Marvel: Ultimate Alliance Review
Dimensiune font:
Marvel: Ultimate Alliance Review
Cu toate că benzile desenate au fost de obicei ocolite de producătorii de jocuri, Freedom Force, X-Men Legends şi The Rise of Apocalypse au demonstrat că se pot crea jocuri bune bazate pe acest univers. Bazându-se pe spriijnul celor de la Marvel şi pe succesul titlurilor precedente, Raven Software vine în 2006 cu un nou titlu din lumea super-eroilor îmbrăcaţi în costume cât mai colorate – Marvel: Ultimate Alliance – acesta fiind un pas înainte din mai multe puncte de vedere pentru acest gen de jocuri.
Povestea din campania single-player este bine pusã la punct, fiind realizată într-un stil familiar cititorilor de benzi desenate, chiar dacă la bază are o premisă cât se poate de simplă. Dr. Doom vrea sã obţinã puterea de a controla întreg universul iar super eroii trebuie sã gãseascã o modalitate de a-l opri, trecând în acelaşi timp peste toate capcanele pe care Dr. Doom şi acoliţii sãi le-au pus la cale. Dar aşa cum se întâmplă întotdeauna în astfel de poveşti, vor apãrea pe parcurs şi câteva surprize şi întorsãturi de situaţie, care să ţină menţină interesul jucătorilor până la final.
Gameplay-ul este simplist dar creeazã dependenţã, totul rezumându-se la omorâtul în neştire al inamicilor şi adunarea monezilor pe o hartã liniarã pânã la întâlnirea boss-ului de nivel. Fluiditatea jocului este crescută prin eliminarea health-pack-urilor, viaţa şi energia fiind colectate de la inamici, la fel ca monezile. Pentru a evita apariţia monotoniei producãtorii au introdus şi câteva puzzle-uri dar din pãcate, pe lângã faptul cã acestea sunt foarte simpliste, ni se oferã şi mult prea multe informaţii pentru rezolvarea lor. Nu era necesar sã ni se spunã de douã ori ce avem de făcut, pentru ca apoi sã ne prezinte acţiunea prin desene de parcã n-am fi înţeles ce ni s-a spus deja.
Luptele cu bossi de nivel prezintă un concept interesant. Aceştia nu pot fi loviţi de atacuri normale, astfel încât nu conteazã nivelul sau puterea eroilor cu care jucaţi, pentru a-i învinge fiind necesarã activarea unui mini-joc care constã în apãsarea tastelor care apar pe ecran. Astfel confruntãrile cu bossi sunt amuzante şi uşoare, chiar dacã din pãcate devin repetitive spre final. O bãtãlie mai diferitã, care mi-a plãcut foarte mult, a fost confruntarea cu M.O.D.O.K. care consta într-un joculeţ de trivia, fiecare rãspuns corect aducând eroii mai aproape de el.
De-a lungul aventurilor voastre veţi avea posibilitatea să formaţi o echipă din maxim 4 eroi (sau sã alegeţi una dintre cele default). Dupã alegerea unui nume şi al unei sigle pentru echipa voastrã apar câteva posibilitãţi de upgrade. De fiecare datã când veţi juca cu 3 personaje din echipa creatã veţi primi experienţã odată cu îndeplinirea obiectivelor. Echipa va creşte astfel în nivel – eroii de asemenea – iar la un nou nivel veţi primi câte un punct cu care cumpãraţi noi upgrade-uri precum: mai multã viaţã pentru toţi membri echipei, mai multã experienţã primitã la fiecare level up, un nou slot în echipã, şi altele. În orice moment al jocului îl veţi putea controla pe oricare dintre cei 4 eroi, ceilalţi urmând ordine de bază, cum ar fi sã vã urmeze sau sã atace inamicul pe care-l atacaţi şi voi.
Jocul devine repetitiv dupã un timp dar, din fericire, existã câteva lucruri care îl salveazã. În primul rând, level design-ul şi diversitatea stagiilor, care reduce sensibil monotonia. De-a lungul campaniei single-player povestea vă va purta în locaţii precum Atlantis, Asgard sau Skrull Throneworld, luptele ducându-se chiar şi în spaţiu, pe nava SHIELD, sau în adâncul oceanelor. Din acest punct de vedere nivelul meu preferat a fost parcul de distracţie al lui Arcade, poate şi datorită replicilor amuzante ale acestuia. În al doilea rând, pe lângã campania singleplayer mai existã şi challenge-urile. Aici va trebui să parcurgeţi contra-cronometru cu un singur erou diverse nivele care au obiective specifice. Dupã terminarea nivelului, în funcţie de numãrul de obiective îndeplinite veţi primi un punctaj,care la rândul său, în funcţie de eroul ales, vă poate oferi o recompensă (un nou costum, un punct în plus pentru skill-uri).
Mai departe avem numãrul foarte mare de super eroi ce pot fi aleşi de jucãtor. Printre cele 23 de personaje se numãrã legende precum Captain America, Wolverine, Spider-Man şi Thor (echipa oferitã la început şi cu care am terminat jocul prima datã) dar şi câteva nume din filme célèbre, cum ar fi Blade şi Elektra. Din păcate, existã un evident dezechilibru între puterile personajelor, aspect pe care-l veţi observa rapid după începerea jocului. Pentru a ocoli acest neajuns, oricare personaj poate primi suficiente upgrade-uri pentru a face faţă inamicilor. Fiind un fan declarat al lui Wolverine, am jucat cu el în cea mai mare a jocului, asigurându-i astfel suficiente upgrade-uri încât sã-l fac aproape imposibil de omorât.
Odatã cu creşterea în nivel a personajului veţi primi puncte de exeprienţă pe care mai apoi le puteţi folosi pentru a îmbunătăţi puterile eroilor, acest lucru fiind de asemenea posibil prin folosirea monezilor adunate pe parcursul jocului. Folosind un anumit erou veţi avea posibilitatea mai apoi de a alege între 3 costume. Aceste costume au un impact vizual mai mare asupra anumitor caractere, precum Wolverine, şi aproape insesizabil asupra altora precum The Thing (la care se va schimba lungimea pantalonilor, dar la o bestie mare de piatrã ce mai contează?).
Însă pe lângã aspectul vizual, costumele oferã îmbunătăţiri secundare diferite, precum creşterea damage-ului cu o anumitã abilitate sau creşterea rezistenţei eroului, astfel încât acesta va fi de fapt primul criteriu în alegerea unui nou costum pentru eroul vostru. Un alt plus ce poate fi adus personajelor sunt item-urile inamicilor tip boss. Existã item-uri speciale, numai pentru anumiţi eroi, şi altele ce pot fi folosite de oricine. Partea proastã este cã fiecare erou poate folosi un singur item, iar spaţiul în inventar este limitat, astfel încât la un momendat va trebui sã distrugeţi anumite obiecte pentru a putea aduna altele noi. Fiecare personaj are puteri proprii, care au nevoie de energie pentru a fi folosite. Una dintre cele mai puternice puteri este aruncarea scutului de cãtre Captain America, care va face un damage considerabil tuturor inamicilor pe care îi loveşte. Ceea ce face aceastã abilitate cu adevărat folositoare este faptul cã, dupã aruncare, scutul poate fi controlat cu ajutorul mouse-ului pentru o precizie mai mare.
Pe lângã abilităţile ofensive, eroii au de asemenea câte o putere de sporire temporarã a abilitãţilor proprii sau a celor din echipã, efectele variind de la creşterea damage-ului la îmbunătăţirea vitezei de atac. Eroul care dã lovitura finalã asupra inamicului îşi va umple o barã suplimentarã de energie şi dupã umplerea acesteia veţi putea activa o putere ce va nimici toţi inamicii din jur într-un slow motion de mare efect. Evident, aceste lovituri diferã de la un erou la altul. De exemplu Spider-Man are parte de Bungee Bash, legãnându-se pe pânza de pãianjen în timp ce eliminã inamicii dintr-un singur foc.
Grafica jocului este bunã, mai ales de la distanţã. Chiar dacã la o inspecţie mai atentă lucrurile se schimbã oarecum, tot consider cã este un pas înainte pentru jocurile de gen. Puterile eroilor au efecte grafice care mai de care mai spectaculoase, în anumite momente jocul transformându-se într-un joc de lumini încântător. Filmuleţele cinematice însă sunt cireaşa de pe tort, realizarea lor fiind excepţională, aşa cum veţi observa de altfel încă de la filmuleţul de introducere al jocului. Sunetul se ridică şi el la nivelul graficii, dar din pãcate replicile personajelor sunt destul de puţine, devenind foarte repetitive pentru un joc ce durează aproape 20 de ore. Acest neajuns va fi mult mai evident dacă o să jucaţi cu aceiaşi eroi de la început pânã la sfârşit.
Cu toate că nu va distruge experienţa de joc, AI-ul are totuşi câteva problem, eroii care vã acompaniazã comportându-se cel puţin ciudat în unele momente. De exemplu, în nivelurile în care acţiunea se desfãşoarã pe o platformã suspendatã, eroii vor cădea în gol foarte uşor, încercând sã vă urmeze. Nu pot decât sã vã recomand sã nu mergeţi prea aproape de marginea prãpastiei dacã nu vreţi sã aşteptaţi 5 minute pânã la învierea coechipierilor. Inamicii sunt destul de agresivi dar nu vor cauza probleme pentru cã, din fericire, tind sã atace în principal personajul controlat de jucãtor astfel încât nu trebuie sã vã faceţi prea multe griji pentru ceilalţi eroi care vã acompaniazã.
Şi ca un trademark al dezvoltării sale multiplatformă, jocul poate fi salvat doar în punctele de control SHIELD, unde veţi avea de asemenea posibilitatea să schimbaţi şi costumul personajelor sau să alegeţi alţi eroi pentru echipa voastră. De notat că oriunde în timpul unei misiune veţi putea deschide o datã la 5 minute un portal care vã va transporta în baza proprie, unde veţi avea la dispoziţie şi un punct de control SHIELD.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau