nail’d Review

default

Dimensiune font:

| 22-10-2012 16:46

nail’d Review

Dacă ai mers vreodată cu un tren de mare viteză (prin Franţa, prin Eurotunel sau cine ştie, poate chiar cu Maglev-ul japonezilor), noţiunea de linii colorate care zboară pe lângă tine pe post de peisaj e deja cunoscută. Dacă n-ai mers decât cu acceleratul de 1 noaptea spre Constanţa, atunci joacă nail’d ca să afli ce înseamnă viteză nebună şi salturi imposibile în orice cursă reală. 'Extrem' e cuvântul de bază pentru absolut tot ce se petrece în acest joc, de la modul carieră până la rarele, dar aprinsele meciuri găsite online.

Turneu de zbor

Premisa este foarte simplă: ai un turneu cu o serie de evenimente la care poţi concura „călărind” un ATX sau o motocicletă uşoară; fără poveste, fără mofturi, eşti aruncat pe trasee off-road unde vei petrece cel puţin la fel de mult timp în aer ca şi pe cărări de munte sau plaje, prin trecători înzăpezite sau sărind pe platforme susţinute de elicoptere. Personal, am preferat motocicleta în aceste evenimente, pentru că am controlat-o mai uşor şi răspundea mult mai bine la curbe bruşte şi control aerian decât ATV-ul.

Cursele se împart în trei tipuri (plus unu din DLC):

  • Simple, cu trei tururi, unde de preferinţă trebuie să câştigi; oricum, un loc pe podium e suficient pentru a debloca evenimentele următoare;
  • Stunt Challenges, unde nu prea contează să ajungi neapărat primul (deşi primeşti puncte bonus), ci să faci tot felul de salturi cât mai spectaculoase, să aterizezi pe toate roţile, eventual să-ţi buşeşti oponenţii astfel încât să-i scoţi de pe traseu;
  • Time Attack, unde porneşti cu un anumit număr de secunde şi mai primeşti timp pe măsură ce ajungi la diferite checkpoint-uri de pe traseu. De departe, acestea mi s-au părut cele mai enervante curse, nu neapărat pentru că timpul este prea scurt, ci pentru că nevoia de a fi mereu la viteze supraluminice evidenţiază şi o serie de defecte de gameplay pe care le poţi ignora mai uşor în restul evenimentelor.
  • Din DLC vine Detonator, unde o bombă este ataşată aleatoriu unui jucător care o poate pasa mai departe dacă reuşeşte să-şi folosească în mod spectaculos boost-ul.

La baza spectacolului vitezoman stau boost-ul (bara înflăcărată ce poate fi umplută prin cascadoriile descrise deja sau trecând prin porţi şi inele arzânde) şi salturile incredibil de lungi, practic un fel de zboruri în care poţi (şi trebuie) să-ţi controlezi vehiculul pentru a ateriza unde trebuie, nu să te faci afiş pe vreo stâncă. Dar să nu crezi că gata, ţi-ai luat zborul şi e simplu: baloane, dirijabile, mori uriaşe de vânt, piscuri şi copaci rămuroşi joacă rol de obstacole parţial în mişcare, astfel că trebuie să ai grijă să nu le loveşti şi în acelaşi timp să păstrezi direcţia corectă. Motocicleta sau ATV-ul pot fi controlate în aşa fel încât salturile se pot prelungi sau scurta după dorinţă, fie ca să nimereşti la milimetru marginea unei platforme, fie ca să nu te loveşti de arcul unei galerii pe sub care trebuie de fapt să treci.

Cursele sunt extrem de intense şi datorită vitezelor uluitoare pe care le poţi atinge, sugerate foarte bine de blur-ul care transformă peisajul într-o serie de linii care trec pe lângă tine parcă urmărite de o hoardă de draci. Abia dacă mai ai timp să vezi săgeţile roşii care îţi indică direcţia şi de multe ori chiar le ratezi, mai ales că există momente de scăpări în colţuri ciudate ale camerei. Pe de altă parte, vitezele uriaşe (obţinute cu boost) nu aduc doar blur, ci şi fac alb-negru peisajul, ceea ce la un moment dat a ajuns să mă enerveze pentru că traseele chiar sunt foarte frumoase şi variate, cu surprize după orice curbă. Iar pe măsură ce înaintezi în campanie, ajungi repede să ştii traseele pe de rost (10 în versiunea standard, 14 cu DLC) şi pot spune că după cinci, şase curse am ajuns la concluzia că frâna este mai mult o opţiune din meniuri, nu şi o necesitate.

Îmbunătăţiri şi mutaţii

Ca să compenseze cumva lipsa celor o mie de maşini+ din GT5 sau aripile de pescăruş de pe un Lamborghini venit din Need for Speed, Techland a decis că ATV-urile şi motocicletele pot fi îmbunătăţite de la ghidon până la apărătoarea de pe spate. Componentele sunt deblocate pe măsură ce câştigi curse, doar că trebuie să intri în garaj pentru a vedea exact ce ţi se oferă. Motor, eşapament, ghidon, roţi, diverse desene şi culori joacă un rol în comportamentul vehiculului: un control mai bun în aer îţi va scădea din controlul terestru, mai mult boost înseamnă şi că se va umple bara aferentă mai greu sau viteză mai mare înseamnă scăderea controlului. Fiecare upgrade are avantaje şi dezavantaje, nu esenţiale pentru a câştiga, dar care merită măcar testate pentru a vedea în câte moduri îţi poţi face motoristul virtual terci de copaci şi stânci.

În funcţie de tipul de cursă sau la alegere în Quick Races şi setările de multiplayer, avem o serie de „mutaţii” care schimbă regulile: No Collision va transforma oponenţii în fantome, astfel că o medalie de aur e câştigată pe talent de condus, nu bazată pe cât de bine ţi-ai aruncat adversarii de pe pod. Boost Madness ţine bara de boost plină în permanenţă şi ajungi să o foloseşti încontinuu, mai ales pentru cursele contracronometru. Moment în care senzaţia de viteză te poate înnebuni uşor, la un moment dat nici nu mai vezi ce se petrece pe lângă tine, pur şi simplu apeşi tastele, te rogi să fi prins bine curba şi să nu pupi drăgăstos catargele unei nave.

Pe lângă turneul single-player, nail’d mai vine şi cu alte posibilităţi de a concura împotriva AI-ului, în Quick Races aleatorii sau cu traseele şi numărul de adversari setate separat (numărul maxim de concurenţi este 12). Dar să nu cumva să te laşi păcălit de opţiunea Custom Track, nu e un editor, ci doar posibilitatea de a seta anumite variabile pe un traseu deja existent (număr de vitezişti, Boost Madness, No Collision, tipul cursei), ceea ce e cu adevărat păcat.


Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:06


1. Informații generale privind concedentul, în special denumirea, codul de identificare fiscală, adresa, numărul de telefon, fax şi/sau adresa de e-mail, persoană de contact: Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Bivolari, judeţul Iasi, telefon 0232-298555, Fax: 0232-298508, email primaria primariabivolari@yahoo.com, persoana de contact:Alina Abuzatoaie; 2.1 Informații generale privind obiectul concesiunii, în special descrierea şi identificarea bunului care urmează să fie concesionat: Terenuri apartinand domeniului privat al UAT Bivolari : NC61473- TABARA= 583mp, NC61478- TABARA=583mp, NC62701- TABARA=583mp, NC62702- TABARA =583mp, NC62703- TABARA=583mp, NC62704- TABARA=583mp, NC62706- TABARA =583mp, NC62709- TABARA=583mp, NC62705- BIVOLARI=500mp, NC61481- BIVOLARI=500mp. Concesiunea se face conform HCL nr 65/28.05.2020 si OUG 57/2019. 2.2 Informații generale privind obiectul inchirierii, în special descrierea şi identificarea bunului care urmează să fie inchiriat: Terenuri apartinand domeniului privat al UAT Bivolari : T77 P609/29=3238 mp, T63 P419 TRAIAN=13ha, T64 P421 TRAIAN=7,4221 ha; Inchirierea se face conform HCL nr 69/28.05.2020 si OUG 57/2019. 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la sediul U.A.T. Comuna Bivolari în baza unei cereri scrise. 3.2. Denumirea şi adresa serviciului/compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obţine un exemplar din documentaţia de atribuire: Compartimentul Administrare Domeniu Public si Privat, de luni până vineri, între orele 08.00-13.00, Comuna Bivolari, jud. Iasi. 3.3. Costul şi condiţiile de plată pentru obţinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 lei, se poate achita la casieria UAT Comuna Bivolari de luni până vineri, între orele 08.00-13.00. 3.4. Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20/11/2020, ora 13.00. 4. Informaţii privind ofertele: 4.1. Data-limită de depunere a ofertelor: 26/11/2020, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura UAT Comuna Bivolari, județul Iasi. 4.3. Numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă: 1 exemplar. 5. Data şi locul la care se va desfăşura sedinţa publică de deschidere a ofertelor 26/11/2020, ora 14.00, la sediul UAT Comuna Bivolari, județul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numărul de telefon, fax şi/sau adresa de e-mail ale instanţei competente în soluţionarea litigiilor apărute şi termenele pentru sesizarea instanţei: Tribunalul Iasi, Str. Elena Doamna, nr. 1A, tel: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, email tr-iasi-info@just.ro. 7. Data transmiterii anunţului de licitaţie către instituţiile abilitate, în vederea publicării: 04/11/2020
Un ucigaș în serie din Rusia, poreclit ”Maniacul de pe Volga”, ar fi fost prins. Bărbatul a mărturisit că a ucis peste 25 de femei
01/12/2020 22:44

 Anchetatorii rusi sustin că l-au prins pe bărbatul responsabil de peste 25 de crime atribuite unui atacator numit de mai multi ani drept ”maniacul de pe Volga”, relatează The Guardian. ...

ALERTĂ Un miliardar slovac cu legături în România a fost ARESTAT: Deține Sensiblu și casele de pariuri Fortuna
01/12/2020 20:57

Miliardarul slovac Jaroslav Haščák, care conduce grupul Penta Investments, iar in Romania are farmaciile Sensiblu şi casele de pariuri Fortuna, a fost arestat pentru corupţie şi spălare de ba ...

Șoferul ambulanței care s-a ciocnit marți, pe o șosea din județul Iași, cu o cisternă încărcată cu motorină, avea permisul suspendat
01/12/2020 17:11

Soferul ambulantei care s-a ciocnit marti, pe o sosea din judetul Iasi, cu o cisternă incărcată cu motorină, avea permisul suspendat. Centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Politiei Romane informa ...

Analiza cazurilor COVID în România: Vârsta medie a persoanelor infectate este de 48 de ani. Aproape 60% din decese au survenit la bărbați
01/12/2020 16:51

Centrul Naţional de Supraveghere şi Control al Bolilor Transmisibile (CNSCBT) a publicat, la 1 decembrie 2020, Raportul săptămanal pentru intervalul 23-29 noiembrie 2020.      Ponder ...

Cum se alege președintele SUA. Ce sunt electorii și cum se decide câștigătorul
01/12/2020 16:32

Donald Trump si Joe Biden se pregătesc să incheie campania electorală. Pană la startul alegerilor a mai rămas foarte putin si ca de fiecare dată, scrutinul organizat o dată la 4 ani reprezintă un adevă ...

FOTO/VIDEO - Melania Trump a prezentat decorațiunile ultimului Crăciun pe care îl va petrece la Casa Albă
01/12/2020 13:28

Prima Doamnă a Statelor Unite, Melania Trump, a prezentat luni decoraţiunile de Crăciun de anul acesta de la Casa Albă, relatează Xinhua. Preşedintele Donald Trump a publicat pe Twitter o inregistrare vi ...

De Ziua Națională a României, Cascada Niagara a fost iluminată în culorile tricolorului
01/12/2020 12:30

Ziua Natională a Romaniei, de 1 decembrie, este sărbătorită peste tot in lume. Indiferent de ce colt al lumii vorbim, romanii sărbătoresc această zi cu fast si in moduri inedite. Drapelul Romaniei, de ...

Polițiști din Botoșani, răniți într-un accident rutier
30/11/2020 15:47

Doi agenţi de poliţie au fost răniţi uşor in urma unui accident rutier produs, luni, pe strada Sucevei, in care a fost implicată o maşină a Poliţiei, a declarat şeful Biroului Rutier din cadrul Poli ...

Cod galben de ninsori, luni, în 8 județe din Muntenia și Dobrogea   Prognoza meteo pentru urmatoarele zile
30/11/2020 08:33

    VREMEA      Prognoza meteo pentru IASI Iasi http://www.tititudorancea.ro/z/vremea_prognoza_meteo_iasi_romania.htm DATI CLIC PE " detalii" si se va dechide pa ...

Constanța a ajuns la cea mai mare rată de infectare din țară, deși reședința și alte localități sunt în carantină
29/11/2020 14:16

Rata de infectare a explodat in Constanta in luna noiembrie, iar judetul de la malul mării a ajuns să aibă cea mai mare rată de infectare din tară, in timp ce municipiul si alte 8 localităti au fost car ...


Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei