Munca in echipa si membrii unei echipe de succes
Dimensiune font:
Munca in echipa si membrii unei echipe de succes
Rolul si eficientizarea muncii in echipa
Tot mai multi manageri s-au convins ca munca in echipa este calea succesului si a performantei. Munca in echipa reprezinta colaborarea mai multor persoane in vederea atingerii unui scop comun. Ea presupune, pe de-o parte, cooperare, comunicare, intelegere, schimb de informatii intre membrii echipei, iar, pe de alta parte, confruntare a diferentelor de opinie, subminare a intereselor personale in favoarea celor de grup. Nu toti angajatii se pot adapta muncii colective. De aceea, pentru formarea unei echipe managerul are nevoie de timp si analiza individuala a participantilor. El este cel care, in functie de obiectivele proiectului, stabileste membrii echipei. Grupul poate reuni toti subalternii sau numai o parte, acest lucru depinzand de numarul angajatilor, de importanta proiectului si nu in ultimul rand de compatibilitatea participantilor. Odata ce o echipa este formata, ea nu trebuie pastrata in aceeasi formula. Este recomandat ca membrii echipei sa circule, sa se schimbe intre ei, iar managerul sa urmareasca atat performantele individuale, cat si pe cele la nivelul grupului. Rolul si eficientizarea muncii in echipa sunt recunoscute, insa drumul catre atingerea performantelor profesionale poate fi alunecos. De aceea, managerii trebuie sa acorde o importanta desavarsita la crearea a ceea ce se cheama „echipa de succes".
Secretul unei echipe de succes
Reusitele si insuccesele nu se datoreaza nici managerului, nici subalternilor, insa secretul unei echipe de succes este evident ca sta in puterea si abilitatile managerului. Nu este suficient sa ai personalitati puternice si valoroase daca intre membrii echipei vor exista mereu neintelegeri, incompatibilitate si viziuni diferite. Iata, de ce, atunci cand se creeaza un grup trebuie sa existe un lider acceptat de toti ceilalti membrii, care sa fixeze directii clare si sa fie capabil sa produca un climat de incredere.
Pentru a genera drumul spre succes este bine sa stabiliti niste reguli care ar putea duce la reusita muncii in echipa:
-
Nu va tratati colegii cu superioritate, ci considerati-i egalii dumneavoastra
-
Nu incercati sa iesiti in evidenta in fata participantilor sau a sefului pentru a le dovedi ca sunteti mai priceput decat ceilalti
-
Sarbatoriti succesul impreuna si pastrati-va calmul in caz de nereusita
-
Nu transformati divergentele de opinie in motive de cearta
-
Nu va calomniati colegii si nu formati grupulete in cadrul echipei
-
Ajutati-va si informati-va reciproc, comunicati si colaborati
-
Mentineti sentimentul de prietenie, abordati cu discretie problemele care depasesc cadrul profesional
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau