Star Wars: Empire at War Review
Dimensiune font:
Star Wars: Empire at War Review
Da, ştim, este încă un joc Star Wars. Asta e, ne pare rău, nu avem ce să facem, dar George Lucas a reuşit să creeze un univers pe baza căruia poţi să scoţi jocuri pentru toate platformele de gaming pe bandă rulantă până la adânci bătrâneţi. De fapt, dacă stăm să ne gândim, cred că nu există gen de jocuri care să nu aibă cel puţin un titlu marca Star Wars. Cu toate acestea, unele dintre acestea nu au fost de bun augur pentru Lucas Arts, cel al strategiilor fiind unul dintre ele. La început a fost Star Wars Rebellion, care aducea foarte mult a Master of Orion, însă cu o interfaţă de nu-ţi mai trebuia nimic. A urmat apoi Force Commander, unul dintre cele mai oribile jocuri care au purtat vreodată sigla Star Wars. Probabil că dacă ar fi fost orice alt gen, Lucas Arts nu şi-ar fi făcut probleme, dar strategiile real-time au o mulţime de fani, sau mai bine zis, potenţiali clienţi. Cum un al treilea fiasco ar fi echivalat cu o sinucidere (Star Wars Battlegrounds nuf a fost decât un Age of Empires 2 cu skin de Star Wars, aşa că nu se pune), Lucas Arts a apelat la Petroglyph Games, un studio care deşi recent înfiinţat, este format din veterani care au lucrat la titluri importante, precum cele din seria Command & Conquer (Tiberian Sun, Red Alert, Generals), Civilization 3 sau Z.
Acţiunea din Empire at War are loc în perioada post Episode III – pre-Episode IV, care coincide cu formarea Rebeliunii şi distrugerea primului Death Star. Astfel, veţi avea şansa să retrăiţi evenimentele care au dus la distrugerea cele mai temute arme din Galaxie sau puteţi rescrie istoria şi să ajutaţi Imperiul să distrugă Rebeliunea. Drept urmare, toate personajele îndrăgite ce apar în trilogia originală de filme sunt prezente în joc ca eroi, fie de partea Imperiului, fie de cea a Rebeliunii: Mon Mothma, Amiralul Ackbar, Grand Moff Tarkin, Colonelul Veers, Boba Fett cât şi figurile emblematice – Împăratul Palpatine, Luke Skywalker, Darth Vader, Han Solo, Chewbacca, R2-D2, C-3PO sau Obi-Wan Kenobi. După cum era de aşteptat, eroii în Empire at War sunt extrem de puternici, atât în single-player cât şi în multiplayer, unii dintre ei (Darth Vader, Împăratul Palpatine) fiind capabili să anihileze singuri armate întregi fără prea mult efort.
Producătorii nu i-au uitat nici pe fanii devotaţi Star Wars şi au introdus două personaje care deşi nu apar în trilogia originală sunt foarte cunoscute gamerilor pasionaţi de universul creat de Geroge Lucas: Mara Jade, un asasin aflat în slujba Împăratului şi Kyle Katarn, eroul seriei de succes Jedi Knight.
Fie că veţi dori să vă umiliţi prietenii în multiplayer sau să cuceriţi galaxia în single-player, primul lucru pe care va trebui să-l faceţi va fi să alegeţi de partea cui luptaţi, Imperiu sau Rebeliune. Pe lângă preferinţele personale, trebuie să ţineţi cont de faptul că cele două facţiuni au stiluri complet diferite de joc. Pe de o parte, Imperiul beneficiază de o capacitate de producţie foarte mare şi o economie solidă, construirea unei armate şi flote gigantice pentru a îngenunchea orice rezistenţă fiind la ordinea zilei. Rebeliunea pe de altă parte nu are posibilităţile tehnice şi materiale de care dispune Imperiul, aşa că dacă jucaţi de partea rebelilor va trebui să furaţi bani şi tehnologii de la imperiali pentru a putea rezista atacurilor neîncetate. Un alt avantaj al rebelilor îl reprezintă şi reţeaua de spioni foarte bine pusă la punct, care le permite să vadă toate garnizoanele şi mişcările de trupe ale Imperiului pe harta galactică. Darth Vader şi compania nu beneficiază de acest avantaj şi drept consecinţă trebuie să folosească în prealabil droizi spion pentru a verifica fiecare planetă în parte pentru a-i găsi pe rebeli şi a planifica următorul atac.
Empire at War este format practic din trei componente principale. Una dintre ele este partea de strategie galactică, unde trebuie să luaţi deciziile de amploare: ce planetă să atacaţi, dacă să avansaţi sau nu la următorul nivel tehnologic, ce să construiţi pe planetele cucerite, ce trupe să antrenaţi etc. Problema este că trebuie să luaţi toate aceste decizii în timp real, ceea ce poate deveni destul de stresant în stadiile avansate ale jocului, când veţi avea jumătate din galaxie de controlat şi apărat, avalanşa de informaţii având tendinţa să devină copleşitoare.
Fiecare planetă pe care o puteţi cuceri are propriul bonus pe care-l poate aduce facţiunii voastre, cât şi un anumit tip de efect meteorologic care o caracterizează. Spre exemplu, Corellia oferă un bonus de producţie pentru navele tip corvetă, în timp ce ploaia de pe planetă diminuează eficacitatea laserelor cu 50% în cazul bătăliilor terestre. Yavin 4 pe de altă parte oferă un bonus de 25% pentru scuturile tuturor navelor de vânătoare şi bombardierelor construite de rebeli. Deşi unele planete au bonusuri ce sunt folositoare doar uneia dintre facţiuni, este indicat să cuceriţi tot ce se poate, negând astfel anumite avantaje adversarului. De asemenea, numărul de planete controlate dictează atât rata cu care creşte numărul de credite, cât şi numărul de trupe sau nave pe care le puteţi antrena / construi în total. Deoarece bătăliile terestre sunt separate de cele spaţiale, dacă plănuiţi să invadaţi o planetă va trebui să aveţi atât o flotă echilibrată cât şi suficiente unităţi terestre pentru a putea cuceri şi mai apoi apăra planeta de un eventual contra-atac.
Flotele spaţiale vor fi alcătuite din nave deja cunoscute fanilor Star Wars: nave de vânătoare X-Wing, A-Wing sau ŢIE Fighter, distrugătoare Imperiale, fregate Corelliene sau crucişătoare Mon-Calamari, fiecare cu propriile puncte forte şi slăbiciuni. După cum era de aşteptat, clasicul principiu de piatra-foarfeca-hartie folosit în toate strategiile este valabil şi în Empire at War, cu singura menţiune ca în cazul de faţă este dus puţin la extrem, lucru care măreşte importanţa alegerii unităţilor cu care porniţi la atac. La fel de bine însă, odată ce descoperiţi o formulă ideală, nu veţi mai avea nevoie să mai experimentaţi cu alte combinaţii de unităţi sau nave.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau