Halo: Combat Evolved Review

default

Dimensiune font:

| 24-10-2012 15:26

Halo: Combat Evolved Review

Halo a fost unul din cele mai mediatizate FPS-uri din istorie, cot la cot cu deja celebrul Duke Nukem Forever. Si desi succesul sau a fost indiscutabil, faptul ca era disponibil doar pentru consola Xbox ii priva pe milioane de jucatori din intreaga lume de a juca “cel mai bun FPS creat vreodata”, dupa spusele multor critici care vazusera in actiune noul titlu minune al celor de la Bungie. Acestea se intamplau in anul 2001. Doi ani au trecut de atunci, iar Microsoft s-a indurat intr-un final si de fanii PC-urilor si i-au insarcinat intre timp pe cei de la Gearbox (creatorii add-on-urilor Opposing Forces si Blueshift pentru Half-Life) sa porteze Halo de pe Xbox pe PC, in speranta ca jocul se va bucura de acelasi succes.
Acum, dupa ce l-am terminat, pot spune ca un titlu mai bun pentru acest joc ar fi fost Halo: Paradox Evolved, deoarece toate aspectele sale, si bune si rele, sunt intr-o balanta atat de fragila, incat nu poti sa spui cu siguranta ca jocul este slab sau extraordinar de bun.

Halo: Combat Evolved Halo: Combat Evolved

Povestea este 50% cliseu, 50% originalitate. Actiunea are loc in viitor, unde oamenii, dupa ce au inceput sa se extinda in lungul si latul galaxiei, intalnesc (pentru a n-a oara) o rasa extraterestra periculoasa (de fapt o alianta a mai multor rase), numita The Covenant, care nu are nimic mai bun de facut decat sa doreasca exterminarea rasei umane (pe motive, chipurile, religioase). Pentru a momi armada Covenant-ilor departe de Pamant, nava Pillar Of Autumn face un salt la intamplare in hiperpatiu si ajunge intr-un sistem solar unde descopera o planeta inelara misterioasa, numita Halo, pe care se si prabuseste de altfel, de aici incepand aventura voastra (nivelul de inceput de pe Pillar Of Autumn serveste drept tutorial). Voi veti prelua comanda unui super soldat, numit simplu Master Chief, iar misiunea voastra va fi sa descoperiti secretele planetei pe care v-ati prabusit si sa ii invingeti pe Covenants. Asta veti crede la inceput cel putin, fiindca Bungie v-a pregatit niste surprize pe parcursul jocului pe care nu ar fi bine sa vi le spun si care ridica story-ul peste medie, facandu-l foarte atractiv si reusind sa va tina in suspans pana la final.

Halo: Combat Evolved Halo: Combat Evolved

La data aparitiei sale, in 2001, grafica din Halo era state-of-the-art si un adevarat festin pentru ochi. Insa de atunci au trecut mai mult de 2 ani, iar cerintele jucatorilor in materie au crescut si ele. De aceea, Halo poate nu va impresiona in mod deosebit pe cineva, grafica fiind in principiu cea de pe Xbox de acum 2 ani, insa el ramane totusi unul din cele mai aratoase FPS-uri de pana acum. Si nu din cauza eye candy-urilor, ci a bunului gust cu care sunt imbinate toate elementele grafice. Nivelurile exterioare sunt cele mai frumoase pe care le-am vazut pana acum intr-un shooter, dupa cum veti vedea si din screenshot-uri, ele variind ca locatie, de la zone de deal, pana la canioane inzapezite sau jungle luxuriante. Fenomenele meteorologice specifice, cum ar fi ninsoarea sau ceata sunt si ele prezente, apa, gheata sau anumite texturi interioare (mai ales interiorul navelor Covenant) beneficiind si de serviciile Pixel Shading-ului. Modelele personajelor (atat aliati cat si inamici) sunt bine realizate, unele fiind mai detaliate decat altele.
Problemele apar insa in anumite nivele indoor, unde situatia nu mai este chiar atat de roza. Asta deoarece texturile si level design-ul sunt uneori exagerat de repetitive, aducand jucatorul in pragul exasperarii, ele lasand impresia ca au fost create intr-un moment de criza acuta de inspiratie producatorilor. Si cel mai bun exemplu este misiunea “The Library”. Poate ca interiorul unui crucisator Covenant nu are cum sa fie prea diversificat, dar la fel de bine mi se pare frustrant sa fiu nevoit sa ma plimb in cateva misiuni cate 30 de minute prin 15 camere si 20 de coridoare care arata identic, cu aceleasi texturi, omorand aceleasi grupuri de inamici over & over, fara pic de varietate. De fapt, aceasta este si singurul minus al jocului: repetitivitatea excesiva in anumite momente. Din fericire, astfel de cazuri sunt rare si se poate trece cu vederea daca este sa luam per ansamblu situatia.

Halo: Combat Evolved Halo: Combat Evolved

O alta problema ar fi performanta, raportata de unii jucatori ca fiind slaba chiar si pe sistemele high-end, cu toate ca grafica nu este state-of-the-art. Si cum si eu am intampinat astfel de dificultati, va dau 3 sfaturi pentru a scapa de o frustrare excesiva si a va bucura de Halo in conditii optime:
1. In setarile video, dezactivati Specular effects.
2. Modificati properties-ul shortcut-ului pentru Halo, folosind la sfarsit parametrul “–usexx”, unde xx poate fi 11,14 sau 20, el reprezentand versiunea maxima de pixel shader suportata de placa voastra. Pentru placile Radeon 9500/9600/9700/9800 ea va fi 2.0, iar pentru seria de placi GeForce este recomandat sa o setati pentru versiunea 1.1
3. Dezactivati din driver-i video atat AntiAliasing-ul (care oricum nu merge in joc) cat si Anisotropic Filtering-ul, deoarece veti castiga frame-uri importante cu o pierdere minima de calitate.

Halo: Combat Evolved Halo: Combat Evolved

Desi la grafica exista cateva lucruri de reprosat, nu acelasi lucru poate fi spus si despre sunet. Muzica este extraordinara, alternand de la ritmuri corale si pana la pasaje antrenante, in ton cu actiunea (de cate ori se schimba muzica in ceva mai alert, fiti siguri ca urmeaza o batalie generala). Sunetele din joc sunt foarte bune, mai ales cele ale armelor, iar zgomotele ambientale se folosessc de tehnologia EAX pentru a da o nota de autenticitate acestei lumi extraterestre, dar in acelasi timp familiare. Voice acting-ul este bun, iar dialogurile dintre camarazi tai sunt si ele foarte reusite, uneori chiar si cu usoare accente umoristice. Aici as sublinia diversele replici pe care le au soldatii aliati atunci cand luptati alaturi de ei, ironizand subtil FPS-urile multiplayer actuale: “Hey, that was mine!” sau “You stole my kill!”. Un alt element original il reprezinta denumirile nivelelor, care sunt cele mai “cool” pe care le-am intalnit pana acum : “Flawless Cowboy”, “The Gun pointed at the Head of The Universe” sau “Wait! It Gets worse” ca sa numesc cateva.

Halo: Combat Evolved Halo: Combat Evolved

Insa de multe ori, nu aspectele tehnice sau denumirile nivelurilor conteaza, ci noutatile aduse gameplay-ului si feeling-ul per total jocului. Iar Halo exceleaza la aceste doua capitole, jocul creand dependenta. In primul rand, fata de alte FPS-uri “clasice”, in Halo nu veti fi Rambo, capabil sa care cu el 10-12 arme diferite, ci veti avea numai doua, pe care le puteti schimba in timpul jocului, in functie de necesitati sau preferinte. De obicei, veti folosi armele inamicilor ucisi, in unele cazuri munitia pentru armele oamenilor fiind destul de rara, lucru care solicita jucatorul sa faca alegeri tactice in timpul jocului, in functie de inamicii pe care ii intalneste. De asemenea, bara clasica de health/armor a fost si ea inlocuita, deoarece Master Chief-ului beneficiaza de o armura extrem de rezistenta, cu scuturi care se reincarca in timp. Daca insa ramaneti fara scuturi, veti deveni extrem de vulnerabili in fata atacurilor, asa ca de obicei veti fi nevoit sa va infranati pornirile de kamikaze si sa asteptati reincarcarea lor pentru a avea vreo sansa, mai ales ca medikit-urile sunt destul de rare prin nivele si nici adversarii nu sunt batuti in cap.
Si asta fiindca AI-ul din Halo este unul din cele mai bune pe care le-am vazut intr-o perioada destul de lunga de timp. Pe nivelele inferioare de dificultate nu veti observa nimic extraordinar, insa pe masura ce cresteti dificultatea, inamicii vor deveni o problema reala. Vor incerca sa va flancheze sau sa va ia prin surprindere, se vor feri de focurile armelor, vor sari in lateral sa scape de o grenada, vor chema ajutoare si vor incerca sa se adaposteasca, daca vad ca nu au sanse sa va infranga de unii singuri. De aceea, nici o lupta din Halo nu seamana cu alta, intotdeauna adversarii recurgand la alte metode pentru a va invinge. Aceste lucuri sunt valabile insa numai pentru Covenant-i, deoarece a treia rasa din joc, The Flood, merge pe binecunoscutul principiu multi, dar prosti.

Halo: Combat Evolved Halo: Combat Evolved

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:09

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Atenție, români: O CLIPĂ de gelozie vă poate costa șapte ani de închisoare!
25/12/2019 11:09

Tot mai multi romani au descoperit in ultimul an că sunt spionati de partenerii de viată cu ajutorul unor programe informatice. Desi folosirea lor este ilegală, sute de astfel de aplicatii pot fi descărcate ...

Cine sunt moștenitorii lui Nicolae Ceaușescu și ce drum au ales în viață?
21/11/2019 08:26

    Nicolae si Elena Ceausescu au avut impreună trei copiii, Valentin, Zoia si Nicu. Dintre acestia, astăzi doar Valentin mai trăieste. Rudele fostului dictator au preferat de-a lungul ...

BOMBA ATOMICĂ în justiția română DETONATĂ de Comisia Europeană - Ce a stabilit privind deciziile CCR
12/11/2019 11:29

Comisia Europeană a răspuns intr-un prim caz in care instanta supremă a transmis Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) si in general arată că deciziile Curtii Constitutionale a Romaniei nu contravi ...

O femeie de 79 de ani a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit niste pisici din vecini
02/08/2019 11:24

 Nancy Segula, o americanca de 79 de ani din Garfield Heights, Ohio, a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit pisici, chiar daca fusese atentionata in mod repetat sa inceteze. Totul a inceput ...

Românii, JEFUIȚI pe autostradă cu metoda
08/07/2019 19:49

  Din cele povestite de bărbatul care era să cadă pradă hotilor, doi indivizi circula cu o dubă de Bulgaria si pandesc masini lăsate descuiate sau cu soferi care se odihnesc. Acestia deschid portier ...

Demonstraţie VIDEO. Cum poate fi FRAUDATĂ extragerea loto
22/04/2018 20:00

 Un roman a demonstrat insă că extragerile loto pot fi măsluite cu ajutorul energiei electrostatice. El şi-a confecţionat propria urnă, asemănătoare cu cea din care au loc extragerile la Loteria Ri ...

  Anunţuri de cazare false, pe OLX (MERCADOR) si Tocmai.ro. Au rămas fără bani şi fără cazare! NOI ÎNŞELĂTORII PE LITORAL:
13/12/2015 22:30

 Două familii, din Bucureşti şi Iaşi, au căzut in plasa unor astfel de escroci şi in loc să petreacă o săptămană de vis pe litoral, au rămas şi fără bani, şi fără cazare, scrie cugetliber ...

Lucrare de control! Ce mesaj a putut să-i lase o profesoară de matematică unei eleve care nu a găsit rezolvare la exercițiu
06/01/2015 19:27

 "Scoateti o foaie de hartie!", vă sună cunoscut, nu-i asa? Ei bine, această metodă destul de temătoare pentru elevi s-a păstrat din generatie in generatie. Doar că in prezent, imaginatia ...

La un pas de moarte în DIRECT după ce un aruncător de CUŢITE şi-a greşit ŢINTA VIDEO
06/01/2015 16:01

 În timpul unui spectacol transmis in direct in Lituania, spectatorii au privit inmărmuriţi cum asistentul unui maestru a fost de două ori pe punctul de a fi grav rănit sau chiar ucis. Două cuţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei