Homeworld 2 Review

default

Dimensiune font:

| 24-10-2012 15:27

Homeworld 2 Review

Relic Entertainment este una din putinele firme din industria de gaming care se poate mandri ca primul lor joc scos pe piata a fost adevarata revolutie a genului, fiind declarat in 1999 “Game Of The Year”. Cu o grafica exceptionala pentru acel an, avand lupte intense in spatiu, cu nave capitale, bombardiere, fregate, distrugatoare si fighter-e, cu un storyline captivant si o coloana sonora superba, primul Homeworld a fost foarte apreciat atat de jucatori, cat si de presa de specialitate. Patru ani mai tarziu, dupa indelungi asteptari, in ciuda vanzarilor modeste ale predecesorului si a zvonurilor nefondate cum ca proiectul ar fi fost anulat, Homeworld 2 a ajuns in fine pe rafturile magazinelor. Si cu tot entuziasmul care-l inconjoara, o singura intrebare este pe buzele tuturor fanilor si nu numai: ,,se ridica la nivelul asteptarilor?”.

Homeworld 2 Homeworld 2

Da si nu, deoarece unele aspecte ale jocului au cunoscut o imbunatarire semnificativa, in timp ce altele au fost mai neglijate. In primul rand, storyline-ul trebuia sa fie cel putin la fel de original ca si cel al predecesorului. Pentru cei care au uitat, Homeworld era povestea “exilatilor” de pe Hiigara si a peripetiilor acestora in incercarea lor de a-si recuceri planeta de origine. In acest scop, ei decid sa construiasca un Mothership, cu rolul de a transporta intreaga lor civilizatie peste intinderile vaste si periculoase ale spatiului. Bineinteles ca pe drumul lor i-au intalnit si pe inevitabilii “bad guys” numiti Taidan-i, pana la urma reusind sa-i alunge pe acestia si sa-si recucereasca planeta. Desi nu debordeaza de originalitate, story-ul era prezentat cu ajutorul unor filmulete 2D foarte frumos realizate sau prin FMV-uri create cu engine-ul jocului, care dadeau foarte bine la impresia artistica si feeling-ul jocului. Voice acting-ul era si el la inaltime, iar coloana sonora de exceptie, toate aceste elemente facandu-l pe jucator sa vrea tot timpul mai mult, sa vada ce surprize il mai asteapta in urmatoarea misiune si cum se termina saga “exilatilor”.
Povestea din Homeworld 2 nu se stie cu exactitate cand are loc, dar tot ce trebuie sa stiti pentru inceput e ca Taidan-i s-au unit sub comanda unui warlord Vaygr numit Makaan si au pornit o campanie de cucerire a galaxiei. Si pe langa asta, ei au descoperit si al treilea Hyperspace Core, fiind acum pe picior de egalitate cu “exilatii” in materie de calatorii prin hiperspatiu. Misiunea voastra va fi evident sa preluati comanda noului mothership, Pride Of Hiigara, si sa calatoriti in cele mai indepartate colturi ale galaxiei, pentru a-l infrunta pe Makaan si sa indepliniti o profetie antica.

Homeworld 2 Homeworld 2

Trebuie sa recunosc ca povestea a fost singurul lucru care m-a indemnat sa termin partea de single-player a jocului, care mi s-a parut infernal de grea, cel putin 2 misiuni din totalul de 15 fiind un real factor de stres. Si nu pentru ca AI-ul ar fi extraordinar de bun, ci pentru ca unele aspecte ale jocului au fost gandite in dusmanie fata de jucator. In primul rand, la sfarsitul unei misiuni, dupa ce indepliniti toate obiectivele, flota voastra face un jump in hyperspace automat, iar toate resursele pe care ati fi putut sa le extrageti din harta respectiva sunt colectate, pentru a fi disponibile jucatorului la inceputul urmatoarei misiuni. Foarte bine, spun unii, insa eu nu sunt de acord cu acest concept. Si asta fiindca pe mine putin ma incanta ca am 60.000 de Resource Unit-uri la inceputul unei misiuni, din moment ce imediat dupa ce primesc primul obiectiv, inamicul vine peste mine cu o flota deloc neglijabila, eu neavand timp sa-mi creez noi nave ca sa completez flota (de abia in misiunile tarzii veti putea sa va permiteti sa faceti un jump cu toata flota dupa voi). Si ca sa mareasca si mai mult factorul de frustrare, in anumite misiuni AI-ul primeste unitati in functie de flota pe care o aveti (la misiunea 13 e chestie verificata). Astfel, daca voi incepeti spre exemplu misiunea cu 10 fregate, AI-ul primeste 30 de corvette (numerele sunt date ca exemplu). Daca ajungeti cu 20, AI-ul primeste 30 de corvette, 15 fregate si 1 Carrier. Asa ca uneori, singura modalitate de a termina o misiune va fi sa sacrificati o parte din flota voastra la sfarsitul celei anterioare, pentru ca rezistenta pe care o infruntati la inceput sa fie mai mica.
Cu toate acestea, unora dintre jucatori, single-player-ul li s-a parut banal de simplu, ei reusind sa gaseasca de la inceput o “formula magica” de combinare a flotei, care insa a transformat single-ul intr-o insiruirea de misiuni plictisitoare, fara pic de provocare, avand doar storyline-ul ca factor motivant. De asemenea, nivelul de imersiune este destul de fad, in ciuda filmuletelor 2D sau 3D foarte frumos create, toate dialogurile din joc fiind destul de seci, evenimentele importante din joc fiind relatate cu atata calm si liniste de catre Fleet Officer, incat te apuca somnul.

Homeworld 2 Homeworld 2

Din fericire, aici se opresc partile negative ale jocului, fiindca in rest, cei de la Relic si-au facut bine treaba. Ca sa redea vastitea spatiului si sa-l recreeze cat mai fidel, era nevoie de un engine 3D performant. Iar Homeworld 2 nu duce lipsa de asa ceva, grafica fiind la nivelul anului 2003: explozii spectaculoase, efecte de lumina, proiectile, ion beam-uri si rachete care zboara care-ncotro, nave foarte frumos modelate si texturate, nebuloase si campuri de asteroizi, toate sunt combinate atat de frumos, incat la inceput veti fi preocupati mai mult sa admirati bataliile decat sa terminati misiunile. Insa unele elemente grafice nu sunt numai de decor. Campurile de praf stelar va pot “ascunde” flota de senzorii inamici, iar unele nebuloase sau campuri radioactive pot distruge flote intregi in cateva minute, lucru care va poate avantaja atat in single, dar mai ales in multiplayer. Va trebui insa sa detineti un sistem destul de puternic, daca doriti sa jucati Homeworld 2-ul in toata splendoarea lui, dar in acelasi timp sa comandati si o flota impunatoare in batalii crancene cu inamicul, deoarece jocul se sacadeaza uneori chiar si pe sistemele high-end, atunci cand pe monitor se “desfasoara” foarte multe unitati.
Sunetul se ridica si el la inaltimea graficii, tot ce tine de sonorizare fiind foarte bine realizat. Muzica este foarte buna, tranzitia dintre “starile” de pe campul de lupta facandu-se lin, existand teme pentru fiecare rasa in parte, iar efectele sonore sunt si ele foarte bine realizate. Daca priviti o lupta din departare, nu veti auzi decat niste sunete infundate, insa daca faceti un zoom, veti auzi motoarele navelor capitale sau a fighter-elor, beam-urile fregatelor sau tunurile de pe distrugatoare care pulverizeaza inamicul. Singurul minus ar fi “dialogurile” unitatilor, care tind sa devina repetitive si enervante, iar cel mai probabil veti renunta la “serviciile” lor.

Homeworld 2 Homeworld 2

Avand ca nucleu un RTS pur, jocurile de single sau de multiplayer din Homeworld 2 merg pe aceeasi idee: construirea de unitati care sa adune resurse, colectarea resurselor respective in cantitati cat mai mari, crearea flotei proprii, eventual cercetarea catorva tehnologii si in final crearea unei mici expeditii in care sa-i explicam adversarului ca, acel colt din Univers nu e suficient de mare pentru amandoi. Atentie insa, acum nu conteaza exclusiv marimea flotei de care dispuneti, ci si modul in care o manevrati. Tineti minte ca e vorba de un RTS 3D, acum adversarul putand sa vina si de sus sau de jos, nu numai din fata sau din spate. Insa cum facilitezi controlul flotei jucatorului intr-un mediu complet 3D? Printr-o interfata reusita bineinteles. Iar aici, numai cuvinte de lauda pentru cei de la Relic.
Sistemul de miscare este cel clasic: un click dreapta va porni movement disc-ul, cu ajutorul caruia veti deplasa unitatile pe axa orizontala, iar apasand tasta Shift veti defini si miscarea pe verticala. Exista insa unele “twist-uri”: ca sa aveti o vedere de ansamblu si sa trimiteti unitatile voastre peste distante mari, va trebui sa folositi Sensors-ul Manager-ul, el fiind un mini-map mai … smecher. Aici veti vedea unde se afla campurile de asteroizi pe care le puteti mina pentru Resource Unit-uri, ce nebuloase sau campuri de praf puteti folosi pentru a va apropia de adversar nedetectat, sau ii puteti observa miscarile acestuia din urma, daca ati fost suficient de inspirati sa trimiteti in prealabil senzori de proximitate in zonele de “interes” ale hartii. Aproape 60% din timpul de joc il veti petrece folosind Sensors Manager-ul, restul de 40% fiind dedicat micromanagementului economic si al unitatilor.
Referitor la controlul flotei, la unitati s-au simplificat lucrurile, deoarece au fost eliminate 95% din formatiile de lupta (care sincer sa fiu erau destul de nefolositoare ca efect tactic, doar Sphere-ul fiind intr-adevar benefic pentru bomber-e) si au fost pastrate doar trei formatii generale: fighter screen, frigate line si capital phalanx, ele indeplinindu-si cu succes misiunea de a va organiza flota, voi trebuind sa o selectati pe cea care vi se pare cea mai potrivita, in functie de ce unitati dispuneti.

Homeworld 2 Homeworld 2

Pe langa manevrarea flotelor, va trebui sa va ocupati si de cercetarea de noi tehnologii, pentru a avea la dispozitie mai multe nave de lupta, unitati auxiliare sau platforme defensive. De asemenea, va trebui sa mariti si capacitatea voastra de productie, construind carrier-e, care au rol dublu, de fabrici secundare, dar si de puncte de colectare a resurselor. Controlul combat group-urilor sau aflarea informatiilor importante nu mai reprezinta o problema, deoarece toate functiile importante se afla la maxim 2 click-uri de rozator sau 1 hotkey distanta: queue-urile pentru cercetare si constructii, numarul de grupuri create, configuratia lor, numarul de nave pe care le aveti in mod curent sau abilitatile speciale ale navelor. Astfel, controlarea unor flote maricele si crearea unor ambuscade sau flancari se pot face foarte usor, singurul obstacol intre jucator si victorie fiind ingeniozitatea si imaginatia acestuia.
Fata de single-player, meciurile de multiplayer sunt foarte antrenante, atat impotriva AI-ului, cat si impotriva jucatorilor umani, avand de ales ca rase intre “exilati” si Vaygr, cele doua parti combatante nefiind diferite radical, insa oferind o oarecare diversitate. Daca AI-ul va deveni dupa cateva meciuri destul de previzibil si usor de invins, altfel stau lucrurile cu adversarii umani, deoarece posibilitatile tactice sunt nenumarate si nu dispuneti nici de super-arme, majoritatea partidelor terminandu-se inainte ca navele capitale (distrugatoare sau Battlecruiser-e) sa-si faca aparitia pe campul de lupta. Asa ca singura voastra posibilitate de a invinge adversarul va fi sa exercitati o presiune constanta asupra lui, fiind in acelasi timp atenti la eventualele capcane sau surprize pe care vi poate pregati.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:12

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Gura Vaii, cu sediul social in comuna Gura Vaii, satul Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau, cod postal 607220, telefon 0371/407.500, fax 0372/002.112, e-mail: primariaguravaii@yahoo.com, cod fiscal 4278108. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: - teren in suprafata de 316 mp, situat in intravilanul comunei Gura Vaii, satului Rotunda, nr. Cadastral 62185, CF 62185, apartinand domeniului privat al Comunei Gura Vaii, conform H.C.L. Comunei Gura Vaii nr. 09/22.01.2024, caietului de sarcini si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice sau se poate consulta pe site-ul: www.uatcomuna guravaii.ro, sectiunea -Anunturi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: de la Compartimentul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau in contul de trezorerie RO17 TREZ 0625 006X XX00 0079, deschis la Trezoreria Onesti, cod fiscal: 4278108. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 27.03.2024, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 04.04.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 05.04.2024, ora 09.00, Comuna Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Onesti, cu sediul in municipiul Onesti, Str. Tineretului nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/311.913, fax 0234/326.170, e-mail: jud-onesti-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.03.2024.
ANUNȚ DE LICITAȚIE. Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro, organizează în data de 29.03.2024, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 16.000,00 mp, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, zona Dedeman. 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 16.000 mp, situat în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: gratuit 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20.03.2024, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 29.03.2024, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 29.03.2024, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro PRIMAR, Florin-Liviu DULGHERU
Atenție, români: O CLIPĂ de gelozie vă poate costa șapte ani de închisoare!
25/12/2019 11:09

Tot mai multi romani au descoperit in ultimul an că sunt spionati de partenerii de viată cu ajutorul unor programe informatice. Desi folosirea lor este ilegală, sute de astfel de aplicatii pot fi descărcate ...

Cine sunt moștenitorii lui Nicolae Ceaușescu și ce drum au ales în viață?
21/11/2019 08:26

    Nicolae si Elena Ceausescu au avut impreună trei copiii, Valentin, Zoia si Nicu. Dintre acestia, astăzi doar Valentin mai trăieste. Rudele fostului dictator au preferat de-a lungul ...

BOMBA ATOMICĂ în justiția română DETONATĂ de Comisia Europeană - Ce a stabilit privind deciziile CCR
12/11/2019 11:29

Comisia Europeană a răspuns intr-un prim caz in care instanta supremă a transmis Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) si in general arată că deciziile Curtii Constitutionale a Romaniei nu contravi ...

O femeie de 79 de ani a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit niste pisici din vecini
02/08/2019 11:24

 Nancy Segula, o americanca de 79 de ani din Garfield Heights, Ohio, a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit pisici, chiar daca fusese atentionata in mod repetat sa inceteze. Totul a inceput ...

Românii, JEFUIȚI pe autostradă cu metoda
08/07/2019 19:49

  Din cele povestite de bărbatul care era să cadă pradă hotilor, doi indivizi circula cu o dubă de Bulgaria si pandesc masini lăsate descuiate sau cu soferi care se odihnesc. Acestia deschid portier ...

Demonstraţie VIDEO. Cum poate fi FRAUDATĂ extragerea loto
22/04/2018 20:00

 Un roman a demonstrat insă că extragerile loto pot fi măsluite cu ajutorul energiei electrostatice. El şi-a confecţionat propria urnă, asemănătoare cu cea din care au loc extragerile la Loteria Ri ...

  Anunţuri de cazare false, pe OLX (MERCADOR) si Tocmai.ro. Au rămas fără bani şi fără cazare! NOI ÎNŞELĂTORII PE LITORAL:
13/12/2015 22:30

 Două familii, din Bucureşti şi Iaşi, au căzut in plasa unor astfel de escroci şi in loc să petreacă o săptămană de vis pe litoral, au rămas şi fără bani, şi fără cazare, scrie cugetliber ...

Lucrare de control! Ce mesaj a putut să-i lase o profesoară de matematică unei eleve care nu a găsit rezolvare la exercițiu
06/01/2015 19:27

 "Scoateti o foaie de hartie!", vă sună cunoscut, nu-i asa? Ei bine, această metodă destul de temătoare pentru elevi s-a păstrat din generatie in generatie. Doar că in prezent, imaginatia ...

La un pas de moarte în DIRECT după ce un aruncător de CUŢITE şi-a greşit ŢINTA VIDEO
06/01/2015 16:01

 În timpul unui spectacol transmis in direct in Lituania, spectatorii au privit inmărmuriţi cum asistentul unui maestru a fost de două ori pe punctul de a fi grav rănit sau chiar ucis. Două cuţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei