IGI2: Covert Strike Review

default

Dimensiune font:

| 24-10-2012 15:58

IGI2: Covert Strike Review

Cand eram mai mic foarte multa lume imi tot repeta faptul ca jocurile pe computer nu sunt motivul pentru care aceste masini au fost inventate si ca ele, jocurile, ar trebui ocolite. Conceptul de distractie digitala nu isi intrase inca in drepturi prin acele medii, cel putin nu la noi si asta pentru ca destul de putine persoane isi puteau permite atunci asa ceva, ca sa nu mai pomenesc de faptul ca si mai putini stiau ce e acela un calculator. Ma amuza cand ma gandesc ca acum cateva zile o stire pe un post important de televiziune anunta, oarecum cu ingrijorare, ca foarte multe persoane nu auzit de Internet sau chiar daca au auzit de el nu l-au folosit si nici nu planuiesc sa-l foloseasca vreodata. Ciudat. Eu credeam ca exista o singura realitate valabila pentru toata lumea, insa cred ca ma insel. Ceea ce pentru ei este o poveste sau in cel mai rau caz un zvon pentru noi este o necesitate vitala. De cate ori v-ati pus problema poluarii din apa sau din aer si de cate ori v-ati enervat ca rata de transfer nu e cea din contract sau ca, mai rau, ISP-ul are o problema si ati ramas fara net tocmai atunci cand aveati nevoie mai mult?
Toate bune si frumoase, dar poate acum va intrebati care e legatura cu IGI2. Mon cher, iti mai aduci tu aminte de jocurile acelea arcade 2D de DOS? Alea erau chiar distractive. Unele erau mai simple, altele mai complicate, dar erau distractive. Ce vreau sa spun este ca pe vremea aceia erau ceva mai specializate. Stiai de la bun inceput ca ai nevoie de odihna activa si exact asta primeai. Vroiai sa iti pui mintea la contributie, atunci jucai altceva. In ultimul timp insa cumulul de functii a trecut de la politicieni la producatorii de jocuri. In plus goana dupa asa zisa implementare a realitatii cunoaste cote din ce in ce mai inalte si de ce nu, mai alarmante. Incercarea de a spune o poveste ca si cum aceasta ar fi reala este cea mai plictisitoare activitate de care am auzit in ultimul timp. Pai e realitate sau e poveste? Pai tu nu traiesti realitatea asta, mi-ar replica oricine imediat. De acord, insa ma lovesc de ea in alte medii. Poate din cauza asta ocolesc filmele inspirate din realitate. Adica eu ma asez in fata televizorului pentru a evada o ora si jumatate intr-un univers fictional doar ca acesta sa ma forteze sa raman ancorat in mocirla? Adica eu ma apuc sa joc IGI2 ca sa fac cunostinta cu toate armele acelea si comportarea lor realista? Pai, ce e rau in asta? Nimic, in afara faptului ca armele se comporta ca in realitate, ceea ce inseamna functionalitate identica (rata de foc, numarul de gloante per clip, timpi de reincarcare identici, si range specific), greutate identica cu a celor din realitate, cu toate ca aceasta nu afecteaza prea mult deplasarea personajului si efecte diferite asupra inamicilor in functie de arma folosita si locul in care i-ai nimerit. Mai doresti ceva? Da, macar un pic de fictiune daca un balans intre aceasta si realitate nu se poate realiza. Se stie ca un joc capteaza doar daca reuseste sa stimuleze imaginatia, permitandu-i astfel jucatorului sa plonjeze in lumea ce i se desfasoara in fata sa. Eu ce sa-mi imaginez? Realitatea? E stupid, mon cher.

IGI2: Covert Strike IGI2: Covert Strike

Se stie ca publisherul jocului, Codemasters, a apelat la serviciile unui, oarecum celebru, membru SAS, Chris Ryan, pentru a stabili exact aceste amanunte si pentru a-i ajuta sa implementeze elemente tactice reale in cadrul jocului. Aici situatia e ceva mai complexa, insa nu exceleaza. In primul rand, fiecare misiune vine cu o serie de obiective pe care va trebui sa le indeplinesti pentru a trece cu succes la urmatoarea, dar nu obiectivele sunt interesante in sine, ci modalitatea prin care jocul te obliga sa treci de la unul la altul. In multe cazuri exista rute alternative pe care va trebui sa le gasesti pentru a evita o lupta fata in fata cu sase, sapte inamici care mai mult ca sigur iti va fi fatala. Din fericire, iar aici trebuie sa recunoastem ca le-a venit mintea la cap, Innerloop ne lasa acum sa efectuam salvari prin intermediul legaturii cu satelitul pe care David Jones o poate stabili. Practic functia se numeste Uplink Mission Data, insa numarul de salvari depinde de dificultatea aleasa, cele mai multe posibilitati (cinci) fiind disponibile pe easy. Ca orice noutate nici aceasta nu a functionat asa cum trebuia. Pe langa cateva crash-uri imediat dupa ce termina de salvat misiunea am avut neplacuta experienta de a mi se corupe un fisier din senin. Jocul creaza cate un fisier de save la fiecare trecere de la o misiune la alta, fisier care permite mai departe accesarea salvarilor din timpul misiunii, daca acestea exista, sau inceperea ulterioara a acesteia. In cazul in care acest fisier isi pierde practic continutul (trecand de la peste 200Kb la 0) atunci alegerea acelei misiuni din lista se va finaliza cu un crash pe desktop. Mi s-a intamplat la una singura, penultima, dar era cat pe aici sa abandonez si sa folosesc miraculosul Shift+Del pentru a scapa de acest cosmar. In acest caz fisierul trebuie sters, incarcata ultima salvare iar la finalul misiunii jocul il va crea din nou.

IGI2: Covert Strike IGI2: Covert Strike

Ceea ce mai ridica putin scorul lui IGI2 este implementarea elementelor tactice in teren si deci constructia nivelelor. Atentia pentru detalii m-a surprins placut. Camerele de supraveghere sunt bine plasate, garzile au rute cat de cat analizate, punctele principale ale unei baze cum ar fi camere de control sau alte arii importante nu sunt niciodata plasate in exterior, ci va trebui mai intai sa te strecori inauntru, cabana din creierii muntilor este plasata pe creasta iar la granita exista un camp minat pe care va trebui sa-l ocolesti pentru ca nu ai cum sa detectezi minele. Acestea sunt doar cateva exemple insa stati linistiti pentru ca legatura cu satelitul ii permite lui David Jones sa observe imprejurimile chiar in amanuntime folosind harta din dotare. Ea va va indica pozitiile inamicilor, veti putea urmari rutele acestora si veti putea executa “zoom in” pentru a observa si directia in care acestia privesc. Tot aici obiectivele apar numerotate asa ca va va fi foarte usor sa aflati unde trebuie sa ajungeti si ce aveti de facut. Este clar ca producatorii au dorit ca jucatorul sa se concentreze pe cautarea solutiei optime de a duce la bun sfarsit misiunea, indiferent daca aceasta implica stealth sau lupta directa, si chiar au reusit, pentru ca implementarea unor elemente reale ii da acestuia senzatia de familiaritate iar deductia logica poate functiona astfel mai usor. Este adevarat ca anumite obiective trebuie savarsite intr-un timp anume, insa cel mai important lucru e sa nu intrati in panica, sa analizati atent situatia, sa reincarcati chiar nivelul de mai multe ori daca aveti nevoie de ceva timp in plus pentru ca mai apoi sa treceti la actiune. Timp este destul. Va asigur.
Chiar daca notiunea de stealth este prezenta pe limbile multora in cazul IGI si oarecum necesara in timpul jocului am ramas surprins de faptul ca doar in cazul unei singure misiuni am fost instiintat ca voi da gres daca va suna alarma. In rest Dumnezeu cu mila, alarma suna, unii se deplaseaza de la locurile lor, iar altii nu, alarma se potoleste, totul revine la normal, nimeni nu se intreaba ce si cum, nimeni nu ramane alert, toti isi reiau pozitiile de parca nimic nu s-ar fi intamplat. Cam ciudat si cam neplacut pe undeva. Pe de alta parte avantajul e ca gameplay-ul a fost astfel ceva mai mult simplificat pentru a nu risca abandonarea modului singleplayer de catre foarte multi jucatori. Am remarcat totusi faptul ca inamicii controlati de AI vor fi activi in timpul luptei, in sensul ca se vor culca pe burta pentru a fi mai greu de tintit, vor folosi anumite elemente ale hartii pe post de acoperire, ii vor alarma pe ceilalti sau vor suna alarma si in nici un caz nu se vor napusti orbeste in directia ta. La fel ca ei, si tu il poti culca pe David Jones pentru a se putea apropia de tinte care altfel te-ar auzi dar poti si folosi binoclul sau modul termal pentru a scruta partile mai indepartate ale nivelului. Ceea ce mi s-a parut putin peste mana este faptul ca el nu poate cara decat o singura arma principala astfel incat va trebui sa folositi sniper-ul de la departare pentru ca apoi sa-l abandonati pentru a putea ridica un AK-47 sau orice altceva. In toate filmele dintre misiuni insa, personajul principal are arma la spate si mainile goale ceea ce teoretic i-ar fi permis sa mai ridice inca una, lucru care s-ar fi dovedit extrem de folositor mai ales in cazul combinatiei de sniper cu alta arma care ar fi permis adevarate ravagii in multiplayer. Aceasta a fost o alta cerinta avid ceruta de catre cei care au jucat prima parte asa ca de aceasta data visul s-a transformat in realitate. Modul multiplayer permite cautarea serverelor disponibile pe LAN sau Internet dar si introducerea unuia in mod manual, numarul maxim de jucatori este de 32 iar numarul hartilor disponibile deocamdata este de 6.

IGI2: Covert Strike IGI2: Covert Strike

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

10:43

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
Atenție, români: O CLIPĂ de gelozie vă poate costa șapte ani de închisoare!
25/12/2019 11:09

Tot mai multi romani au descoperit in ultimul an că sunt spionati de partenerii de viată cu ajutorul unor programe informatice. Desi folosirea lor este ilegală, sute de astfel de aplicatii pot fi descărcate ...

Cine sunt moștenitorii lui Nicolae Ceaușescu și ce drum au ales în viață?
21/11/2019 08:26

    Nicolae si Elena Ceausescu au avut impreună trei copiii, Valentin, Zoia si Nicu. Dintre acestia, astăzi doar Valentin mai trăieste. Rudele fostului dictator au preferat de-a lungul ...

BOMBA ATOMICĂ în justiția română DETONATĂ de Comisia Europeană - Ce a stabilit privind deciziile CCR
12/11/2019 11:29

Comisia Europeană a răspuns intr-un prim caz in care instanta supremă a transmis Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) si in general arată că deciziile Curtii Constitutionale a Romaniei nu contravi ...

O femeie de 79 de ani a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit niste pisici din vecini
02/08/2019 11:24

 Nancy Segula, o americanca de 79 de ani din Garfield Heights, Ohio, a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit pisici, chiar daca fusese atentionata in mod repetat sa inceteze. Totul a inceput ...

Românii, JEFUIȚI pe autostradă cu metoda
08/07/2019 19:49

  Din cele povestite de bărbatul care era să cadă pradă hotilor, doi indivizi circula cu o dubă de Bulgaria si pandesc masini lăsate descuiate sau cu soferi care se odihnesc. Acestia deschid portier ...

Demonstraţie VIDEO. Cum poate fi FRAUDATĂ extragerea loto
22/04/2018 20:00

 Un roman a demonstrat insă că extragerile loto pot fi măsluite cu ajutorul energiei electrostatice. El şi-a confecţionat propria urnă, asemănătoare cu cea din care au loc extragerile la Loteria Ri ...

  Anunţuri de cazare false, pe OLX (MERCADOR) si Tocmai.ro. Au rămas fără bani şi fără cazare! NOI ÎNŞELĂTORII PE LITORAL:
13/12/2015 22:30

 Două familii, din Bucureşti şi Iaşi, au căzut in plasa unor astfel de escroci şi in loc să petreacă o săptămană de vis pe litoral, au rămas şi fără bani, şi fără cazare, scrie cugetliber ...

Lucrare de control! Ce mesaj a putut să-i lase o profesoară de matematică unei eleve care nu a găsit rezolvare la exercițiu
06/01/2015 19:27

 "Scoateti o foaie de hartie!", vă sună cunoscut, nu-i asa? Ei bine, această metodă destul de temătoare pentru elevi s-a păstrat din generatie in generatie. Doar că in prezent, imaginatia ...

La un pas de moarte în DIRECT după ce un aruncător de CUŢITE şi-a greşit ŢINTA VIDEO
06/01/2015 16:01

 În timpul unui spectacol transmis in direct in Lituania, spectatorii au privit inmărmuriţi cum asistentul unui maestru a fost de două ori pe punctul de a fi grav rănit sau chiar ucis. Două cuţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei