default

Dimensiune font:

Guvernul discută îngheţarea valorii voucherelor de vacanţă şi acordarea indemnizaţiilor de vacanţă/ Hotărârea pentru majorarea salariului minim brut, pe ordinea de zi

| 07-12-2018 10:44

Guvernul va discuta vineri proiectul de OUG privind modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, prin care plănuieşte să îngheţe voucherele de vacanţă la valoarea actuală, în următorii doi ani, şi să amâne acordarea indemnizaţiilor de vacanţă.

 

 Reglementările prevăd că valoarea unui voucher de vacanţă trebuie să fie cât un salariu minim brut, iar suma maximă se poate ridica la şase salarii minime. Măsurile ar trebui să se aplice de la începutul anului viitor, când este prevăzută o majorare a salariului minim brut, de la 1.900 de lei, cât este de la începutul acestui an, la 2.080 de lei, respectiv 2.350 de lei pentru salariaţii cu studii superioare şi cei cu peste 15 ani vechime.

De asemenea, prin acelaşi proiect de act normativ, Guvernul doreşte să amâne cu doi ani aplicarea unor măsuri privind indemnizaţia de vacanţă din Legea-Cadru nr. 153/2017 privind salarizarea bugetarilor. Acestea prevăd că, începând cu data de 1 decembrie 2018, ordonatorii de credite acordă, obligatoriu, o indemnizaţie de vacanţă, iar valoarea anuală este cât un salariu de bază minim brut pe ţară garantat în plată şi se acordă proporţional cu timpul efectiv lucrat în cursul anului calendaristic.
„Aplicarea, începând cu data de 01 ianuarie 2019, a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, prin acordarea voucherelor de vacanţă cu un nivel maxim al sumei de şase salarii minime brute pe ţară garantate în plată pentru un angajat sau a dispoziţiilor Legii-Cadru nr. 153 din 28 iunie 2017, privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, prin care salariaţii din sistemul bugetar beneficiază de o indemnizaţie de vacanţă la nivelul unui salariu de bază minim brut pe ţară, garantat în plată, va conduce la un impact negativ semnificativ asupra bugetului de stat şi implicit a bugetelor locale, în contextul creşterilor salariale deja produse, precum şi a majorării salariului minim pe economie. În aceste condiţii, exigenţele menţinerii echilibrului bugetar pot impune sistarea acordării acestor drepturi, cu consecinţe negative, atât asupra drepturilor salariaţilor, cât şi asupra întregii industrii a turismului românesc. Măsura menţinerii acordării voucherelor de vacanţă, în cuantum de 1.450 de lei, până la data de 31.12.2020, prin aplicarea în continuare a dispoziţiilor OUG 8/2009 cu privire la acordarea voucherelor personalului plătit din fonduri publice, reduce impactul negativ susmeţionat”, se scrie în Nota de fundamentare a proiectului de OUG.

 

Această motivare este făcută şi în preambulul proiectului de OUG menţionată.

În schimb, instituţiile şi autorităţile publice pot acorda anual, în perioada 2019 - 31 decembrie 2020, indemnizaţii de vacanţă, sub formă vouchere, în cuantum de 1.450 de lei pentru un salariat, conform proiectului OUG, publicat de CES.

„Impactul asupra cheltuielilor bugetare determinat de acordarea voucherelor de vacanţă în perioada 1 ianuarie 2019 - 1 ianuarie 2020 este de circa 1,73 miliarde de lei (n.red. – aproximativ 368 de milioane de euro). Voucherele se vor acorda cu încadrarea în sumele prevăzute cu această destinaţie în bugetele aprobate pe anii 2019 şi 2020, după caz”, se precizează în Nota de fundamentare citată.

Valoarea voucherelor de vacanţă emise în primele nouă luni ale anului a fost de 230 de milioane de euro, o sumă de opt ori mai mare faţă de cea de anul trecut, conform datelor Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).

CES a dat aviz favorabil acestor modificări, dar a atenţionat că în proiectul de OUG perioada 1 iulie 2017 - 30 noiembrie 2018 nu trebuie înlocuită cu 1 ianuarie 2019 - 31 decembrie 2020, ci a doua perioadă trebuie să vină în prelungirea primeia, deoarece altfel se creează un „vid legislativ”, iar măsurile adoptate din prima perioadă, „în aplicarea prevederilor legale în vigoare, riscă să rămână fără temei legal”.

„De asemenea, se poate crea suspiciunea de retroactivitate a actului normativ, în forma modificată. Astfel, opinăm că aceste măsuri propuse ar trebui să facă obiectul unui articol distinct al prezentului proiect de ordonanţă de urgenţă a Guvernului sau textul propus trebuie reformulat, după caz, în sensul prelungirii actualei perioade reglementate de lege. Subliniem că aceste aspecte se impun a fi analizate de către Ministerul Justiţiei care se va pronunţa în privinţa legalităţii lor, conform competenţelor care revin acestui minister”, au menţionat reprezentanţii CES.

În plus, CES recomandă reanalizarea măsurii propuse în ceea ce priveşte modificarea Legii nr. 165/2018. De asemenea, Consiliul a atras atenţia că Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice nu are competenţe de a se pronunţa cu privire la acest aspect, aceste minister fiind menţionat drept semnatar al proiectului de act normativ menţionat.

Guvernul va adopta, vineri, o hotărâre pentru majorarea salariului minim brut

Executivul are pe ordinea de zi a şedinţei de vineri un proiect de hotărâre pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată. Premierul Viorica Dăncilă a anunţat, joi, că formula de calcul a salariului minim va fi legată de studii şi nu de vechime.

"Pe salariul minim diferenţiat singurul lucru pe care îl luăm în calcul sunt studiile, nu ne vom referi la vechime", a afirmat premierul Viorica Dăncilă.

Modificarea urma să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2019.

Anterior, surse politice au spus, pentru MEDIAFAX, că se ia în considerare scoaterea din hotărâre a majorării salariale pentru cei cu 15 ani vechi tocmai pentru ca măsura să nu nască reacţii negative din partea angajatorilor faţă de cei care ating acest prag.

Salariul minim brut ar urma să crească de la 1.900 de lei pe lună, cât este de la începutul acestui an, la 2.080 de lei pe lună. În plus, era adus în discuţie ca angajaţii cu studii superioare şi cu minimum 15 ani vechime să aibă un nivel de 2.350 de lei pe lună.

Pe ordinea de zi a şedinţei de vineri a Executivului mai figurează o ordonanţă de urgenţă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.10/2017 pentru stimularea înfiinţării de noi întreprinderi mici şi mijlocii. Ordonanţa de urgenţă vizează programul Start-Up Nation 2018. Ministerul pentru Mediul de Afaceri a publicat pe site forma actualizată a documentelor procedurale necesare înscrierii online, acestea incluzând modelul planului de afaceri şi declaraţiile de elegibilitate.

Alocaţia Financiară Nerambursabilă, de maximum 200.000 lei/beneficiar, poate reprezenta 100% din valoarea cheltuielilor eligibile (inclusiv TVA pentru societăţile neplătitoare) aferente proiectului, precizează un comunicat al ministerului.

Înscrierea în program, solicitarea acordului de principiu pentru finanţare şi completarea planului de afaceri în vederea obţinerii finanţării se fac on-line.

Calcularea punctajului planului de afaceri se face în timp real şi transparent, conform grilei de evaluare. Punctajul minim pentru a fi acceptat de principiu în vederea verificării administrative şi a eligibilităţii este de 50 de puncte din maximum 100 de puncte posibile, potrivit sursei citate.

De asemenea, în şedinţa de Guvern urmează să fie aprobată şi o ordonanţă de urgenţă privind modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene. Această OUG prevede îngheţarea voucherele de vacanţă la valoarea actuală, în următorii doi ani, şi amânarea acordării indemnizaţiilor de vacanţă.

Pe ordinea de zi a şedinţei mai figurează un proiect de lege privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe, precum şi un proiect pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.1/1999 privind regimul stării de asediu şi regimul stării de urgenţă.

Alte proiecte de hotărâri care ar putea fi adoptare de Executiv sunt pentru modificarea art.10 alin.(5) din Hotărârea Guvernului nr.1.174/2014 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură şi un altul pentru aprobarea plafoanelor alocate schemelor de sprijin cuplat în sectorul zootehnic, precum şi pentru stabilirea cuantumului acestora pentru anul de cerere 2018.

De asemenea Guvernul mai are pe ordinea de zi un proiect de hotărâre privind actualizarea datelor de identificare şi a valorii de inventar ale unui imobil aparţinând domeniului public al statului şi transmiterea unor părţi din acesta din administrarea Autorităţii Naţionale Fitosanitare în administrarea Oficiului de Studii Pedologice şi Agrochimice Mehedinţi şi Inspectoratul Teritorial pentru Calitatea Seminţelor şi Materialului Săditor Mehedinţi.

Alte proiecte de hotărâre care apar pe ordinea de zi a şedinţei Executivului sunt:

"PROIECT DE HOTĂRÂRE pentru prelungirea termenului de aplicare a prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 155/2017 privind aprobarea programelor naţionale de sănătate pentru anii 2017 şi 2018

PROIECT DE HOTĂRÂRE privind actualizarea anexei nr. 15 la Hotărârea Guvernului nr. 1705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului

PROIECT DE HOTĂRÂRE privind rechemarea şi numirea unui consul general

PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea bugetului Trezoreriei Statului pe anul 2019

PROIECT DE HOTĂRÂRE pentru aprobarea cuantumului şi a plăţii cotizaţiei anuale de participare a României la Conferinţa de la Haga de Drept Internaţional Privat, pentru anul financiar 1 iulie 2018-30 iunie 2019

PROIECT DE HOTĂRÂRE privind modificarea anexei nr. 14 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului

PROIECT DE HOTĂRÂRE pentru modificarea unor acte normative privind stabilirea cuantumului şi condiţiilor de acordare a compensaţiei lunare pentru chirie

PROIECT DE HOTĂRÂRE privind înscrierea unui imobil situat în municipiul Iaşi, în inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului şi darea acestuia în administrarea Ministerului Apărării Naţionale, pentru actualizarea valorii de inventar şi a adresei poştale a imobilului 398 aflat în domeniul public al statului şi modificarea anexei nr. 4 la Hotărârea Guvernului nr. 1705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului

PROIECT DE HOTĂRÂRE privind actualizarea anexei nr.1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului pentru un imobil aflat în administrarea Ministerului Afacerilor Interne

PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ''Reabilitare şi modernizare imobil din Piaţa Revoluţiei nr.1A Bucureşti prin POR 2014-2020''

PROIECT DE HOTĂRÂRE privind modificarea Hotărârii Guvernului nr.80/2008 pentru aprobarea concesionării, prin atribuire directă, a bunurilor proprietate publică a statului, aflate în administrarea Ministerului Transporturilor

PROIECT DE HOTĂRÂRE privind modificarea descrierii tehnice a bunului imobil cu nr. MFP 153349 aparţinând domeniului public al statului şi aflat în administrarea Gărzii forestiere Bucureşti, precum şi actualizarea valorilor de inventar ale bunurilor imobile aflate în domeniul public al statului şi în administrarea Gărzii forestiere Râmnicu Vâlcea şi Gărzii forestiere Bucureşti, instituţii publice aflate în subordinea Ministerului Apelor şi Pădurilor, prevăzute în anexa nr. 12 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, ca urmare a reevaluării

PROIECT DE HOTĂRÂRE privind trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al acestuia, pentru scoaterea din funcţiune în vederea valorificării şi, după caz, casării, a unor bunuri aflate în administrarea Ministerului Mediului – Administraţia Naţională de Meteorologie

PROIECT DE HOTĂRÂRE pentru modificarea art. 2 alin.(1) din Hotărârea Guvernului nr. 99/2018 privind aprobarea acordării ajutorului de stat pentru facilitarea închiderii minelor de cărbune necompetitive din cadrul Societăţii Complexul Energetic Hunedoara - S.A. pentru anul 2018

PROIECT DE HOTĂRÂRE privind recunoaşterea Asociaţiei pentru promovarea şi dezvoltarea turismului în judeţul Timiş ca fiind de utilitate publică

PROIECT DE HOTĂRÂRE privind alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2018, pentru unele unităţi administrativ-teritoriale

PROIECT DE HOTĂRÂRE privind alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2018, pentru judeţul Maramureş

PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea modelului steagului comunei Socol, judeţul Caraş-Severin

PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea modelului steagului comunei Cozma, judeţul Mureş

PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea modelului steagului comunei Valu lui Traian, judeţul Constanţa

PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea stemei comunei Leleşti, judeţul Gorj

PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea stemei comunei Mociu, judeţul Cluj

PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea stemei comunei Cristian, judeţul Sibiu"

Totodată, Executivul are înscrisă pe ordinea de zi două memorandumuri, unul cu tema "Aprobarea semnării Acordului între Guvernul României şi Guvernul Regatului Cambodgiei cu privire la eliminarea obligativităţii deţinerii vizelor pentru titularii de paşapoarte diplomatice de serviciu" şi un altul cu tema "Ocuparea prin concurs a posturilor din cadrul Oficiului Naţional pentru Achiziţii Centralizate".

De asemenea, figurează şi câteva proiecte de puncte de vedere cu privire la 11 iniţiative legislative parlamentare. MEDIAFAX.RO

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

 

 

ULTIMA ORA

 

 

 

 

 

 

ANUNŢ DE VÂNZARE S.C. Remat S.A. Iaşi, cu sediul în mun. Iaşi, str. Aurel Vlaicu, nr. 88, jud. Iaşi, nr. de înreg. O.R.C. J22/286/1991, C.U.I. RO1977144, S.C. Nefero-Com S.R.L. Iasi, cu sediul social în mun. Iaşi, b-dul Chimiei, nr. 14, jud. Iaşi, CUI 14413970, nr. de înregistrare la O.R.C. J22/430/2003, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în data de 07.03.2019, ora 12.00, a următoarelor active: Nr. activ - Descriere comercială - Valoare de evaluare (lei, fără T.V.A.) - Valoare de pornire (lei, fără T.V.A.) Activ nr. 33-3 - Proprietate imobiliară - Fost centru colectare Remat (punct de lucru Suceava) cu teren în suprafaţă totală de 30.122 mp, construcţii în suprafaţă de 2.300,24 mp. şi platformă betonată, situat în mun. Suceava, Calea Unirii, nr. 31A, jud. Suceava zona industrială, vizavi de Piaţa Agroalimentară şi în apropierea unora dintre cele mai importante lanţuri de magazine– Carrefour, Leroy Merlin, Dedeman, fiind pretabil la activităţi de producţie, depozitare, industriale, logistice, utilităţi. Proprietatea este formată din: Activ 33 aparţinând Remat S.A. - în următoarea componenţă: Teren intravilan construit la locul numit "După Gară", în mun. Suceava, Calea Unirii, nr. 31A, jud. Suceava, St teren-23.168 m.p., St construită-794,53 m.p., regim de înălţime: P, P+1, cu echipamente, linie CF industrială, platformă betonată (100%), împrejmuit, învecinat cu S.C. Muha S.R.L., zona CFR-S.C. Mobstrat S.A., propr. particulare, deschidere la Calea Unirii aprox. 200 m.l.; Identif. imobil: suprafaţă de 20.668 m.p., nr. cds. 1629/1 al C.F. nr. 826/Burdujeni (nr. C.F. nou 36481/mun. Suceava); suprafaţă de 700 m.p., nr. cds. 4950 al C.F. 37146 (provenită din conversia de pe hârtie a C.F. nr. 5758 Burdujeni); suprafaţa de 600 m.p., nr. cds. 4706/1 al C.F. 37367 (provenită din conversia de pe hârtie a C.F. nr. 5987 Burdujeni) a localităţii Suceava; suprafaţă de 1.200 m.p., nr. cds. 334 al C.F. 37375 (provenită din conversia de pe hârtie a C.F. nr. 559 Burdujeni) a localităţii Suceava; şi Activ 3 aparţinând Nefero-Com S.R.L. în următoarea componenţă - Teren intravilan, St. 6.954 mp şi Clădiri industriale, St. construită 1.505,71 mp, amplasate în mun. Suceava, Calea Unirii, nr. 31 A, jud. Suceava (Zona industrială "Valea Sucevei", în spatele MES, vis-a-vis de Piaţa Angro), dispune de utilităţi, proprietatea este învecinată la NE – drum acces, SE – proprietate particulară, accesul se face pe Calea Unirii, pretabilă pentru activităţi industriale, compusă din: C1 – Hală Atelier St. utilă 1.428,71 mp, parter, 10 încăperi; C2 – Centrală Termică, St. utilă 77 mp; Platformă betonată, St. 5.449 mp. (CF. ned. nr. 5776/Suceava, nr. cad. 1629/2) - 7.814.200,00 lei - 2.950.770,00 lei Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data 06.03.2019 ora 12.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, C.P. 700221, jud. Iaşi. Licitaţia va avea loc la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, c.p. 700221, jud. Iaşi, pe data de 07.03.2019, ora 12.00 şi se va desfăşura în conformitate cu prevederile legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei şi ale regulamentului de vânzare aprobat de Adunarea Creditorilor. Bunurile se vând libere de sarcini. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare, precum şi condiţiile de participare (inclusiv condiţia prezentării dovezii de depunere a garanţiei de participare în valoare de 10% din valoarea de pornire a licitaţiei), sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, C.P. 700221, jud. Iaşi, în fiecare zi de luni până vineri, orele 09.00–16.00, până pe data de 06.03.2019, ora 12.00, în baza unei cereri prealabile (24 de ore). Relaţii suplimentare se pot obţine la telefoanele: Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L.: tel. 0232/243864, 0758049904, 0751083082, fax: 0232/212231 email: vanzari@insolventa.ro Lichidator judiciar, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L.
ANUNŢ privind organizarea licitaţiei deschise în vederea atribuirii în folosinţă a PARCELELOR disponibile în perimetrul Parcului Industrial Miroslava. În conformitate cu legislaţia în vigoare şi în baza hotărârii Consiliului Local al comunei Miroslava, anexa 1 la HCL nr. 15 din 28.01.2016 privind aprobarea încheierii contractului de administrare al Parcului Industrial Miroslava între Comuna Miroslava şi SC Miroslava Industrial Parc SRL. SC MIROSLAVA INDUSTRIAL PARC SRL (societatea administrator a Parcului Industrial), cu sediul în judeţul Iaşi, comuna Miroslava, str. C. Langa, nr. 93, organizează în data de 01.03.2019, ora 11.00, licitaţie publică deschisă cu strigare în vederea atribuirii în folosinţă a mai multor parcele de teren cu următoarele suprafeţe: 2000mp, 19.331mp, 5051mp, 8537mp, 5000mp, 2000mp, 2700mp. Terenul este localizat în comuna Miroslava, sat Brătuleni, T14, şi face parte din Parcul Industrial Miroslava. Destinaţia parcelelor o reprezintă construcţia de hale/clădiri pentru activităţi de producţie şi/sau servicii. Durata maximă a contractului de folosinţă a parcelelor este de maxim 49 de ani de la data semnării contractului. Redevenţa minimă de pornire este de 0,9 euro/mp/an, preţ cu TVA inclus. Garanţia de participare la licitaţie este de 10.000 lei şi se depune/transferă în contul nr. RO03BRDE240SV10705792400 deschis în lei la BRD G.S.G. S.A. numele SC MIROSLAVA INDUSTRIAL PARC SRL. Documentaţia de licitaţie este disponibilă pe site-ul SC Miroslava Industrial Parc SRL www.miroslavaindustrial.ro sau la sediul SC Miroslava Industrial Parc SRL situat în sat Bratuleni, strada Basarabia nr. 4 Centrul de Afaceri World Vision Center, comuna Miroslava, judeţul Iaşi. Depunerea ofertelor se va face în perioada 18.02-27.02.2019, între orele 10.00-15.00 la punctul de lucru SC Miroslava Industrial Parc SRL situat în sat Bratuleni, strada Basarabia nr. 4 Centrul de Afaceri World Vision Center, comuna Miroslava, judeţul Iaşi. Evaluarea dosarelor şi ofertele publice se vor face în prezenţa ofertanţilor şi a comisiei de evaluare şi selecţie a ofertelor în data de 01.03.2019, ora 11.00, la punctul de lucru SC Miroslava Industrial Parc SRL din sat Bratuleni, strada Basarabia nr. 4 Centrul de Afaceri World Vision Center, comuna Miroslava, judeţul Iaşi. Perioada pentru care ofertanţii rămân angajaţi cu privire la termenii ofertei lor: minim 60 de zile. Relaţii suplimentare şi alte informaţii pot fi obţinute la sediul SC Miroslava Industrial Parc SRL, la numărul de telefon 0748663344 sau la adresa de mail office@miroslavaindustrial.ro
ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei SC GANESHA DREAM S.R.L. – societate în faliment, dosar nr.4176/99/2017 aflat pe rolul Tribunalului Iaşi–Faliment, în temeiul dispoziţiilor Legii nr.85/2014, vinde prin licitaţie publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bun imobil – proprietate agroindustrială, (tip "ferma creştere suine") situată în extravilanul Com. Ibăneşti, punctul Condrea, T119, P3068/7; 3068/8, Jud. Vaslui, format din teren extravilan în sup. de 8.432 mp, Construcţia C1 în sup. de 98 mp, Construcţia C2 în sup. de 720 mp şi Construcţia C3 în sup. de 720 mp, dotate cu echipamente interior grajd creştere suine şi panouri fotovoltaice - Preţ de pornire 65% din valoarea de piaţă stabilită prin raportul de evaluare - 246.716 Euro (exclusiv TVA). 2. Bunuri mobile conform Raport de evaluare - Preţ de pornire 65% din valoarea de piaţă stabilită prin raportul de evaluare, astfel: Nr crt - Denumirea bunurilor - Buc - Preţ de pornire Lei – fără TVA 1 - Tractor DEUTZ-FAHR model AGROTON L720 DCR, fabricaţie 2012, nr. de identificare ZKDJ5904W0LD10250, serie motor 10999830 - 1 - 199.000 2 - Vidanja TESTORE model C160, fabricaţie 2015 - 1 - 50.895 3 - Semănătoare de plante praşitoare MA/AG PRECISA REALE D 6R, fabricaţie 2014, nr. de identificare 2141001 - 1 - 35.443 Licitaţiiile vor avea loc în zilele de 01,08,15 şi 22.03.2019 ora 12.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iaşi, str. Sf.Lazăr, nr.4, bl.Peneş Curcanu, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr.13, Jud.Iaşi, Complex de Birouri "NH BUSINESS", putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare de 2.000 lei; - dovada achitării caietului de sarcini de 1.000 lei fără TVA–pentru bunul imobil; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector deschis pe numele debitoarei la First Bank; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare şi contravaloarea caietului de sarcini se vor achita în contul lichidatorului judiciar deschis la First Bank. În cazul în care creditorul garantat First Bank S.A. îşi exprimă intenţia de a adjudeca în contul creanţei bunul imobil, acesta va putea participa la licitaţiile organizate fără alte cheltuieli (taxă de participare la licitaţie, caiet de sarcini, cauţiunea de 10% etc.) şi fără a fi necesar a prezenta documentele de participare. Creditorul garantat poate adjudeca în contul creanţei bunul asupra căruia poartă garanţia sa la un preţ care se încadrează în strategia de valorificare aprobată de către creditori. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iaşi, str. Sf.Lazăr, nr.4, bl. Peneş Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr.13, Jud. Iaşi, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau tel: 0744520508, 0744994490; fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com
Ce drepturi și obligații avem în timpul unei percheziții domiciliare sau a sediului social și ce avem de făcut?
18/02/2019 10:53

 Uneori, statului ii este permis să intervină, prin organele abilitate, in anumite limite, cu mijloace care pot duce la restrictionarea drepturilor fundamentale. Asemenea mijloace sunt si perchezitiile s ...

Protecția consumatorului a dat amenzi mari unor hypermarketuri
18/02/2019 10:53

 Corpului de Control al Preşedintelui ANPC au controlat 23 de magazine din domeniul hypermarketuri-supermarketuri. Pe langă amenzile date, s-au adăugat diverse măsuri complementare de remediere a nere ...

Decizie crucială în dosarul lui Kovesi
18/02/2019 09:15

 Procurorii Sectiei pentru investigarea infractiunilor din justitie (SIIJ) o acuză oficial pe Laura Codruta Kovesi că "a pretins si primit" suma de 268.689 de la "partea vătămată" ...

Trump, nominalizat la premiul Nobel pentru Pace de premierul japonez la cererea SUA - presă
18/02/2019 08:49

 Preşedintele SUA, Donald Trump, a dezvăluit vineri că premierul Japoniei, Shinzo Abe, l-a nominalizat la Premiul Nobel pentru Pace in legătura cu iniţierea dialogului cu Coreea de Nord. Prim-ministr ...

Cutremur   în Vrancea
18/02/2019 08:18

 Un cutremur cu magnitudinea de 2,9 pe scara Richter s-a produs luni dimineată, la ora 04:05, in zona seismică Vrancea, judetul Vrancea, potrivit Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fiz ...

Javad Zarif cere Uniunii Europene să depună mai mult efort pentru menţinerea acordului nuclear
18/02/2019 07:50

 Mohammad Javad Zarif a declarat că mecanismul financiar Instex, lansat in luna ianuarie de Franţa, Marea Britanie şi Germania, pentru a permite evitarea sancţiunilor impuse de SUA, nu este suficient. ...

Uniunea Europeană, sancțiuni pentru Rusia pentru incidentele din Marea Azov
17/02/2019 16:42

 UE a decis să sancţioneze opt cetăţeni ruşi, aflaţi pe lista neagră pentru responsabilitatea lor in incidentele din Marea Azov in noiembrie trecut, au indicat mai multe surse europene pentru AFP. ...

Ministrul Educaţiei se contrazice în declarații pe tema claselor pentru elevii cu nevoi speciale
17/02/2019 14:37

 Într-o declaraţie pentru Hotnews.ro, ministrul susţine că de fapt ar fi integrat in şcolile de masă, din şcolile speciale, zeci de mii de copii cu dificultăţi de invăţare şi că nu ar vre ...

Javad Zarif: Există un risc mare de război cu Israelul
17/02/2019 14:25

 „Cu siguranţă, există părţi care doresc un război, cum ar fi Israelu”, a declarat Zarif in cadrul Conferinţei de Securitate din Berlin. Acuzand Israelul că incalcă legislaţia intern ...

Cât mai durează vremea de primăvară. Meteorologii anunță schimbări dramatice. Prognoza pe o lună
17/02/2019 13:35

 "Cel putin pană miercuri, e o vreme caldă, mult mai caldă decat normal, in special in sudul si sud-vestul tării. Pe miercuri, asteptăm peste 10 grade in toată tara, si peste - 15, 16, 17 grade, ...