Resident Evil 5 – PlayStation 3 Review

default

Dimensiune font:

| 22-10-2012 19:18

Resident Evil 5 – PlayStation 3 Review

Oare câţi dintre noi îşi amintesc de anul 1996, când producătorul japonez Capcom lansa pentru PlayStation acel proiect ambiţios numit Resident Evil? Jocul se dorea a fi o combinaţie între genurile action-adventure şi survival horror, în care eroul era privit din perspectiva 3rd person. Titlul a avut un succes răsunător, ceea ce a încurajat lansarea a cinci continuări – Resident Evil 2, Nemesis, Code: Veronica, Zero şi Resident Evil 4 – pe diferite platforme, cum ar fi Sega Dreamcast, Nintendo GameCube, Playstation 2, Wii, RE4 fiind lansat şi pentru PC.

Din punctul meu de vedere există trei serii care merită menţionate atunci când vorbim de genul survival horror: Alone in the Dark, Silent Hill şi cea de faţă. Ultimul Alone in the Dark a fost un fiasco total, Silent Hill: Homecoming şi-a dezamăgit fanii din cauza unor elemente importante care lipseau cu desăvârşire, aşa că lui Resident Evil 5 i-a rămas datoria să revigoreze genul şi să readucă pasionaţii în faţa televizoarelor sau ale monitoarelor.

Acţiunea începe când personajul principal, agentul Chris Redfield, membru al organizaţiei B.S.A.A. (Bioterrorism Security Assessment Alliance), ajunge într-un sătuc african pentru a rezolva nişte probleme cu localnicii, transformaţi în nişte creaturi hidoase numite majini. Acolo este întâmpinat de un agent local, Sheva Alomar, cu care va face echipă şi va porni o luptă împotriva sinistrei corporaţii Umbrella, al cărei scop e răspândirea unui virus ucigaş în toata lumea.

La început, cei doi nu deţin prea multe informaţii despre această armă biologică, ei ştiind doar că trebuie să pornească în căutarea unui personaj numit Irving. De aici, o serie întreagă de întâmplări care se încadrează în clasica formulă “binele împotriva răului”. Şi cu toate că are câteva rasturnări de situaţie interesante, povestea mi s-a parut banală şi extrem de previzibilă.

Un partener de nadejde

Trebuie menţionat de la bun inceput că Resident Evil 5 a fost creat pentru a fi jucat în doi. Inamicii sunt mulţi, muniţia e puţină, inventarul e mic, iar majoritatea manetelor şi butoanelor ce trebuie să fie acţionate necesită două persoane. Oricât de musculos ar fi Chris, multe dintre uşi nu pot fi deschise doar de el. Lucru bizar, dar adevărat.

În single-player, personajul feminin este controlat de calculator şi, de cele mai multe ori, are un comportament mai mult decât decent. Sheva ţinteste bine inamicii, se fereşte de gloanţe şi îl apără sau vindecă pe Chris la nevoie. Prin intermediul a două apăsări de butoane, lui Sheva i se pot da ordine precum “Attack” sau “Cover” pe care le îndeplineşte cu brio. Vestea proastă e că dacă aveţi nevoie de ea pentru a distrage inamicii, nu e foarte utilă. O idee ar fi ca fiecare din cei doi parteneri să fie specializat pe un anumit tip de armă, iar muniţia să fie împărţită frăţeşte.

Cu toate că în general face o treabă bună, AI-ul lui Sheva nu este constant şi de aceea jocul alături de un partener uman este mult mai interesant. Uneori o echipam cu o armă şi nişte gloanţe pe care le folosea cu o îndemânare remarcabilă, alteori rămânea fără muniţie în doar câteva secunde fără să omoare prea mulţi majini.

De aceea probabil că mulţi vor opta pentru o strategie de tip “hamal”, în care Chris deţine armele, iar Sheva muniţia şi ierburile de vindecare. Recomand această tactică pe un nivel de dificultate mai ridicat, unde orice glonţ va face diferenţa dintre viaţă şi moarte. Iar ca o paranteză, adăugarea partenerului feminin aduce şi o notă de dramatism poveştii, dar nu pot spune că salvează lipsa de originalitate şi creativitate a producătorilor pe această temă.

Dacă cei obişnuiţi cu titlurile anterioare nu vor avea probleme legate de controlul personajelor, cei care nu sunt familiarizaţi cu stilul de joc vor avea altă părere. Iar pasionaţii de 3rd person shootere care au jucat Uncharted sau Gears of War vor fi un pic nemulţumiţi din pricina faptului că aici nu se poate trage cu arma decat stând pe loc. Lucru îmbucurător pentru mine, întrucât feeling-ul de Resident Evil rămâne, iar atmosfera devine mai tensionată.

Datorită acestui mod de ţintire, jucatorul trebuie să fie atent atât la poziţia de tragere, cât şi la obiectele din jur ce pot fi folosite în avantajul lui: uşi ce pot fi inchise în nas majinilor, scări desprinse pentru a împiedica accesul pe clădiri sau dulapuri pe post de cover-spot-uri. E adevărat că am simţit uneori nevoia să alerg şi să împuşc în acelaşi timp, dar m-am împăcat cu gândul că am în faţă un titlu pur Resident Evil, în care sistemul funcţionează ca şi până acum.

Arsenalul cu care înfruntaţi majinii este foarte variat, el fiind împărţit în şapte categorii: pistoale, mitraliere, puşti cu lunetă, pistoale Magnum, lansatoare de rachete sau grenade şi explozibili. O să porniţi la drum doar cu un banal pistol M92F, dar pe măsură ce avansaţi, veţi obţine bani cu care puteţi cumpăra alte arme sau îmbunătăţi câteva caracteristici ale celor deja deţinute, cum ar fi puterea de foc, timpul de reîncărcare, capacitatea încărcătorului sau şansele de a executa un head-shot.

Aceste operaţiuni sunt efectuate într-un meniu special, prezent la fiecare început de misiune sau când unul din personaje moare şi trebuie să reporniţi de la ultimul checkpoint. Puţin bizar sistemul, deoarece mi-aş fi dorit ca armele să fie mai greu accesibile şi să găsesc negustori pe parcursul aventurii, cum e cazul în Ninja Gaiden. În plus, muniţia pentru puternicul Magnum este foarte rară, fapt ce face ca pistolul să devină util doar în anumite zone cheie.

Banii pentru îmbunătăţiri sunt obţinuţi de pe cadavrele inamicilor, din cutii sau comori găsite prin diverse colţuri ale hărţilor. Iar pe lângă bani, majinii pot lăsa în urma lor muniţie, ierburi de vindecare sau bijuterii, pe principiul “mai mare şi mai urât = mai multe bonusuri”.

Dacă în Resident Evil 4 de fiecare dată când umblam în inventar acţiunea era oprită automat, aici sistemul de management al obiectelor se desfăşoară în timp real. Asta înseamnă că va trebui să combinaţi ierburi sau să schimbaţi obiectele cu partenerul în timp ce hoardele de zombie sunt pe urmele voastre. Fiecare din cei doi are un inventar minuscul, format din doar nouă casuţe care scad la şapte daca vă hotărâţi să-i echipaţi cu câte o vestă de protecţie şi una antiglonţ. La urma urmei, vorbim despre elemente survival horror, deci atenţie mare la strategia de atac, deoarece nu tot ce se poate colecta îşi va găsi loc în inventar. Înţeleg acest aspect, dar nu pricep de ce nu poţi lua obiectele din nou după ce le-ai lăsat pe jos.

Dacă încercaţi această operaţiune şi aruncaţi un obiect pentru a face temporar loc altuia, el dispare pentru totdeauna şi îl pierdeţi, lucru extrem de deranjant. De asemenea, dacă Sheva este controlată de AI, ea nu ştie să combine ierburi pentru o eficienţă mai mare, deci e datoria jucătorului să le ceară, să le combine şi apoi să îi înapoieze produsul final.

Eşec sau… evoluţie?

În interviurile acordate înainte de lansare, producătorul Jun Takeuchi afirma că Resident Evil 5 face un pas înainte faţă de predecesorul lui şi ne sfătuia să nu ne facem griji dacă nu găsim toate elementele din Resident Evil 4. După terminarea jocului am înţeles exact ce a vrut să spună. Primul şi cel mai deranjant lucru care îmi vine în minte e că nu avem de-a face cu un survival horror, aşa cum probabil mulţi s-ar fi aşteptat, ci mai degrabă cu un 3rd person action împânzit cu mici elemente menite să sperie.

Ei bine, pe mine nu m-a speriat nimic din ce-am văzut şi când zic nimic, mă refer la faptul că tensiunea care mi-aş fi dorit să apară înainte de a deschide o uşă sau de a intra într-o zonă întunecată a fost aproape inexistentă. Am murit de câteva ori ucis de crocodili sau mâncat de vreo creatură hidoasă, dar atacul acestora rareori m-a luat prin surprindere. Ştiu că seria a fost întotdeauna orientată spre acţiune mai mult decât spre supravieţuire, dar asta nu justifică deloc atenţia extrem de redusă a producătorilor pentru un element atât de important.

Nivelurile sunt destul de variate, începând cu sătucul african, minele abandonate şi terminând cu cladirile moderne care adăpostesc tehnologii secrete. Recunosc că primele ore m-au impresionat mai mult decât de cele din final, deoarece majinii nu deţineau arme de foc, iar mediul rustic în care mişunau se potrivea perfect atmosferei. Şi cu toate că misiunile sunt complet liniare, pe ici pe colo există zone secrete ce adăpostesc comori în bani sau alte obiecte utile.

Între misiuni regăsim filmuleţe create cu engine-ului jocului, în timpul cărora trebuie să apăsaţi succesiv pe o serie de butoane pentru a trece mai departe. Acestea poartă marca God of War, dar la un nivel mai scăzut, deoarece ordinea butoanelor este mereu aceeaşi; dacă din trei sau patru încercări nu reuşiţi, memoraţi secvenţa, iar a cincea oară nu veţi mai da greş.

Puzzle-urile, un element important al seriei, îşi fac apariţia şi aici, dar într-un mod mai puţin fericit. De cele mai multe ori, tot ce aveţi de făcut este să căutaţi cheia A pentru poarta A sau amuleta B pentru poarta B. Cel mai complex şi mai dificil puzzle din tot jocul îl reprezintă un test în care trebuie să aşezati o serie de oglinzi astfel încât lumina să ajungă într-un anume punct. Nu mă aşteptam să regăsesc puzzle-uri din Escape from Monkey Island, dar mi-aş fi dorit să-mi fie stimulată puţin creativitatea şi gândirea pentru rezolvarea celor existente.

Luptele cu boşii suferă de acelaşi sindrom, motiv pentru care dificultatea acestora constă doar în damage-ul mare pe care îl fac (ce depinde de nivelul de dificultate ales), nicidecum în strategia de atac pe care trebuie să o alegeţi sau punerea ei în aplicare. De aceea mi-e greu să cred că cineva nu va înţelege în scurt timp cum trebuie învins vreun boss.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA


1. Informații generale privind concedentul, în special denumirea, codul de identificare fiscală, adresa, numărul de telefon, fax şi/sau adresa de e-mail, persoană de contact: Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Bivolari, judeţul Iasi, telefon 0232-298555, Fax: 0232-298508, email primaria primariabivolari@yahoo.com, persoana de contact:Alina Abuzatoaie; 2.1 Informații generale privind obiectul concesiunii, în special descrierea şi identificarea bunului care urmează să fie concesionat: Terenuri apartinand domeniului privat al UAT Bivolari : NC61473- TABARA= 583mp, NC61478- TABARA=583mp, NC62701- TABARA=583mp, NC62702- TABARA =583mp, NC62703- TABARA=583mp, NC62704- TABARA=583mp, NC62706- TABARA =583mp, NC62709- TABARA=583mp, NC62705- BIVOLARI=500mp, NC61481- BIVOLARI=500mp. Concesiunea se face conform HCL nr 65/28.05.2020 si OUG 57/2019. 2.2 Informații generale privind obiectul inchirierii, în special descrierea şi identificarea bunului care urmează să fie inchiriat: Terenuri apartinand domeniului privat al UAT Bivolari : T77 P609/29=3238 mp, T63 P419 TRAIAN=13ha, T64 P421 TRAIAN=7,4221 ha; Inchirierea se face conform HCL nr 69/28.05.2020 si OUG 57/2019. 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la sediul U.A.T. Comuna Bivolari în baza unei cereri scrise. 3.2. Denumirea şi adresa serviciului/compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obţine un exemplar din documentaţia de atribuire: Compartimentul Administrare Domeniu Public si Privat, de luni până vineri, între orele 08.00-13.00, Comuna Bivolari, jud. Iasi. 3.3. Costul şi condiţiile de plată pentru obţinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 lei, se poate achita la casieria UAT Comuna Bivolari de luni până vineri, între orele 08.00-13.00. 3.4. Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20/11/2020, ora 13.00. 4. Informaţii privind ofertele: 4.1. Data-limită de depunere a ofertelor: 26/11/2020, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura UAT Comuna Bivolari, județul Iasi. 4.3. Numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă: 1 exemplar. 5. Data şi locul la care se va desfăşura sedinţa publică de deschidere a ofertelor 26/11/2020, ora 14.00, la sediul UAT Comuna Bivolari, județul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numărul de telefon, fax şi/sau adresa de e-mail ale instanţei competente în soluţionarea litigiilor apărute şi termenele pentru sesizarea instanţei: Tribunalul Iasi, Str. Elena Doamna, nr. 1A, tel: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, email tr-iasi-info@just.ro. 7. Data transmiterii anunţului de licitaţie către instituţiile abilitate, în vederea publicării: 04/11/2020
Party privat, intr-un restaurant din Capitala. Participantii au fost amendati, iar patronul, dus la politie pentru audieri
29/11/2020 23:25

 Politistii au amendat duminica seara 26 de persoane care participau la un eveniment privat organizat intr-un restaurant din Bucuresti. Patronul localului a fost dus la politie pentru a ...

Prima ieșire televizată a lui Donald Trump după alegerile prezidențiale: Am câștigat detașat. Alegerile au fost trucate
29/11/2020 22:46

Preşedintele in exerciţiu american Donald Trump a afirmat - duminică - că "nu-şi va schimba opinia" privind acuzaţiile sale fără probă de fraudă electorală, in cursul primului său interviu ...

Topul județelor după noua raportare de cazuri COVID-19: București are peste 880 de cazuri în ultima zi / Prahova și Brașov, circa 350
29/11/2020 15:27

 Nu mai putin de 10 judete, aproape un sfert din total, au raportat peste 200 de cazuri de imbolnăviri cu COVID-19 in ultimele 24 de ore. De departe cel mai mare număr se regăseste in continuare in Capi ...

Constanța a ajuns la cea mai mare rată de infectare din țară, deși reședința și alte localități sunt în carantină
29/11/2020 14:16

Rata de infectare a explodat in Constanta in luna noiembrie, iar judetul de la malul mării a ajuns să aibă cea mai mare rată de infectare din tară, in timp ce municipiul si alte 8 localităti au fost car ...

Pensiuni în flăcări la Moeciu
29/11/2020 14:13

  Trei pensiuni au luat foc, sambătă, in statiunea Moeciu din judetul Brasov. Turistii cazati acolo s-au autoevacuat, astfel că nimeni nu a fost rănit, potrivit reprezentantilor ISU. Incendiul a porn ...

Alegeri in SUA: Curtea Suprema a statului Pennsylvania respinge o plangere a lui Trump. Echipa miliardarului inregistreaza 20 de infrangeri judiciare
29/11/2020 14:03

Curtea Suprema a statului Pennsylvania a respins o noua plangere a campaniei lui Donald Trump, prin care denunta nereguli in alegerile prezidentiale de la 3 noiembrie, reducand astfel aproape definitiv posibili ...

Instantele anuleaza majoritatea amenzilor date de autoritati pentru nepurtarea mastii. Politistul trebuie sa constate personal contraventia
29/11/2020 11:41

Avocatii au constatat ca, in majoritate, instantele de judecata admit plangerile petentilor care contesta amenzile aplicate pentru nepurtarea mastii. "Majoritatea instantelor se pronunta favorabil petenti ...

Atenție! S-a schimbat legea! Poliția nu mai are dreptul să te amendeze dacă nu ai buletinul la tine!
29/11/2020 11:36

De la sfarsitul lunii ianuarie 2020, romanii nu mai pot fi amendati pentru că nu au actul de identitate la ei. Desi legea s-a schimbat in luna ianuarie a acestui an, sunt si acum politisti locali care nu cunos ...

Cod galben de ninsori, luni, în 8 județe din Muntenia și Dobrogea   Prognoza meteo pentru urmatoarele zile
29/11/2020 11:33

    VREMEA      Prognoza meteo pentru IASI Iasi http://www.tititudorancea.ro/z/vremea_prognoza_meteo_iasi_romania.htm DATI CLIC PE " detalii" si se va dechide pa ...

FOTO/VIDEO - Polițist, la un pas de moarte din cauza unui șofer nervos. Bărbatul l-a izbit cu mașina și a dispărut
29/11/2020 11:17

Un poliţist a fost lovit violent, cu maşina, de un şofer care a staţionat neregulamentar in zona Gării de Nord, a anunţat Sindicatul Europol, sambătă, pe Facebook.       "Poliţi ...


Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei