L.A. Confidential: Finala Sezonului 2 de League of Legends
Dimensiune font:
L.A. Confidential: Finala Sezonului 2 de League of Legends
Indiferent că-l joci ocazional, mori de nervi prin meciuri Ranked sau îl urăști cu pasiune fiindcă e prea casual și nu are deny, nu poți contesta faptul că League of Legends este cel mai popular MOBA la ora actuală. Mult mai remarcabil însă este faptul că League of Legends a ajuns și el ambasador al sporturilor electronice, numărul de spectatori de turneele majore și premiile fabuloase punându-l în aceeași ligă cu StarCraft II.
Iar cea mai elocventă dovadă a creșterii sale spectaculoase fost finala Sezonului 2, ce a avut loc în acest weekend în USC Galen Center din Los Angeles, unde Taipei Assassins (Taiwan) și Azubu Frost (Coreea de Sud) și-au disputat marele premiu de 1 milion de dolari (valoarea totală la acest turneu fiind de 2 milioane de dolari).
Considerat cel mai important eveniment de e-sport al anului, prin prisma premiilor oferite, finala nu a dezamăgit, iar noi am fost suficient de norocoși să o putem urmări live, prin amabilitatea studiourilor Riot Games.
Riot Day
Ajuns joi seara în Santa Monica, California, nu am avut timp de prea multe lucruri, deoarece a trebuit să mă odihnesc rapid ca să nu adorm în picioare a doua zi la sediul Riot, situat în centrul orașului.
Sediu care a fost precum un furnicar în ziua de presă, deoarece numărul jurnaliștilor prezenți a fost foarte mare (a se citi cel puțin 100 de inși).
Brandon Beck, cunoscut în cadrul comunității drept Ryze și CEO Riot Games, a făcut deschiderea cu o scurtă prezentare în care a explicat motivele pentru care Riot se implică atât de mult în fenomenul e-sports, chiar dacă la ora actuală compania pierde bani pe acest front (lucru confirmat și de Marc ‘Tryndamere’ Merrill, președintele companiei).
Apoi a urmat o sesiune AMAA (Ask Me Almost Anything) a la Reddit cu cei doi, cu subiecte ce au variat de la versiunea oficială pentru Mac a jocului (Soon™) la planurile de a spori credibilitatea sporturilor electronice în general și sumele cheltuite de jucători, în medie, pe eroi și costume (la care evident că s-a dat un răspuns cât se poate de vag).
Odată încheiată sesiunea de AMAA, pe podium au urcat pe rând membri din diverse departamente Riot – grafică, sunet, player behavior – care ne-au explicat o parte din munca pe care o depun designerii pentru a aduce la viață personajele, cum este compus fiecare cântec din ecranul de login pentru noii eroi, modul în care s-a schimbat abordarea splash art-urilor, care au fost efectele Tribunalului și a sistemului de Onoare asupra comunității și multe altele.
Ce-i drept, dacă ești fan LoL, multe dintre aceste lucruri erau deja știute, fiind oferite publicității într-o formă sau alta, dar în același timp, unele priviri în spatele cortinei au fost foarte interesante – de pildă, orașele-stat importante din Runeterra (Bildgewater, Noxus sau Demacia) au definită câte o melodie reprezentativă extrem de reușită, plus numeroase imagini conceptuale ce mi-au adus aminte de Heroes of Might and Magic în privința arhitecturii și nivelul de detaliu. Materiale ce nu sunt disponibile publicului, dar pe care designerii le folosesc pentru a fi siguri că eroii se încadrează în stilul conceput pentru orașul-stat de care aparțin (atunci când este cazul).
De asemenea, departamentul de animație are și el la rândul său propriile bijuterii, printre care un scurt-metraj pentru Jayce (cel de-al 100-lea erou din joc), ce ar putea fi folosit oricând ca parte a unui serial de desene animate. Și că tot veni vorba, zvonurile susțin că Riot ar colabora cu regizorul seriei Avatar: The Last Airbender la… nu se știe exact ce, că doar d-aia e proiect secret, dar chiar nu m-ar mira dacă am vedea în viitorul apropiat un serial de animație plasat în universul League of Legends.
După încheierea prezentărilor, am fost împărțiți în grupuri micuțe pentru a putea face turul studiourilor Riot, ce se întind pe trei etaje. La parter avem numeroasele premii pe care compania le-a primit de-a lungul celor 6 ani de existență, o mică sală de cinema unde sunt urmărite cu popcorn și tot ce trebuie meciurile „pro” (motiv pentru care se duc lupte grele pentru ocuparea locurilor) și NOC-ul (Network Operations Center), centrul de monitorizare a întregii rețele de servere League of Legends.
Din motive evidente nu am avut voie să facem fotografii în NOC, dar e relativ ușor să-ți imaginezi trei pereți plini cu monitoare pe care sunt afișate grafice pentru serverele principale ce indică zeci de parametri pe care administratorii de sistem trebuie să țină mereu ochii ca să nu ia foc ceva.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau