Rise of Nations: Rise of Legends Review

default

Dimensiune font:

| 23-10-2012 18:38

Rise of Nations: Rise of Legends Review

    Odată cu dezvoltarea extraordinară a industriei de jocuri, designerii au fost nevoiţi să producă titluri din ce în ce mai complexe pentru a ţine pasul cu dorinţele jucătorilor. Cu toate că zicala „dacă nu-i stricat, nu-l repara” este şi azi valabilă, avalanşa de clone şi jocuri de duzină a făcut foarte dificilă ieşirea în evidenţă a unui titlu bun, dar lipsit de elemente inovatoare. Ca rezultat direct, producătorii au început să creeze jocuri care nu mai pot fi încadrate strict într-un singur gen. Acum avem shootere cu elemente de RPG, RTS / RPG-uri, strategii real-time dintr-o perspectivă first sau 3rd person ş.a.m.d. Însă crearea unui melanj echilibrat între mai multe genuri este destul de grea, aşa că unele studiouri au preferat doar să introducă o mulţime de noi opţiuni, păstrând însă jocul într-o singură categorie.

     Aşa s-a întâmplat cu Rise of Nations, unul dintre titlurile surpriză din 2003, care a surprins în mod special prin elementele de gameplay aduse din teritoriul seriei Civilization în lumea strategiilor real-time. Au trecut trei ani de atunci, timp care le-a permis studiourilor Big Huge Games să rafineze reţeta din RoN, rezultatul fiind Rise of Nations: Rise of Legends.

Rise of Nations: Rise of Legends Rise of Nations: Rise of Legends Rise of Nations: Rise of Legends

     Deşi ar putea fi considerat o continuare, în afară de nume şi elementele de gameplay, Rise of Legends nu are foarte multe lucruri în comun cu predecesorul său. Dacă în RoN aveam posibilitatea să urmărim întreaga evoluţie a umanităţii, din Antichitate până în Epoca Informaţională, în Rise of Legends avem de-a face cu o poveste şi o lume complet diferite. Acţiunea are loc pe planeta Aio, unde facţiunile Vinci şi Alin se află într-o confruntare directă pentru supremaţie, Vinci fiind adepţii tehnologiei, în timp ce membrii rasei Alin sunt susţinătorii magiei. Lucrurile se schimbă însă odată cu prăbuşirea unei nave extraterestre în pădurile luxuriante ale planetei, supravieţuitorii prăbuşirii folosindu-şi tehnologia foarte avansată pentru a subjuga populaţia indigenă, Cuotl, şi a se proclama zei. Povestea din campania single-player este ţesută în jurul lui Giacomo – un inventator Vinci – al cărui frate este omorât de un Doge care doreşte să preia puterea asupra oraşelor state care alcătuiesc naţiunea Vinci. Ce urmează este o aventură care vă va purta de-a lungul şi de-a latul planetei, în încercarea de a-l opri pe Doge şi a afla rolul misterioaselor artefacte Cuotl care au început să fie descoperite pretutindeni pe Aio.

     Cu toate că producătorii chiar au dorit să creeze o campanie single-player interesantă, marea problemă o reprezintă personajele, care nu au o personalitate foarte bine conturată, aşa cum o aveau spre exemplu cele din Starcraft sau Warcraft 3. Din punctul meu de vedere, numărul foarte mare de personaje care apar în poveste este ceea ce diluează considerabil ataşamentul jucătorului faţă de ele. Este adevărat că mai multe personaje înseamnă şi mai multe opţiuni în privinţa eroilor din timpul misiunilor, dar s-ar fi putut micşora numărul acestora. De altfel, şi campania în sine este un pic prea lungă pentru binele ei, cu toate că jocul nu devine excesiv de plictisitor.

Rise of Nations: Rise of Legends Rise of Nations: Rise of Legends Rise of Nations: Rise of Legends

  Cei care au jucat modul Conquer the World din Rise of Nations sau un titlu din seria Total War vor fi deja familiarizaţi cu conceptul de meta-game prezent şi în Rise of Legends. Există două niveluri la care puteţi acţiona: cel strategic, care vă pune în faţa unei hărţi cu teritoriile pe care trebuie să le cuceriţi şi cel tactic, care reprezintă de fapt misiuni skirmish jucate împotriva AI-ului.

     Spre deosebirea de alte RTS-uri, noţiunea de „bază” este un pic diferită în Rise of Legends. Bazele în RoL sunt reprezentate de fapt de oraşe, pe care le puteţi extinde construind districte, care pot fi economice, militare sau de cercetare. Districtele economice măresc nivelul maxim de resurse pe care le puteţi acumula, cele militare măresc dimensiunea maximă a armatelor voastre, în timp ce districtele de cercetare vă pot oferi acces la unităţi mai avansate, îmbunătăţiri pentru ele cât şi puteri naţionale, care variază în funcţie de facţiunea pentru care luptaţi. Un lucru interesant este că districtele oraşelor au un rol atât la nivel tactic cât şi la nivel strategic. După ce câştigaţi o luptă dintr-un teritoriu şi îl cuceriţi, districtele pe care le-aţi construit în timpul misiuni vor fi păstrate, având însă un rol diferit: districtele militare permit teritoriilor să reziste unei armate invadatoare timp de un turn şi pot trimite unităţi ca întăriri dacă atacaţi un teritoriu din apropiere; cele economice vă furnizează resurse cu care să construiţi districte şi în alte teritorii, iar districtele de cercetare produc puncte pe care le puteţi folosi pentru deblocarea unor unităţi mult mai puternice, pe care să le puteţi folosi în următoarele misiuni. Atât faptul că aceste districte pot fi construite şi când vă aflaţi pe harta strategică cât şi legătura strânsă între modul strategic şi cel tactic forţează jucătorul să aibă o oarecare planificare vizavi de dezvoltare şi cercetare, deoarece pe nivelele mai mari de dificultate AI-ul poate pune reale probleme.

     Cu toate acestea, principalul neajuns al campaniei single-player îl reprezintă în mod paradoxal numărul mare de teritorii pe care trebuie să le cuceriţi. Deşi multe dintre ele au obiective specifice, care nu se rezumă doar la a cuceri toate oraşele inamice, restul misiunilor nu sunt decât simple skirmish-uri împotriva AI-ului, care pot deveni rapid destul de plictisitoare. La început veţi experimenta cu diverse combinaţii de unităţi sau veţi testa noile achiziţii din modul strategic. dar mai departe totul se va reduce doar la a construi o armată şi a distruge oraşele inamice. Iar faptul că astfel de scenarii sunt de obicei înlănţuite unul după altul nu ajută nici el foarte mult.

Rise of Nations: Rise of Legends Rise of Nations: Rise of Legends Rise of Nations: Rise of Legends

     Pentru o strategie real-time însă, nu campania single-player reprezintă principalul element care îi poate conferi longevitatea mult dorită de producătorii săi, ci multiplayer-ul. Iar la acest capitol, Rise of Legends se prezintă foarte bine spre excelent. În primul rând, în loc de naţiuni destul de anoste acum avem 3 facţiuni complet diferite ca stil vizual şi mod de joc, RoL călcând astfel pe urma legendarului Starcraft.

     Vinci, aşa cum o sugerează şi numele, este o facţiune construită în jurul schiţelor şi ideilor renumitului inventator renascentist Leonardo Da Vinci, look-ul ei fiind unul industrial, cu multe ţevi, rotiţe, aburi şi unităţi care în mod normal nu ar fi fezabile decât pe hârtie, cum ar redutabilii Clockwork Men sau roboţii bipezi ce seamănă foarte mult cu cei din trilogia Matrix. Total opus este Regatul Alin, acesta fiind parcă rupt direct din cele „O mie şi una de nopţi” ale Şeherezadei, cu unităţi care se pot materializa din nisip, călăreţi pe scorpioni uriaşi, dragoni, salamandre gigantice, elementali de foc şi golemi de sticlă. Cuotl sunt cea mai redutabilă facţiune dintre cele trei, având eroi cu puteri devastatoare şi unităţi extrem de puternice, semănând foarte mult cu Protosii din Starcraft. Pe lângă look-ul Aztec care le conferă o notă aparte, Cuotl folosesc energie în loc de wealth ca resursă şi unităţi care arată libertatea foarte mare de care au avut parte designerii de la Big Huge Games: şerpi mecanici uriaşi, jaguari ce incinerează unităţile inamice cu raze laser, idoli imenşi din piatră care sunt aduşi la viaţă, discuri plutitoare sau bombardiere în formă de vultur.

Rise of Nations: Rise of Legends Rise of Nations: Rise of Legends Rise of Nations: Rise of Legends

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Atenție, români: O CLIPĂ de gelozie vă poate costa șapte ani de închisoare!
25/12/2019 11:09

Tot mai multi romani au descoperit in ultimul an că sunt spionati de partenerii de viată cu ajutorul unor programe informatice. Desi folosirea lor este ilegală, sute de astfel de aplicatii pot fi descărcate ...

Cine sunt moștenitorii lui Nicolae Ceaușescu și ce drum au ales în viață?
21/11/2019 08:26

    Nicolae si Elena Ceausescu au avut impreună trei copiii, Valentin, Zoia si Nicu. Dintre acestia, astăzi doar Valentin mai trăieste. Rudele fostului dictator au preferat de-a lungul ...

BOMBA ATOMICĂ în justiția română DETONATĂ de Comisia Europeană - Ce a stabilit privind deciziile CCR
12/11/2019 11:29

Comisia Europeană a răspuns intr-un prim caz in care instanta supremă a transmis Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) si in general arată că deciziile Curtii Constitutionale a Romaniei nu contravi ...

O femeie de 79 de ani a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit niste pisici din vecini
02/08/2019 11:24

 Nancy Segula, o americanca de 79 de ani din Garfield Heights, Ohio, a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit pisici, chiar daca fusese atentionata in mod repetat sa inceteze. Totul a inceput ...

Românii, JEFUIȚI pe autostradă cu metoda
08/07/2019 19:49

  Din cele povestite de bărbatul care era să cadă pradă hotilor, doi indivizi circula cu o dubă de Bulgaria si pandesc masini lăsate descuiate sau cu soferi care se odihnesc. Acestia deschid portier ...

Demonstraţie VIDEO. Cum poate fi FRAUDATĂ extragerea loto
22/04/2018 20:00

 Un roman a demonstrat insă că extragerile loto pot fi măsluite cu ajutorul energiei electrostatice. El şi-a confecţionat propria urnă, asemănătoare cu cea din care au loc extragerile la Loteria Ri ...

  Anunţuri de cazare false, pe OLX (MERCADOR) si Tocmai.ro. Au rămas fără bani şi fără cazare! NOI ÎNŞELĂTORII PE LITORAL:
13/12/2015 22:30

 Două familii, din Bucureşti şi Iaşi, au căzut in plasa unor astfel de escroci şi in loc să petreacă o săptămană de vis pe litoral, au rămas şi fără bani, şi fără cazare, scrie cugetliber ...

Lucrare de control! Ce mesaj a putut să-i lase o profesoară de matematică unei eleve care nu a găsit rezolvare la exercițiu
06/01/2015 19:27

 "Scoateti o foaie de hartie!", vă sună cunoscut, nu-i asa? Ei bine, această metodă destul de temătoare pentru elevi s-a păstrat din generatie in generatie. Doar că in prezent, imaginatia ...

La un pas de moarte în DIRECT după ce un aruncător de CUŢITE şi-a greşit ŢINTA VIDEO
06/01/2015 16:01

 În timpul unui spectacol transmis in direct in Lituania, spectatorii au privit inmărmuriţi cum asistentul unui maestru a fost de două ori pe punctul de a fi grav rănit sau chiar ucis. Două cuţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei