Lost Odyssey – Xbox 360 Review
Dimensiune font:
Lost Odyssey – Xbox 360 Review
Primul lucru de care am fost fascinat a fost muzica, semnată de celebrul compozitor Nobuo Uematsu. Repetitivă doar în momentul în care vizitaţi aceleaşi zone de mai multe ori, muzica este fără îndoială unul dintre plusurile majore ale acestui joc. Corect, un RPG ar trebui sa captiveze şi prin story-line, iar Lost Odyssey punctează foarte bine şi aici. Povestea este superbă, fiind prezente toate elementele necesare pentru o aventură care să vă ţină în faţa televizorului/monitorului. Nu veţi duce lipsă de intrigi, răsturnări de situaţie, momente vesele sau melancolice, aşa că un pasionat al genului nu va fi dezamăgit din acest punct de vedere. Paradoxal însă, deşi începe şi continuă superb, povestea nu are consistenţă spre finalul jocului. La început sunt deschise numeroase posibilităţi odată cu tema despre viaţa de nemuritor a lui Kaim, dar spre sfârşit producătorii au cam rămas în pană de idei, jocul îşi pierde uşor din farmec şi nu te mai „prinde” aşa cum o facea la început. Sunt însă ferm convins ca nu toţi jucătorii vor împărtăşi aceeaşi părere cu mine în aceasta privinţă, deoarece feeling-ul legat de poveste ţine de personalitatea fiecăruia.
Deşi nu aduce nimic spectaculos în domeniu, grafica este excelentă, engine-ul Unreal 3 fiind folosit la maxim.Personajele sunt foarte bine realizate, atenţia la detalii este uşor de observat, însă cel mai impresionante elemente sunt reprezentate în bătălii, sub forma inamicilor şi a magiilor, luptele fiind o delectare vizuală, chiar si pentru cei mai puţin pasionaţi de acest gen.
În privinţa luptelor s-a pastrat tradiţia japoneză, în sensul că acestea se desfăşoară pe ture, nefiind prezent niciun element real-time, aşa cum există de exemplu în Eternal Sonata. La început de tur, fiecare personaj este selectat pe rând, iar jucătorul are posibilitatea de a alege ce doreşte sa facă cu el. Variantele sunt atac, folosirea magiei, skill, item şi apărare. Ordinea acestora este foarte bine pusă la punct, ele depinzând de anumiţi factori: apărarea este prioritară întotdeauna, urmată de item, atac, apoi skill / folosirea magiei. Item-urile pot fi poţiuni de mana, vindecare, pentru îmbunătăţirea atacului ş.a.m.d. Ţinând cont de faptul că ele sunt executate înaintea oricărei magii de vindecare, este o idee bună să folosiţi poţiunile în timpul bătăliilor şi magiile în afara lor. Skill-ul reprezintă caracteristicile fiecărui personaj în parte, ele fiind învăţate (de nemuritori) sau dobândite pe măsură ce aceştia cresc în nivel (muritori).
Ordinea pentru skill şi magii este bazată pe anumite criterii. Fiecare dintre ele are un indicativ de timp, format dintr-o cifră şi o literă, de exemplu 3B. Cifra reprezintă numărul de ture necesar acţiunii respective (cifra 1 indică cea mai rapidă acţiune), timp în care personajul va sta „concentrat”, el neputând fi folosit pentru altă acţiune. Dacă vă răzgândiţi şi vreţi să anulaţi skill-ul sau magia pentru a folosi personajul pentru altceva, puteţi să faceţi acest lucru într-unul dintre tururile „de aşteptare”, ajutaţi fiind de un mini-screen cu opţiunile „Continue” şi „Quit”. Dacă două skill-uri sau magii au acelaşi indicativ-cifră, ordinea executării lor se diferenţiază prin indicativul-literă, litera A având prioritate maximă, iar Z prioritate minimă. În concluzie, 1A se va executa imediat după item-uri şi atacuri, urmată de 1B, 1C, 2A, 2B etc.
Un element inovator în Lost Odyssey este prezenţa a două tipuri de personaje: muritori şi nemuritori, fiecare cu avantajele si dezavantajele proprii. Muritorii, pe măsură ce acumulează experienţă, învaţă skill-uri noi, ei neputând fi modificaţi decât prin intermediul item-urilor. Fiecare personaj muritor este axat pe un anumit tip de skill, aşa că un magician specializat pe magie albă (există patru tipuri de magie, create pe principiul piatră-foarfecă-hârtie: water > fire > wind > earth > water) va inainta în nivel doar pe acest tip. Nemuritorii în schimb nu pot învăţa decât având un skill-link către un muritor, aşa că ei pot fi personalizaţi după bunul plac, neexistând restricţii. Ei mai pot folosi item-uri pentru a beneficia de skill-uri noi, item-uri la care se poate renunţa după ce respectivul personaj a terminat perioada de învăţare. În acelaşi timp, membrii grupului vostru de aventurieri pot fi echipaţi cu arme specifice (săbii pentru melee, sceptre pentru casteri) care pot fi cumparate din oraşe, găsite sau câştigate în urma unor bătălii.
Un alt element interesant este sistemul Guard Meter (GC). În timpul luptelor, membrii grupului aflaţi în linia întâi primesc full-damage, iar cei din linia a doua reduced-damage, în funcţie de GC-ul rămas, GC reprezentând un fel de scut al primei linii de apărare. Atunci când GC-ul scade la 0, cei din spate nu mai beneficiază de acest scut, ei implicit primind full-damage, lucru valabil şi pentru inamici. De aceea, este ideal ca personajele cu foarte multe HitPoints să fie poziţionate în prima linie, iar cei cu atacuri magice în linia a doua. Personajele pot de asemenea să poarte inele, care combinate la rândul lor cu obiecte unice vor da ca rezultat alte inele speciale, cu puteri şi specializări diverse. Acestea pot fi schimbate şi în timpul luptelor, în funcţie de tipul inamicilor întâlnit.
Odată echipaţi cu ele, atacul personajelor poate fi „concentrat” ţinând apasat butonul RT (Right Trigger), astfel încât, cu un timing precis, un anume cerc al personajului trebuie poziţionat cât mai exact pe cercul din dreptul inamicului pentru un atac eficient. Rezultatul timing-ului poate fi Bad, Good sau Perfect, damage-ul fiind direct proporţional cu poziţionarea corectă a cercurilor. În privinţa inamicilor, AI-ul este bine realizat, astfel încât să nu aibă un impact negativ asupra gameplay-ului. Să nu credeţi însă că veţi scăpa nepedepsiţi dacă nu veţi trata cu seriozitate luptele, deoarece nici un boss nu vă va ierta, majoritatea fiind destul de greu de învins fără un plan bine stabilit.
Trebuie să recunosc că un singur lucru m-a dezamăgit cu adevarat în privinţa luptelor: când un personaj din party este sub efectul unei magii negative, apare un icon în dreptul numelui său. Toate ar fi bune şi frumoase, dacă aş şti şi ce magie este, deoarece mă uitam pur si simplu la icon-urile respective (drăguţe ce-i drept) şi încercam să le descifrez sensul pentru a putea folosi item-ul sau magia potrivită ca să vindec sărmanul personaj. Singura metodă este să faceţi scroll prin meniul de item-uri, întrucât doar cele potrivite pentru a vindeca eroul respectiv vor fi accesibile, iar în timpul scroll-ului va apărea şi un text scris în dreptul item-ului, alaturi de faimosul icon, pentru a le identifica mai uşor.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau