înregistrat este de sub 20 de minute veţi primi 2000 XP şi 200 gold, caz în care peste oraşul respectiv vor apărea trei săbii încrucişate.

     Mai mult, comparativ cu Prophecies unde media era de 1000 XP pentru fiecare quest îndeplinit, fiecare quest din Factions oferă de regulă între 1500 şi 3000 XP, astfel că este foarte posibil să nici nu ajungeţi la jumătatea jocului şi să vă treziţi că sunteţi level 20. În această situaţie motivaţia de a atinge level 20 şi deci de a avea cantitatea standard de health şi energy (mana) dispare rapid, rămânând doar scopul de a strânge XP pentru a primi cât mai multe skill points. În plus, questurile din Factions oferă mai mult gold şi skill points. Însă cu excepţia celor din zona de început a jocului, ele nu mai oferă ca recompensă şi skilluri, spre deosebire de majoritatea celor din Prophecies. În Factions, singura modalitate de a face rost de skill-uri este de a le cumpăra folosind skill points şi gold, mult gold (cele Elite trebuie capturate în continuare, primindu-se cu acest prilej şi XP, acest ultim aspect lipsind din Prophecies). Cu fiecare skill cumpărat, cantitatea de gold necesară pentru următorul creşte progresiv, pragul de jos fiind 50 gold iar limita maximă de 1000 gold (1 platinum). Astfel, aproape sigur vă veţi trezi cu un caracter de level 20 cu peste 50 de skill points însă fără gold, deci fără skilluri, ceea ce micşorează drastic din versatilitea personajului vostru în abordarea viitoarelor questuri / misiuni.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

Extremiștii unguri SFIDEZĂ justiția română: vor să monteze 100 de steaguri secuiești în locul fiecăruia îndepărtat prin sentinţă judecătorească
28/01/2021 08:36

Alianţa Maghiară din Transilvania (AMT) a lansat, miercuri, o iniţiativă care vizează arborarea a 100 de steaguri secuieşti in locul fiecărui astfel de steag indepărtat prin sentinţă judecătorească, ...

Atac la Spitalul de Psihiatrie din Ștei. Un violator a înjunghiat o asistentă
28/01/2021 08:20

O asistentă a fost injunghiată de un pacient in curtea Spitalului de Psihiatrie Ştei. Bărbatul era internat pentru omor. Un bolnav aflat de mai mulţi ani sub tratament de specialitate la Spitalul de Psi ...

Avertisment de vreme rea: Viscol în 13 județe din țară  Ce se intampla in restul tarii Prognoza meteo pentru urmatoarele zile
28/01/2021 08:00

  VREMEA      Prognoza meteo pentru IASI Iasi http://www.tititudorancea.ro/z/vremea_prognoza_meteo_iasi_romania.htm DATI CLIC PE " detalii" si se va dechide pagina cu ...

Un bloc din Medgidia a sărit în aer
28/01/2021 07:28

O persoană a fost rănită, iar alta a suferit un atac de panică, joi dimineaţa, in urma unei explozii care a avut loc intr-un imobil din municipiul Medgidia, judeţul Constanţa, a anunţat Inspectoratul pe ...

Dezastru cu sute de masini si oameni blocati in pustietate in Constanta. Drumarii sunt revoltati din cauza soferilor:
27/01/2021 20:02

 Autoritatile din Constanta au inchis miercuri, 27 ianuarie, drumurile nationale din judet, cu exceptia DN 39 si a autostrazilor A2 si A4, din cauza conditiilor meteorologice si a avertizarilor de cod po ...

Dezastru în Tulcea! Nouă localități nu au curent electric din cauza viscolului!
27/01/2021 19:37

Nouă localităţi din judeţul Tulcea nu au energie electrică şi traficul autovehiculelor pe toate drumurile este suspendat, din cauza ninsorii şi a viscolului puternic, a declarat pentru AGERPRES prefectul ...

FOTO-VIDEO | COLOSAL 450.000 de euro FALȘI descoperiți în urma unor percheziții: banii au ajuns în 10 țări din UE
27/01/2021 18:11

 Actiunea a beneficiat de suportul de specialitate al Directiei Operatiuni Speciale din cadrul Politiei Romane”, se arată intr-un comunicat de presă.        

Jaf la Paris. Un grup de tâlhari a tăbărât cu topoarele pe un magazin de bijuterii
27/01/2021 16:10

Un grup de talhari au jefuit marţi la Paris un magazin de bijuterii cu ajutorul unor topoare, daunele fiind estimate la aproape 500.000 de euro, a informat miercuri o sursă apropiată anchetei, confirmand inf ...

Acţiune de amploare împotriva 'mafiei lemnului': Zeci de percheziţii în cinci judeţe
27/01/2021 09:34

  Miercuri dimineată, politistii efectuează 30 de perchezitii domiciliare, in 5 judete, la persoane bănuite de ilegalităti in domeniul silvic. Actiunea, organizată de politistii din Mures, sub coordo ...

Viscol în Tulcea și Constanța
27/01/2021 08:54

Circulaţia este restricţionată miercuri pe DN 22A, intre localităţile Harşova (Constanţa) şi Topolog (Tulcea), pentru autovehiculele cu masa mai mare de 7,5 tone, din cauza viscolului şi a vizibilită ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei