Nexus: The Jupiter Incident Review
Dimensiune font:
Nexus: The Jupiter Incident Review
De cand ma stiu am fost un fan inrait al bataliilor epice spatiale, fie ca era vorba de cele din Babylon 5, pe care le savuram in fiecare saptamana in fata televizorului, sau cele din Descent: Freespace si Freespace 2, la care participam activ si incercam pe cat posibil sa raman in viata la bordul navei mele de vanatoare. Spre marea mea dezamagire, in afara de cele doua titluri Freespace, nici un alt joc nu a reusit sa recreeze acea atmosfera tensionata, in care doi sau mai multi colosi se lupta pe viata si pe moarte, fiecare incercand sa dea lovitura decisiva celuilalt. Homeworld a reusit sa se apropie cat de cat de viziunea mea vizavi de cum ar trebui sa arate intr-o strategie spatiala astfel de batalii, insa n-a fost nici pe departe perfect. Si asa ajungem la Nexus: The Jupiter Incident, un joc care a trebuit sa suporte doua schimbari de nume (mai intai s-a numit Imperium Galactica 3, apoi Galaxy Andromeda) si o schimbare de publisher pentru a vedea lumina zilei. Aflandu-se in dezvoltare timp de 4 ani, sperantele pe care mi le pusesem in acest joc erau destul de mari si in ciuda faptului ca s-a renuntat la o parte din feature-urile anuntate initial, ceea ce a ramas este suficient pentru a nu dezamagi fanii science-fiction.
Trebuie sa va informez de la inceput ca Nexus nu este un joc pentru cei nerabdatori sau pentru fanii tank/zerg rush-urilor. Daca faceti parte dintr-una din aceste doua categorii, puteti sa ocoliti fara mari remuscari Nexus. Asta deoarece actiunea din The Jupiter Incident se desfasoara uneori atat de lent, incat ai impresia ca jocul este de fapt turn based, acest lucru venind ca un rezultat direct al modului in care sunt abordate luptele.
Spre deosebire de Homeworld sau Haegemonia, in Nexus jucatorul nu are posibilitatea de a-si construi flota sau sa cucereasca noi planete, ci trebuie sa se descurce cu navele care i sunt puse la dispozitie la inceputul fiecarei misiuni. De fapt, aceasta este si principala diferenta intre The Jupiter Incident si cele doua titluri mentionate anterior: in Nexus, micromanagementul navelor proprii este la loc de cinste, el nereducandu-se insa doar la asezarea flotei in formatie de lupta.
Dupa ce veti urmari briefing-urile interactive de la inceputul fiecarei misiuni, veti fi pusi in delicata situatie de a configura armamentul navelor cu care urmati sa incepeti misiunea. Si daca va imaginati ca totul se rezuma la alegerea celor mai puternice arme si scuturi pe care le aveti la dispozitie, va inselatia amarnic. Asta deoarece gama de arme din care puteti alege este destul de mare, iar gasirea combinatiei castigatoare nu este tot timpul foarte usor de gasit. Veti avea la dispozitie laser-e, gatling gun-uri, bombe energetice, turete flak sau torpile. Insa va trebuie sa mai alegeti si modelul de scuturi, ce tip de motoare sau dispozitive ECM vor fi folosite, cat si complementul de avioane de vanatoare sau gunboat-uri de pe fiecare nava. Un aspect important este ca nu aveti un numar nelimitat de resurse sau echipamente la dispozitie, asa ca atunci cand veti avea mai multe nave, va trebui sa distribuiti cat mai eficient armele.
Aceasta atentie pe care trebuie s-o acordati fiecarei nave in parte este continuata si pe parcursul misiunilor, unde veti avea control complet asupra lor, de la “comportamentul” lor atunci cand se afla sub comanda AI-ului (agresiv, defensiv, stealth) si pana la puterea motoarelor sau gestionarea rezervelor de energie. Echipajul navelor castiga experienta, la fel ca si Marcus Cromwell, eroul principal al jocului, abilitatile sale (Military, Engineering, Science) imbunatatindu-se pe masura ce avansati in joc. De asemenea, trebuie sa tineti cont si de faptul ca subsistemele navelor inamice (cat si ale voastre) pot fi atacate. Spre exemplu, daca vedeti ca avioanele voastre de vanatoare sunt doborate unul dupa altul, cel mai indicat ar fi sa distrugeti turetele flak al navelor inamice.
Insa optiunile tactice sunt mult mai numeroase. Puteti spre exemplu sa distrugeti motoarele pentru a impiedica navele sa va mai urmareasca, sau generatorul de scuturi pentru a usura munca torpilelor cu plasma. Pentru atacarea subsistemelor puteti folosi Sickle Gunboat-urile, insa si echipele Commando se vor achita foarte bine de datorie, in ideea in care reusesc sa ajunga pe nava respectiva. Este de remarcat si faptul ca unele nave va vor insoti pe tot parcursul jocului, iar damage-ul pe care-l sufera se pastreaza de la o misiune la alta, fiind nevoie sa reparati hull-ul si device-urile avariate inainte de a incepe o misiune noua. Si ca tot vorbim de misiuni, un lucru care m-a surprins placut a fost faptul ca anumite situatii pot fi abordate in mai multe moduri. Spre exemplu, intr-una din misiunile de la inceputul jocului trebuie sa investigati o statie spatiala. In drum spre acea statie primiti un SOS de la o nava avariata din apropiere, care va cere ajutorul. Aici veti avea doua optiuni: fie va continuati imperturbabili drumul spre statie, care este pazita de mai multe turete, fie investigati semnalul SOS, descoperind astfel o cale alternativa de rezolvare a misiunii.
Insa luptele sunt principalul punct de atractie al jocului, mai ales prin prisma faptului ca Nexus este unul din cele mai aratoase jocuri aparute pana acum. Din acest punct de vedere, screenshot-urile nu fac decat intr-o masura redusa cinste jocului. Razele laser, efectele de pixel shading care imbraca navele, undele de soc care se propaga de-a lungul scuturilor la impactul torpilelor, efectul de “tremurici” atunci cand camera este pozitionata exact in spatele motoarelor, exploziile spectaculoase ale navelor, toate aceste elemente sunt imbinate excelent, reusind sa creeze o atmosfera incredibila, mai ales pentru fanii Babylon 5 sau Descent Freespace, care vor savura fiecare batalie in parte. Aici insa este poate cel mai discutabil aspect din The Jupiter Incident, si anume faptul ca luptele se desfasoara cu o lentoare de iti vine uneori sa te urci pe pereti. Unii ar putea sa spuna (si pe buna dreptate) ca stai si urmaresti Nexus mai mult decat il joci efectiv. Datorita faptului ca actiunea poate fi oricand oprita prin intermediul functiei Pause (foarte folositoare de altfel, deoarece iti permite sa dai ordine propriilor nave si sa examinezi situatia tactica fara sa te fugareasca cineva), timpul de terminare al unei misiuni poate fi destul de mare, mai ales daca ati facut o alegere proasta vizavi de configurarea armamentului de pe propriile nave si trebuie sa improvizati.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau