Silent Storm: Sentinels Review

default

Dimensiune font:

| 23-10-2012 19:31

Silent Storm: Sentinels Review

 Silent Storm: Sentinels face parte dintr-un gen aparte care numara foarte putine lansari de-a lungul anilor, dar aceste putine titluri includ seriile X-COM si Jagged Alliance. Genul este foarte greu de catalogat, dar daca as incerca probabil i-as spune Turn Based Squad Tactics Role Playing Game. E greu de inteles ce anume face acest gen de jocuri sa stranga in jurul titlurilor sale comunitati de gameri atat de mari si de durabile, si reteta succesului consta intr-o lista destul de mare de ingrediente, fiecare cu un impact mai mic sau mai mare asupra produsului final. Un singur lucru este sigur, si anume ca aceste jocuri nu pot fi judecate disecandu-le in grafica, sunet, gameplay, etc. Pentru a le putea aprecia cat mai bine trebuie sa ne uitam la conceptele ce stau in spatele lor, cum ar fi multiple cai de a termina jocul, personaje cu o personalitate bine definita care iti pot genera diverse sentimente, favorabile sau nu, o poveste credibila, si sentimentul ca poti influenta cu adevarat lumea jocului prin deciziile si actiunile tale.

Silent Storm: Sentinels Silent Storm: Sentinels Silent Storm: Sentinels

     Povestea din Silent Storm: Sentinels se desfasoara imediat dupa cel de-al doilea razboi mondial, bine inteles continuand povestea din Silent Storm. Din pacate, se pare ca Nival Interactive nu a invatat din esecul care a fost povestea jocul original. Dupa ce alegem unul din caracterele predefinite, sau ne creeam unul personalizat (cu destule optiuni de customizare mai ales la capitolul vizual), suntem aruncati direct in lupta. Nu exista nici un film introductiv, nici vreo explicatie cat de cat, despre cine suntem sau ce cautam acolo. Partea cu adevarat trista este ca nici nu avem vreo o sansa sa aflam pe parcusul jocului daca nu am fi jucat Silent Storm. Tot ce ni se spune este ca Hammer (o fictiva organizatie secreta nazista din timpul celui de-al doilea razboi mondial care a incercat sa distruga civilizatia pamanteana in Silent Storm si despre care nu aveati de unde sa stiti daca nu ati jucat Silent Storm), nu a disparut asa cum fusesem lasati sa credem. Acum ca razboiul s-a terminat, o organizatie secreta aliata numita Sentinels a fost formata pentru a i se opune. Bine inteles ca vom fi rugati sa intrati in rangul acestei organizatii, si cum nu avem prea multe optiuni trebuie sa salvam lumea inca o data. Si daca introducerea povestii lasa de dorit, sfarsitul ei este si mai obscur, si ne lasa un sentiment amar dupa ce ne-am chinuit atat sa terminam jocul. Spre sfartitul jocului apar si niste armuri robotizate imense numite Panzerklein. Deci la revedere poveste credibila sau macar placuta.

Silent Storm: Sentinels Silent Storm: Sentinels Silent Storm: Sentinels

   Caracterele din Silent Storm: Sentinels nu au nici un fel de personalitate. Fiecare are 4-5 replici, care de fapt sunt toate la fel cu diferenta ca sunt in alta limba sau cu alt accent, si de parca asta nu ar fi fost de ajunst, voice acting-ul lasa si el de dorit. Nu o sa vedem niciodata unul dintre personaje sa cedeze psihic sub presiunea unei situatii limita sau macar sa arate cea mai mica urma de nervozitate. In schimb, ele vor raporta sec de fiecare daca cand sunti raniti, au omorat un inamic, sau nu pot sa urmeze un ordin. Cum va puteti imagina, aceasta lipsa completa de personalitate a caracterelor are un efect profund negativ asupra imersivitatii jocului. Fiecare personaj are o specializare: soldat, cercetas, lunetist, inginer sau doctor, si sistemul de dezvoltare este destul de clasic pentru un RPG. La un anumita experienta acumulata, sarim in nivel si avem posibilitatea sa ne alegem o abilitate speciala din skill tree. Pe de alta parte skill-urile nu avanseaza o data cu nivelele, ci pe masura ce ne folosim de ele. De exemplu ne creste skill-ul de shooting cu fiecare foc pe care il tragem si asa mai departe. Acest lucru nu este ceva nou in lumea RPG-urilor daca ne aducem aminte de Morrowind.

Silent Storm: Sentinels Silent Storm: Sentinels Silent Storm: Sentinels

     Mentionasem mai devreme despre posbilitatea de a termina jocul pe mai multe cai si de a influenta lumea jocului. Ei bine, nu este cazul lui Silent Storm: Sentinels, pentru ca aici suntem fortati sa urmam o poveste lineara, avand doar optiunea de a sari peste cateva misiuni. De asemenea, avem posibilitatea de a juca cateva random encounters, cum sunt ele denumite in joc. Acestea sunt harti fara nici un obiectiv unde putem sa eliminam o multime de inamici pentru a avansa in nivel si de a ne perfectiona skill-urile caracterelor si sa adunam ceva prada de razboi cu scopul a o vinde ulterior pentru bani.
     Insa, personal nu inteleg de ce aceste harti sunt numite intalniri aleatorii, pentru ca ele sunt foarte limitate la numar si inamicii sunt mereu aceeiasi si pozitionati la fel. De fapt, harta lumii e destul de inselatoare pentru ca nu ne da cu adevarat posibilitatea de a merge in alte locuri in afara de misiunile legate de poveste si acele “random” encounters. In acest aspect, Silent Storm: Sentinels chiar a regresat fata de Silent Storm, unde hartile random erau mult mai multe si mai variate (existau chiar si special encounters, care erau unice si de unde ne puteam procura armament rar, dar presupun ca timpul de producere al lui Silent Storm: Sentinels a fost foarte limitat).   Sistemul de lupta ne este foarte familiar daca am jucat oricare joc din seriile X-COM sau Jagged Alliance, sau oricare alt joc de strategie pe ture. Fiecare actiune, cum ar fi trasul, miscatul, sau schimbarea posturii unui caracter, consuma un numar de action points care sunt evident limitate (caracterele cu un dextery mare au un cele mai multe action points). Cand terminam action point-urile tuturor caracterelor noastre ni se termina runda si incepe cea a adversarului si viceversa, pana cand una dintre tabere este eliminata complet.
     Armele au mai multe moduri de foc, care depind in functie de tipul de arma, cum ar fi snap shot (un singur foc tras la repezeala), careful shot (un singur foc tras cu atentie), short burst sau long burst (rafala scurta sau lunga). Un snap shot consuma mai putine action points decat un careful shot, si acelasi lucru este valabil si pentru short burst, cu diferenta ca in cazul acestuia tragem mai multe gloante per action point, evident in detrimentul acutatetii. Acuratetea este de asemenea influentata de distanta, de postura (in picioare, pe vine sau culcat) celui care trage si de a victimei, sau de prezenta diverselor obiecte ce se pot afla intre cei doi. Arsenalul pus la dispozitia jucatorului este destul de vast, si asta este un lucru bun pentru acest tip de jocuri. O shimbare spre bine fata de Silent Storm este ca acum caracterele sunt orientate spre lupta corp la corp cu arme albe, astfel ca ne putem furisa pana in spatele unui inamic daca avem skill-ul de hide destul de mare.
     Ceea ce nu ne bucura la fel de mult este faptul ca s-au pastrat Panzerklein-urile in ciuda protestelor fanilor Silent Storm. Chiar daca ele nu mai sunt atat de puternice, fac totusi jocul neechilibrat. Ceea ce e si mai rau este faptul ca nu primesti arme normale in afara de lansatorul de rachete cu care sa le infrangi. Pe de alta parte insa ele nu apar atat de des ca in Silent Storm si de asemnea raza armelor de pe Panzerklein a fost semnificativ redusa. Cu toate acestea distrug credibilitatea povestii si par ciudate intr-un scenariu dintr-al doilea razboi mondial.

Silent Storm: Sentinels Silent Storm: Sentinels Silent Storm: Sentinels

     Orice fan al strategiilor turn based este obisnuit cu stilul mai lent al bataliilor din acest gen de jocuri, insa aici rabdarea ne este testata cu adevarat in timpul rundelor inamicului, iar cele ale civililor neutrii sunt de-a dreptul tortura. Acest lucru poate fi destul de frustrant si plictisitor, mai ales in misiunile in care sunt multi civili care datorita AI-ului prost facut insista sa se bage in mijlocul ostilitatilor (de asemenea daca omoram unul din greseala sau nu trebuie sa platim in compensatie familia acestuia). Civilii tin cu orice pret sa se pozitioneaze efectiv lipiti de unul din combatanti in timpul luptei, de multe ori acoperind linia de foc a acestuia.
     Batalia in sine este foarte apetisanta din punct de vedere grafic si al sonorului. In afara de faptul ca Silent Storm: Sentinels are un engine grafic capabil sa randeze foarte detaliat atat mediul cat si personajele ( iluminarea dinamica este si ea prezenta), animatiile sunt foarte naturale si variate. Caracterele pot sa fuga, mearga, se miste in timp ce stau pe vine, faca strafe, tarasca, sara peste garduri, sara pe geamuri de la parter, suie pe cutii sau pe cladiri destul de joase. In afara de acestea, pozitia corpului unui caracter depinde si de tipul de arma pe care o foloseste si de directia in care trage. De exemplu, un lunetist se va aseza jos si-si va sprijini pusca pe genunchi atunci cand trebuie sa traga din pozitia pe vine. Un soldat cu o mitraliera de calibru mare o va sprijini mai intai pe cracane atunci cand trage din pozitia pe burta, si asa mai departe.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:09

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Atenție, români: O CLIPĂ de gelozie vă poate costa șapte ani de închisoare!
25/12/2019 11:09

Tot mai multi romani au descoperit in ultimul an că sunt spionati de partenerii de viată cu ajutorul unor programe informatice. Desi folosirea lor este ilegală, sute de astfel de aplicatii pot fi descărcate ...

Cine sunt moștenitorii lui Nicolae Ceaușescu și ce drum au ales în viață?
21/11/2019 08:26

    Nicolae si Elena Ceausescu au avut impreună trei copiii, Valentin, Zoia si Nicu. Dintre acestia, astăzi doar Valentin mai trăieste. Rudele fostului dictator au preferat de-a lungul ...

BOMBA ATOMICĂ în justiția română DETONATĂ de Comisia Europeană - Ce a stabilit privind deciziile CCR
12/11/2019 11:29

Comisia Europeană a răspuns intr-un prim caz in care instanta supremă a transmis Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) si in general arată că deciziile Curtii Constitutionale a Romaniei nu contravi ...

O femeie de 79 de ani a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit niste pisici din vecini
02/08/2019 11:24

 Nancy Segula, o americanca de 79 de ani din Garfield Heights, Ohio, a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit pisici, chiar daca fusese atentionata in mod repetat sa inceteze. Totul a inceput ...

Românii, JEFUIȚI pe autostradă cu metoda
08/07/2019 19:49

  Din cele povestite de bărbatul care era să cadă pradă hotilor, doi indivizi circula cu o dubă de Bulgaria si pandesc masini lăsate descuiate sau cu soferi care se odihnesc. Acestia deschid portier ...

Demonstraţie VIDEO. Cum poate fi FRAUDATĂ extragerea loto
22/04/2018 20:00

 Un roman a demonstrat insă că extragerile loto pot fi măsluite cu ajutorul energiei electrostatice. El şi-a confecţionat propria urnă, asemănătoare cu cea din care au loc extragerile la Loteria Ri ...

  Anunţuri de cazare false, pe OLX (MERCADOR) si Tocmai.ro. Au rămas fără bani şi fără cazare! NOI ÎNŞELĂTORII PE LITORAL:
13/12/2015 22:30

 Două familii, din Bucureşti şi Iaşi, au căzut in plasa unor astfel de escroci şi in loc să petreacă o săptămană de vis pe litoral, au rămas şi fără bani, şi fără cazare, scrie cugetliber ...

Lucrare de control! Ce mesaj a putut să-i lase o profesoară de matematică unei eleve care nu a găsit rezolvare la exercițiu
06/01/2015 19:27

 "Scoateti o foaie de hartie!", vă sună cunoscut, nu-i asa? Ei bine, această metodă destul de temătoare pentru elevi s-a păstrat din generatie in generatie. Doar că in prezent, imaginatia ...

La un pas de moarte în DIRECT după ce un aruncător de CUŢITE şi-a greşit ŢINTA VIDEO
06/01/2015 16:01

 În timpul unui spectacol transmis in direct in Lituania, spectatorii au privit inmărmuriţi cum asistentul unui maestru a fost de două ori pe punctul de a fi grav rănit sau chiar ucis. Două cuţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei