Incompetenta si nepasarea lovesc din nou: S-au oprit reparatiile la Podul Constanta, care continua sa le dea frisoane bucurestenilor

Incompetenta-si-nepasarea-lovesc-din-nou--S-au-oprit-reparatiile-la-Podul-Constanta--care-continua-s

Dimensiune font:

| 03-12-2019 16:30


Incepute tarziu si in conditii improprii, reparatiile la Podul Constanta s-au intrerupt deja si nu se stie cand sau daca se vor mai relua. Iar asta inseamna ca mii de bucuresteni vor fi nevoiti, in continuare, sa circule cu inima stransa pe Calea Grivitei, pe sub podul care arata de parca e pe punctul de a se prabusi peste sosea.

Podul Constanta - care permite trecerea trenurilor peste Calea Grivitei din Capitala - a fost construit in doar 5 luni, in urma cu 81 de ani. De atunci, a fost cosmetizat de cateva ori, dar niciodata consolidat. In consecinta, oricat de trainica ar fi fost initial, aceasta constructie tot a inceput, in cele din urma, sa se degradeze.

Din pacate, in loc sa rezolve repede problema, institutiile statului si-au pasat o vreme responsabilitatea repararii podului. Iar cand, in sfarsit, au inceput lucrarile, in loc sa se ajute una pe cealalta, astfel incat treaba sa se termine mai repede, institutiile si-au pus bete in roate.

Asa se face ca - desi despre situatia Podului Constanta se stie de cativa ani deja - reparatiile s-au facut in graba si doar pe jumatate.

 In loc sa raspunda intrebarilor despre problemele reabilitarii podului, despre intarzierea platilor si despre motivul pentru care reparatia s-a oprit, CFR SA a dat pe 3 decembrie un comunicat de presa.

Prin intermediul acestuia, compania sustine ca lucrarile "nu au fost intrerupte, contractul este in derulare, pana in prezent fiind efectuate lucrarile de interventiile de prima urgenta, conform ordinului de incepere a lucrarilor, pana la aprobarea proiectului tehnic".

Ce mai conteaza ca pe santier nu se mai lucreaza de prin octombrie si ca - in ciuda repetatelor promisiuni facute bucurestenilor - reparatiile la pod n-au fost gata in noiembrie 2019!

 

Uite expertiza, nu e expertiza! Podul a inceput sa isi revina miraculos

 

In 2014, Inspectoratul de Stat in Constructii (ISC) a constatat ca podul era degradat. Drept urmare, i-a cerut proprietarului, adica CFR SA, sa il expertizeze si apoi sa il repare. CFR s-a conformat, dar numai pe jumatate: a facut expertiza, dar nu si reparatiile. In cele din urma, in 2016, expertiza a expirat.

ISC a facut un nou control si a cerut CFR SA, din nou, sa expertizeze podul. Inca o data CFR SA a comandat expertiza din care reiesea ca podul era intr-o stare "nesatisfacatoare" si trebuia consolidat de urgenta.

Cu toate astea, compania nu s-a apucat nici atunci de treaba.

Lasat de izbeliste, podul s-a degradat intr-atat incat, in primavara lui 2018, din el atarnau sarme si bucati de beton, gata sa se prabuseasca pe carosabil, pe Calea Grivitei.

La acel moment, mai multi consilieri USR de la Sectorul 1 au facut o ampla campanie de mediatizare a riscurilor la care erau expusi soferii cand circulau pe sub pod. Tot atunci, consilierii USR au cerut rezolvarea urgenta a situatiei.

De voie - de nevoie, sub presiunea opiniei publice, CFR SA a cosmetizat atunci podul.

Primaria Municipiului Bucuresti (PMB) a cerut sa i se dea Podul Constanta in administrare, ca sa-l poata repara si sa poata largi calea de rulare de sub el.

Atunci, relatiile dintre Guvern si primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, erau, insa, tensionate. Asa ca PMB n-a primit podul in administrare. Deja trecusera luni bune de cand PMB ceruse podul de la Guvern, cand CFR SA a transmis, la solicitarea Ziare.com, ca inca se mai afla in cautarea unor solutii legale pentru a i-l transfera. Dar, de fapt, CFR n-a gasit nici pana astazi respectivele solutii.

In schimb, CFR SA a anuntat, in 2018, ca are propria strategie pentru reabilitarea podului. Anume, in loc sa se apuce imediat sa-l repare, l-a pus sub "urmarire speciala". Adica a montat - cu foarte mare intarziere - niste senzori pe pod pentru a-i masura rezistenta. Intrebarea este: daca podul nu reprezenta un pericol si nu avea musai nevoie de reparatii urgente, de ce a mai fost nevoie de respectivii senzori? E greu de spus.

Interesant este ca rezultatele masuratorilor cu senzori au fost cu totul neasteptate, indicand nu ca podul se degrada, ci dimpotriva, era foarte solid si nu risca sa cada nici macar la un cutremur mare!

Dupa ce presa a ironizat respectivele date, CFR SA a anuntat ca se apuca, totusi, de treaba si ca repara podul fara sa mai astepte nimic de la nimeni.

Compania a lansat, in aprilie 2019, o licitatie prin care si-a cautat constructor care sa reabiliteze podul contra sumei de 3,5 milioane de lei. Dar cum nicio societate nu s-a inscris la licitatie, procedura a fost anulata.

In cele din urma, in iulie 2019, CFC a contractat societatea Infra System Proiect SRL sa repare podul in 8 luni.

Multe promisiuni, dar munca doar pe apucate

In sfarsit, dupa multe balbaieli si tergiversari, CFR SA a transmis redactiei Ziare.com ca la jumatatea lunii iulie 2019, urmau sa inceapa lucrarile la pod. Si pentru a nu perturba circulatia pe Calea Grivitei, muncitorii urmau sa lucreze doar noaptea, intre orele 22:00 si 05:00.

Pe santierul care se deschidea noapte de noapte sub Podul Constanta s-au dus atat primarul Sectorului 1, Daniel Tudorache, cat si fostul ministru al Transporturilor, Razvan Cuc. Si amandoi au anuntat ca lucrurile merg bine si ca Infra System Proiect SRL si-a asumat finalizarea reparatiilor pana la jumatatea lunii noiembrie.

 

In realitate, insa, lucrurile nu mergeau deloc bine, pe santier. Dupa cum a explicat pentru Ziare.com administratorul societatii de constructii, Valeriu Hohota, muncitorii nu puteau lucra 7 ore pe noapte, ci doar 2 ore.

"Ne-am chinuit. Ni s-a permis (lucrul - n.red.) doar in intervalul 24:00 - 04:00. Vorbim despre 4 ore, din care o ora la inceput si una la sfarsit sunt destinate instalarii schelelor si altor echipamente. Practic, pentru lucrul efectiv aveam doar 2 ore (pe noapte - n.red.)

Traficul nu s-a restrictionat si nu s-a deviat. Trec masinile pe acolo si cu 100 de kilometri pe ora", a explicat Valeriu Hohota.

Inca de la finalul lunii august, consilierul general Octavian Berceanu (USR) a semnalat aceste aspecte si a transmis ca STB SA refuza sa deconecteze alimentarea firelor aeriene de tramvai ceva mai devreme, in cursul serii, pentru a permite urgentarea reparatiei Podului Constanta.

 

Ziare.com a solicitat in scris STB SA informatii cu privire la acest subiect, dar societatea - desi avea obligatia legala de a ne raspunde, in temeiul Legii 544/2001 - nu a facut-o nici pana astazi.

 

Nimeni nu stie cand se vor relua lucrarile

 

Cristian Bulfon, consilier local la Primaria Sectorului 1, ne-a informat ca lucrarile de reparatii si consolidare s-au sistat.

"S-a intamplat cam pe la jumatatea lunii octombrie. Din cate am aflat in mod neoficial, motivul pentru sistare este ca societatea care executa lucrarile nu si-a primit banii pe lucrarile executate de la CFR SA. Si-atunci, de ce sa mai lucreze, asa neplatita?

Pana acum, s-a lucrat la culeea dreapta (partea laterala de sprijin a podului - n.red.) si trotuarul de langa aceasta. S-a inceput refacerea bazei fundatiei stalpilor centrali.

La stalpi s-a curatat armatura existenta si s-a venit cu o supraarmatura, legata de cea veche. Dar aceasta noua armatura ar trebui sa se acopere cu beton - sa se camasuiasca, dupa cum spun constructorii. Iar acest lucru nu s-a mai facut.

In plus, mai sunt de facut culeea stanga, trotuarul stang si tablierul, adica partea de deasupra podului. Aici nu s-a intervenit si nici nu stiu in ce masura s-ar putea face, iarna. Exista, spre exemplu, betoane speciale care se pot turna si pe frig.

Dar sunt mai scumpe si, cata vreme banii reprezinta deja o problema in proiect, nu stiu in ce masura se va apela la aceasta solutie", a explicat pentru Ziare.com Cristian Bulfon.

 

Consilierul local de la Sectorul 1 a mai spus ca a vorbit despre situatia Podului Constanta cu directorul Petre Marian din cadrul CFR. Bulfon spune ca, potrivit lui Petre Marian, lucrarea ar urma sa fie gata pana la finele lunii martie. Adica in 8 luni, asa cum scrie in contractul CFR SA cu Infra System Proiect SRL.

"Mi-a spus ca 's-au eliminat asperitatile cu constructorul', iar lucrarile urmeaza sa fie reluate!", a mai spus Bulfon.

In plus, directorul Petre Marian ar fi facut o serie de promisiuni destul de vagi, spunand ca problema Podului Constanta urmeaza sa se rezolve, in sfarsit, in perioada imediat urmatoare.

In context, administratorul Infra System Proiect SRL, Valeriu Hohota, a declarat pentru Ziare.com ca, intr-adevar, societatea a intrerupt lucrarile la pod. Dar ca, in baza contractului incheiat cu CFR SA, nu are voie sa spuna public daca societatea pe care o conduce si-a primit sau nu banii pe lucrari. Cu toate astea, a mai mentionat Valeriu Hohota, depinde doar de CFR SA daca lucrarile se vor relua, in viitorul apropiat.

Un lucru e cert: pentru CFR SA, situatia este deja de-a dreptul stanjenitoare, cata vreme n-a fost in stare, in ultimii 5 ani, sa repare un simplu pod construit in numai 5 luni, in prima parte a secolului trecut. Ba mai mult - desi in mod evident n-are chef sa se ocupe de acest pod - nici macar n-a reusit sa gaseasca o cale de a scapa de el, transferandu-l in administrarea PMB.

Dar cei care au intr-adevar de pierdut de pe urma acestei situatii sunt, insa, bucurestenii. Adica tocmai oamenii care - desi platesc o multime de taxe si impozite pentru a trai in siguranta - sunt in continuare nevoiti sa circule zilnic pe sub un pod care pare gata sa se prabuseasca peste ei, in orice clipa. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:36

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Gura Vaii, cu sediul social in comuna Gura Vaii, satul Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau, cod postal 607220, telefon 0371/407.500, fax 0372/002.112, e-mail: primariaguravaii@yahoo.com, cod fiscal 4278108. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: - teren in suprafata de 316 mp, situat in intravilanul comunei Gura Vaii, satului Rotunda, nr. Cadastral 62185, CF 62185, apartinand domeniului privat al Comunei Gura Vaii, conform H.C.L. Comunei Gura Vaii nr. 09/22.01.2024, caietului de sarcini si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice sau se poate consulta pe site-ul: www.uatcomuna guravaii.ro, sectiunea -Anunturi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: de la Compartimentul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau in contul de trezorerie RO17 TREZ 0625 006X XX00 0079, deschis la Trezoreria Onesti, cod fiscal: 4278108. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 27.03.2024, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 04.04.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 05.04.2024, ora 09.00, Comuna Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Onesti, cu sediul in municipiul Onesti, Str. Tineretului nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/311.913, fax 0234/326.170, e-mail: jud-onesti-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.03.2024.
ANUNȚ DE LICITAȚIE. Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro, organizează în data de 29.03.2024, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 16.000,00 mp, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, zona Dedeman. 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 16.000 mp, situat în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: gratuit 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20.03.2024, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 29.03.2024, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 29.03.2024, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro PRIMAR, Florin-Liviu DULGHERU
Atenție, români: O CLIPĂ de gelozie vă poate costa șapte ani de închisoare!
25/12/2019 11:09

Tot mai multi romani au descoperit in ultimul an că sunt spionati de partenerii de viată cu ajutorul unor programe informatice. Desi folosirea lor este ilegală, sute de astfel de aplicatii pot fi descărcate ...

Cine sunt moștenitorii lui Nicolae Ceaușescu și ce drum au ales în viață?
21/11/2019 08:26

    Nicolae si Elena Ceausescu au avut impreună trei copiii, Valentin, Zoia si Nicu. Dintre acestia, astăzi doar Valentin mai trăieste. Rudele fostului dictator au preferat de-a lungul ...

BOMBA ATOMICĂ în justiția română DETONATĂ de Comisia Europeană - Ce a stabilit privind deciziile CCR
12/11/2019 11:29

Comisia Europeană a răspuns intr-un prim caz in care instanta supremă a transmis Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) si in general arată că deciziile Curtii Constitutionale a Romaniei nu contravi ...

O femeie de 79 de ani a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit niste pisici din vecini
02/08/2019 11:24

 Nancy Segula, o americanca de 79 de ani din Garfield Heights, Ohio, a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit pisici, chiar daca fusese atentionata in mod repetat sa inceteze. Totul a inceput ...

Românii, JEFUIȚI pe autostradă cu metoda
08/07/2019 19:49

  Din cele povestite de bărbatul care era să cadă pradă hotilor, doi indivizi circula cu o dubă de Bulgaria si pandesc masini lăsate descuiate sau cu soferi care se odihnesc. Acestia deschid portier ...

Demonstraţie VIDEO. Cum poate fi FRAUDATĂ extragerea loto
22/04/2018 20:00

 Un roman a demonstrat insă că extragerile loto pot fi măsluite cu ajutorul energiei electrostatice. El şi-a confecţionat propria urnă, asemănătoare cu cea din care au loc extragerile la Loteria Ri ...

  Anunţuri de cazare false, pe OLX (MERCADOR) si Tocmai.ro. Au rămas fără bani şi fără cazare! NOI ÎNŞELĂTORII PE LITORAL:
13/12/2015 22:30

 Două familii, din Bucureşti şi Iaşi, au căzut in plasa unor astfel de escroci şi in loc să petreacă o săptămană de vis pe litoral, au rămas şi fără bani, şi fără cazare, scrie cugetliber ...

Lucrare de control! Ce mesaj a putut să-i lase o profesoară de matematică unei eleve care nu a găsit rezolvare la exercițiu
06/01/2015 19:27

 "Scoateti o foaie de hartie!", vă sună cunoscut, nu-i asa? Ei bine, această metodă destul de temătoare pentru elevi s-a păstrat din generatie in generatie. Doar că in prezent, imaginatia ...

La un pas de moarte în DIRECT după ce un aruncător de CUŢITE şi-a greşit ŢINTA VIDEO
06/01/2015 16:01

 În timpul unui spectacol transmis in direct in Lituania, spectatorii au privit inmărmuriţi cum asistentul unui maestru a fost de două ori pe punctul de a fi grav rănit sau chiar ucis. Două cuţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei