Hollywood-ul ar putea renunţa la superproducţii după o serie de eşecuri consecutive
Dimensiune font:
Eşecurile consecutive de boxoffice ale unor superproducţii hollywoodiene din această vară au ridicat dubii cu privire la strategia marilor studiouri de film care s-au angajat fără reţineri în proiecte cinematografice foarte scumpe, cu bugete de peste 150 de milioane de dolari în detrimentul filmelor mai ieftine dar mai profitabile, conform unei analize publicate de AFP.
Astfel, boxoffice-ul nord-american s-a dovedit o capcană mortală pentru multe proiecte lansate cu mari speranţe de studiouri. Balul a fost deschis la 31 mai cu superproducţia 'After Earth', care a reuşit să adune doar 59 de milioane de dolari în SUA şi Canada din încasări, în condiţiile în care costurile de realizare s-au ridicat la 130 de milioane de dolari, fără să mai adăugăm cheltuielile de marketing.
El a fost urmat de 'White House Down' (buget de 150 de milioane de dolari, încasări de 68 de milioane de dolari), 'The Lone Ranger' (250 de milioane costuri, 81 de milioane încasări), 'Pacific Rim' (180 de milioane de dolari investiţi şi doar 72 de milioane de dolari încasaţi) şi respectiv 'R.I.P.D. (Rest In Peace Department)', care nu a reuşit să adune decât 15 milioane de dolari de la lansare, deşi a costat 180 de milioane de dolari.
S-ar părea că Steven Spielberg a avut dreptate când a prevăzut în luna iunie că se va produce 'o mare criză' a sistemului actual de producţie şi a profeţit 'implozia' sistemului.
Kathryn Arnold, producătoare la Hollywood, pune aceste eşecuri pe seama mediocrităţii acestor superproducţii. 'Studiourile încearcă să atragă cea mai numeroasă audienţă posibilă şi consideră că pentru a reuşi acest lucru trebuie să simplifice povestea şi să multiplice scenele de acţiune pentru a seduce şi publicul care nu este anglo-saxon', a declarat ea pentru AFP. 'Însă publicul este mai inteligent, dispune de alternative şi este conectat continuu la diferite mijloace media. Studiourile trebuie să înveţe să nu se mai zgârcească la scenarii atunci când aprobă producţii cu bugete astronomice', a mai adăugat ea.
Exemplele oferite de Kathryn Arnold sunt 'Fast and Furious 6', 'World War Z' şi 'Iron Man 3', trei filme cu bugete mari care au avut încasări peste cheltuieli. 'Când un studiou scoate o superproducţie cu o o poveste atât de bună şi de interesantă cum este +World War Z+, un film care reuşeşte să ofere publicului ceva nou, diferit, atunci lucrurile merg de la sine', a explicat ea.
Oare studiourile şi-au calculat bine strategiile investind sume ce pot ajunge la 400 - 500 de milioane de dolari în filme (inclusiv cheltuielile de promovare) în speranţa egalării succesului obţinut de 'Iron Man' (1,2 miliarde de dolari din întreaga lume cu cel de-al treilea film al seriei? 'Hollywood-ul a fost mereu un oraş al pariurilor, iar acest lucru nu se va schimba niciodată', asigură Jeff Bock, analist la Exhibitor Relations.
'Superproducţiile sunt indispensabile pentru că trag după ele boxoffice-ul. Şi, fie că vrem sau nu, performanţele mediocre ale filmelor originare vor încuraja mereu producătorii să lanseze o sumedenie de continuări', a mai adăugat el.AGERPRES
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau