Massive Assault Network Review
Dimensiune font:
Massive Assault Network Review
Strategiile turn based de calitate au devenit o raritate in ultima vreme, foarte multi producatori preferand sa se orienteze catre ritmul mai frenetic al strategiilor real-time. De asemenea, de foarte mult timp nu mi-a fost dat sa vad un TBS sci-fi, majoritatea celor aparute anul acesta pe piata preferand universul fantasy, cu spiridusi, orci, elfi si compania. Dupa ce au lansat anul trecut Massive Assault (MA), un Turn Based Strategy sci-fi care a fost foarte bine primit atat de fanii TBS, cat si de critica de specialitate, cei de la Wargaming.net au speculat imensul potential multiplayer al acestuia si au lansat si o versiune exclusiv online, numita Massive Assault Network (MAN). Interesant este faptul ca MAN este stand-alone si nu are nevoie de primul MA pentru a putea fi jucat. Tot ce va trebuie pentru a juca e un fisier de ~100MB de pe site-ul producatorului + hartile pe care se vor desfasura bataliile, care cantaresc si ele ~91MB. Dupa ce le descarcati si le instalati, sunteti gata de razboi.
In MAN, componenta singleplayer a fost redusa la minim, neexistand vreo campanie impotriva AI-ului pe care s-o terminati. Tot ce veti avea la dispozitie vor fi 3 scenarii, o harta de World War, in care puteti sa va acomodati cu mecanicile jocului, si 8 misiuni tutorial, care insa va explica lucrurile de baza si nu va invata sa ganditi la nivel strategic (va recomand de asemenea sa luati si sa cititi si manualul jocului de pe site-ul oficial). Dupa ce terminati misiunile singleplayer si sunteti de parere ca puteti face fata unei provocari mai mari, este timpul sa jucati online, impotriva unor oponenti umani.
Interfata “pre-game” a jocului este foarte prietenoasa, neavand nevoie de cine stie ce explicatii. Dupa ce va conectati la serverul principal, veti putea vedea ce turnee se desfasoara in mod curent, ce jucatori sunt online (pe care ii si puteti provoca), daca ati primit vreun turn nou sau ce provocari sunt disponibile.
Odata ce ati decis sa continuati un joc sau sa incepeti unul nou, veti intra in actiunea propriu-zisa. In MAN se infrunta doua factiuni: Free Nations Union si Phantom League, ele avand aceleasi unitati, doar aspectul lor fiind diferit. Asa ca un tanc FNU va avea aceeasi viata, aceeasi putere si aceeasi raza de miscare ca si un bio-tanc apartinand PL-ului. De aceea, MAN poate fi privit drept un sah SF, insa cu mult mai multe unitati. Gama din care le puteti alege este destul de mare, numarul total de unitati disponibile jucatorului fiind de 13. Ele pot fi vehicule de recunoastere, tancuri, lansatoare de rachete, mech-uri, transportoare maritime sau terestre, crucisatoare, distrugatoare, portavioane sau vehicule amfibii. Fiecare are propriile slabiciuni si puncte forte si va trebui sa va ganditi foarte bine care va fi componenta armatei voastre.
Un alt aspect interesant il reprezinta sistemul politic. Fiecare planeta are un anumit numar de tari, fiecare avand propria sa capitala si teritoriu. O parte din ele sunt aliati secreti ai jucatorului, in timp ce restul sunt neutre. La inceput, fiecare jucator va trebui sa dezvaluie 2 aliati secreti (jucatorii primesc un numar egal de aliati secreti, in timp ce restul statelor raman neutre). De remarcat este faptul ca aliatii secreti vor fi invizibili pentru inamic atata timp cat nu-i dezvaluiti, adversarul vazandu-i pe harta drept o tara neutra. In momentul cand dezvaluiti un aliat secret, veti avea o suma fixa pe care o puteti cheltui pentru cateva unitati initiale reprezentand armata secreta a statului respectiv, in functie de necesitati. Fiecare tara aflata sub controlul total al jucatorului produce o suma fixa de income, din care puteti sa cumparati noi unitati. Insa acesti bani trebuie cheltuiti cu cap, deoarece la un moment dat, fondurile se vor termina si va trebui sa va descurcati cu unitatile care le aveti deja.
Am zis control total, deoarece chiar si o singura unitate adversa, aflata intr-un colt al tarii poate preveni producerea de income, aceste turn-uri pierdute nefiind rambursabile. Cu alte cuvinte, daca decideti sa atacati o tara, fiti sigur ca aveti o forta suficient de puternica pentru a o ocupa, dar in acelasi timp protejati-va granitele proprii pe cat posibil. In momentul cand invadati o tara, aceasta trece automat sub controlul adversarului, care primeste fonduri pentru ridicare unei gherile. Insa la fel de bine puteti sa aveti ghinionul ca acea tara sa fie un aliat secret inamic, lucru care de obicei este sinonim cu o invazie esuata. Tot aici trebuie mentionat si faptul ca income-ul tarilor nu poate fi transferat, iar acestea au dezvoltari economice diferite, lucru care trebuie luat in considerare atunci cand planuiti o invazie.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau