Robin Hood: The Legend of Sherwood Review
Dimensiune font:
Robin Hood: The Legend of Sherwood Review
Nu stiu daca va mai amintiti, dar acum un an si ceva un anume titlu de la Strategy First isi facea, timid, aparitia pe piata. Este vorba despre Desperados, un joc considerat de unii o simpla clona a seriei Commandos, iar de altii o alta abordare a genului. In cateva cuvinte pot sa va spun ca era un joc tactic mult mai simplu decat Commandos ca gameplay si oarecum limitat ca libertate de actiune. Nu stiu exact cat succes a avut acesta, mai ales ca pe vremea aceea toata lumea se concentra pe Commandos 2 si nu cred ca erau multi dispusi sa riste cumpararea unei clone” insa cei de la Strategy First nu s-au lasat impresionati si ne-au oferit acum un alt joc bazat insa pe legenda lui Robin Hood. Intre atatea jocuri istorice sau fantasy, acesta tema pare a fi o gura de aer proaspat, iar acest titlu ramane deasemenea fidel povestii pe care toti o cunoastem. Regele Richard Inima de Leu este captiv iar ducele Leopold cere, in joc cel putin, exact 100.000 de lire drept rascumparare. In paralel, Robin se intoarce acasa si descopera ca situatia nu mai e atat de roza pe cat o lasase el, asa ca singura solutie e sa ia problema in propriile sale maini si sa spere ca odata si odata va reusi sa restaureze linistea si sa-si recapete numele si pamanturile. Cum nici o poveste nu e completa fara o iubire adevarata, intra in scena si fecioara neprihanita, Marian, pe care acesta o lasase in urma pentru a pleca in cautarea gloriei si faimei pe taramuri straine. Prima grija a lui Robin Hood este, bineinteles, de a-si cauta oameni care sa-l ajute in lupta sa contra fortelor hapsane si de a-si gasi un loc ascuns de unde sa-si planuiasca loviturile pentru ca apoi sa caute aliati si sa porneasca lupta contra autoproclamatului rege John si a acolitilor acestuia. In timpul liber el va mai participa si la un concurs de tras cu arcul sau va incerca sa impiedice nunta fortata a lui Marian.
Jocul se desfasoara in doar cateva locatii. Pe langa baza principala a lui Robin din padurea Sherwood de unde incep mai toate misiunile, acestea se vor desfasura intr-unul din cele 5 orase, York, Lincoln, Leicester, Nottingham sau Derby si, de asemenea, la una din cele trei intersectii de drumuri din padure. In functie de aceste locatii sunt si cele doua tipuri de misiuni. La cele trei intersectii Robin si ajutoarele sale vor intercepta transporturi de bani insotite de cativa soldatei buimaci. In aceste misiuni chiar nu este nevoie sa va complicati cu cinci personaje, doua fiind mai mult decat necesar chiar spre finalul jocului. Rolul acestui tip de misiune este de fapt de a strange fonduri pentru a plati rascumpararea lui Richard, asa ca la un moment dat ele devin oarecum plictisitoare, mai ales ca sunt plasate intre misiunile principale si de fiecare data cand reusesti sa duci la bun sfarsit una dintre acestea stii cu siguranta ca urmeaza cateva runde de bani.
Din fericire, orasele va vor oferi destula bataie de cap. Imbunatatirile fata de Desperados sunt multe si chiar vizibile. In primul rand libertatea de miscare si de actiune este mult sporita. Robin poate sari de pe un acoperis pe altul, se poate strecura incet prin spatele soldatilor si de fiecare data are la dispozitie mai mult de o singura cale de acces. Ce mi-a placut foarte mult este ca ramane la latitudinea voastra modul de abordare a misiunii. Vreti sa va strecurati nevazuti si neauziti, fara a produce panica si victime, sau vreti sa eliminati definitiv absolut toti soldatii din slujba raufacatorilor? Ei bine, ambele posibilitati va stau la dispozitie. In principiu este indicat sa va alegeti personajele in functie de tactica pe care doriti sa o abordati si de avantajele fiecaruia. Pe langa faptul ca toti pot lupta cu sabia, bastonul sau chiar furca fiecare personaj are calitatile sale. Robin trage cu arcul, poate lovi cu pumnul soldatii inamici sau le poate distrage atentia aruncand o punga cu bani. Marian este si ea versata in arta arcului si a sagetii, insa ea ii poate si vindeca pe ceilalti. Calugarul Tuck arunca stupi cu albine, poate lasa o butelca de vin pentru soldatii mai insetati sau se poate vindeca singur mancand o bucata de miel. Micutul John fluiera, da cu pumnul, se vindeca singur sau cara soldatii morti sau legati pentru a-i duce departe de privirile iscoditoare ale celorlalti. Stuteley, unul dintre primele personaje care ti se alatura, poate arunca plase pentru a ii prinde pe soldatii neatenti, poate arunca mere pentru a le distrage atentia sau se poate deghiza in cersetor. Cel mai interesant insa mi s-a parut Will Scarlet, un tip finut care actioneaza cu multa clasa sugrumandu-i pe la spate pe toti, cu exceptia, bineinteles, a celor care poarta armura. Arma lui este un buzdugan cu care isi ameteste foarte repede inamicii pentru ca apoi sa ii termine definitiv dintr-o singura lovitura in timp ce acestia zac inconstienti pe jos. In foarte multe misiuni l-am folosit cu un succes deosebit pe Will mai ales cand cei care stau de garda pe ziduri trebuiau eliminati fara zgomot pentru a asigura trecerea celorlalti. In functie de preferinte puteti opta pentru legarea celor ametiti si ascunderea lor, asta daca aveti un personaj care sa stie sa ii lege si unul care sa-i care – insa odata descoperiti de alti camarazi acestia vor fi eliberati si va vor bloca din nou drumul in cazul in care va veti intoarce tot pe acea cale.
Level-designerii au fost inspirati si de multe ori iesirea va fi diferita si mult mai scurta decat intrarea asa ca le puteti cruta vietile ceea ce se va reflecta dealtfel si in renumele lui Robin. O idee buna este de a-i ascunde pe cei legati in case, deoarece soldatii nu prea au obiceiul de a verifica si acolo chiar daca s-a dat alarma si alerga toti disperati prin tot nivelul. O alta idee interesanta si care lipseste in Desperados este implementarea unui mic sistem de resurse. Prin acestea intelegem sageti, ierburi vindecatoare, mere, plase, bucati de miel, butelci de vin sau chiar pungi pentru Robin. In functie de succesul fiecarei misiuni numarul celor care il ajuta pe Robin, pe langa personajele principale, se va mari. Acestia pot fi pusi la munca sau la antrenament. La munca ei vor produce toate cele de mai sus, iar la antrenament isi vor desavarsi lupta cu sabia sau trasul cu arcul.
De-a lungul jocului am observat cateva bug-uri sau lipsuri notabile asa ca ar fi mai bine sa le stiti si pe acestea. Multe misiuni incep cu personajele noastre purtand o manta cu gluga. In momentul in care ii misti din loc ei o lasa la o parte ramanand in propriile lor haine. Acum mi se pare putin aiurea sa-ti poti ascunde identitatea si sa nu te poti folosi de chestia asta si pe parcursul misiunii. Este clar ca in anumite arii ale nivelului nu ai voie nici macar deghizat, dar pe strada de exemplu nu ar fi fost nici o problema. Apoi am intalnit de multe ori soldati trecand pe langa camarazi morti si continuandu-si drumul nestingheriti. Cand au trecut a doua oara am observat ca unghiul lor de vedere nu era atat de larg pe cat ar fi trebuit sa fie, iar ei practic nu se uitau si in lateral trecand exact pe langa cei cazuti la datorie. Capacitatile fizice ale soldatilor cam lasa de dorit. In schimb AI-ul este foarte bine pus la punct. Un soldat care suspecteaza ceva se duce sa investigheze. Daca unul dintre personaje este vazut, acesta evalueaza situatia si ori trece la atac ori fuge pentru a chema intariri. Daca din greseala cere ajutorul celor care fac de garda, acestia nu isi vor parasi postul iar soldatelul nostru, plin de zel, va cauta ajutor in alta parte. Soldatii sunt organizati de catre ofiteri. Acestia dau ordine, iar, odata cazuti la datorie, cei din subordinea lor intra in panica, fugind fiecare in alta parte pentru a-l cauta pe faptas, nerealizand ca asta ii face extrem de vulnerabili.
Un indiciu pretios pentru ceea ce se petrece in nivel este muzica. Daca sunetele sau comentariile personajelor devin oarecum plictisitoare, muzica este placuta si totodata de un real ajutor in cazul unor schimbari rapide de situatie. Unele dialoguri mai importante beneficiaza si de suport audio, iar interpretarea este decenta si cateodata amuzanta aducand aminte de actorii din filmele de capa si spada. Despre grafica nu pot sa spun decat ca este prea detaliata. Un Robin imbracat in verde si aflat sub niste ramuri pline de frunze este practic invizibil. Orasele arata foarte bine, mai ales iarna iar cateva misiuni vor avea loc noaptea sau pe ceata, vederea tuturor fiind afectata in mod corespunzator. Cu zoom-ul sunt ceva probleme daca jucati intr-o rezolutie mai mica, pixelii luand proportii infernale, insa eu unul nu am avut nevoie de aceasta facilitate.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau