Soul Calibur IV – PlayStation 3 Review
Dimensiune font:
Soul Calibur IV – PlayStation 3 Review
Odată cu prentenţiile gamerilor şi evoluţia tehnologiei, producătorii de jocuri au încercat să lanseze titluri menite să ţină pasul cu ele. În secolul XXI, mouşi laser ne permit să conducem soldaţii pe câmpul de luptă, pilotăm avioane de vânătoare cu ajutorul joystick-urilor sau conducem bolizi cu sute de cai putere sub capotă, folosind volane şi pedale asemeni celor reale.
Îmi place că lucrurile evoluează şi că ne bucurăm de varietate în acest domeniu, dar rămân fidel unui gen clasic de jocuri care a rămas aproape neschimbat de-a lungul anilor, şi anume fighting-urile.Un lucru interesant referitor la fighting-uri este că, fără doar şi poate, sălile arcade oferă cea mai frumoasa experienţă în continuare, mai presus de orice consolă next-gen. Odinioară, aceste săli erau pline de puştani împătimiţi, dornici să-şi demonstreze calităţile de luptatori în King of Fighters, Street Fighter 2 sau Mortal Kombat şi mă bucură faptul că încă există entuziaşti care le preferă în favoarea titlurilor apărute recent.
În anul 1993, compania japoneză Sega a lansat primul 3D fighter numit Virtua Fighter, care deschide seria jocurilor de acest gen. Un alt producător japonez, Namco, a fructificat trecerea la o grafică tridimensională şi a încântat pasionaţii cu alte două titluri foarte reuşite, Tekken si Soul Edge. Continuarea lui Soul Edge s-a numit Soul Calibur, iar următoarele titluri ale seriei au pastrat acelaşi nume.
Soul Calibur IV tratează aceeaşi temă ca şi predecesorii lui, şi anume eternul război dintre bine şi rău, aici reprezentat de către două săbii mistice: Soul Edge şi Soul Calibur. Lista din care puteţi alege include cel putin treizeci de luptători, şi, pe lângă cei deja consacraţi, există şi câteva apariţii noi. Hilde, o luptătoare înarmată cu o suliţă, specializată în atacul de la distanţă şi Algol, unul dintre adversarii pe care îi veţi avea de înfruntat la sfârşitul jocului.
Alături de acestea, Namco, printr-un contract cu cei de la Lucas Arts, a inclus cele mai indrăgite personaje din universul Star Wars, Yoda pentru varianta Xbox 360 şi Darth Vader pentru platforma PlayStation 3, dar care, ulterior a devenit accesibil şi pentru posesorii consolei de la Microsoft, sub forma unui DLC (downloadable content) ce poate fi achiziţionat de pe Xbox Live.
Fan înfocat al jocurilor cu bătăi, am privit cu scepticism declaraţiile producătorilor, conform cărora Soul Calibur IV va fi accesibil deopotrivă începătorilor, dar şi veteranilor sau profesioniştilor care participă la turnee. Îmi venea greu să cred că se poate face un compromis de acest fel, cea mai mare îngrijorare a mea fiind balansarea personajelor, lucru pe care mi-l doream pe vremea când jucam partea a treia.
Jocul foloseşte clasicul D-Pad, împreună cu patru butoane: atac orizontal, atac vertical, lovitura cu piciorul şi garda. Cei familiarizaţi cu seriile Tekken sau Street Fighter se vor obişnui mai greu cu butonul special pentru gardă, acestea din urmă folosind săgeata „Back” pentru a para loviturile. Deşi controller-ul de Playstation 3 se comportă decent, un arcade stick este recomandat pentru un control mai bun asupra loviturilor şi a mişcării personajului favorit în arenă.
În modul single-player, al patrulea capitol al seriei are multe de oferit. Pe lângă clasicul Arcade Mode, puteţi parcurge povestea fiecărui personaj în Story Mode. Deşi cut-scene-urile de început sunt bine realizate, am fost neplăcut surprins de durata modului Story. Nu există decât cinci runde, iar la final vi se prezintă o mică povestioară de sfârşit, urmată de un filmuleţ teribil de scurt. Personal nu sunt foarte interesat de single-player, dar durata scurtă a filmuleţelor şi numărul redus de runde îl privesc ca pe un pas înapoi faţă de cel mai apropiat predecesor.
Modul „Chronicles of Sword” din Soul Calibur III a devenit „Tower of Souls” în care puteţi urca turnul (Ascend) şi astfel veţi înfrunta inamicii puternici ce îl păzesc sau coborî (Descent), unde va trebui să supravieţuiţi cât mai mult împotriva unor hoarde de creaturi din diferite nivele ale turnului. Fiecare nivel are un obiectiv secret şi, în funcţie de împlinirea acestuia, sunt deblocate arme şi echipamente pentru modificarea personajelor în Character Creation Mode, un editor foarte complex.
Aici, pe lângă schimbarea armelor, hainelor şi a frizurii, vi se permite crearea unui personaj nou, deşi modul său de luptă va trebui preluat de la cele existente. Fanii RPG-urilor se vor simţi în largul lor, întrucât libertatea oferită este aproape nelimitată. Fiecare armă sau echipament are anumiţi indici, astfel că personajul poate fi specializat pe atac, apărare sau puncte de viaţă. Personajele create de sunt utile doar în modurile Special Versus (online sau pe aceeaşi consolă), dar majoritatea jucătorilor vor prefera să se dueleze de la egal la egal folosind opţiunile prestabilite (Standard Versus). Totuşi, nimeni nu vă împiedică să schimbaţi aspectul sau ţinuta unui personaj de la zero şi să-l folosiţi în Standard Versus, dar abilităţile preluate de la un luptător existent nu trebuie să fie modificate.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau