Spells of Gold
Dimensiune font:
Spells of Gold
Anul 2002 a confirmat ca genul RPG se afla din nou in preferintele jucatorilor si aici amintim succesul unor titluri ca The Elder Scrolls III: Morrowind, Neverwinter Nights, Icewind Dale 2, Arx Fatalis sau Dungeon Siege. In acest an vor fi lansate mai multe RPG-uri, comparativ cu ceilalti ani, insa vor avea ele acelasi succes? Desi, deocamdata este prematur sa raspundem afirmativ la aceasta intrebare, sperante ar fi, si inca mari, daca privim spre rasaritul Europei, zona din care vom vedea in viitor cateva titluri extrem de promitatoare. Si parca pentru a ne convinge de acest lucru, Buka Entertainment ne-au trimis o verisiune beta a jocului Spells of Gold, un titlu ce combina elemente de role-playing cu un sistem dinamic de comert. Ca pe acest aspect mizeaza cei de la Jonquil Software, realizatorii jocului, observam inca din firul epic. Provenit dintr-o familie de tarani ucisa intr-un atac banditesc, eroul principal este adoptat de un negustor numit Markhoun, imbratisand astfel breasla negustorilor. Principala si initiala ocupatie a jucatorului este obtinerea unui profit, prin vanzarea si cumpararea de marfuri, fiind ajutat de un item magic, Magic Sack of Monroke, cu ajutorul caruia se poate transporta o cantitate mare de bunuri intre cele 28 de tinuturi, tinuturi ce sunt legate intre ele prin portaluri putand avea de la 2 pana la 5-6 orase.
Pretul acestor marfuri variaza in functie de patru factori. In primul rand, el este influentat de gradul de deteriorare in timp al bunului respectiv. Astfel, cantitatile de carne sau capsuni din inventarul jucatorului scad destul de simtitor dupa o perioada mare de timp, in timp ce cantitatile de oglinzi sau bijuterii raman aceleasi. Apoi, pretul unei marfi difera fie ciclic, fie de la un anotimp la altul. De asemenea, poti beneficia de anumite marfuri mai ieftine daca te afiliezi unei ghilde a negustorilor. In ultimul rand, pretul este diferit de la un oras la altul, cu cat doua orase sunt mai indepartate, cu atat poti intregistra un profit mai mare. Desigur cu conditia ca al doilea oras importe respectiva marfa, caci cele peste 100 de orase ce formeaza Lokatrienn, universul in care se desfasoara jocul, pot apartine uneia dintre cele 4 civilizatii (europeana, slava, araba sau asiatica), cu impact nu numai asupra aspectului cladirilor, ci si a tipurilor de bunuri ce pot fi exportate sau importate.
Totusi, Spells of Gold nu este un joc care testeaza doar abilitatile de comerciant ale jucatorului, deoarece banii pot fi folositi in trei scopuri.
Mai intai, pentru a ajunge la final, ai nevoie de sume impresionante de bani pe care va trebui sa le daruiesti unor NPC-uri in schimbul unor informatii legate de quest-ul principal. Privind firul epic ce prezinta in esenta lupta dintre bine si rau, trebuie mentionate doua aspecte, unul pozitiv si unul negativ. Pe de o parte, ni se ofera trei finaluri diferite (Dark Way, Light Way si Neutral Path), fiecare necesitand o parcurgere diferita a jocului, fapt care asigura teoretic o rejucabilitate destul de mare. Spunem teoretic, deoarece rareori exista o legatura concreta intre quest-uri. De foarte putine ori, un NPC iti va dezvalui o cat de mica informatie privind ceea ce ai de facut mai departe. Astfel, va trebui sa iei strabati fiecare tinut, fiecare oras, fiecare cladire in cautarea unor asemenea indicii. Acest aspect cauzeaza mari frustrari jucatorului, putandu-l aduce spre culmile plictiselii, diminuandu-i serios dorinta de a ajunge la final.
Banii mai servesc si la cumpararea de arme, potiuni, diferite amulete sau inele si patente comerciale, in functie de calea pe care doreste sa o urmeze jucatorul: razboinic, vrajitor sau negustor sau o combinatie dintre acestea. Pe langa faptul ca sunt impartite in cateva categorii (sabii, buzdugane, arcuri, topoare), armele, dar si echipamentul, se diferentiaza si dupa greutate, dupa materialul din care sunt facute (lemn, piele, bronz, otel, argint), dupa durabilitate sau dupa valorile atributelor pe care le cer pentru a fi manuite ori purtate. Primele doua caracteristici sunt interdependente. Jucatorul nu poate avea in inventar decat un anumit numar de item-uri, numar dat de valoarea atributului weight ce este determinat de atributele strenght si constitution sau de purtarea unor amulete si inele. O greutate prea mare va duce la o incetinire considerabila a vitezei personajului, viteza care si asa, in mod normal, este foarte mica. Ca si in Diablo, majoritatea armelor si a echipamentului au o anumita durabilitate ce poate fi refacuta cu ajutorul unui armurier sau a skillului repair. Si aici, acestea necesita existenta unui anumit nivel de strenght sau dexterity, precum si constitution.
In total, exista 6 abilitati (constitution, strength, dexterity, intellect, willpower si charisma) ce, alaturi de item-urile si rugaciunile facute in temple, influenteaza direct cele 4 statistici ce determina intr-o mare masura rezultatul unei lupte: attack, defense, damage si armor. Cresterea valorilor acestor abilitati se face proportional cu fiecare nivel in care avanseaza jucatorul prin folosirea armelor, a vrajilor sau facand comert. Skill-urile sunt 23 la numar si sunt impartite in trei categorii: common (literacy, speech, geography, portal) , spiritual sau military (athletics, martial arts, sword mastery, shield mastery). 6 din aceste skill-uri sunt active, consumand mana cand sunt utilizate (concentration, avoidance, meditation, thunderstrike, iron skin, spot strike), iar restul sunt pasive (repair, stamina, monstrology, self-control etc.).
Legat de magie, vrajile sunt grupate in 3 nivele: initial, elemental (fire, water, earth, ether, metal) si supreme – primele doua feluri pot fi invatate in totalitate, in timp ce privind ultimul tip jucatorul va trebui sa aleaga intre order, balance si chaos.
A treia finalitate a banilor se regaseste in obtinerea si avansarea in skill-uri si vraji care, spre deosebire de abilitati, se invata in scoli specializate, contra unei anumite sume. Pe de o parte, fiecare scoala in parte necesita indeplinirea anumitor conditi (NPC-ul respectiv sa aiba o atitudine favorabila fata de tine si sa ai o anumita experienta necesara in acest scop), pe de alta parte, fiecare scoala te poate invata pana la un anumit nivel, pentru cel imediat urmator fiind nevoit sa ajungi intr-o regiune chiar diametral opusa. O ultima conditie este numarul de students points dat de valoarea atributului intelect, precum si de cea a skill-ului literacy, nivelul ambelor influentand si viteza cu care aceste student points se refac ori de cate ori te odihnesti la un han sau de fiecare data cand iesi victorios dintr-o batalie sau rezolvi un quest.
In categoria cladirilor speciale mai intra ghildele si templele. Sunt 5 ghilde, fiecare avand filiale in diverse regiuni si fiecare oferind un anumit tip de servicii: Brotherhood of Sword, Night Ravens, The Monroke Order, White Circle si Dark Mages Guild. Apartenenta la aceste ghilde se concretizeaza fie, asa cum spuneam anterior, in avantaje comerciale, fie intr-o reducere a pretului necesar pentru invatarea de skill-uri si vraji.
Un rol important il joaca si templele, tot 5 la numar, corespunzatoare fiecarui zeu: Oterion (zeul razboinicilor), Balaor (zeul vrajitorilor), Joella (zeita naturii), Tennara (zeita noptii) si Enaryth (zeul negustorilor). Jucatorul se poate ruga la toti 5, insa trebuie sa tina seama de rivalitatea dintre acestia: o relatie buna cu un zeu poate insemna o relatie incordata cu altul. Bunavointa lor, manifestata si sub forma de rugaciuni ce pot fi folosite in lupte, se castiga fie prin donatii, fie prin indeplinirea de quest-uri pentru preotul respectivului templu.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau