Hitman Contracts Review
Dimensiune font:
Hitman Contracts Review
Cand te uiti in oglinda ce vezi? Ce ai fost, ce esti sau ce visezi sa fi? Cei care au fost traiesc din amintiri, cei care sunt traiesc clipa, iar cei care vor fi traiesc ori dulce amagire ori cruda realitate. Esti ranit, esti obosit, esti fugarit si haituit. Asa e oare sau iti joaca viata una din festele ei? Te intrebi cum e posibil cand tu, tu mai presus de oricine, stii ca echilibrul pe care esti platit sa il strici este pazit de mana nevazuta a sortii. Ai incercat sa intelegi, insa prea putin iti e dat sa afli. Ai incercat sa te ascunzi, insa adevarul nu fuge de tine asa cum ai fugit tu de el. Acum vrei sa iesi la lumina? Nu ti-a mai ramas decat o singura cale. Esti inconjurat. In ce sau in cine te mai deghizezi? Toata viata ta a fost o minciuna. Ce ironie sa fi coplesit tocmai acum, cand esti cel mai vulnerabil. Da, asa e cel mai bine. Un glont pentru fiecare. Pentru fiecare secunda pe care o mai ai de trait.
Acesta este Hitman: Contracts. O retraire a celor mai importante momente din viata unui asasin platit. Pe parcursul celor 12 misiuni o sa recunoasteti cateva locatii, insa de aceasta data posibilitatile existente sunt cu mult mai variate. Exista, bineinteles, aproape intotdeauna, ocazia de a te inarma pana in dinti si a spulbera tot ceea ce iti iese in cale. Cealalta extrema, iti ofera, dimpotriva, sansa de a trece neobservat si de a duce misiunea la indeplinire folosindu-te doar de un singur glont. Cum insa eu sunt adeptul caii de mijloc, prefer sa merg nestigherit pana intr-un punct pe care il consider sigur, pentru ca apoi, sa-i omor pe toti intr-un mod cat mai silentios cu putinta. Modalitatea de abordare a unei misiuni are la baza cativa factori. Primele lucruri pe care trebuie neaparat sa le studiati sunt, bineinteles, obiectivele si harta. Trebuie sa stiti exact cine este tinta si unde se afla ea. In functie de aceste lucruri, dar si de sfaturile pe care vi le ofera jocul pe parcursul misiunii (un exemplu ar fi ca tinta se pregateste sa comande whisky), trebuie sa va calculati cea mai sigura cale spre succes.
Fiecare modalitate de actiune are avatajele si dezavantajele ei. Va dati seama ca o serie de impuscaturi vor alerta garzile din imprejurimi, si asta datorita zgomotului. Din fericire insa, exista nivele unde urla muzica in asa hal, incat nu trebuie sa va fie frica sa actionati in asemenea mod, doar ca nici un inamic nu trebuie sa scape cu viata. In caz contrar, acestia tind sa plece de la locul incidentului pentru a-i anunta si pe ceilalti. Totusi, in functie de armamentul din dotare, si o asemenea patanie va poate fi de folos. Imaginati-va ca pe o usa intra un singur om odata. In cazul in care dispuneti de o arma cu o putere de foc decenta (AK74 sau MP9) puteti sa-i executati in cap unul dupa altul. Ceva mai inteligente sunt echipele SWAT ai caror membri nu fug unii in spatele altora, ci tind sa se imprastie, tocmai pentru a evita sa fie masacrati in masa. La polul opus, se afla garzile din hotelul din Budapesta, de exemplu, care se vor lasa macelarite fara nici cea mai vaga urma de reactie.
In legatura cu posibilitatile de a te deghiza trebui facute, de asemenea, cateva precizari. Daca omorati o garda si ii luati hainele, aveti grija sa ii luati si arma. O garda cu o arma diferita fata de cea a majoritatii trezeste suspiciuni in cei din jurul ei. Exista insa si alte cai, si anume acelea de a impersona un bucatar, un chelner, un majordom, un biker, un politist, un membru al unei echipe SWAT (caz in care uniforma iti ofera si protectie) si lista mai poate continua. Pentru a fi sigur de succes trebuie, asa cum am mai spus, sa arati identic cu cei de acelasi fel din jurul tau si la fel de important este faptul ca nu trebuie sa fi gasit in zone in care, in mod normal, nu ai avea ce cauta. In cazul in care devii suspicios sau adevaratele tale intentii sunt descoperite nu ai decat doua posibilitati: ori fugi si te ascunzi undeva, ori iti schimbi hainele din nou.
Jocul dispune de mai multe nivele de dificultate: Normal, Expert sau Profesional si eu zic ca ar fi bine de stiut cu ce se mananca fiecare. In primul rand ele afecteaza numarul de salvari permis pe parcursul fiecarui nivel: 7 pentru Normal, 2 pentru Expert si 0 pentru Profesional. Apoi, tot in functie de ele difera si numarul de gloante pe care il poate incasa personajul principal, acuratetea cu care trag inamicii si de asemenea, exactitatea cu care iti sunt prezentate elementele hartii. Cu toate acestea, cantitatea de viata ce iti scade dupa ce ai fost atins de glont depinde si de zona lovita. Un sniper cu siguranta va ochi si va incerca sa nimereasca zona capului asa ca sa nu va mire moartea lui Hitman in urma unei singure impuscaturi.
Arsenalul care va sta la dispozitie se imparte in arme si obiecte de baza si arme pe care le poti lua de la inamicii morti. Trebuie mentionat faptul ca odata ce ai terminat jocul ai posibilitatea sa reiei oricare dintre cele 12 misiuni alegandu-ti armele pe care doresti sa le folosesti. Iti vor veni astfel in ajutor, pe langa clasicele Silverballers sau Silverballer Silenced si Magnum 500, Golden Desert Eagle, Micro Uzi, MP9 si AUG, AK74, M60, Dragunov sau W2000 Sniper. Lista nu e nici pe departe completa asa ca nu exasperati. Mai sunt o groaza de arme pe care le puteti gasi, mai ales ca exista camere in fiecare nivel, pline cu aproape tot ce va doreste sufletelul. Uneori acestea nu apar si pe harta, dar nu cred ca va va fi foarte greu sa le descoperiti.
Adevaratele surprize au venit insa din partea muzicii, a vocilor si a sunetelor folosite in joc. Nu cred ca mai trebuie sa mentionez ca si de aceasta data muzica este semnata Jesper Kyd, un compozitor genial care nu numai ca a realizat soundtrack-ul si pentru primele doua parti din seria Hitman dar si pentru apreciatul Freedom Fighters de anul trecut. Atentia pentru detalii este maxima din acest punct de vedere. Fiecare arma suna in felul sau propriu, sursele de lumina cand se sparg produc sunete diferite, pasii se aud in functie de suprafata strabatuta iar toate acestea sunt dublate de o pozitionare 3D demna de toata stima.
Am pastrat totusi cireasa pentru final. Primele doua misiuni au loc in Romania. Mi-a atras atentia cuvantul „Politia” scris pe spatele uniformelor SWAT, masinile acestora arata ca cele de la noi si in plus mai au si numere de inmatriculare de Bucuresti. Cel mai impresionant detaliu este insa faptul ca in jurul tau se vorbeste romaneste. Am crezut la inceput ca am de a face cu o versiune localizata, chiar daca imi era greu sa cred ca acest lucru este posibil. M-am convins dupa cateva minute de joc ca toate propozitiile pe care le auzeam se datorau locatiei in care se afla Hitman, si nu unei posibile localizari a jocului. O sa va dau cateva exemple, cu mentiunea ca, de asemenea, in Rusia se vorbeste ruseste iar in Ungaria, maghiara. Concluziile le trageti si singuri.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau