Silent Hunter III Review
Dimensiune font:
Silent Hunter III Review
Inainte de toate, as vrea sa le dau un sfat celor care vor rula jocul pentru prima data: in sectiunea de ‘Video Settings’ nu cautati optiunea de a schimba rezolutia, asa cum sunteti obisnuiti, pentru ca va fi in zadar. Rezolutia este blocata in 1024×768 si nu exista posibilitatea de a o schimba, dar chiar si la asa, grafica jocului este deosebita.
Silent Hunter 3 ofera doua moduri de joc: single-player si career mode. In primul mod, jucatorul va avea posibilitatea de a lua parte la diverse confruntari istorice, in timp ce in career mode, el va lua locul unui comandant de submarin in timpul celui de-al doilea razboi mondial, campania putand fi inceputa oricand intre 1939 si 1943. Primul lucru care merita subliniat, in legatura cu modul cariera, este campania dinamica. Jocul nu este scriptat, astfel incat orice misiune care va fi rejucata va fi diferita de fiecare data. Jucatorului ii revine sarcina de a-si cauta singur inamicii si trebuie sa fie atent la orice contact care apare pe harta.
Exista si o sectiune de training, care se numeste Naval Academy si pe care va recomand sa o urmati, nu doar pentru a va deprinde cu comenzile si cu interfata, ci si pentru ca mai are si un alt aspect practic: in functie de de evaluarile pe care le veti avea la testele din ‘Naval Academy’ veti capata puncte de renume, lucru care va va permite sa angajati membri de echipaj mai bine pregatiti.
Un alt lucru care m-a surprins in mod placut inca de la inceput a fost posibilitatea de a salva oricand in timpul jocului, ceea ce mi-a dat posibilitatea sa-mi pregatesc in liniste si cu atentie atacurile, fara sa fiu stresat de faptul ca in caz de nereusita va trebui sa reiau misiunea de la inceput. Dar aici apare si o ciudatenie: in cazul in care vrei sa incarci o salvare mai veche, salvarile care o preced sunt sterse in mod automat. Nu am inteles logica din spatele acestui lucru. Poate am salvat ceva care imi face placere sa rejoc, nu inteleg de ce trebuie sa fie sterse si celelalte salvari.
In ceea ce priveste setarile de realism trebuie sa subliniez flexibilitatea pe care Ubisoft Romania o pune la dispozitia jucatorului. Acestea pot fi schimbate oricand de-a lungul carierei, dar numai in momentul in care submarinul se af;a in baza navala, dandu-i astfel jucatorului posibilitatea de a experimenta. Tot la aceasta categorie, Ubisoft a introdus doua setari care cu siguranta vor face placere celor care vor realism 100%: “no map contact updates” and “manual targeting system” (TDC), iar patch-ul 1.2 aduce un plus de realism introducand o noua setare: “no weapon officer assist”.
O alta noutate introdusa de Ubisoft Romania este asa numitul ‘crew management’, care are doua aspecte. In primul rand, cand va aflati in baza navala, echipajul poate fi imbunatatit angajand noi membri, cu mai multa experienta. In al doilea rand, aflati in misiune, membrii echipajului aflati in posturi obosesc si trebuie schimbati cu altii, care intre timp s-au odihnit, si tot asa. In cazul in care nu vor fi schimbati la timp, acestia vor fi atat de obositi incat vor refuza sa asculte ordinele date. Din pacate aceasta functie are si cateva aspecte negative: pe de o parte, echipajul oboseste foarte repede, iar locurile in care membrii acestuia se pot reface sunt limitate, iar pe de alta parte, aceasta functie necesita mult micromanagement, jucatorul fiind nevoit sa petreaca mult timp in rotirea acestora in diversele compartimente ale submarinului. In concluzie, va trebui sa fiti atenti la angajarile si specializarile pe care le faceti atunci cand submarinul se afla in baza.
Moneda de schimb pentru angajari sau pentru upgrade-uri o reprezinta renumele sau mai bine zis punctele de renume. De-a lungul carierei, jucatorul capata renume pozitiv in functie de navele inamice pe care le scufunda. Acesta poate fi si negativ, in cazul in care a scufundat nave aliate. Existenta optiunii de upgrade permite jucatorului sa-si imbunatateasca submarinul, fata de titlurile precedente ale seriei, prin echiparea navei sale cu un motor mai puternic sau baterii mai bune. Dar toate acestea costa puncte de renume.
Dupa ce ati cheltuit punctele initiale de renume pe upgrade-uri si recrutarea unui echipaj cat mai bun, va trebui sa iesiti in larg, pentru o misiune de patrulare care va fost desemnata de catre cartierul general – Befehlshaber der Unterseeboote (BdU). La plecarea din port veti vedea soldati, diversi civili sau asistente medicale care va vor face cu mana si va vor ovationa. Pentru inceput este indicat sa coordonati personal iesirea din port, altfel existand riscul de a va izbi de doc sau orice altceva. Si pentru ca tot am mentionat BdU, poate un viitor patch va putea schimba ceva in sirul interminabil de mesaje pe care jucatorul il primeste de-a lungul unei misiuni si care, de cele mai multe ori, are acelasi continut: ‘Be more aggressive’ ori ‘Keep up the good work’.
Aici campania dinamica are avantajele si dezavantajele ei, deoarece in timpul misiunii putem avea norocul sau ghinionul sa intalnim sau nu nave inamice. Cu alte cuvinte, exista riscul sa facem o patrula de rutina sau sa ne intoarcem acasa cu un ‘captain’s log’ cat mai bogat. Partea frumoasa este ca la rejucarea misiunilor, nu poti sa stii ce te asteapta. Dar este o vorba care spune ca ‘norocul si-l face omul’, asa ca va sfatuiesc sa dati mare atentie navelor care va sunt semnalate pe harta: cu putina pricepere le puteti intercepta, astfel incat drumul din si catre baza sa nu mai fie plictisitor. O alta sugestie pentrus a creste sansele de a intalni nave inamice este sa navigati pe rutele stiute ca fiind folosite de convoaie. In cutia jocului se gaseste si o harta care indica astfel de rute.
Atunci cand intalnim o nava inamica, tot ce avem de facut este sa asezam submarinul intr-o pozitie favorabila de atac, dupa care, in functie de setari, cunostintele personale de matematica trebuie sa fie puse in valoare, astfel incat sa fim siguri ca torpila isi va atinge tinta. Din pacate, in momentul in care jocul a fost pus in modul pauza, nu mai pot fi date alte comenzi. Poate ar fi fost mai util daca optiunea de pauza activa ar fi fost disponibila in joc astfel incat sa putem pune linistiti in aplicare solutia pe care am gasit-o pentru lansarea torpilei. Aceasta optiune ar fi fost o completare buna pentru TDC-ul mai bine dezvoltat in SH3, decat in versiunile anterioare.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau