PROTOTYPE 2 Review

default

Dimensiune font:

| 22-10-2012 14:57

PROTOTYPE 2 Review

Versiunea PC de Prototype 2 a avut de aşteptat câteva luni până să-şi întindă tentaculele spre noi, distanţa temporală fiind justificată de necesitatea unei portări decente şi de îmbunătăţirea vizibilă a graficii faţă de console. Dar dacă din punct de vedere tehnic există destule lucruri de zis (şi bune, şi rele), prima dată remarci doar libertatea ieşită din comun de a merge peste tot şi, mai ales, omorî tot ce mişcă.

Pentru cei care nu au jucat predecesorul, Prototype 2 oferă un rezumat pentru ca Alex Mercer, virusul Blacklight şi drama personajului principal, sergentul James Heller, să nu pară scoase din pământ şi iarbă verde. Astfel, după pierderea soţiei şi a fiicei sale, Heller îşi concentrează atenţia asupra muncii, cerând să fie repartizat în zona roşiei a metropolei New York, pusă în carantină din cauza unei noi izbucniri a virusului ce transformă oamenii în mutanţi incontrolabili.

Inevitabil, el şi Mercer se întâlnesc iar Heller este infectat și obține super puteri similare, un pretext ideal pentru deschiderea sezonului de vânătoare. De asemenea, soldații Blackwatch sunt din nou prezenți la datorie, aparent pentru a ține sub control şi eradica virusul Blacklight. Evident, aparenţele trebuie să fie înşelătoare, fiindcă altfel povestea n-ar mai avea nicio surpriză.

prototype2-093 prototype2-092

Chiar dacă premisa este interesantă, personajele nu ies prea mult din linia stereotipurilor, unele dintre ele având pe alocuri şi mici izbucniri de conştiinţă pentru a-i permite lui Heller să-şi îndeplinească misiunile cu succes. Conflictul este bine pus la punct pentru a nu ridica probleme de conştiinţă în cazul celor pe care-i omori (sau îi consumi mai exact, obţinând de la ei părticele esenţiale de informaţie şi acces în diverse zone), dar nu întotdeauna e clar de ce trebuie să depistezi o anume persoană sau de ce dai iama ca un monstru respectabil ce eşti într-o gaşcă de oameni de ştiinţă cel puţin pe jumătate în ceaţă în ceea ce priveşte scopul real al activităţii lor.

Diverse alte evenimente narative, mai mult sau mai puţin legate de firul principal (dar importante pentru atmosferă) pot fi recuperate prin găsirea unor cutii negre, răspândite prin cele trei zone ale oraşului (verde, galbenă, roşie). Descoperirea acestor informaţii face parte din colecţiile opţionale care oferă şi experienţă suplimentară ca bonus, alături de distrugerea vizuinelor unde-și fac veacul mutanţii şi centrelor de comandă Blackwatch.

Fiecare zonă are două, trei, cinci sau şapte din fiecare set de colecţii, marcate cu un simbol special şi ale căror indicative apar pe hartă când te afli în apropierea lor; nu toate sunt uşor de găsit, mai ales cutiile, pentru că înălţarea pe verticală aproape nelimitată a jocului face unele zone să fie dificil de identificat, în special în zgârie-norii distruşi din zona roşie.

prototype2-091 prototype2-090

Micul dejun – omul de știință

Misiunile lui Heller sunt şi ele împărţite în mai multe categorii, marcate cu albastru pentru cele esenţiale în poveste şi cu galben pentru cele opţionale. De ambele părţi trebuie să îndeplineşti anumite acţiuni care aduc bonusuri, deblocare de abilităţi şi experienţă, plus acces stealth în baze înarmate până în dinţi ale Blackwatch.

De exemplu, trebuie să consumi o anumită persoană pentru a-i accesa amintirile şi afla unde se află ascunsă următoarea victimă; altă dată ai nevoie de acces într-un laborator şi trebuie să consumi persoana a cărei amprentă reprezintă cheia; sau poate pur şi simplu te lupţi cu un mutant uriaş pentru a-i consuma ADN-ul şi obţine noi avantaje mutagene. În multe din aceste cazuri, esenţial este faptul că a consuma oameni pentru Heller înseamnă şi asumarea identităţii lor, inclusiv din punct de vedere fizic, ceea ce permite infiltrarea fără a da alarma în zone altfel inaccesibile.

Aceeaşi abilitate îi permite lui Heller să scape de următori în cazul în care acţiunile sale necesită transformarea în terci a diverselor trupe inamice; când nu te vede nimeni, te transformi în ultimul personaj pe care l-ai consumat şi gata, următorii renunţă să te mai caute, elicopterele se întorc la treaba lor şi tu revii la misiunea ta.

Din acest punct de vedere, AI-ul se comportă deplorabil, dar pe de altă parte e un element fără de care nebunia ucisului n-ar mai fi fost nici posibilă, nici atât de distractivă. Sub forma unui soldat, a unui doctor sau comandant poţi ateriza la propriu în mijlocul unei baze Blackwatch fără ca AI-ul sa ridice vreo sprânceană alarmată mai mult de 2-3 secunde. Singurul risc este dacă stai prea aproape de detectoarele dedicate aflate în orice bază, dar şi atunci poţi să creezi o diversiune infectând un soldat cu o bio-bombă, să zicem. Sau pur şi simplu sari gardul, te urci pe clădiri, planezi la trei cartiere distanţă şi gata, ai scăpat.

Odată infectat de Mercer, Heller capătă o serie de puteri pe care le controlează după cum consideră de cuviință. Nu există timpi de aşteptare pentru a putea refolosi ghearele, pumnii sau tentaculele, totul fiind integrat în organismul eroului. Unele puteri depind de consumul de masă organică (da, oameni), dar şi acolo reîncărcarea e rapidă, iar efectul unei găuri negre este în acelaşi timp devastator şi atrăgător pentru ochi.

prototype2-089 prototype2-088

ADN mutant cu aromă de tanc

De altfel, sistemul de evoluţie al eroului nostru este împărţit în diverse ramuri – Evolutions, Mutations, Powers, Abilities şi Skills. Ultimele trei depind de consumul de ADN din ţinte marcate ca atare, mutaţiile vin din realizarea misiunilor secundare, iar evoluţia din simpla creştere în nivel.

Evoluţia are şase ramuri ce put fi îmbunătăţite şi deblocate pe măsură ce acumulezi puncte de experienţă: Locomotion (viteză, înălţimea salturilor şi distanţa de planare în aer), Health (evident, creşterea barei de viaţă cu un maximum de 125%), Regeneration (recuperarea vieţii fără a consuma oameni), Shapeshifting (cât de repede eşti identificat când te-ai transformat, cât de repede apar elicopterele de asalt – personal nu am remarcat vreun efect cu adevărat important în gameplay), Mass (câtă masă consumată ai la dispoziţie pentru a-ţi folosi puterile devastatoare) şi Finishers (dedicată vehiculelor ce pot fi distruse cu o singură lovitură – elicoptere şi tancuri).

Mutaţiile sunt extrem de utile pentru că pot acoperi zone mai puţin dezvoltate după ce creşti în nivel şi se obţin prin completarea seturilor de misiuni secundare. Şi aici avem o împărţire serioasă: Offensive (diverse îmbunătăţiri pentru toate tipurile de atacuri), Defensive (reducerea damage-ului – Hard Boiled rullzzzzz!!!!), Locomotion (paralel cu optiunile din partea evolutivă, de ales dacă nu ai chef să consumi puncte la creşterea în nivel pentru a-ţi mări posibilităţile de ţopăială), Predator (diverse bonusuri pentru a-l face pe Heller în general mai priceput la activităţile de omor în masă), Power Specialist (dedicate atacurilor speciale ale puterilor – charged attacks obţinute prin apăsarea prelungită a butoanelor dedicate – de ales dacă ai vreo putere preferată) şi Radnet (disponibile doar cu DLC-ul aferent şi prin îndeplinirea respectivelor misiuni).

prototype2-087 prototype2-086

Puterile sunt ataşate unei arme folosite de Heller şi au cel puţin două moduri de atac – normal şi charged. Până şi lupta cu mâinile goale are o versiunea mai puternică, ca să nu mai discutăm de carnajul oferit de Claws, Tendrils, Blade, Hammerfists şi Whipfist, indiferent de tipul de atac folosit. Aceste arme se obţin în diverse zone ale jocului de la alţi mutanţi asemănători cu Heller, dar care nu sunt de acord cu încercarea lui de a opri virusul.

Abilităţile se obţin cam la fel şi intră în categoriile Shields (extrem de util contra proiectilelor), Biobomb (infectarea unui inamic, de obicei pentru a crea o diversiune care să permită, de exemplu, consumarea unei ţinte fără a declanşa alarma) şi Brawler Pack (posibilitatea de a chema în ajutor şi controla maxim patru monştri mutanţi).

Skills sunt îmbunătăţiri dedicate folosirii armamentului convenţional şi se obţin prin consumarea ţintelor militare marcate ca atare. Armour este dedicat tancurilor, Helicopters, evident, maşinilor zburătoare, Rifles pentru orice tip de puşcă, iar Launchers pentru diversele neamuri de lansatoare de rachete sau grenade.

Tocană de monstru în sânge

Toată această nebunie de abilităţi este folosită pentru un singur scop: uciderea cât mai creativă, rapidă şi numeroasă a mutanţilor sau a soldaţilor Blackwatch. De altfel, misiunile sunt cam toate la fel, gameplay-ul nu variază în mod deosebit, dar tot amuzamentul este în a vedea cum mai poţi transforma în terci o gaşcă de monştri scăpaţi de sub control sau pur şi simplu un grup de trecători oarecare doar pentru că te-ai trezit cu fața la pernă în dimineaţa asta.

Diverse secvenţe cinematice arată carnajul în toată splendoarea, cu bucăţi de carne ce zboară în toate direcţiile; Heller smulge mâna unui monstru şi-l bate cu ea până îi transformă creierul în piftie, apoi Whipfist-ul taie de la jumătate tot plutonul Blackwatch venit în galop să se ofere drept carne de tun; diverse depozite de material exploziv oferă ocazii şi mai nebune de a ucide tot ce mişcă, apoi nu mai ai decât să vii şi să-ți înfigi pumnul în faţa omului de ştiinţă malefic și să-l gâdili cu un tentacul până rămâne spânzurat şi rupt în patru; sau îi rupi capul cu lama, îl faci covor cu pumnii, îi smulgi capul din coloana vertebrală şi îi consumi ADN-ul, apoi sari pe elicopterul ăla enervant, îi smulgi motorul şi-l trânteşti la pământ, revii pe un tanc şi îi smulgi aruncătorul de rachete sau îl controlezi de-a binelea pentru a întoarce propriile arme împotriva inamicilor.

prototype2-085 prototype2-084

Există şi unele părţi de misiuni unde eşti obligat să înaintezi în linişte, fără să declanşezi alarma, iar alteori eşti pus în faţa unor bonusuri delicioase, de tipul „calcă 60 de mutanţi cu tancul” sau „distruge un tanc cu propriu-i lansator de rachete – TOW” pentru care de obicei te lupţi să le îndeplineşti, pentru că nu fac decât să adauge cireaşa pe un tort şi aşa foarte bine garnisit.

Lumea din Prototype 2 oferă marele avantaj al explorării, orizontale şi verticale, astfel că Heller poate urca până în vârful Empire State Building exact ca şi cum ar merge pe un covor. Salturi, zbor, plutire, iar salt, iar plutire combină posibilităţile lui Batman cu ale lui Spider-Man, dar fără limitările din Batman sau nevoia de a arunca cu aţe lipicioase pentru a naviga de la o clădire la alta.

Evident, o cădere necontrolată de la o înălţime foarte mare poate fi fatală, astfel că e ideal să nu te urci prea mult, în special când eşti urmărit de elicoptere. Trecerile între cele trei zone ale oraşului se fac cu elicopterul, sub deghizarea unui soldat Blackwatch, dar rar am apelat la ele în afara momentelor scriptate din poveste. In rest, am profitat din plin de galopul pe clădiri şi zborul planat pe deasupra parcurilor şi pieţelor, eventual coborând pentru a consuma o ţintă sau un monstru-bonus.

Pentru a-şi îndeplini şi mai bine misiunile, Heller are la dispoziţie şi un fel de radar: de folosit la înălţime, direcţia din care vine unda de răspuns indică locul aproximativ unde se află ţinta, ca apoi să o identifici din apropiere. De cele mai multe ori, acţiunile nu au nevoie de precizie şi e foarte plăcut să domini peisajul ca o pisică în vârful copacului; există însă şi momente când trebuie să iei la ochi o ţintă anume şi controlul dă rateuri.

prototype2-083 prototype2-082

Câteva crampe tehnice

Din acest punct de vedere, deși vorbim de versiunea PC, recomandarea merge spre utilizarea unui controller; zborul/planarea necesită apăsarea simultană a trei taste, ceea ce în câteva ore dă crampe la tendoane, în timp ce camera se opreşte în unghiuri suspecte mai ales când controlezi un elicopter sau un tanc. În mulţime sau de sus este destul de dificil să fii sigur că ai pus ţinta pe monstrul corect şi mi s-a întâmplat în câteva misiuni să reiau checkpoint-ul doar pentru că tasta R selecta ce vroia ea, nu acea Hydra imensă care ameninţa nefericitul ascuns în carcasa carbonizată a unui elicopter.

La fel, se poate întâmpla să vrei să-ţi apuci ţinta ca să o consumi şi să trezeşti cu o ladă în braţe în locul ei sau să aterizezi aiurea în timpul unor misiuni contra cronometru; în al doilea caz, cea mai mică alunecare înseamnă de obicei încărcarea checkpoint-ului, aşa că am cam preferat să evit aceste misiuni, din fericire toate fiind secundare.

Pe de altă parte, te poţi obişnui cu controlul tastatură/mouse (m-am încăpăţânat să nu pun controller-ul şi am triumfat până la urmă), ajutat mult şi de faptul că jocul este extrem de uşor. Dacă investeşti serios în viaţă, mai ai şi scut îmbunătăţit şi puteri de tip Devastator, treci prin inamici ca gâsca prin apă.

Modurile Hard/Insane mai aduc ceva provocări, însă folosirea oportună a puterilor este tot ce trebuie să faci pentru a scăpa neatins din majoritatea luptelor. Poate doar finalul să fie mai dificil pentru că necesită folosirea anumitor arme în anumite stadii (da, ar fi ideal să studiezi ghidul simbolurilor importate de pe consolă, sunt „câteva”) şi afacerea se repetă de trei ori, dar nici aici nu pot spune că am avut probleme deosebite.

prototype2-081 prototype2-080

Din punct de vedere vizual, efectele lucrează cel mai bine când vine vorba de a sublinia amplitudinea măcelului, iar portarea vine şi cu o distanţă de randare şi framerate îmbunătățit, deşi Prototype 2 nu pare a se împăca foarte bine cu opţiunea Alt-Tab, ameninţând să se blocheze de câteva ori. Mediul de joc deschis nu excelează în detaliu, dar cel puţin Heller nu se blochează aiurea în maşini şi staţii de autobuz, ci sare automat peste ele, creând panică printre oamenii adunaţi pe străzi.

Pe de altă parte, nicio altă acţiune în afară de scoaterea armelor în plină stradă sau într-o bază nu pare să alarmeze AI-ul şi poţi apărea precum Rumburak-vrăjitorul peste tot, cu singura diferenţă că aterizarea ta face o gaură în asfalt şi piftie din soldaţi.

Multiplayer propriu-zis nu avem, ci doar serie de evenimente Radnet care oferă bonusuri suplimentare şi posibilitatea de a-ţi provoca prietenii să obţină scorurile cele mai mari din clasamentele online. Avem cinci tipuri de provocări, minimul pentru a primi ceva experienţă fiind obţinerea unei medalii de bronz:

  • Collateral Damage (ai la dispoziţie trei „dive-uri” pentru a omorî toate ţintele, cu cel puţin două runde)
  • Recovery (recuperarea unor „cutii” în cât mai scurt timp)
  • Incineration (aruncarea a cât mai multe butoaie de Whitelight, aşa-zisul vaccin pentru virusul lui Mercer, în incineratoare)
  • Chopper (zborul cât mai rapid printr-o serie de ţinte)
  • Rampage (măcel generalizat, în cantitate cât mai mare)
prototype2-079 prototype2-078

Prototype 2 este un joc construit în jurul ideii de măcel generalizat cu justificare morală, dar pe baza unor puteri cât se poate de variate. Nu excelează în varietatea misiunilor, nici în motivare narativă, dar te ţine lipit de monitor pentru că ai libertatea să te urci pe bloc, să te arunci, să supravieţuieşti şi să omori tot ce mişcă în acelaşi timp. Nu e recomandat celor cu stomacul sensibil, dar e perfect pentru reducerea considerabilă a stresului acumulat într-o săptămână de muncă.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:03


1. Informații generale privind concedentul, în special denumirea, codul de identificare fiscală, adresa, numărul de telefon, fax şi/sau adresa de e-mail, persoană de contact: Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Bivolari, judeţul Iasi, telefon 0232-298555, Fax: 0232-298508, email primaria primariabivolari@yahoo.com, persoana de contact:Alina Abuzatoaie; 2.1 Informații generale privind obiectul concesiunii, în special descrierea şi identificarea bunului care urmează să fie concesionat: Terenuri apartinand domeniului privat al UAT Bivolari : NC61473- TABARA= 583mp, NC61478- TABARA=583mp, NC62701- TABARA=583mp, NC62702- TABARA =583mp, NC62703- TABARA=583mp, NC62704- TABARA=583mp, NC62706- TABARA =583mp, NC62709- TABARA=583mp, NC62705- BIVOLARI=500mp, NC61481- BIVOLARI=500mp. Concesiunea se face conform HCL nr 65/28.05.2020 si OUG 57/2019. 2.2 Informații generale privind obiectul inchirierii, în special descrierea şi identificarea bunului care urmează să fie inchiriat: Terenuri apartinand domeniului privat al UAT Bivolari : T77 P609/29=3238 mp, T63 P419 TRAIAN=13ha, T64 P421 TRAIAN=7,4221 ha; Inchirierea se face conform HCL nr 69/28.05.2020 si OUG 57/2019. 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la sediul U.A.T. Comuna Bivolari în baza unei cereri scrise. 3.2. Denumirea şi adresa serviciului/compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obţine un exemplar din documentaţia de atribuire: Compartimentul Administrare Domeniu Public si Privat, de luni până vineri, între orele 08.00-13.00, Comuna Bivolari, jud. Iasi. 3.3. Costul şi condiţiile de plată pentru obţinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 lei, se poate achita la casieria UAT Comuna Bivolari de luni până vineri, între orele 08.00-13.00. 3.4. Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20/11/2020, ora 13.00. 4. Informaţii privind ofertele: 4.1. Data-limită de depunere a ofertelor: 26/11/2020, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura UAT Comuna Bivolari, județul Iasi. 4.3. Numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă: 1 exemplar. 5. Data şi locul la care se va desfăşura sedinţa publică de deschidere a ofertelor 26/11/2020, ora 14.00, la sediul UAT Comuna Bivolari, județul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numărul de telefon, fax şi/sau adresa de e-mail ale instanţei competente în soluţionarea litigiilor apărute şi termenele pentru sesizarea instanţei: Tribunalul Iasi, Str. Elena Doamna, nr. 1A, tel: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, email tr-iasi-info@just.ro. 7. Data transmiterii anunţului de licitaţie către instituţiile abilitate, în vederea publicării: 04/11/2020
S-a descoperit un nou simptom al COVID
24/11/2020 16:46

Cercetătorii americani sustin că au găsit un simptom al infectării cu Sars-Cov-2. După ce s-a aflat deja că multe dintre persoanele infectate isi pierd gustul si mirosul, acum specialistii vorbesc despre ...

Viitorul secretar de stat de la Washington, fiul unuia dintre cei mai tineri supravieţuitori ai Holocaustului. Este francofon, iubește rockul și are maniere impecabile
24/11/2020 16:30

Antony Blinken, nominalizat luni de preşedintele ales al SUA, Joe Biden, pentru funcţia de secretar de stat in viitorul guvern de la Washington, este francofon şi pasionat de chitară, remarcă AFP. Consili ...

ȘOCANT: Polițist de frontieră, găsit mort, având gâtul tăiat cu flexul. S-ar fi sinucis pe fondul unei depresii declanșate după ce s-a vindecat de COVID-19
24/11/2020 12:33

Un poliţist de frontieră din Berezeni a fost găsit, luni, mort in propria locuinţă, avand gatul tăiat cu flexul. Potrivit anchetatorilor, bărbatul de 43 de ani si-ar fi pus capăt zilelor. Acesta fusese ...

Panică la Palat. Regele Spaniei se află în carantină
24/11/2020 08:45

Regele Spaniei Felipe al VI-lea se află in carantină după ce a intrat in contact cu o persoană care a fost testată pozitiv pentru COVID-19, a anunţat Palatul Regal, relatează AFP. „O persoană cu ...

Nicolas Sarkozy, fostul presedinte francez, judecat in dosarul
23/11/2020 18:09

Fostul presedinte francez Nicolas Sarkozy este judecat la Tribunalul Corectional din Paris, incepand de luni si pana la 10 decembrie, cu privire la coruptie si trafic de influenta in dosarul "interceptaril ...

Sindicatul Europol: Rugăm hoţii să nu fure după ora 18:00
23/11/2020 14:40

Potrivit sindicaliştilor de la Europol, şefii de la IPJ Harghita i-au anunţat pe subalterni că de acum incolo vor munci cate 12 ore, de luni pană sambătă, intre 06:00 - 18:00. În cazul unor urgen ...

Angajații Spitalului Județean de Urgență Bacău se tem de vaccinul anti-COVID
23/11/2020 13:15

Directia de Sănătate Publică Bacău a inceput interogarea personalului medical din toate spitalele, a celui din centrele de asistentă socială, angajatilor din ambulatorii de specialitate, policlinici, di ...

Suedia, mesaj dur către populație: „Anulați, reprogramați și amânați
23/11/2020 12:15

Premierul Suediei, Stefan Lofven, a transmis un mesaj clar cetăţenilor, in contextul pandemiei. În fata unei mortalităti considerabil mai mari decat in ​​alte tări nordice, Suedia incearcă o var ...

„Beţi câte 50 de grame şi mergeţi mai departe”, sfatul lui Dodon după pierderea alegerilor
23/11/2020 12:00

Igor Dodon, incă preşedinte in funcţie al Republicii Moldova după ce a pierdut alegerile im faţa Maiei Sandu, merge in localităţile in care a obţinut cele mai multe voturi la scrutinul prezidenţial şi ...

Europa va ridica în ianuarie restricţiile de zbor impuse avioanelor Boeing 737 MAX
23/11/2020 11:45

Europa va ridica in ianuarie restricţiile de zbor impuse avionului Boeing 737 MAX, după ce autoritatea de reglementare americană (FAA) a pus capăt consemnării la sol din ultimele 20 de luni. Modelul Boein ...


Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei