Salammbo: Battle for Carthage Review
Dimensiune font:
Salammbo: Battle for Carthage Review
Unii se trezesc prea tarziu. Exista cel putin un moment in viata fiecaruia cand trebuie sa puna efectiv mana pe volan si sa-si croiasca drum prin ambuteiajul din fata sa. Unii platesc scump, iar altii pot depasi orice obstacol. Unii, din pacate, nu se trezesc niciodata si se complac la infinit in mocirla in care s-au nascut si au crescut. Pentru asta insa trebuie sa visezi. Cine nu viseaza, nu se trezeste. Multi dormim, putini visam. Toate problemele de zi cu zi, indiferent ca esti la scoala, facultate sau serviciu te aduc cu picioarele pe pamant in asa hal incat nu mai esti in stare de un asemenea lux. Poate din aceasta cauza filmele sau jocurile ne relaxeaza atat de mult. Ne dau posibilitatea de a ne transforma pe noi insine in iluzii care, chiar daca dureaza doar cateva ore, ne fac eroi. Se spune ca violenta in jocuri e periculoasa. Ei bine, iluzia e cea de care ar trebui sa ne temem si pe care unii ar trebui sa stie sa o dramuiasca. Un om, candva, a visat ca va fi puternic. Ironia sortii e ca el visa din temnita. Cert e ca incurcate sunt caile Domnului, dar, paradoxal, unii dintre noi apuca pe unde trebuie.
Numele lui era Spendius, iar temnita se afla in Cartagina. Perioada in care are loc actiunea ar trebui sa fie destul de clara pentru voi in acest moment, daca nu, puneti mana pe o carte de istorie si mai lasati Internetu’. Romanii tocmai au castigat razboiul, iar pacea fortata nu prea i-a multumit pe cartaginezi. Indiferent de soarta lor, ei trebuie sa-si plateasca acum datoria fata de mercenarii pe care i-au folosit si care si-au asezat tabara in fata orasului. In tot acest timp, Spendius trebuie sa evadeze si sa gaseasca o modalitate de a le castiga increderea. Problema e ca odata platiti mercenarii nu mai au ce cauta acolo. Actiunea are loc intr-un fel pe doua planuri. Pe de-o parte avem hotul Spendius care trebuie sa se folosesca de inteligenta si viclenia sa pentru a se strecura pe sub pielea tuturor si a-i intarata impotriva cartaginezilor, iar pe de alta parte avem legatura primejdioasa dintre Salammbo, marea preoteasa, si Matho, conducatorul mercenarilor. Tot Spendius este cel care va trebui sa aranjeze lucrurile intre cei doi pentru ca intr-un final el sa fie cel care iese in avantaj.
Salammbo este un joc in care trebuie sa ai mare grija ce spui si ce faci. Cand vei media intalnirea dintre Hamilcar, un conducator cartaginez, si Matho, va trebui sa conduci discutia in asa fel incat sa-l determini pe acesta din urma sa nu accepte pacea si sa declare deindata razboi impotriva Cartaginei. Cand vei trece deghizat in senator prin intrarea pazita de garzi va trebui sa ai grija sa nu te deghizezi in fata acestora pentru ca astfel vei fi imediat capturat. In general e bine sa fii sigur pe tine, dar totusi un pic precaut si sa te gandesti de doua ori inainte sa actionezi. Majoritatea puzzle-urilor sunt extrem de simple pentru ca ele presupun gasirea obiectului X sau Y care se potriveste sau poate fi folosit in locatia Z. In alte cazuri va trebui sa amesteci niste ingrediente pentru a obtine o anumita potiune sau sa ghicesti ordinea unor simboluri in functie de cuvintele unui cantec. Daca nu gasiti rezolvarea pe loc va trebui sa va intoarceti inapoi prin joc pentru ca undeva sigur exista un indiciu care sa va ajute in acest sens, un exemplu fiind simbolurile de pe mana senatorului Hannon care va indica ordinea semnelor din camera comorilor. Tot in aceasta locatie am ramas perplex cand am observat pe una dintre hartii cum au crezut producatorii jocului ca se scriu cifrele 4 si 9 folosind sistemul roman. In viziunea lor 4 roman se scrie IIII iar 9 VIIII, in loc de IV si IX. RUSINE! Imi spunea cineva ca numai pentru asta ar trebui sa scad 20 de puncte din nota finala. Dupa ceva consideratiune asupra problemei am ajuns la concluzia ca aceasta nu produce un impact major asupra gameplay-ului si ca probabil, cineva, candva, a avut mintea atat de tulbure incat i-a placut mai mult cum arata 4 roman cu 4 betisoare in loc IV asa ca nu voi aplica o masura atat de drastica, ci doar ii voi avertiza ca urmatoarea greseala va fi considerata recidiva si deci ii voi taxa pe masura, 40 de puncte scazute din start din 100.
In materie de grafica punctul forte a lui Salammbo este redarea extrem de detaliata a personajelor. In momentul in care incepe dialogul, perspectiva se apropie de interlocutorul tau si trebuie sa recunosc ca de multe ori am ramas surprins de calitatea desenelor si de sincronizarea cu partea audio. In rest insa, in fiecare locatie predomina o anumita culoare astfel incat nu de putine ori m-am ratacit pe strazile Cartaginei sau prin tabara mercenarilor. Harta exista si uneori poate fi extrem de utila, dar pozitia ta lipseste cu desavarsire, astfel incat uneori o vei apuca in directia total opusa. Muzica se potriveste perfect cu atmosfera jocului iar vocile sunt decente, reflectand destul de bine starea de spirit sau profesia personajului cu care te conversezi.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau