Need for Speed Hot Pursuit Review
Dimensiune font:
Need for Speed Hot Pursuit Review
Nu ştiu alţii cum sunt, dar eu când mă gândesc la epoca de aur a jocurilor de acum 10-15 ani, îmi doresc pe de o parte ca lucrurile să fi rămas la fel. Ce-i drept, nici nu erau atâtea producţii care să te tragă de mânecă şi să-ţi facă lasciv cu ochiul din rafturi „joacă-mă, joacă-mă”; dar aproape tot ce apărea oferea maximul posibil la nivelul acelor vremuri: gameplay single-player bine îngrăşat şi multiplayer cu toate opţiunile existente: LAN, online, split screen unde era cazul, cooperativ şi adversativ. Ce avem acum? Single-player superficial şi multiplayer doar online (şi acolo castrat de multe ori) pentru că producătorii trebuie să se apere cumva împotriva pirateriei şi publisherii să mai scoată eventual un ban cu DLC-uri. Multe DLC-uri.
Noul Need for Speed Hot Pursuit este şi el un produs al generaţiei sale, cu toate defectele, doar unele dintre calităţi şi acelea de fapt moştenite de la înaintaşii săi. Iar dacă pe partea single-player părţile bune ies mai bine în evidenţă, online îţi dai seama că de fapt Hot Pursuit-urile de acum 10 ani aveau mai multe opţiuni în ofertă. Totuşi, pentru a nu fi nedreaptă, trebuie spus că experienţa de joc are acel ceva al curselor de altă dată, mai ales pe partea de racer (şofer certat cu legea), iar împreună cu senzaţia de viteză oferită de bolizii moderni, elementele de damage preluate din seria Burnout şi folosirea tactică a gadget-urilor, o să te trezeşti la 5 dimineaţa că mai faci o cursă doar ca să fii primul pe SpeedWall.
Recompense pe capul şoferilor
Hot Pursuit este primul NFS din epoca modernă a seriei ce nu are o poveste, aşa că am scăpat de underground sau curse stabilite prin SMS-uri, dar şi de fetele frumoase care dădeau startul (doar nu vrei şi maşini şi tipe bune în acelaşi joc); nu mai există nici lumea deschisă, ci doar circuite într-un decor foarte variat din ficţionalul Seacrest County. Totul se desfăşoară însă la vedere, ideea de curse vs poliţie plecând de la premisa că autorităţile din Seacrest, conştiente că nu pot face altfel faţă invaziei de „turişti” cu sute de cai putere, s-au dotat cu Koenigsegg-uri, Lamborghini-uri şi Zonde pentru a răspunde eficient solicitărilor.
Desfăşurarea de forţe ia forma unui mod Carieră împărţit în două categorii: ca şofer ce caută adrenalina sau curse de partea legii. Personal, le-am preferat pe primele, partea întunecată a Forţei fiind mai atractivă de obicei; totuşi, n-am putut ignora poliţia pentru că îmi stă bine în albastru şi îmi place să pot chema un elicopter în ajutor cînd am chef. Există diferenţe între cele două tipuri de carieră în ceea ce priveşte gameplay-ul, nu uriaşe, dar îndeajuns de puternice: de exemplu, cursele de tip time trial pentru raceri sunt doar atât (la început) – trebuie să fii cel puţin la fel de bun ca un timp predefinit. La politişti, în schimb, se ia în calcul şi corectitudinea conducerii, iar orice coliziune (cu un parapet, copac sau altă maşină din trafic) se penalizează cu cel puţin 2 secunde, ce sunt adăugate la timpul pe care îl obţii efectiv pe circuit.
Pentru şoferii certaţi cu legea există cinci tipuri de curse, amestecate pe circuite cu setări diverse: soare, zăpadă, ploaie, ziua sau noaptea şi combinaţii între acestea. Astfel, avem:
- Preview: de obicei o cursă time trial care îţi pune în braţe o super maşină încă nedeblocată doar ca să te facă să salivezi şi, eventual, să îi evaluezi comportamentul pe şosea după ce termini cu admiratul. Printre primele astfel de maşini este McLaren F1, cu o cursă contracronometru aş spune infernală. Sunt şi eu curioasă, a reuşit cineva din prima să fie sub timpul stabilit de 3:08 minute?
- Gauntlet: tot curse contracronometru, dar şi cu poliţia pe coadă, ocupată să arunce capcane cu ţepi sau să te împingă în parapeţi, de multe ori din spate cu Nitro activat.
- Duel: lupte unu contra unu unde contează cine iese pe locul întâi; locul doi este şi el recompensat cu Bounty (experienţă), dar considerabil mai puţină.
- Race: cursele clasice, unde numărul oponenţilor creşte pe măsură ce se deblochează clase şi bolizi noi, de la patru până la opt; fiecare participant îşi poate lovi adversarii într-o fericire, doar că trebuie să fie atent să nu-şi distrugă complet propria maşină.
- Hot Pursuit: o combinaţie de Race şi Gauntlet în care scopul este să-ţi depăşeşti adversarii şi să eviţi capcanele poliţiştilor.
- Interceptor: unu versus unu cu poliţia, trebuie să foloseşti toate armele din dotare, plus abilităţile de şofat pentru a scăpa de caii putere ai legii.
Pentru poliţişti avem cam aceleaşi tipuri:
- Interceptor : versiunea cu sirene pentru modul Racer, de data aceasta poliţistul fiind cel care foloseşte toate gadget-urile pentru a-l prinde pe vitezoman.
- Preview: vezi mai sus.
- Hot Pursuit: versiunea poliţienească în care trebuie să arestezi cât mai mulţi şoferi (de preferinţă pe toţi).
- Rapid Response: trebuie să ajungi contra cronometru la locul unui incident, iar orice coliziune este penalizată.
După ce am pendulat printre toate aceste tipuri de curse, am ajuns la două concluzii: unu, poliţia a fost gândită să fie mai puternică decât racerii pentru a adăuga o parte tactică împreună cu calcularea momentelor oportune pentru a-ţi folosi gadget-urile; doi, când eşti de partea poliţiei, ai mult mai mult de furcă, mai ales în cursele care îţi adaugă penalizări, pentru că maşinile chiar se comportă diferit şi nu merge să conduci o Zonda ca pe Ford-ul de la început.
Pentru începători sau cei care joacă rar astfel de jocuri, AI-ul s-ar putea să pară agresiv şi chiar trişor, mai ales după deblocarea clasei Hyper (care conţine cei mai puternici bolizi, precum Koenigsegg sau McLaren). De cealaltă parte, perfecţioniştii oricum vor pune osul la treabă pentru Bounty maxim şi medalii de aur, mai ales că se pot lăuda online cu toate realizările lor.
La fel, de partea poliţiei s-ar putea să te saturi repede de penalizări şi de răufăcătorii care tind să dezvolte viteze suspect de mari, chiar şi cu Nitro şi/sau Turbo activat. De asemenea, cum aceste curse sunt mai dificile, maşinile se vor debloca mai greu, iar experienţa o să vină cu pipeta. Totuşi, Hot Pursuit are un fel al lui aparte de a te motiva şi pot spune că, deşi m-am enervat cumplit la unele curse, n-am abandonat lupta cu miimile de secundă.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau