Nitro Family Review
Dimensiune font:
Nitro Family Review
Chiar daca titlurile FPS din ziua de azi sunt din ce in ce mai complexe, prin introducerea unor elemente RPG sau printr-un AI mai evoluat, unele raman totusi fidele retetei “gaseste cheia, impusca bossul”, promovata pentru prima data de Wolfenstein 3D in 1992 si apoi de cele doua titluri Doom. Cu toate ca este dificil de spus daca popularitatea incontestabila al lui Serious Sam s-a datorat si momentului in care a aparut (2001), cert este ca Will Rock, un joc aparut doi ani mai tarziu, aproape identic ca idee si concept, s-a dovedit a fi un esec, partial din cauza designului neinspirat al nivelelor, a texturilor repetitive, a multiplayer-ului banal si a impresiei de joc nefinisat. O a doua incercare notabila de a atinge succesul jocului celor de la Croteam a fost facuta anul acesta de Nitro Family, realizat de sud-coreenii de la Delphieye Entertainment, cunoscuti si pentru MMORPG-ul Helikia 2.
Desi engine-ul si genul ” run & gun” sunt elemente comune ale celor doua jocuri, Nitro Family se diferentiaza de Serious Sam prin cateva elemente. In primul rand, povestea este destul de inedita si plauzibila pentru a justifica curatarea sistematica a nivelelor de inamici. Nu exista un personaj principal, ci doua, Victor si Maria Chopski, parinti in varsta de 28, respectiv 24 de ani, care cauta sa isi salveze copilul, Red Chief, rapit de o megacorporatie numita Golden Bell, in cadrul unui program ce are ca scop legalizarea unui drog periculos numit “Happy Family”. Cele doua personaje nu sunt controlate separat, ci simultan, deoarece, cu cateva exceptii, Victor va strabate cele 18 nivele ale jocului avand-o pe Maria cocotata pe umerii sai.
Acest fapt nu are doar o valoare estetica si umoristica (comentariile celor doi sunt uneori foarte haioase), ci si una practica, si aici apare al doilea aspect ce diferentiaza Nitro Family de marea majoritate a celorlalte FPS-uri. Armele sunt impartite in doua categorii: combo weapons si normal weapons. Spre deosebire de cele din a doua categorie, combo weapons (in numar de trei, shotgun, machine gun si rocket launcher) sunt arme puse la dispozitia jucatorului in perechi, ambele putand fi tinute simultan in cele doua maini. Este indicat sa nu trageti simultan cu cele doua arme din doua motive. In primul rand, ele se incarca destul de lent – pentru a nu pierde timp pretios, este indicat sa apasati tasta de switch weapons, caz in care vor aparea gata incarcate. In al doilea rand, daca preferati unei puteri de foc duble un tir prelungit, folosind armele succesiv, si nu deodata, va fi posibila efectuarea de combo-uri.
Ce este acela un combo? Atunci cand un inamic este atins, el va face o saritura spectaculoasa in aer. Daca este lovit din nou inainte de a atinge pamantul, respectivul salt se poate repeta de mai multe ori, in functie de puterea de foc a armelor jucatorului, precum si, desigur, de priceperea lui. Cu atat veti tine mai mult in aer un adversar cu atat veti primi mai multe Golden Bell credits (bani) si mai multe puncte. Daca punctajul total obtinut intr-un nivel are o importanta teoretica (Delphieye Entertainment au dorit la un moment dat alcatuirea unui astfel de clasament pe pagina oficiala), nu acelasi lucru se poate spune despre bani. Cu ajutorul acestora, veti putea cumpara pe parcursul jocului fie una sau toate cele patru normal weapons, fie va veti putea upgrada combo weapons, rezultand o cadenta crescuta, o putere de foc sporita sau magazii mai mari de munitie. Alegerea upgrade-urilor va trebui facuta cu atentie, deoarece o putere de foc mai mare duce la combo-uri mai putine, deci bani mai putini, astfel ca spre sfarsitul jocului s-ar putea sa simtiti nevoia de a avea la dispozitie cel putin una din cele patru normal weaopns.
Tanara sexy numita Lisa pe care o veti putea intalni destul de des in timpul jocului nu ca va poate furniza respectivele upgrade-uri si diferite sfaturi legate de particularitatile nivelului in care va aflati, ci va va oferi spre final si un cadou special daca veti reusi sa strangeti 20 Magnum Cards. Chiar daca ele sunt ceva mai multe, acest fapt reprezinta un motiv suplimentar pentru a explora fiecare coltisor si a distruge diferite butoaie si cutii in care se afla ori item-uri de sanatate, armura ori munitii.
Maria nu este responsabila doar pentru incarcarea si schimbatul armelor – ea are doua abilitati speciale. Daca veti avea in dotare cel putin o canistra de hidrogen (maxim 3 la numar), ea se va desprinde de pe umerii lui Victor si va efectua un hyper bombing, adica va bombarda o anumita arie, manevra fiind foarte folositoare atunci cand aveti in fata multi inamici (ea nu va functiona in cazul bossilor de la sfarsitul nivelelor). Totodata, in cazul in care sunteti coplesit de numarul adversarilor si veti fi foarte aproape de ei, ea ii va decapita cu o lovitura de bici (turtle neck whip), manevra care, de asemenea, nu va functiona pentru toate tipurile de inamici. O a treia situatie in care veti fi doar in pielea lui Victor este cea in care Maria va trebui sa descuie o usa sau sa activeze o masinarie, caz in care va trebui sa o protejati. De mentionat ca o oarecare varietate de la genul “gun & run” o intalnim in cele trei situatii arcade in care Maria va conduce o barca, un elicopter si un camion, tot ceea ce aveti de facut din pielea lui Victor fiind manevratul armelor si tintirea inamicilor.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau