Savage 2: A Tortured Soul – RePlay Review

default

Dimensiune font:

| 23-10-2012 15:24

Savage 2: A Tortured Soul – RePlay Review

Linia epicǎ începutǎ în Savage: Battle for Newerth este menţinutǎ şi în sequel, dar contactul cu povestea nu are loc într-un cadru logic, adica în joc. Lore-ul poate fi aflat doar de pe site-ul oficial, unde ţi se comunicǎ la modul text cum stǎ treaba în lumea în care se desfǎşoarǎ acţiunea. Dacǎ ai rabdarea sǎ parcurgi rândurile respective vei descoperi un univers destul de bine conturat, cu zei, demoni, lupte fraticide şi violuri, toate într-o englezǎ veche care pe mine mǎ încântǎ, însǎ din pacate implementarea în cadrul jocului efectiv se apropie de zero. Rǎmânem aşadar cu o singurǎ modalitate de desfăşurare a ostilităţilor, şi anume Legion of Man vs. The Horde, în care ambele echipe au ca unic obiectiv distrugerea Fortăreţei adverse.

Partea de FPS reprezintă gameplay-ul de bază, cele două facţiuni fiind reprezentate prin clase, ideea nefiind foarte diferită faţă de sistemul Battlefield sau Enemy Territory. Fiecare unitate este echipată cu cel puţin o armă melee şi una de distanţă, însă accentul este pus pe înfruntările corp la corp iar diferenţele între oameni şi bestii sunt destul de vizibile. Ambele tabere încep confruntarea având la dispoziţie trei clase principale, una de suport, una pentru luptele la distanţă şi una generală, celelalte 4 clase devenind disponibile în funcţie de cât de bine se descurcă atât întreaga echipă, cât şi comandantul ei în modul RTS.

Builder-ul oamenilor este un inginer grăsuţ, echipat cu ciocan de dimensiuni respectabile, cu care poate repara structurile echipei sale şi sfărâma ţestele adversarilor. Acesta poate construi turele anti-infanterie şi plasa corturi de unde colegii se pot aproviziona cu muniţie, întrucât toate armele pentru lupta la distanţă folosesc aşa ceva. Iar pentru apărare, builder-ul mai are la dispoziţie un shotgun şi un pistol, dar cam impotente.

Îndeletnicirea de bază a Conjurer-ului (muncitorul bestiilor) este identică cu cea a builder-ului, însă abilităţile ofensive sunt de altă natură. El poate imobiliza adversarii sau îi poate împroşca cu un acid verde, însă ambele clase se descurcă mai bine pe şantier decât în lupta propriu-zisă, fiind de preferat să-i lase pe luptători să-şi facă meseria.

Cercetaşul (scout) este o unitate rapidă, echipată cu o arbaletă, un arc şi două cuţite de bucătarie cu care poate înjunghia pe la spate, acesta fiind unul dintre cele mai puternice atacuri disponibile claselor de început. Scout-ul mai poate plasa o bombă cu ceas sau deveni invizibil (cu adevărat invizibil, nici cel care-l controlează nu-l mai vede), lucru foarte util atunci când vrei să-i foloseşti abilitatea de backstab.

Shapeshifter-ul are două atacuri foarte puternice de distanţă, fiind poate cel mai util din acest punct de vedere. De asemenea, el poate lua forma unei pantere dacă are nevoie s-o zbughească rapid de la locul luptei, sau poate imita aspectul adversarilor (dar nu şi abilităţile), fiind astfel ignorat de turele sau de inamicii absorbiţi de alte evenimente, a la spionul din Team Fortress 2.

Savage-ul reprezintă carnea de tun pentru tabăra umană, cele două săbii din dotare fiind destul de potente, mai ales că abilităţile ofensive sunt completate de două atacuri speciale şi două buff-uri ce-i pot creşte armura, viaţă sau damage-ul făcut.

În schimb, Summoner-ul nu este atât de util în lupta de aproape, preferând să cheme în ajutor câteva lighioane pe care le controlează direct, ordonându-le pe cine să atace sau să protejeze, având totuşi un toiag cu care se poate apăra, cât şi un atac la distanţă.

Legionarul şi Ravager-ul sunt unităţile grele ale celor două facţiuni, având cele mai mari valori de armură, puncte de viaţă şi putere de atac. Cu două arme de distanţă destul de puternice, arme principale supărate şi abilităţi speciale sau buff-uri care-i fac şi mai rezistenţi sau mai nervoşi, aceştia pot cu uşurinţă da piept cu mai mulţi adversari deodată.

Chaplain-ul şi Shaman-ul sunt clasele de healing, cu abilităţi înclinate spre vindecarea coechipierilor şi faultarea adversarului, nefiind foarte eficienţi în luptă şi ca atare echipaţi doar cu câteva atacuri mai mult bune pentru auto-apărare, însă utilitatea lor este indiscutabilă în cadrul unor echipe bine organizate.

Ambele tabere au la dispoziţie două unităţi de asediu, care sunt foarte eficiente împotriva clădirilor inamice, şi mai puţin eficiente împotriva infanteriei, unele fiind de-a dreptul inofensive împotriva luptătorilor adverşi. Nu sunt cu totul lipsite de apărare totuşi, oamenii folosind de pildă focul pentru a se proteja de atacurile adverse, însă cea mai interesantă unitate de acest tip este fără doar şi poate Behemoth-ul. Acest gigant este echipat cu un trunchi de copac cu care face legea, sfărâmând capetele adversarilor şi clădirile cu aceeaşi plăcere. Deşi are foarte multe puncte de viaţă, este destul de lent şi imprecis, fiind mai priceput în demolări decât în lupta de aproape.

În afară de aceste unităţi specifice fiecărei rase există şi trei unităţi comune, aşa-zisele Hellborne Units. Disponibilitatea acestora depinde de cucerirea anumitor puncte de pe hartă, iar pentru a avea acces la ele este nevoie de colectarea unui anumit număr de suflete (inamici învinşi), însă odată ce una din tabere a reuşit să aducă o asemenea dihanie în discuţie, ea obţine un avantaj sănătos.

Revenant-ul, Malphas şi Devourer-ul funcţionează ca unităţi superioare, fiind foarte bine echipate cu armură, puncte de viaţă şi arme convingătoare, iar abilităţile lor speciale sunt în general pe baza focului din locul de baştină (Iadul). Nu sunt însă lipsite de puncte slabe, astfel că în afară de Devourer, toate suferă de degradarea sănătăţii după ce sunt chemate pe câmpul de luptă, fiind nevoite să consume suflete pentru a se ţine în viaţă, iar cele două clase de healing au un mare bonus împotriva lor, fiind chiar capabile să le doboare de capul lor, dacă sunt folosite judicios.

Piatră – Foarfecă – Hârtie

După cum spuneam la început, sistemul de luptă este axat pe confruntarea melee, iar producătorii de la S2 ne propun un sistem interesant, cu trei opţiuni: atac-rapid, blocare şi întrerupere. Practic este un sistem piatră-foarfecă-hârtie, întrucât un atac-rapid va fi oprit de un blocaj, care la rândul său este inutil împotriva unei întreruperi care, nu-i aşa, n-are nici un rost împotriva unui atac-rapid. Un counter de succes – adică răspunsul corect pentru atacul adversarului – înseamnă un mic damage pentru oponent precum şi o imobilizare de mică durată, numai bun să-i altoieşti câteva lovituri în plus.

Deşi la prima vedere sistemul pare plictisitor, am descoperit destule înfruntări în care priceperea jucătorului a făcut diferenţa, fie din experienţă sau din noroc chior, astfel încât luptele sunt destul de dinamice, nu de multe ori o clasă inferioară învingând un adversar mai bine dotat doar prin folosirea cu cap a sistemului de atac. Partea de luptǎ la distanţǎ este dusă dintr-o perspectivă first-person, spre diferenţǎ de cele melee unde e 3rd person. Existǎ diverse tipuri de arme, mitraliere cu cadenţă sporită sau arcuri puternice, şi puterea de foc vs. cadenţă este un factor important de luat în considerare, pe lângǎ balisticǎ. Lansatoare de grenade sau de rachete, toate sunt afectate de traiectorie, sau mai bine zis de lag, dar despre acest monstruleţ vom vorbi ceva mai încolo.

Elementele de RPG sunt prezente în mai multe forme. În primul rând, există un sistem de experienţă bazat pe inamicii doborâţî (nefiind nevoie să-i ucizi, poţi lăsa pe altcineva să-i doboare, dar e suficient să-l înmoi puţin pentru a primi experienţă), construcţie sau folosirea abilităţilor speciale care ajută echipa. Odată acumulată, această experienţă creşte nivelul jucătorului până la un maxi de 10, însǎ chiar şi acesta poate fi crescut cu ajutorul Comandantului. Odată cu creşterea în nivel se primesc 4 puncte ce pot fi investite în cele 4 atribute de bază, Anduranţă, Inteligenţă, Agilitate şi Putere, fiecare din aceste atribute afectând valorile de bază ale jucătorului. Anduranţa, de pildă, creşte punctele de viaţă şi rata de regenerare, pe când Puterea creşte viteza atacului şi damage-ul loviturilor, toate aceste valori fiind mereu vizibile în ecranul de selectare a claselor, însă după părerea mea oferta este puţin cam ameţitoare, valorile procentuale şi nu numai devenind obositoare la un moment dat. Cu toate acestea, valorile nu sunt inutile, având în vedere că punctele de viaţă sunt vitale pentru… a rămâne în viaţă, mana este folosită pentru abilităţile speciale iar stamina, căci există şi stamina, e necesară pentru sprinturi şi lovituri.

În afară de experienţă, jucătorul mai primeşte pentru doborârarea inamicilor abilităţi şi aur. Aurul astfel obţinut poate fi folosit pentru alegerea unei clase mai hoaţe (numai cele de început sunt gratis), pentru cumpărarea unor obiecte (armuri, poţiuni) sau poate fi donat comandantului pentru binele întregului popor.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:09

Bancul Zilei

05:36

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
Atenție, români: O CLIPĂ de gelozie vă poate costa șapte ani de închisoare!
25/12/2019 11:09

Tot mai multi romani au descoperit in ultimul an că sunt spionati de partenerii de viată cu ajutorul unor programe informatice. Desi folosirea lor este ilegală, sute de astfel de aplicatii pot fi descărcate ...

Cine sunt moștenitorii lui Nicolae Ceaușescu și ce drum au ales în viață?
21/11/2019 08:26

    Nicolae si Elena Ceausescu au avut impreună trei copiii, Valentin, Zoia si Nicu. Dintre acestia, astăzi doar Valentin mai trăieste. Rudele fostului dictator au preferat de-a lungul ...

BOMBA ATOMICĂ în justiția română DETONATĂ de Comisia Europeană - Ce a stabilit privind deciziile CCR
12/11/2019 11:29

Comisia Europeană a răspuns intr-un prim caz in care instanta supremă a transmis Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) si in general arată că deciziile Curtii Constitutionale a Romaniei nu contravi ...

O femeie de 79 de ani a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit niste pisici din vecini
02/08/2019 11:24

 Nancy Segula, o americanca de 79 de ani din Garfield Heights, Ohio, a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit pisici, chiar daca fusese atentionata in mod repetat sa inceteze. Totul a inceput ...

Românii, JEFUIȚI pe autostradă cu metoda
08/07/2019 19:49

  Din cele povestite de bărbatul care era să cadă pradă hotilor, doi indivizi circula cu o dubă de Bulgaria si pandesc masini lăsate descuiate sau cu soferi care se odihnesc. Acestia deschid portier ...

Demonstraţie VIDEO. Cum poate fi FRAUDATĂ extragerea loto
22/04/2018 20:00

 Un roman a demonstrat insă că extragerile loto pot fi măsluite cu ajutorul energiei electrostatice. El şi-a confecţionat propria urnă, asemănătoare cu cea din care au loc extragerile la Loteria Ri ...

  Anunţuri de cazare false, pe OLX (MERCADOR) si Tocmai.ro. Au rămas fără bani şi fără cazare! NOI ÎNŞELĂTORII PE LITORAL:
13/12/2015 22:30

 Două familii, din Bucureşti şi Iaşi, au căzut in plasa unor astfel de escroci şi in loc să petreacă o săptămană de vis pe litoral, au rămas şi fără bani, şi fără cazare, scrie cugetliber ...

Lucrare de control! Ce mesaj a putut să-i lase o profesoară de matematică unei eleve care nu a găsit rezolvare la exercițiu
06/01/2015 19:27

 "Scoateti o foaie de hartie!", vă sună cunoscut, nu-i asa? Ei bine, această metodă destul de temătoare pentru elevi s-a păstrat din generatie in generatie. Doar că in prezent, imaginatia ...

La un pas de moarte în DIRECT după ce un aruncător de CUŢITE şi-a greşit ŢINTA VIDEO
06/01/2015 16:01

 În timpul unui spectacol transmis in direct in Lituania, spectatorii au privit inmărmuriţi cum asistentul unui maestru a fost de două ori pe punctul de a fi grav rănit sau chiar ucis. Două cuţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei