Prince of Persia: The Two Thrones Review

default

Dimensiune font:

| 23-10-2012 18:54

Prince of Persia: The Two Thrones Review

     Intr-o perioada in care modul multiplayer ia din ce in ce mai multa amploare, fervoarea cu care Ubisoft mentine linia clasica sau mai bine spus traditia single-player, nu poate fi decit un lucru demn de laudat. Daca mai adaugam si faptul ca seria Prince of Persia s-a bucurat pina acum si de o poveste captivanta, atunci avem ceea ce s-ar putea numi o reteta de succes. Sa nu credeti ca ridic in slavi Ubisoft din cine stie ce motive oculte, insa din cind in cind trebuie sa mai si recunoastem meritele companiilor care par a face tot posibilul pentru a asigura calitatea produselor sale. Prince of Persia: The Two Thrones este un produs exceptional din anumite puncte de vedere. Pacat ca e al treilea din serie si nu primul. La o prima impresie, iti vine sa crezi ca au pastrat aura de basm din prima parte pe care au combinat-o cu duritatea printului din partea a doua. Din nefericire, entuziasmul inocent cu care am abordat primul titlu al seriei produsa de Ubisoft s-a cam evaporat de mult. Orice lucru bun se realizeaza in timp. E si normal ca pana si Ubisoft sa aiba nevoie de citeva incercari pentru a realiza un joc de-a dreptul fascinant. Pentru mine insa, aceasta a fost doar una din aceste incercari.

Prince of Persia: The Two Thrones Prince of Persia: The Two Thrones Prince of Persia: The Two Thrones

     Partea a treia incepe acolo unde se sfirseste partea a doua. Ma simt chiar prost sa formulez fraza in acest fel, insa ar fi fost neplacut sa nu se intimple asa. Cei care nu au jucat Warrior Within vor avea parte de o introducere ce ii va pune in tema, insa v-as sfatui sa abordati si titlurile anterioare pentru o mai buna intelegere a povestii, asta pentru ca nu e asa de usor sa afli ce sunt Sands of Time si cum l-au afectat ele pe print.

     Cum spuneam, printul si Kaileena sunt pe o corabie pentru a se intoarce in Babylon, orasul de resedinta al acestuia. Din nefericire, odata ajunsi acolo, ei descopera orasul sub asediu de catre o putere necunoscuta, iar Kaileena este luata ostatica. Lucrurile avanseaza de la complicat la extrem de neplacut, asa ca draguta noastra printesa a timpului moare sub ochii crapati de durere ai printului care se innegreste de furie. La propriu! Astfel ia nastere un nou personaj, pe numele lui Dark Prince. Cum altfel? Teoretic, ni se spune ca acesta este versiunea negativa a printului, insa avind in vedere durerea pe care el a simtit-o in momentul in care a asistat la moartea Kaileenei, Dark Prince imi apare ca fiind rezultatul dorintei lui aprige de razbunare. Pe parcursul jocului veti avea posibilitatea sa jucati cu ambele personaje, fiecare avind propriile sale abilitati si metode de lupta, cu mentiunea ca Dark Prince trebuie sa omoare constant cite ceva pentru a se hrani cu nispurile timpului, in caz contrar viata acestuia scazind la zero intr-un timp relativ scurt.

Prince of Persia: The Two Thrones Prince of Persia: The Two Thrones Prince of Persia: The Two Thrones

    Miscarile, modalitatile de atac si combo-urile celor doi printi sunt de ordinea zecilor, ceea ce m-a pus oarecum in dificultate. Oare chiar am nevoie de atitea? In momentul in care veti juca, veti observa ca veti reduce o lupta la citeva miscari (avind in vedere si tipul adversarului si al armei), asa ca probabilitatea de a folosi tot arsenalul de combo-uri este aproape egala cu zero. Daca insa aveti posibilitatea sa le invatati pe toate, atunci veti fi rasplatiti pe masura cu mult mai putine dureri de cap. Recunosc ca am intimpinat dificultati in a ma obisnui cu stilul ambilor printisori, poate si din cauza ca cei doi sunt complet diferiti.

     Pe de alta parte, si jocul pare mult mai dificil fata de celelalte parti, iar cind spun asta nu ma refer numai la luptele in sine, ci si la momentele in care trebuie sa ajungi dintr-un punct in altul, practic la puzzle-urile de mediu. Pe linga faptul ca acum exista mult mai multe zone in care nu poti zabovi prea mult timp, avem in acest titlu si elemente de mediu in premiera. As mentiona aici trapele din pereti care te propulseaza mai departe sau placutele in care iti infigi pumnalul ori pentru a activa un mecanism ori pentru a ajunge in alta parte. Ei bine, am cazut si am murit de atitea ori, incit, daca stau acum sa ma gindesc, imi vine sa urlu de nervi. Poate am ajuns la virsta la care nu mai am atita rabdare sa efectuez o manevra de zeci de ori si sa rincarc nivelul de fiecare data cind mor. Poate sunt absurd sau poate asta e la moda in ziua de azi, iar eu, ca simplu jucator ocazional de tot ceea ce imi iese in cale, nu sunt in stare sa o percep. Orice ar fi, mie nu imi place si tind sa cred ca mai sunt si altii ca mine.

     Posibilitatea de a salva oricind are jucatorul chef s-a inventat cu mai mult timp inainte si ma mira faptul ca game designerii lui Ubisoft nu au auzit inca de ea sau probabil ca au auzit, insa atunci fac pe nestiutorii, caz in care cineva ar cam trebui sa ii traga de mineca. Sunt de acord cu tot ceea ce s-a implementat pentru a face jocul mai complex, insa asta inseamna implicit si o dificultate sporita asa ca lasa-l pe om sa salveze cind are el chef. Am trecut insa si peste acest soc si am continuat.

Prince of Persia: The Two Thrones Prince of Persia: The Two Thrones Prince of Persia: The Two Thrones

     Am descoperit inca de la inceput, asa numitul sistem speed kill. Practic, trebuie sa te apropii de adversar, astfel incit acesta sa nu te simta (Sam Fisher style) si in momentul in care pulseaza ecranul, sa ataci. Imaginea ingheata de citeva ori (in cazul lui Dark Prince nu, ceea ce te cam ia prin surprindere mai ales la inceput), moment in care trebuie sa-ti distrugi efectiv mouse-ul cu o serie de clicuri rapide si puternice pentru ca intr-un final, adversarul sa cada lat la pamint fara ca printul sa pateasca ceva. Interesant, daca as avea un mouse de doi lei gata sa-l distrug jucind pina la capat. Am incercat totusi acelasi speed kill pe acelasi adversar, de mai multe ori, practic reincarcind nivelul de fiecare data. Il invatasem pe de rost si totusi, uneori, nu imi lua clicul de mouse. Nu pot sa ma exprim cu exactitate daca era vina jocului sau a mouse-ului wireless care functioneaza perfect in alte titluri, insa m-am simtit obligat sa mentionez si acest lucru. Per total, acest sistem este binevenit pentru ca este destul de dificil sa te lupti cu mai multi adversari in acelasi timp, mai ales in prima parte a jocului cind nu ai experienta si nu cunosti toate combo-urile posibile. Nu uitati ca printul poate culege arme si de pe jos, in timp ce Dark Prince nu, acesta din urma folosindu-se de biciul pe care il are asupra sa.

     Daca tot suntem aici as dori mentionez ca ceea ce in mod normal s-ar numi boss fight, a devenit acum boss puzzle. Este mai greu sa te prinzi cum anume omori un boss, decit sa-l omori efectiv. Adevarul e ca in joc exista multe situatii cind nu iti pica fisa. Incepi nivelul si te uiti ca prostu’ pentru ca nu stii ce sa faci. In multe cazuri, simpla identificare a elementelor de mediu pe care le puteti folosi va va da indiciile necesare, insa avind in vedere calitatea proasta a texturilor, anumite elemente vor fi pur si simplu invizibile. Am jucat cu absolut toate optiunile la maximum si calitatea acestora se incapatina sa ramina asa. Nu m-ar fi deranjat daca treaba asta nu ar fi influentat gameplay-ul, insa din pacate am mers orbeste de foarte multe ori. Este adevarat ca jocul ruleaza bine si pe calculatoare mai slabe, insa cred ca s-ar fi putut gasi o solutie pentru ca toata lumea sa fie multumita. Pe de alta parte, trebuie laudat simtul artistic al celor care au gindit si desenat nivelele, asta pentru ca arhitectura si atmosfera sunt de nota zece.   Ce nu mi-a placut a fost calitatea dialogurilor, precum si vocile personajelor. Pe de o parte dialogurile folosesc cuvinte nepotrivite acelei perioade, iar pe de alta parte actorii care interpreteaza habar nu au cu ce se maninca asa ceva. Practic, intonatia frazelor nu se pupa cu situatia in care ele nu sunt prezentate. Uneori este chiar hilar, insa asa ceva este inadmisibil, mai ales din partea lui Ubisoft, o companie de la care as fi avut ceva pretentii. Farah (o stiti din prima parte) pare o pustoaica de liceu care s-a trezit cu arcul in mina si care se crede Robin Hood sau pe aproape, iar uneori, printisorul nostru este mult prea moale pentru un tip atit de dur si de suparat. Daca mai adaug aici si problemele camerei care tinde sa ramina acolo unde vrea ea si nu unde vrei tu, atunci as putea spune ca au existat mai mult momente de frustrare decit de placere din partea acestui joc. Vorbeam mai pe la inceput de entuziasm. Daca l-as fi avut, poate as fi trecut mult mai usor peste toate acestea, insa eu unul nu pot. Jocul merita incercat pentru atmosfera sa si pentru implementarea unor puzzle-uri exceptionale. Eu doar v-am pus in tema cu posibilele probleme pe care le veti intilni, insa multe tin si de gusturile fiecaruia.

Prince of Persia: The Two Thrones Prince of Persia: The Two Thrones Prince of Persia: The Two Thrones

     Stiu ca ar mai fi destule lucruri de spus, dar parca nu as vrea sa va dezvalui toate surprizele. Personal, nu pot spune ca am fost dezamagit de acest al treilea titlu, insa mi-as fi dorit o grafica imbunatatita, o poveste ceva mai solida care sa nu recicleze la nesfirsit aceleasi personaje si posibilitatea salvarii jocului in orice moment. Probabil ca la un moment dat vom avea parte si de asa ceva, insa cred ca mai avem de asteptat citiva ani buni. Pina atunci, bucurati-va cit puteti de cele doua tronuri.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

Romania a primit inca doua F-16. Tara noastra ajunge la 16 avioane de vanatoare F-16
30/10/2020 20:31

Cea de-a treia si cea de-a patra aeronava F-16 Fighting Falcon - din noul lot de cinci care vor intra in dotarea Fortelor Aeriene Romane - au sosit azi din Portugalia, la Baza 86 Aeriana "Locotenent aviato ...

VIDEO Momentul dramatic in care un bloc se prabuseste sub privirile ingrozite ale trecatorilor, in urma cutremurului din Turcia
30/10/2020 20:21

 Cutremurul cu magnitudinea 6,7 pe Richter care a avut loc vineri, 30 octombrie, la aproximativ 17 km in largul coastei Izmirului si care a fost resimtit pana la Atena si Istanbul, a dus la prabusirea a ce ...

De ce politistul-pedofil a fost condamnat la o pedeapsa record de 20 de ani de inchisoare
30/10/2020 15:58

Fostul politist Eugen Stan a fost condamnat definitiv vineri, 30 octombrie, la 20 de ani de inchisoare cu executare, in dosarul in care era acuzat de acte sexuale cu minori si agresiune sexuala. Eugen Stan se a ...

VIDEO Cutremur puternic in Grecia, cu o magnitudine de 6,7. Oameni panicati si cladiri distruse inclusiv pe coasta Turciei
30/10/2020 15:29

 Un cutremur puternic, de 6,6 grade pe scala Richter, a avut loc vineri, 30 octombrie, in largul Insulei Samos, la Marea Egee, si a fost resimtit pana in capitala greaca, situata la aproximativ 300 de kilo ...

Bucureștiul a confirmat 900 de cazuri noi în ultimele 24 de ore. Timiș, Cluj și Iași - județele cu cele mai multe infecții
30/10/2020 14:35

 Bucurestiul a raportat vineri 900 de cazuri noi de coronavirus, in scădere semnificativă fată de bilantul record de 1.129 anuntat joi, potrivit Grupului de Comunicare strategică. În afara cap ...

Fosta Securitate a recrutat 10.000 de adolescenti inainte de 1989.
30/10/2020 13:12

Fosta Securitate a fost bratul inarmat al PCR condus de Nicolae Ceausescu. Teroarea anilor '50 a fost urmata dupa 1965 pana in 1989 de supravegherea totala a populatiei. Nu doar adultii au fost recrutati, ci si ...

Se strică vremea: Ploi, lapoviță și vânt puternic în mare parte din țară   Prognoza meteo pentru urmatoarele zile
30/10/2020 13:00

    VREMEA      Prognoza meteo pentru IASI Iasi http://www.tititudorancea.ro/z/vremea_prognoza_meteo_iasi_romania.htm DATI CLIC PE " detalii" si se va dechide pa ...

 MApN a lansat o platformă dedicată contracarării știrilor false
30/10/2020 12:51

  Ministerul Apărării Nationale lansează platforma Inforadar-Portalul Stirilor Corecte, care contine teme din domeniul apărării aflate pe agenda publică ce necesită un plus de clarificări, rubrici ...

 Primul vaccin spaniol anti-COVID va intra în testele clinice internaționale
30/10/2020 12:30

  fabricat Vaccinul RUTI impotriva noului coronavirus, dezvoltat de un cercetător la Spitalul Germans Trias i Pujol din Catalonia, Spania, şi fabricat de compania farmaceutică Archivel Farma, este prim ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei