Richard Burns Rally Review

default

Dimensiune font:

| 24-10-2012 14:15

Richard Burns Rally Review

“Viteza nu este totul. Daca vi se pare ca nu puteti sa controlati masina, si iesiti mereu in decor, probabil ca aveti viteza prea mare! Incetiniti, si o sa obtineti rezultate mult mai bune. Sa fi pilot profesionist de raliuri inseamna in primul rand sa-ti cunosti limitele si sa-ti infranezi dorinta naturala de a apasa pedala de acceleratie pana la podea.”
Oare de ce nu incep toate simulatoarele auto cu astfel de sfaturi inainte de cursa? Poate ca astfel majoritatea gamerilor n-ar mai cataloga simulatoarele ca fiind extrem de dificile si frustrante. Sau poate ca trebuie sa dam vina pe eterna fascinatie a vitezomanilor pentru numere: sa conduci cu peste 300km/h, sa iti pui pe masina un NOS de “level 5″, sa castigi 1 milion de dolari virtuali etc. Oricand trebuie sa decidem ce reprezinta “fun” si “cool” pentru majoritatea, nu trebuie sa neglijam Hollywood-ul, cu al sau “Fast and Furious”. Din moment ce industria de jocuri a depasit de mult Hollywood-ul la incasari, e destul de evident ca designerii au devenit destul de priceputi in a fabrica si vinde visuri. In realitatea virtuala ti se ofera posibilitatea sa castigi un Nissan Skyline plin pana la refuz de boxe si autocolante, care lumineaza tot cartierul cu neoanele sale, asta in timp ce pozeaza pentru revista Hot Rod. Si daca tot a venit vorba de “hot”, odata cu statutul de campion in clasamentul rebelilor soselei vine inclusa si acea tipa superba, care, desi virtuala, are niste pixel shader-e care-ti iau ochii. E usor de inteles de ce un astfel de joc prinde atat de bine la majoritatea jucatorilor.

Richard Burns Rally Richard Burns Rally Richard Burns Rally

Dar sa ne intoarcem insa la ceea ce ar trebui sa ofere un joc in primul rand: o provocare. Daca dorim doar sa ne uitam la secvente cinematice frumoase avem intotdeauna la dispozitie filmele artistice. Nu exista nici un dubiu, pentru a juca un simulator de raliuri trebuie sa avem o anumita stare de spirit, pentru ca intreaga experienta nu este deloc relaxanta (as putea spune ca este chiar epuizanta). Asta fiindca trebuie sa fim in permanenta concentrati la maxim daca vrem sa stabilim un nou record personal pentru ca, la fel ca in realitate, atunci cand ne impingem limitele personale sansa de a gresi este foarte mare. Cu toate acestea, odata ce reusiti o noua performanta, satisfactia va fi pe masura si nu o sa va puteti opri sa savurati reluarea.
Revenind la jocul ce face subiectul articolului de fata, Richard Burns Rally (RBR) este fara indoiala cel mai realist simulator de raliuri care a aparut pana acum. Este efectiv primul joc cu masini pe care l-am jucat in care am putut sa pun in aplicare ce am invatat conducand in realitate. Daca vrem sa intelegem ce face acest joc atat de deosebit si avansat in ceea ce priveste factorul simulare nu avem incotro decat sa intram in detalii tehnice. Dupa cateva ore bune de documentare si dupa ce am primit niste ponturi referitor la unde sa caut (mersi staniol) am reusit sa pun cap la cap elementele de baza ale engine-ului fizic din RBR.

Richard Burns Rally Richard Burns Rally Richard Burns Rally

In majoritatea jocurilor de racing modelul fizic al masinii este simplificat, intreaga masina fiind considerata un singur corp in ceea ce priveste masa. Din aceasta cauza, o roata se va ridica de la sol cand loveste un hop numai daca se genereaza destula forta ca sa ridice toata masina de la sol. In RBR, fiecare roata are masa ei si ca urmare, rotile lucreaza independent de restul masinii, in functie de iregularitatea suprafetei pe care ruleaza. Practic, se poate pierde contactul dintre o singura roata (sau rotile de pe o singra parte) si teren atunci cand trecem peste un hop, si asta poate induce masinii o traiectorie nedorita in directia copacilor. RBR este primul joc in care putem sa pierdem controlul masinii chiar si atunci cand conducem in linie dreapta, daca terenul este destul de denivelat.
Cum orice fan al curselor cu masini stie, cauciucurile au si ele o influenta directa destul de mare asupra performantelor, pentru ca ele nu pot sa transmita decat o putere limitata de la motor la sosea, restul pierzandu-se prin derapaj (si din pacate, in cursele de masini din realitate nu se acorda puncte pentru derapaje “cool”). Un manager de Formula 1 a afirmat in cadrul unui film documentar ca imbunatatirile aduse motorului sau formei aerodinamice a masinii aduc castiguri de cateva zecimi de secunda pe tura, in timp ce niste cauciucuri mai bune te pot ajuta sa castigi secunde intregi. (Pentru fanii jocurilor arcade: Nu. Autocolantele nu te pot ajuta sa-ti imbunatatesti timpii). In RBR, derapararea unui cauciuc in curba sau in timpul franei este calculata in timp real si depinde de o serie de parametri, cum ar fi tipul si uzura cauciucului, suprafata pe care ruleaza acesta si de presiunea cauciucului, care influenteaza direct marimea suprefetei de contact. Trebuie precizat, in special pentru cei care sunt obisnuiti cu jocuri arcade sau au masini dotate cu sistem ABS, ca apasarea pana la fund a pedalei de frana este o greseala imensa. Cum masinile de raliu nu sunt prevazute cu sistem antiderapaj, franele bruste si puternice duc automat la pierderea completa a controlului masinii. Acelasi lucru se aplica si pentru acceleratie, pentru ca masinile de raliu nu sunt echipate nici cu sisteme electronice de control al tractiunii.

Richard Burns Rally Richard Burns Rally Richard Burns Rally

Un alt aspect interesant in RBR este faptul ca materialele din care este alcatuita suprafata unui drum sunt legate direct de texturi. Fiecarei texturi ii este atribuit un material, si astfel este posibila modelarea cu usurinta a diferitelor tipuri si adancimi de macadam, iarba, pietre etc, chiar pe mai multe straturi. Proprietatile fiecarui material variaza si in functie de vreme, iar materialele usoare (cum ar fi praful sau nisipul) pot fi maturate de pe traseu de celelalte masini care concureaza inaintea noastra. O sa observati ca pe un anumit stagiu, masina care detine locul intai in clasamentul general temporar al raliului va concura ultima, beneficiind de conditii mai bune ale pistei. La acest capitol m-a dezamagit insa zapada, care nu pare sa aiba o masa destul de mare incat sa poata exista o srezistenta la inaintare. E aproape ca si cand am conduce prin mici norisori de ceata. In cazul in care doriti o experienta mai realistica pe traseele din Finlanda, a fost lansat un patch neoficial numit “Richard Burns Rally Realistic Snow banks”.
Spre deosebire de majoritatea jocurilor de masini in care suspensiile sunt modelate ca niste simple articulatii prismatice, in RBR ele sunt modelate realistic dupa standard McPhearson. Pe scurt, modelarea este mult mai complexa si permite o simulare mai realistica a comportarii masinii in functie de modul cum setati suspensiile inainte de cursa si de damage-ul pe care acestea le suporta in timpul cursei. Asta cel putin in teorie, pentru ca in practica nu am observat nici un fel de influenta asupra controlului masinii data de avarierea suspensiilor. Acesta nu este singurul bug din joc, dupa cum o sa observati mai departe, dar din fericire se lucreaza deja la un patch care o sa rezolve majoritatea problemelor.
In alta ordine de idei, sunetul suspensiilor la hopuri sau cand mai iesim pe aratura este foarte realistic. De asemenea, modelarea complexa a suspensiilor permite abordarea traseului cu o serie de tehnici provenite din realitate, cum ar fi “left foot braking” (frana cu piciorul stang, in timp ce dreptul ramane pe acceleratie) sau “throttle control” (ridicarea piciorului de pe acceleratie inainte de o curba), tehnici prin care se incearca decelerarea masinii inainte de o curba, cu scopul de a muta centrul de greutate inspre rotile din fata, dandu-le mai multa greutate si implicit o tractiune mai buna decat rotile din spate, pentru a putea aborda curbe stranse la viteze mari. O alta tehnica de pilotaj care este acum posibila datorita modelarii suspensiilor este “Scandinavian turn”. Aceasta se traduce prin a trage brusc si scurt de volan in sensul opus al curbei, inainte de a intra efectiv in curba, manevra care va induce masinii un efect de pendul pentru a o ajuta sa ia curba la o viteza mai mare decat normal.

Richard Burns Rally Richard Burns Rally Richard Burns Rally

In majoritatea jocurilor de racing modelul fizic al masinii este simplificat, intreaga masina fiind considerata un singur corp in ceea ce priveste masa. Din aceasta cauza, o roata se va ridica de la sol cand loveste un hop numai daca se genereaza destula forta ca sa ridice toata masina de la sol. In RBR, fiecare roata are masa ei si ca urmare, rotile lucreaza independent de restul masinii, in functie de iregularitatea suprafetei pe care ruleaza. Practic, se poate pierde contactul dintre o singura roata (sau rotile de pe o singra parte) si teren atunci cand trecem peste un hop, si asta poate induce masinii o traiectorie nedorita in directia copacilor. RBR este primul joc in care putem sa pierdem controlul masinii chiar si atunci cand conducem in linie dreapta, daca terenul este destul de denivelat.
Cum orice fan al curselor cu masini stie, cauciucurile au si ele o influenta directa destul de mare asupra performantelor, pentru ca ele nu pot sa transmita decat o putere limitata de la motor la sosea, restul pierzandu-se prin derapaj (si din pacate, in cursele de masini din realitate nu se acorda puncte pentru derapaje “cool”). Un manager de Formula 1 a afirmat in cadrul unui film documentar ca imbunatatirile aduse motorului sau formei aerodinamice a masinii aduc castiguri de cateva zecimi de secunda pe tura, in timp ce niste cauciucuri mai bune te pot ajuta sa castigi secunde intregi. (Pentru fanii jocurilor arcade: Nu. Autocolantele nu te pot ajuta sa-ti imbunatatesti timpii). In RBR, derapararea unui cauciuc in curba sau in timpul franei este calculata in timp real si depinde de o serie de parametri, cum ar fi tipul si uzura cauciucului, suprafata pe care ruleaza acesta si de presiunea cauciucului, care influenteaza direct marimea suprefetei de contact. Trebuie precizat, in special pentru cei care sunt obisnuiti cu jocuri arcade sau au masini dotate cu sistem ABS, ca apasarea pana la fund a pedalei de frana este o greseala imensa. Cum masinile de raliu nu sunt prevazute cu sistem antiderapaj, franele bruste si puternice duc automat la pierderea completa a controlului masinii. Acelasi lucru se aplica si pentru acceleratie, pentru ca masinile de raliu nu sunt echipate nici cu sisteme electronice de control al tractiunii.

Richard Burns Rally Richard Burns Rally Richard Burns Rally

Un alt aspect interesant in RBR este faptul ca materialele din care este alcatuita suprafata unui drum sunt legate direct de texturi. Fiecarei texturi ii este atribuit un material, si astfel este posibila modelarea cu usurinta a diferitelor tipuri si adancimi de macadam, iarba, pietre etc, chiar pe mai multe straturi. Proprietatile fiecarui material variaza si in functie de vreme, iar materialele usoare (cum ar fi praful sau nisipul) pot fi maturate de pe traseu de celelalte masini care concureaza inaintea noastra. O sa observati ca pe un anumit stagiu, masina care detine locul intai in clasamentul general temporar al raliului va concura ultima, beneficiind de conditii mai bune ale pistei. La acest capitol m-a dezamagit insa zapada, care nu pare sa aiba o masa destul de mare incat sa poata exista o srezistenta la inaintare. E aproape ca si cand am conduce prin mici norisori de ceata. In cazul in care doriti o experienta mai realistica pe traseele din Finlanda, a fost lansat un patch neoficial numit “Richard Burns Rally Realistic Snow banks”.
Spre deosebire de majoritatea jocurilor de masini in care suspensiile sunt modelate ca niste simple articulatii prismatice, in RBR ele sunt modelate realistic dupa standard McPhearson. Pe scurt, modelarea este mult mai complexa si permite o simulare mai realistica a comportarii masinii in functie de modul cum setati suspensiile inainte de cursa si de damage-ul pe care acestea le suporta in timpul cursei. Asta cel putin in teorie, pentru ca in practica nu am observat nici un fel de influenta asupra controlului masinii data de avarierea suspensiilor. Acesta nu este singurul bug din joc, dupa cum o sa observati mai departe, dar din fericire se lucreaza deja la un patch care o sa rezolve majoritatea problemelor.
In alta ordine de idei, sunetul suspensiilor la hopuri sau cand mai iesim pe aratura este foarte realistic. De asemenea, modelarea complexa a suspensiilor permite abordarea traseului cu o serie de tehnici provenite din realitate, cum ar fi “left foot braking” (frana cu piciorul stang, in timp ce dreptul ramane pe acceleratie) sau “throttle control” (ridicarea piciorului de pe acceleratie inainte de o curba), tehnici prin care se incearca decelerarea masinii inainte de o curba, cu scopul de a muta centrul de greutate inspre rotile din fata, dandu-le mai multa greutate si implicit o tractiune mai buna decat rotile din spate, pentru a putea aborda curbe stranse la viteze mari. O alta tehnica de pilotaj care este acum posibila datorita modelarii suspensiilor este “Scandinavian turn”. Aceasta se traduce prin a trage brusc si scurt de volan in sensul opus al curbei, inainte de a intra efectiv in curba, manevra care va induce masinii un efect de pendul pentru a o ajuta sa ia curba la o viteza mai mare decat normal.

Richard Burns Rally Richard Burns Rally Richard Burns Rally

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

10:43

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
Atenție, români: O CLIPĂ de gelozie vă poate costa șapte ani de închisoare!
25/12/2019 11:09

Tot mai multi romani au descoperit in ultimul an că sunt spionati de partenerii de viată cu ajutorul unor programe informatice. Desi folosirea lor este ilegală, sute de astfel de aplicatii pot fi descărcate ...

Cine sunt moștenitorii lui Nicolae Ceaușescu și ce drum au ales în viață?
21/11/2019 08:26

    Nicolae si Elena Ceausescu au avut impreună trei copiii, Valentin, Zoia si Nicu. Dintre acestia, astăzi doar Valentin mai trăieste. Rudele fostului dictator au preferat de-a lungul ...

BOMBA ATOMICĂ în justiția română DETONATĂ de Comisia Europeană - Ce a stabilit privind deciziile CCR
12/11/2019 11:29

Comisia Europeană a răspuns intr-un prim caz in care instanta supremă a transmis Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) si in general arată că deciziile Curtii Constitutionale a Romaniei nu contravi ...

O femeie de 79 de ani a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit niste pisici din vecini
02/08/2019 11:24

 Nancy Segula, o americanca de 79 de ani din Garfield Heights, Ohio, a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit pisici, chiar daca fusese atentionata in mod repetat sa inceteze. Totul a inceput ...

Românii, JEFUIȚI pe autostradă cu metoda
08/07/2019 19:49

  Din cele povestite de bărbatul care era să cadă pradă hotilor, doi indivizi circula cu o dubă de Bulgaria si pandesc masini lăsate descuiate sau cu soferi care se odihnesc. Acestia deschid portier ...

Demonstraţie VIDEO. Cum poate fi FRAUDATĂ extragerea loto
22/04/2018 20:00

 Un roman a demonstrat insă că extragerile loto pot fi măsluite cu ajutorul energiei electrostatice. El şi-a confecţionat propria urnă, asemănătoare cu cea din care au loc extragerile la Loteria Ri ...

  Anunţuri de cazare false, pe OLX (MERCADOR) si Tocmai.ro. Au rămas fără bani şi fără cazare! NOI ÎNŞELĂTORII PE LITORAL:
13/12/2015 22:30

 Două familii, din Bucureşti şi Iaşi, au căzut in plasa unor astfel de escroci şi in loc să petreacă o săptămană de vis pe litoral, au rămas şi fără bani, şi fără cazare, scrie cugetliber ...

Lucrare de control! Ce mesaj a putut să-i lase o profesoară de matematică unei eleve care nu a găsit rezolvare la exercițiu
06/01/2015 19:27

 "Scoateti o foaie de hartie!", vă sună cunoscut, nu-i asa? Ei bine, această metodă destul de temătoare pentru elevi s-a păstrat din generatie in generatie. Doar că in prezent, imaginatia ...

La un pas de moarte în DIRECT după ce un aruncător de CUŢITE şi-a greşit ŢINTA VIDEO
06/01/2015 16:01

 În timpul unui spectacol transmis in direct in Lituania, spectatorii au privit inmărmuriţi cum asistentul unui maestru a fost de două ori pe punctul de a fi grav rănit sau chiar ucis. Două cuţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei