Need for Speed SHIFT Review

default

Dimensiune font:

| 22-10-2012 18:28

Need for Speed SHIFT Review

Declinul binecunoscutei serii de racing de la Electronic Arts din ultimii ani nu mai este o surpriză pentru fanii genului. Need for Speed a cunoscut multe “schimbări la faţă” de-a lungul timpului, ajungând într-un final la un aspect de neon prea folosit în baia comună a unor liceeni mult prea încântaţi de fenomenul tuning-ului pentru maşini, ca teorie cel puţin. Mai direct, oricum ai da-o şi oricât de pasionat ai fi de lumea mai mult sau mai puţin underground a curselor ilegale, promovată mai ales de “Fast and Furious”, trebuie să fi recunoscut de pe undeva de la Carbon incoace că ceva e putred sub capotă.

Oarecum suprinzător pentru o companie recunoscută pentru deciziile conservatoare când vine vorba de propriile francize, EA a decis până la urmă să tragă apa şi să aplice (pentru a câta oară?) un nou facelift jocului care, în ultima sa versiune înaintea titlului de faţă a vândut peste 5 milioane de exemplare, chit că media review-urilor prezente pe net nu l-a săltat peste fatidica (şi trista) notă de 60.

Aşadar, SHIFT se prezintă radical schimbat faţă de Undercover, filozofia din spatele său fiind, pe scurt, “driver experience”. Chiar designerii studiourilor Slightly Mad, împreună cu capetele mari de la EA, au fost foarte clari din acest punct de vedere, ceea ce ne aduce într-un punct critic în analiza de faţă: ce este de fapt Need for Speed SHIFT?

“Driver experience” nu se traduce automat prin simulator. Sau ceva pur arcade. Neoane sub roţi sau trasee fictive prin Alpi. Din acest motiv, “struţo-cămilă” este prima caracteristică cu care SHIFT marşează, dar din fericire pentru publicul ţintă, succesul seriei şi timpul meu alocat jocului, “struţo-cămila” este una de succes.

Noul NFS nu are gagici în cutscene-uri penibile, care probabil că au costat o căruţă de bani. Nu are asfalt mai lucios ca oglinda mea din baie, nu are neoane şi nici “poveste”. Este un joc “cu maşini”, cu elemente de simulator strânse bine în chinga unei întregi serii de “driver assists” ce pot fi modificate de pilot, cu trasee reale, “dar cu moţ”, trasee fictive, maşini cu licenţă, sistem de damage pentru bolizi şi un principiu destul de sănătos de a răsplăti jucătorul pentru orice prostioară făcută pe traseu.

Din motive de economie şi factor noutate, realismul sistemului de control (sau lipsa lui) va fi tratat(ă) după ce, în prealabil, toate assist-urile au fost puse pe “off”, cu excepţia schimbătorului lăsat pe automat şi a trasei ideale. Pe cea din urmă m-am bazat extrem de mult până când modul în care maşina încerca să o ia prin boscheţi nu a mai reprezentat o surpriză perpetuă, venită ca o palmă neaşteptată de la o persoană aparent blândă, însă cu intenţii malefice ascunse sub tricou.

Motivul pentru care am avut nevoie de acest ajutor specific a fost, în principal, brutalitatea experienţei din interiorul bolidului. Fiecare gâlmă din asfalt, fiecare bucăţică de iarbă, vibratoarele de pe margine, totul se simte şi are un efect, accentuat suplimentar de force feedback în volan sau vibraţii în controller. Bordul se zdruncină şi îţi zgâlţăie câmpul vizual la modul înspăimântător pe alocuri, iar momentul inevitabilului impact se resimte ca şi cum cineva a ieşit din monitor şi ţi-a înfipt un pumn în nas.

Senzaţia de viteză pentru maşinile care chiar merg repede este de-a dreptul incredibilă (nu judecaţi acest aspect dupa primul Audi S3 cumpărat în modul carieră), până când ajungi efectiv sa te relaxezi şi să îmbrăţişezi impactul ca pe o realitate ce nu poate fi evitată. Cel puţin nu pe moment.

Aşadar, driver experience-ul in-car, la viteză, în mijlocul circuitului, cu controller-ul încercând să-ţi scape din mâini, înconjurat de un AI nervos chiar şi pe easy, asurzit de V12-le ce îţi distruge timpanul în bestialitatea sa este, îndrăznesc să spun, unic în domeniu şi trebuie experimentat de oricine, fie el fan arcade sau sim.

Implementarea per ansamblu a cumulului de factori ce duc la senzaţia dementă de care vorbesc este atât de bine făcută încât, pentru mine cel puţin, va constitui pe viitor un punct de referinţă pentru orice joc cu maşini ce stă să apară, sau urmează să apară în viitorul ceva mai îndepartat. Fiindcă SHIFT mă face să regret ca nu am o cameră dedicată de gaming, cu sistem de boxe 7.1, scaun Recaro şi un G25 care să nu fie de împrumut.

Ulterior însă, te trezeşti un pic la realitate. Cu toate că senzaţia de “am pierdut controlul, unde-i frâna?!” este splendidă la viteze mari, până la urmă realizezi că deşi stăpâneşti controalele destul de bine şi te-ai acomodat cu alegerea assist-urilor, treaba tot nu merge cum trebuie. Maşina este exagerat de “ţâfnoasă” la viteze ce depăşesc 200 de kilometri pe oră, deşi tu, ca prestator de comenzi direcţionale, îţi faci treaba ca la carte. Ce nu e în regulă?

Să le luăm pe rând.

SHIFT poate să-mi tatueze şi pe frunte că e simulator. Nu e. Fizica maşinii, deşi destul de realistă, a fost adaptată mult aclamatului driver experience. Nu este ancorată în realitate, ci în dorinţa de a te face să te simţi la volanul unui bolid mai puternic decât capacităţile tale de a-l ţine sub control, până la punctul în care s-a exagerat un pic. Atâta timp cât conştientizezi asta, e ok.

Continuând, SHIFT se chinuie din răsputeri să transpună realitatea pilotării unei maşini sport prin intermediul unei scheme de control eminamente limitată din punct de vedere al simulării. Aplică multe efecte vizuale şi sonore, te zgâlţâie (virtual) zdravăn în spatele volanului, îţi înceţoşează câmpul vizual şi apoi îţi pune curba în faţă. Trebuie să te obişnuieşti şi să îţi adaptezi stilul de condus, indiferent de ce pilotat până acum în materie de jocuri cu maşini.

Şi, într-un final, SHIFT o dă în bară (parţial) cu funcţionalitatea sus-numitei scheme de control. Pe orice configuraţie, începând cu tastatura şi terminând cu exagerat de scumpul volan G25 de la Logitech. Englezul îi spune “deadzone”, combinat cu “input lag”. Eu îi voi spune “lipsa preciziei”, combinată cu “dă de volan când vreau eu, nu când vrei tu”.


Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

00:11

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!

„EuroBusiness LRJ” S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr. 120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 20.08.2020, 10.09.2020, 24.09.2020, 08.10.2020, 22.10.2020, respectiv 05.11.2020, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd. Magheru, nr. 31, et. 1, cam. 25, Sector, licitații în vederea valorificarii următoarelor bunuri imobil și mobile, proprietatea debitoarei: BUN IMOBIL, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA). Proprietate imobiliară, teren, căsuțe de vacanță și anexe, situată în Sat Dragosloveni, Com. Soveja, Jud. Vrancea, înscrisă în CF nr. 50048 a Com. Soveja, compusă din: Teren intravilan în suprafață de 2.438,00 mp, amplasat în Sat Dragosloveni, Com. Soveja, Jud.Vrancea, CF nr. 50048 a Com. Soveja, nr. cad.50048, Construcția C1-magazie, nr. cad.50048-C1Sc=67,00 mp, Construcția C2-anexă, nr. cad.50048-C2, Sc=170,00 mp, Construcția C3-magazie, nr. cad50048-C3, Sc=12,00 mp, Construcția C4-grup sanitar, nr. cad.50048-C4, Sc=17,00 mp, Construcția C5-bucatarie, nr. cad.50048-C5, Sc=24,00 mp, Construcția C6-umbrar lemn, nr. cad.50048-C6, Sc=9,00 mp, Construcția C7-umbrar lemn, nr. cad.50048-C7, Sc=9,00 mp, Construcția C8-casă de vacanță, nr. cad.50048-C8, Sc=15,00 mp, Construcția C9-casă de vacanță, nr. cad.50048-C9, Sc=14,00 mp, Construcția C10-club, nr. cad.50048-C10, Sc=64,00 mp, Construcția C11-casă de vacanță, nr. cad.50048-C11, Sc=15,00 mp, Construcția C12-casă de vacanță, nr. cad.50048-C13, Sc=15,00 mp, Construcția C13-casă de vacanță, nr. cad.50048-C13, Sc=65,00 mp, Construcția C14-casă de vacanță, nr. cad.50048-C14, Sc=15,00 mp, Construcția C15-casă de vacanță, nr. cad.50048-C15, Sc=15,00 mp, Construcția C16-casă de vacanță, nr. cad.50048-C16, Sc=65,00 mp, Construcția C17-casă de vacanță, nr. cad.50048-C17, Sc=15,00 mp, Construcția C18-casă de vacanță, nr. cad.50048-C18, Sc=15,00 mp, Construcția C19-casă de vacanță, nr. cad.50048-C19, Sc=65,00 mp, Construcția C20-casă de vacanță, nr. cad.50048-C20, Sc=28,00 mp, Construcția C21-magazie, nr. cad.50048-C21, Sc=145,00 mp, Construcția C22-casă de vacanță, nr. cad.50048-C22, Sc=51,00 mp, Construcția C23-casă de vacanță, nr. cad.50048-C23, Sc=35,00 mp și Construcția C24 - wc, nr. cad.50048-C24, Sc=17,00 mp. 65.110,50 BUNURI MOBILE PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA) CARUCIOR + CUVA 7,27, MASINA GLAZURAT CIOCOLATA 3.236,26, Masina cernut faina 46,49, CARUCIOARE CU NIVELE pt cuptor 211,55, CUPTOR POLINI MOD.80100 211,55, CUPTOR POLINI MOD.8080190 211,55, CUPTOR ROTATIV ROTO 6080SR.200SC 2.531,01, CUPTOR WERNER REA 1280, 211,55, CUPTOR WERNER REA 1280, 211,55, MASINA ROTATIVA ROTOFORM, 4.489,66, Moara ptr. Preg. Probelor, 767,59, Balanta analitica, 412,62, Echip. Ptr. Determ. Aciditatii, 570,56, Etuva, 215,59, Balanta tehnica 176,30, Sist. Automat ptr. Determ. Azot 2.761,19, Sist. Autom. Ptr. Determ. Gras 2.563,97, Distilator apa 550,82, Aparat perf. Pt.Deter. Cant. De z 1.605,07, Incinta termostatare probe 471,85, Sistem aut. Amb. Prod. Gr.IP600 21.265,94, Aparat de realiz. Mixuri pt. Ret 3.026,27, Malaxor spiral cuva rabatabil 4.821,88, Linie pentru obtinere covrigi 57.418,17, Camera racire semifabricat 3.446,86, Cuptor rotativ, 7.048,60 Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptoar rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Masina de glazurat si uscat turta dulce 8.830,77, DEDURIZATOR FD-25, 418,00, LINIE PENTRU OBTINEREA CROCHETE 105.250,22, LINIE PENTRU OBTINERE COVRIGI 74.381,28, MALAXOR 7.023,99, Oala fierbere 233,69, DULAP FRIGORIFIC 381,22, AGENT FRIGORIFIC 77,01, ECHIPAMENT MIXER PLANETAR 8.207,35, MASINA PADO PT FURSEC SI TURTA 12.311,02, Masina taiat foi nap -Doina 263,51, Masina taiat nuga 441,19, Cuptor rotativ 2.078,25, CUPTOR FOI 12.232,98. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietele de sarcini care pot fi procurate on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestora fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, pentru bunuri mobile și 2.380,00 RON, TVA pentru bunul imobil/caiet de vanzare, dovada achiziţiei acestora fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestora efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892 RON, deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.: RO76BUCU1032235342465 RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei (zilele de miercuri), ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietele de sarcini, urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail : vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro. Vizitarea şi prezentarea activelor se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini. Vizualizarea activului imobil, respectiv a bunurilor mobile, este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar.: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702, e-mail: vanzari@lrj.ro, telefon: 0737.242.544, e-mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, e-mail: paula.stoian@fanyon.ro.
„EuroBusiness LRJ ”S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr. 120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 20.08.2020 și 10.09.2020, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd. Magheru, nr. 31 ,et. 1, cam. 25, Sector 1, licitații în vederea valorificarii următorului bun imobil, proprietatea debitoarei: BUN IMOBIL, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA) ,,Fabrica de dulciuri FATA MOȘULUI”, proprietate compusă din teren și construcții cu destinație nerezidențială, împreună cu bunurile mobile integrate, mijloacele fixe, obiectele de inventar și activele necorporale, situată în Sat Baldovinești, Com. Vădeni, Jud. Brăila, CF nr. 70378 a Com. Vădeni, astfel: 962.727,20. 1. Teren și construcții cu destinație nerezidențială 727.711,20. a. Teren intravilan, în suprafață de 4.507,00 mp, amplasat în Sat Baldovinești, Com.Vădeni, Jud. Brăila, nr. cad.70378, CF nr. 70378 a Com. Vădeni 30.720,00. b. Construcția C1, cu destinație secție producție, nr. cad.70378-C1, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=278,30 mp, cu regim de înălțime P+1E 42.613,60. c. Construcția C2, cu destinație secție producție, nr. cad.70378-C2, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=278,45 mp, cu regim de înălțime P+1E 42.644,00. d. Construcția C3, cu destinație depozit ambalaje, nr. cad.70378-C3, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=501,10 mp, cu regim de înălțime P 17.497,60. e. Construcția C4, cu destinație pavilion administrativ, nr. cad.70378-C4, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=149,75 mp, cu regim de înălțime P+1E 39.305,60. f. Construcția C5, cu destinație depozit produse finite, cu nr. cad.70378-C5, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=130,75 mp, cu regim de înălțime P 5.312,80. g. Construcția C6, cu destinație anexă depozitare, nr. cad.70378-C6, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=294,00 mp, cu regim de înălțime P 5.279,20. h. Construcția C7, cu destinație de spații de producție și depozitare, nr. cad.70378-C7, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=449,00 mp, cu regim de înălțime P+1E 74.085,60. i. Construcția C11, cu destinație hală producție, nr. cad.70378-C11, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=530,00 mp și Sc desfășurată=2.120,00 mp, cu regim de înălțime D+P+1E+M 359.211,20. j.Construcția C12, cu destinație anexă tehnologică, nr. cad.70378-C12, CF nr. 70378, Com. Vădeni, cu Sc la sol=155,00 mp și Sc desfășurată=620,00 mp, cu regim de înălțime D+P+1E+M 111.041,60 2. Bunuri mobile integrate (lista completă poate fi vizualizată pe site-ul lichidatorului judiciar www.lrj.ro) 102.312,00. 3. Bunuri mobile constând în mijloace fixe și obiecte de inventar (lista completă poate fi vizualizată pe site-ul lichidatorului judiciar www.lrj.ro) 98.304,00. 4.Active necorporale: mărci, desene și modele 34.400,00. Activul imobil, ”Fabrica de dulciuri FATA MOȘULUI” se vinde doar în bloc, ca activ funcțional. Prețurile nu includ TVA. Urmează a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art. 292, (alin.2), lit. F, din Codul Fiscal, în măsura aplicabilității. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, dovada achiziţiei acestuia fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestuia efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892RON, deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.:RO76BUCU1032235342465RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei, ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietul de sarcini, urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail: vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro.Vizitarea şi prezentarea activului se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini.Vizualizarea activului imobil este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702,e mail: vanzari@lrj.ro, telefon: 0737.242.544, mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, mail: paula.stoian@fanyon.ro.
 Berlinul va avea un nou aeroport internațional
29/09/2020 14:24

  Noul aeroport internaţional din Berlin (Berlin Brandenburg Airport - BER) va fi inaugurat in data de 31 octombrie 2020, cu nouă ani mai tarziu şi costuri mult superioare estimărilor iniţiale, a anu ...

Transportatorii din Germania sunt în grevă
29/09/2020 14:19

 Autobuzele şi trenurile s-au oprit marţi la primele ore ale dimineţii in mai multe oraşe şi regiuni din Germania, pe fondul unei greve a lucrătorilor din transporturi care cer uniformizarea reglemen ...

CORONAVIRUS Romania. Noi date ingrijoratoare: 551 de pacienti sunt internati la ATI. Autoritatile au raportat 44 de decese si 1.470 de cazuri noi in ultimele 24 de ore
29/09/2020 13:05

Autoritatile au raportat marti, 29 septembrie 2020, un numar de 1.470 de cazuri noi si 44 de decese, in 24 de ore. In sectiile de Terapie Intensiva sunt internati 551 de pacienti. De la inceputul pandemiei pan ...

 Din cauza pandemiei de COVID, elevii din Moscova rămân în vacanță
29/09/2020 12:43

  Primarul Moscovei, Serghei Sobianin, şi-a făcut publică marţi decizia de a prelungi cu o săptămană vacanţa şcolară, pentru a impiedica răspandirea noului tip de coronavirus, in condiţiile in ...

Un cardinat acuzat de pedofilie revine la Vatican
29/09/2020 11:45

  Cardinalul australian George Pell se intoarce marţi la Roma, la şase luni după ce a fost achitat de cea mai inaltă instanţă din Australia de acuzaţiile de abuz sexual impotriva unor minori, infor ...

 Primarul mort reales în Deveselu, vedetă în presa internațională
29/09/2020 11:28

  Situatie bizară la Deveselu, unde sătenii au ales un primar mort. Ion Aliman, răpus de COVID pe 4 septembrie, a adunat 1.020 de voturi din 1.600 valabil exprimate. Acelaşi număr de voturi a fo ...

  Prognoza meteo pentru urmatoarele zile
29/09/2020 11:00

    VREMEA      Prognoza meteo pentru IASI Iasi http://www.tititudorancea.ro/z/vremea_prognoza_meteo_iasi_romania.htm DATI CLIC PE " detalii" si se va dechide pa ...

 Proteste în Catalonia
29/09/2020 10:21

Luni dimineaţa, Curtea Supremă a confirmat in unanimitate o hotărare a tribunalului regional catalan de anul trecut impotriva căreia Torra a făcut apel şi care stipula că liderul catalan in varstă de 57 ...

 Mascații caută patroni șmenari. Descinderi în București și în cinci județe
29/09/2020 07:52

  Zeci de perchezitii au loc marti dimineata, in Bucuresti si in judetele Ilfov, Giurgiu, Buzău, Dambovita si Ialomita, la firme cu comportament tip „fantomă”, acuzate că au transferat 4,5 ...

 Trei miniștri din Bolivia au demisionat
29/09/2020 07:15

  Miniştrii bolivieni ai economiei, muncii şi dezvoltării productive au anunţat luni seară demisia lor din guvernul interimar, cu mai puţin de o lună inainte de alegerile generale din această ţar ...

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei