Medal of Honor: Airborne Review

default

Dimensiune font:

| 23-10-2012 16:28

Medal of Honor: Airborne Review

     În ultima vreme, o reacţie deja obişnuită a jucătorilor vizavi de orice titlu cu acţiunea plasată în cel de-al doilea război mondial este aproape invariabil: „Oh, nu din nou!” Şi pe bună dreptate, deoarece imediat după science diction şi fantasy, al doilea război mondial este cel mai folosit „decor” pentru jocuri. Poate şi pentru că sunt un fan înrăit al acestui subiect este posibil ca reacţia mea în legătură cu astfel de titluri să fie mai îngăduitoare. În general, jocurile inspirate din WWII mi s-au părut mai reuşite din punct de vedere calitativ decât cele SF de exemplu, jucându-le cu plăcere de fiecare dată. De aceea, nu întâmplător Brothers in Arms şi Call of Duty se numără printre favoritele mele all-time.
       Una dintre cele mai vechi şi populare serii având ca subiect WWII este Medal of Honor. Până acum, jocurile MoH au rămas fidele în abordarea lor cinematică, dar oarecum „romanţată”, a războiului. În limbajul specific jocurilor, „romanţat” se poate înlocui destul de bine cu termenul „arcade”, iar Medal of Honor a fost tot timpul o serie care a păstrat un echilibru destul de fragil între realismul istoric şi arcade. Medal of Honor: Airborne păstrează majoritatea atributelor predecesorilor, dar introduce şi câteva elemente noi, care par însă mai mult menite să creeze iluzia că este totuşi unui joc al anului 2007 decât să inoveze.
       Ca întotdeauna, începem cu povestea, care (deloc surprinzător) este inexistentă. Totul se reduce la faptul că intri în pielea unui oarecare Boyd Travers, paraşutist în Divizia 82 Aeropurtată, care ia parte la mai toate operaţiunile importante de pe frontul de vest din cel de-al doilea război mondial: debarcările din Sicilia şi Italia, apoi Franţa, Olanda şi în cele din urmă o paraşutare peste o zonă industrială din nordul Germaniei. Airborne păstrează din celelalte titluri ale seriei şi stilul de construcţie al poveştii, ea fiind împărţită în şase mari campanii, fiecare corespunzând uneia dintre operaţiunile amintite mai sus, plus un tutorial scurt la început.

       Aici întâlnim şi prima problemă a jocului, deoarece tutorialul este practic nefolositor. E adevărat că poate ne-am săturat de secvenţe introductive care tind să ne considere nişte fraieri, cu indicaţii de genul: „apasă W ca să mergi înainte”, însă cel din MoH:A nu te lămureşte cu absolut nimic despre cum să îl joci. Tutorialul constă de fapt în executarea a trei sărituri din avion, care teoretic au scopul de a te acomoda cu una dintre noutăţile introduse în Airborne – controlul unei paraşute şi aterizarea. Însă marea problemă este că jocul nu îţi spune deloc cum să execuţi aceste acţiuni.
       Consideraţi exemplul următor: după săritura din avion, apare un mesaj pe ecran: „Pentru a putea ateriza mai bine, apăsaţi tasta de „umflare” a paraşutei… ok, dar… care este tasta de „umflare” a paraşutei?! Mă uit în lista de controls după „Flare”… nimic. Nici măcar nu era trecută categoria asta. Ei bine, în urma multor încercări, am găsit într-un final şi tasta buclucaşă: SPACE. Odată executate cele trei sărituri de care vorbeam anterior, jocul va trece automat la următoarea misiune, indiferent dacă aţi prins ideea cu aterizatul sau nu. La urma urmei, nu pot să condamn această alegere de design, deoarece aterizarea reuşită cu paraşuta nu este vitală pentru terminarea jocului. Singurul impediment este faptul că dacă aterizaţi prost, durează ceva mai mult timp până când personajul vostru se adună de pe jos şi se eliberează din chingile paraşutei, iar în caz că sunt inamici prin apropiere, aceştia vă pot umple de gloanţe foarte uşor, pentru că nu aveţi posibilitatea de a vă apăra.
       O altă formă de tutorial este reprezentată de câteva mici filmuleţe introductive găsite în secţiunea „Extras” din meniul principal, care te învaţă câteva reguli de bază despre tactică şi modul de control, dar din nou, nu e menţionat nimic despre vreo tastă, iar unele abilităţi sunt total omise. De exemplu, nu spune nicăieri că îţi poţi ţine respiraţia în timp ce te foloseşti zoom-ul puştii cu lunetă. Asta am aflat-o singur, apăsând SPACE din greşeală când pândeam un inamic. De altfel, trebuie menţionat că ţinutul respiraţiei îmbunătăţeşte foarte mult precizia acestei arme însă producătorii, din motive necunoscute, au omis în totalitate să o menţioneze.

   Odată ajuns în prima misiune, părţile bune ale jocului încep să se ivească. În primul rând, după ce săriţi din avion, veţi face cunoştinţă cu una dintre îmbunătăţirile de care vorbeam mai înainte şi totodată elementul care diferenţiază Airborne de celelalte shootere „pe şine”: libertatea de mişcare. Mai pe larg, asta înseamnă că puteţi trece printr-o misiune cum doriţi, şi puteţi îndeplini obiectivele în orice ordine. Din start, încă de la săritura din avion, veţi descoperi că vă puteţi alege după propriul plac locul unde veţi ateriza, datorită faptului că folosind tastele direcţionale, puteţi controla într-o anumită măsură direcţia de coborâre a paraşutei. Bine, asta nu înseamnă neapărat că puteţi începe misiunea de oriunde, pentru că dacă aţi avut neşansa să aterizaţi în mijlocul inamicilor nu prea mai aveţi mari şanse de supravieţuire.
       În acest caz, cel mai sigur ar fi să vă îndreptaţi spre unul dintre punctele marcate cu fum verde, unde pe lângă faptul că este relativ linişte, aveţi si posibilitatea să vă faceţi plinul de muniţie pentru restul misiunii (cu toate că este destul greu să rămâi fără muniţie la vreo armă). De asemenea, tot în aer puteţi să vă îndreptaţi şi spre unul din cele cinci „skill drops” (marcate cu icon-ul unei paraşute), ce vă pot oferi uneori un avantaj asupra inamicilor, acestea de regulă aflându-se fie pe un acoperiş deasupra unui obiectiv, fie în vârful unui turn.
       Nivelurile în sine sunt create în aşa fel încât să îţi dea o foarte mare libertate de mişcare. În afară de foarte puţine drumuri, iniţial blocate, ai posibilitatea să umbli oriunde printr-un nivel. Poţi alege chiar şi modul în care te vei confrunta cu inamicii: îi ataci frontal, cu o armă automată sau corp la corp, îi flanchezi prin vreo străduţă lăturalnică sau cauţi o modalitate de a ajunge deasupra lor, ceea ce nu este greu de făcut, graţie level design-ului inteligent.

       Bineînţeles, după cum menţionam puţin mai sus, libertatea acordată nu este deplină, dar personal consider că ar fi fost imposibil aşa ceva. Din acest motiv, producătorii au introdus câteva mici trucuri pentru a putea controla într-o oarecare măsură modul în care jucătorul va avansa Într-un nivel. Astfel, misiunile sunt împărţite în două stagii ce se desfăşoară în două părţi distincte ale unui nivel, accesul între ele fiind iniţial blocat. După ce îndepliniţi toate obiectivele primei părţi, urmează un scurt cutscene, iar a doua parte a misiunii va deveni disponibilă. Aceasta va conţine în general mai puţine obiective decât prima parte, dar care vor fi mai greu de îndeplinit.
       De asemenea, fiecare stagiu este la rândul lui împărţit în mai multe zone, care în general corespund locurilor unde se află obiectivele misiunii. Inamicii nu vor părăsi niciodată aceste zone, şi se spawnează doar atunci când jucătorul se apropie de ele. Există însă şi o parte proastă la tot acest sistem: este identic în fiecare misiune, şi cu timpul risca să devină monoton. Dacă la început nu vă veţi da seama de acest lucru, vă asigur că pe la a treia misiune veţi fi deja plictisiţi de această structurare. Ar fi fost bine dacă cei de la EA ar fi introdus câte o răsturnare de situaţie sau două în plus faţă de cea mai mult decât evidentă care face intrarea spre al doilea stagiu al unei misiuni.
       AI-ul din fericire este bine făcut. Poate nu în măsura în care se laudă producătorii (cu noul lor sistem pe care l-au botezat „Affordance AI”), dar în general se poartă într-un mod destul de veridic. Adversarii ştiu să îşi găsească acoperire, să se retragă când e nevoie, câteodată chiar încearcă să te flancheze şi se pricep foarte bine la aruncat grenade.   Cum e şi normal, dificultatea inamicilor creşte pe măsură ce avansaţi în joc, aceştia beneficiind de arme mai puternice şi de o ţintire mai bună. Totul normal până acum, dar spre final veţi întâlni însă nişte soldaţi care sigur vă vor scoate peri albi. Aceştia cred că au rolul de boşi în Airborne şi sunt total desprinşi de realitate. Daca aţi jucat Return to Castle Wolfenstein, gândiţi-vă la „UberSoldiers” din acel joc: sunt foarte rezistenţi şi mânuiesc cu mare precizie un MG42. In general îţi trebuie cam un încărcător întreg de StG44 pentru a putea doborî numai unul şi dacă mai este şi aproape şi a apucat să tragă în tine, deja îţi poţi lua adio de la viaţă. Ca să nu mai spun că în ultimul nivel va trebui să vă luptaţi de aproape cu cel puţin 7 astfel de inamici. Un final dificil, demn de Medal of Honor, dar în contextul jocului de faţă pare mult prea tras de păr şi nerealist.
       În Airborne, nu se mai merge pe ideea de respawn infinit al inamicilor până când jucătorul trece de un anumit checkpoint, ci pe cât de mult acesta reuşeşte să supravieţuiască. După ce un anumit număr de inamici a fost omorât, aceştia nu vor mai apărea din neant, cel puţin atâta timp cât forţele aliate rămân în zonă, sau după ce obiectivul corespunzător acesteia a fost îndeplinit. Pare puţin cam arcade, dar vă asigur că datorită ritmului alert al acţiunii şi a felului natural în care se comportă AI-ul, nu veţi simţi acest lucru prea mult.
       Camarazii tăi te vor însoţi în fiecare misiune, şi spre deosebire de celelalte jocuri din serie, aici aceştia chiar te ajută destul de mult. Bineînţeles, tot pe tine te vor aştepta să îndeplineşti obiectivele sau să înaintezi, dar când e vorba de omorât inamicii dintr-o zonă trebuie să recunosc că se descurcă foarte bine, şi chiar fac diferenţa într-o confruntare. Vestea bună este că nu veţi rămâne niciodată fără ajutor, deoarece de fiecare dată când vor muri prea mulţi camarazi de arme, alţii se vor paraşuta în locul lor, ceea ce în schimb (la fel ca şi în Call of Duty, de unde bănuiesc că este împrumutată găselniţa) distruge dezvoltarea oricărui ataşament faţă de aliaţii tăi.

       Din punctul de vedere al dificultăţii, Airborne nu este din cale afară de greu. Eu l-am jucat pe Hard şi nu mi-a făcut mari probleme, deci Medium cred că se va potrivi foarte bine chiar şi novicilor. Un bun aport la aceasta reducere a dificultăţii îl aduce sistemul de sănătate, care se aseamănă cu cel din Halo: sănătatea personajului vostru este reprezentată de 4 pătrăţele, care se golesc pe măsură ce „acumulaţi” damage. Dacă unul nu a fost golit de tot, acesta se va reface după câteva secunde. Aşa că, dacă aveţi grijă, puteţi foarte bine să terminaţi o misiune fără să muriţi măcar odată. De asemenea, jocul împrumută de la Call of Duty 2 indicatorul care îţi arată în ce direcţie a fost aruncată o grenadă, pentru a vă putea feri la timp. Deci se poate spune că este destul de greu să muriţi (cel puţin în primele nivele). Din păcate, atunci când în cele din urmă veţi muri, va trebui să faceţi faţă unui sistem de save şi load care după umila mea părere este foarte neinspirat.
       Airborne foloseşte un sistem de checkpoint-uri care nu salvează decât statusul unei misiuni, nu şi locul unde te aflai. Aşa că, în caz că mori undeva pe la mijlocul misiunii, te vei trezi din nou aruncat din avion, cu posibilitatea să aterizezi oriunde vrei, dar cu jumătate din obiective îndeplinite. Pe mine chestia asta m-a indus foarte tare în eroare, deoarece mult timp am crezut că iau din nou misiunea de la început. De-abia prin al doilea nivel am început să mă prind cum stă treaba, iar faptul că odată trecut în al doilea stagiu al unei misiuni jocul se reîntoarce la modul clasic de save (adică se salvează şi locaţia şi nu mai sunteţi nevoiţi să faceţi săritura din avion) sporeşte şi mai mult confuzia. Bineînţeles, ca să nu fiu doar cârcotaş, trebuie să recunosc că există şi un oarecare avantaj. De exemplu, dacă vreodată vă veţi trezi că nu puteţi trece de un anumit obstacol, după ce „reînviaţi” în avion, aveţi posibilitatea să alegeţi o altă locaţie pentru aterizare, de unde să puteţi prelua iniţiativa şi să întoarceţi sorţii în favoarea voastră.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:36

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Gura Vaii, cu sediul social in comuna Gura Vaii, satul Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau, cod postal 607220, telefon 0371/407.500, fax 0372/002.112, e-mail: primariaguravaii@yahoo.com, cod fiscal 4278108. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: - teren in suprafata de 316 mp, situat in intravilanul comunei Gura Vaii, satului Rotunda, nr. Cadastral 62185, CF 62185, apartinand domeniului privat al Comunei Gura Vaii, conform H.C.L. Comunei Gura Vaii nr. 09/22.01.2024, caietului de sarcini si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice sau se poate consulta pe site-ul: www.uatcomuna guravaii.ro, sectiunea -Anunturi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: de la Compartimentul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau in contul de trezorerie RO17 TREZ 0625 006X XX00 0079, deschis la Trezoreria Onesti, cod fiscal: 4278108. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 27.03.2024, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 04.04.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 05.04.2024, ora 09.00, Comuna Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Onesti, cu sediul in municipiul Onesti, Str. Tineretului nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/311.913, fax 0234/326.170, e-mail: jud-onesti-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.03.2024.
ANUNȚ DE LICITAȚIE. Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro, organizează în data de 29.03.2024, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 16.000,00 mp, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, zona Dedeman. 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 16.000 mp, situat în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: gratuit 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20.03.2024, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 29.03.2024, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 29.03.2024, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro PRIMAR, Florin-Liviu DULGHERU
Atenție, români: O CLIPĂ de gelozie vă poate costa șapte ani de închisoare!
25/12/2019 11:09

Tot mai multi romani au descoperit in ultimul an că sunt spionati de partenerii de viată cu ajutorul unor programe informatice. Desi folosirea lor este ilegală, sute de astfel de aplicatii pot fi descărcate ...

Cine sunt moștenitorii lui Nicolae Ceaușescu și ce drum au ales în viață?
21/11/2019 08:26

    Nicolae si Elena Ceausescu au avut impreună trei copiii, Valentin, Zoia si Nicu. Dintre acestia, astăzi doar Valentin mai trăieste. Rudele fostului dictator au preferat de-a lungul ...

BOMBA ATOMICĂ în justiția română DETONATĂ de Comisia Europeană - Ce a stabilit privind deciziile CCR
12/11/2019 11:29

Comisia Europeană a răspuns intr-un prim caz in care instanta supremă a transmis Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) si in general arată că deciziile Curtii Constitutionale a Romaniei nu contravi ...

O femeie de 79 de ani a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit niste pisici din vecini
02/08/2019 11:24

 Nancy Segula, o americanca de 79 de ani din Garfield Heights, Ohio, a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit pisici, chiar daca fusese atentionata in mod repetat sa inceteze. Totul a inceput ...

Românii, JEFUIȚI pe autostradă cu metoda
08/07/2019 19:49

  Din cele povestite de bărbatul care era să cadă pradă hotilor, doi indivizi circula cu o dubă de Bulgaria si pandesc masini lăsate descuiate sau cu soferi care se odihnesc. Acestia deschid portier ...

Demonstraţie VIDEO. Cum poate fi FRAUDATĂ extragerea loto
22/04/2018 20:00

 Un roman a demonstrat insă că extragerile loto pot fi măsluite cu ajutorul energiei electrostatice. El şi-a confecţionat propria urnă, asemănătoare cu cea din care au loc extragerile la Loteria Ri ...

  Anunţuri de cazare false, pe OLX (MERCADOR) si Tocmai.ro. Au rămas fără bani şi fără cazare! NOI ÎNŞELĂTORII PE LITORAL:
13/12/2015 22:30

 Două familii, din Bucureşti şi Iaşi, au căzut in plasa unor astfel de escroci şi in loc să petreacă o săptămană de vis pe litoral, au rămas şi fără bani, şi fără cazare, scrie cugetliber ...

Lucrare de control! Ce mesaj a putut să-i lase o profesoară de matematică unei eleve care nu a găsit rezolvare la exercițiu
06/01/2015 19:27

 "Scoateti o foaie de hartie!", vă sună cunoscut, nu-i asa? Ei bine, această metodă destul de temătoare pentru elevi s-a păstrat din generatie in generatie. Doar că in prezent, imaginatia ...

La un pas de moarte în DIRECT după ce un aruncător de CUŢITE şi-a greşit ŢINTA VIDEO
06/01/2015 16:01

 În timpul unui spectacol transmis in direct in Lituania, spectatorii au privit inmărmuriţi cum asistentul unui maestru a fost de două ori pe punctul de a fi grav rănit sau chiar ucis. Două cuţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei