King’s Bounty: The Legend Review
Dimensiune font:
King’s Bounty: The Legend Review
"Un Heroes of Might and Magic 3 în care te plimbi pe hartă în timp real”. Cam aşa poate fi caracterizat la prima vedere King’s Bounty: The Legend, remake-ul jocului care a inspirat celebra serie Heroes of Might and Magic. Şi cum puţini producători au încercat să mai abordeze acest gen, nici nu-i de mirare că jocul de faţă, cunoscut iniţial sub numele de Battlelord, a primit o mulţime de laude din partea fanilor acestei serii.
După cum spuneam, prima deosebire faţă de HoMM este că modul adventure din noul King’s Bounty este real-time. În anumite limite ce ţin de progresul questului principal, vă puteţi plimba pe hartă alegând ce zone vreţi să exploraţi, ce questuri trebuie duse la bun sfârşit sau ce lupte doriţi să purtaţi.
Există patru mari continente împărţite într-o serie de regiuni, plus posibilitatea de a călători pe mare şi de a vizita diverse dungeon-uri. Mai mult, dacă situaţia o cere, inamicii pot fi ocoliţi, deci bătăliile pot fi evitate. Puteţi afla care sunt şansele (teoretice) de victorie înainte de fiecare luptă cu un click-dreapta pe inamici. Spun "teoretice" deoarece "Very weak", "Weak", "Match", "Stronger", "Slighty stronger" sau "Overpowered" sunt mesaje care indică doar raportul brut de forţe dintre trupele voastre şi cele ale adversarului.
Trebuie notat că acest raport este influenţat numai de tipul, nivelul şi numărul unităţilor, nu şi de arsenalul de vrăji şi stilul de joc al celor două părţi combatante. Astfel, puteţi câştiga destul de lejer anumite bătălii aparent imposibile, atitudine cu care trebuie să vă obişnuiţi atunci când jucaţi pe ultimul nivel de dificultate.
King’s Bounty: The Legend oferă posibilitatea de a juca cu trei clase – Warrior, Paladin şi Mage. Şi cu toate că eroii pe care-i puteţi alege aparţin doar rasei umane, veţi întâlni şi elfi, dwarfi, undead, orci sau demoni. Iar alegerea fiecărei clase va duce la o experienţă diferită de joc: Warrior-ul se bazează aproape exclusiv pe forţă, Magul pe vrăji, iar Paladinul este o combinaţie între cei doi.
Fiecare clasă va evolua în mod diferit, atât din punctul de vedere al caracteristicilor eroului (Atac, Apărare, Intelect), cât şi din cel al abilităţilor, împărţite în trei categorii (Might,Mind şi Magic) corespunzătoare fiecare clase. Desigur, asta nu înseamnă că Magul nu poate avea şi câteva abilităţi specifice Warrior-ului, însă nu puteţi construi un personaj bun la toate.
Fiecare abilitate necesită o anumită cantitate de rune care pot fi obţinute prin îndeplinirea de quest-uri şi avansarea în nivel a eroului, ori prin simpla culegere a lor din peisaj sau deschiderea lăzilor care se găsesc în ambele moduri: adventure şi combat. Dacă aţi ales Warrior, veţi obţine pe parcursul jocului mai multe rune de Might decât dacă aţi fi jucat cu Magul. Cum abilităţile de Magic necesită puţine rune de Might şi mai multe de Magic, un Warrior nu va deveni niciodată la fel de priceput în vrăji ca un Mag.
Pe de altă parte, chiar dacă unele quest-uri sunt specifice fiecărei clase, modul în care ajungeţi la final este cam acelaşi, deoarece povestea pe ansamblu este identică. Diferă însă modul de abordare al luptelor: ca Warrior, pe ultimul nivel de dificultate, veţi găsi prima jumătate a jocului ca fiind una foarte grea, plină de lupte cu şanse mici de victorie. Cu Magul este mai uşor să învingeţi armate superioare numeric, dar şi şansele de a pierde sunt mai mari, din cauza numărului redus de trupe.
Indiferent cu ce clasă jucaţi, aveţi nevoie de trupe care necesită atât bani, cât şi Leadership. Ca şi runele, banii pot fi obţinuţi fie prin deschiderea lăzilor, fie prin îndeplinirea questurilor. În plus, banii se mai obţin când repurtaţi victorii sau când vindeţi diverse item-uri şi vrăji. Dacă nu jucaţi pe ultimul nivel de dificultate, banii nu ar trebui să reprezinte niciodată o problemă. Dar nu puteţi cumpăra oricât de multe trupe doriţi.
Aici apare factorul numit Leadership. Mai exact, capacitatea eroului de a ţine sub comanda sa un anumit număr de trupe. Interesant este ca Leadership-ul nu influenţează numărul total de trupe ce pot fi recrutate, ci priveşte fiecare tip de unitate în parte. Concret, dacă eroul nostru are Leadership 5000, iar un singur Preot necesită Leadership 50, pot fi recrutaţi 100 de Preoţi.
În luptă pot fi aruncate maxim de 5 tipuri de unităţi, iar dacă alegeţi skill-ul potrivit, veţi beneficia în modul Adventure de încă două sloturi (pasive) unde puteţi „depozita” un număr infinit de unităţi, deoarece respectivele sloturi nu necesită Leadership. Această opţiune (Reserve) este folositoare deoarece vă puteţi reîmprospăta stocul de unităţi pierdute în luptă fără să vă întoarceţi într-unul din locurile de unde acestea pot fi cumpărate.
Utilitatea acestei opţiuni se vede şi atunci când la sfârşitul luptelor aveţi mai multe unităţi decât la începutul lor. Da, acest lucru este posibil când folosiţi Stafiile, unităţi care nu numai că îşi refac viaţa atunci când ucid inamici, dar se şi înmulţesc. Cum cantitatea lor poate depăşi numărul maxim limitat de Leadership, este indicat să nu daţi Dismiss unităţilor suplimentare, ci să le depozitaţi într-unul din cele două sloturi adiţionale, până când Leadershipul va atinge valoarea care vă permite să le aruncaţi şi pe acestea în luptă.
Leadershipul creşte prin avansarea în nivel a eroului, capturarea stindardelor de Leadership (păzite deseori de creaturi ostile), sau prin găsirea de obiecte. Legat de acest aspect, anumite obiecte pot fi îmbunătăţite de mai multe ori. În această situaţie va trebui să învingeţi Gardienii, cei sub influenţa cărora se află respectivul artefact. E adevărat, luptele cu aceştia sunt dificile, dar proprietăţile ulterioare pe care le capătă obiectul respectiv pot fi de un mare ajutor privind modul în care abordaţi bătăliile viitoare.
Dar nu numai obiectele, ci şi vrăjile pot fi îmbunătăţite. Mai întâi, trebuie să alocaţi rune pentru abilităţile corespuzatoare celor trei clase de magie (Chaos, Distortion şi Order). Apoi, folosind Cristale Magice, trebuie să adăugaţi vrăjile în Cartea dedicată acestora, caz în care numărul de utilizări ale unei vrăji nu mai depinde de cantitatea de scroll-uri aferentă, ci doar de punctele de Mana ale eroului.
Aceleaşi Cristale Magice sunt necesare şi pentru îmbunătăţirea vrăjilor care sunt din ce mai costisitoare cu fiecare treaptă adiţională (maxim trei). Nu veţi găsi cristale magice în abundenţă, aşa că trebuie să aveţi grijă ce vrăji inscriptionaţi în Carte, ce şi câte îmbunătăţiri faceţi.
Pe lângă Leadership, bani, cantitatea de Mana şi tipul vrăjilor, un alt factor determinant în soarta unei bătălii este Rage. De fiecare dată când loviţi fizic (fără vrăji) o unitate inamică, sau unităţile voastre sunt atinse, Rage-ul creşte cu un punct. Uneori poate creşte mai mult, în funcţie de damage-ul produs/încasat sau dacă respectivul atac nu lasă supravieţuitori în respectivul stack de creaturi.
Cu ajutorul punctelor de Rage, puteţi deschide Chest of Rage şi folosi cele patru categorii de Spirite care, la rândul lor, pot fi îmbunătăţite. Astfel, dacă Magul se bazează predominant pe vrăji, Warrior-ul, pe lângă forţa brută a unităţilor, trebuie să apeleze mai des la Spirits of Rage. Ca şi în celelalte cazuri, Paladinul este o combinaţie echilibrată între cele două clase. De menţionat că cele patru tipuri de Rage Spirits nu pot fi folosite în luptele cu monştri tip boss şi pot fi deblocate doar urmând questul principal – încă un motiv pentru care parcurgerea jocului ca Warrior este mai dificilă decât din ipostaza de Mag.
Mai mult, când sunteţi în modul adventure, Rage-ul scade treptat până la valoarea zero, iar punctele de Mana cresc până la valoarea maximă. Astfel, Magul este încurajat să lupte cât mai rar, pentru a acumula Mana, iar Warriorul cât mai des, pentru a folosi de punctele de Rage rămase de la precedenta bătălie. Oricum, această situaţie se mai echilibrează cu ajutorul poţiunilor sau fântânilor de Rage şi Mana prezente pe hartă.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau