King’s Bounty: Armored Princess Review
Dimensiune font:
King’s Bounty: Armored Princess Review
Ca şi The Legend, Armored Princess are două moduri de joc. Cel adventure, spre deosebire de HoMM, este în timp real – explorarea insulelor, căsăpirea inamicilor şi rezolvarea questurilor pot fi făcute cam în ce ordine se doreşte, cu limite ce ţin atât de nivelul eroului (mai bine zis eroinei – prinţesa Amelie), cât şi de obţinerea unor hărţi ce arată drumul către insulele din Teana. Asta fiindcă Armored Princess nu reciclează zonele din Endoria, teritoriu prezent în The Legend, ci oferă o lume cu noi insule, creaturi şi questuri.
Pentru a intra în posesia respectivelor hărţi va trebui să duceţi lupte destul de grele, dar partea bună esta că majoritatea pot fi găsite în dublu exemplar. Iar dacă aţi descoperit deja Elon şi daţi peste o a doua hartă către această regiune, ea se va transforma într-o vrajă specifică modului adventure (Wanderers' Scrolls), ce poate oferi bonusuri importante, cum ar fi experienţă dublă pentru următoarele cinci victorii.
Timpii morţi de joc au fost reduşi semnificativ, deoarece acum există opţiunea de Fast Travel care permite deplasarea instantanee între insule (şi în ce ordine se doreşte), ea nemafiind legată de quest-ul principal ca în predecesor.
În plus, după un anumit quest, calul Ameliei va primi nişte aripi cu ajutorul cărora va putea zbura peste munţi (condiţia fiind ca zona de "aterizare" să nu fie denivelată) pentru a ajunge în locuri cu obiecte inaccesibile unui erou cu un cal obişnuit. Flexibitatea sporită a elementului de explorare (comparativ cu The Legend) este întregită de faptul că puteţi evita nişte confruntări nu doar ocolind inamicii în faţa cărora aveţi şanse minime, dar cei foarte slabi vor fugi de voi, lupta cu ei fiind opţională.
Astfel, Armored Princess poate fi jucat la o viteză mai mare sau mai mică, în funcţie de stilul şi preferinţele fiecăruia. Pentru a aduce la minim timpii morţi, este recomandat să folosiţi din plin opţiunea de a scrie notiţe pe hartă. De pildă, am scris în dreptul fiecărei clădiri numele creaturilor care puteau fi recrutate, aşa că ştiam în orice moment de unde pot obţine întăririle de care aveam nevoie . De asemenea, am fost nevoit să notez şi numele unor NPC-uri, deoarece descrierile unor questuri nu specifică la cine trebuie să te duci/întorci ca să îţi primeşti răsplata.
O altă nemulţumire este că unii eroi inamici sunt legaţi de questurile de tip "contract", însă nu afli acest lucru decât după ce primeşti questul respectiv. Iar dacă i-aţi omorât înainte de a obţine acele contracte, atunci adio experintă şi bani suplimentari. Partea bună e că există un mod care marchează numele acestor eroi mai speciali cu un asterisc.
În privinţa personajului principal, avem în continuare trei clase – Warrior-ul se bazează aproape exclusiv pe forţă (Rage), Magul pe vrăji (Mana), iar Paladinul este o combinaţie între cei doi. Fiecare clasă evoluează în mod diferit, atât din punctul de vedere al atributelor (Atac, Apărare, Intelect), cât şi din cel al abilităţilor, împărţite tot în trei categorii (Might, Mind şi Magic) corespunzătoare fiecărei clase. Desigur, asta nu înseamnă că Warrior-ul nu poate avea şi câteva abilităţi specifice Magului.
Majoritatea skill-urilor au fost schimbate, dând naştere la noi tactici şi stiluri de joc. Spre deosebire de The Legend, unde cu fiecare avansare în nivel eroul primea puncte pentru îmbunătăţirea celor trei atribute, în Armored Princess primiţi o anumită cantitate de Leadership şi câteva rune a căror pondere în cele trei categorii (Might, Mind şi Magic) depinde de clasa cu care jucaţi. Cu ajutorul runelor se pot dezvolta skill-urile, cu menţiunea că această dezvoltare nu este complet liberă – de exemplu, pentru Order of Magic este necesar mai întâi să investiţi rune în Wisdom şi Linguistics.
Pe lângă toate aceste aspecte ce definesc un erou, mai există două elemente ce influenţează soarta unei lupte. Primul este sistemul de medalii, o serie de Achievements care pot oferi mai mult Rage sau Leadership, rezistenţă crescută la damage, şanse sporite de critical hit etc. Chiar dacă la început obţinerea lor nu este chiar uşoară, cum e cazul Grand Strategy, este indicat să nu le neglijaţi, mai ales dacă jucaţi pe un nivel ridicat de dificultate.
Al doilea element este prezenţa unui pui de dragon cu rol de pet, ale cărui vrăji vă oferă opţiuni suplimentare în abordarea tactică a bătăliilor. În plus, fiecare pui are o abilitate specifică – de exemplu, cel de culoare galbenă oferă +5 la Mana, pe când cel roşu are + 5 la Rage. Cine a jucat The Legend va observa imediat că acest animăluţ ţine locul cutiei cu Spirits of Rage, însă diferenţa cu adevărat importantă e că în Armored Princess cuferele prezente pe câmpul de luptă sunt acum îngropate, fiind nevoie să apelaţi la Drago pentru a le găsi.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau