Star Wars: Republic Commando Review
Dimensiune font:
Star Wars: Republic Commando Review
Atunci cand ii spui unui fan al filmelor lui George Lucas ca urmeaza sa apara un nou joc avand ca fundal universul Star Wars (SW), el se va gandi in 99% din cazuri la sabii laser, dueluri spectaculoase, Forta, cavaleri Jedi, lorzi Sith sau nave de vanatoare X-Wing si TIE Fighter. Asta deoarece aceste elemente au devenit trademark-urile oricarui joc Star Wars, lipsa lor dintr-un astfel de titlu fiind aproape de neconceput. Iata insa ca de data aceasta Lucas Arts au decis sa lase deoparte toate elementele cunoscute fanilor si sa incerce o abordare noua, din perspectiva unui soldat de elita al Republicii, care se lupta pentru supravietuire alaturi de camarazii sai.
Actiunea din Republic Commando este plasata temporal intre Episode II: Attack of the Clones si inca nelansatul Episode III: Revenge of the Sith, lucru care le-a dat o libertate foarte mare producatorilor in privinta locatiilor si a inamicilor pe care ii veti intalni pe parcursul jocului. Dupa cum probabil v-ati dat seama din titlu, jucatorul va intra in pielea unui comando al Republicii (Delta 38), urmand sa indeplineasca misiuni din cele mai periculoase, de obicei in spatele liniilor inamice. Spre deosebire de alte shootere insa, de data aceasta nu veti infrunta aceste primejdii de unul singur, deoarece veti fi liderul unei echipe formata din 3 soldati la fel de bine antrenati ca si alter ego-ul vostru: Delta 40, nickname: Fixer. El este locotenentul vostru si modelul soldatului standard, care face totul ca la carte, avand insa si un talent deosebit sa h4x0re4sc4 diverse terminale de securitate. Delta 62, aka Scorcher. El este glumetul echipei, poantele sale si simtul ironic foarte dezvoltat fiind insa un pic in contradictoriu cu specializarea sa, si anume explozibilii. Si nu in ultimul rand, Delta 07, sau Sev. Lunetist de meserie, avand un caracter cel putin antisocial, poate fi considerat fara doar si poate psihopatul ucigas al trupei voastre de soc, singurul lucru important pentru el la sfarsitul unei misiuni fiind numarul de inamici rapusi.
Un aspect interesant este ca desi sunt clone ale aceleiasi persoane, personalitatea fiecarui comando este reflectata excelent de vocea sa, Delta 38 fiind de altfel singurul membru al echipei a carui voce este aproape indentica cu cea a lui Jango Fett, vanatorul de recompense care a servit drept “sablon” pentru soldatii din armata Republicii.
Din pacate, specializarea fiecarui comando intr-un anumit domeniu este doar de fatada, fiindca orice membru al echipei (inclusiv jucatorul) poate sa puna explozibili pe usi, sa “sparga” console securizate sau sa foloseasca pusca cu luneta sau aruncatorul de grenade cu aceeasi eficienta. Daca mai adaugati la asta si faptul ca atunci cand viata voastra ajunge la zero nu muriti, ci sunteti doar scosi din lupta pana cand un comando vine si va aplica o “terapie de soc” cu un fel de defibrilator, veti descoperi ca Republic Commando este un joc destul de usurel, chiar si pe un nivel mai ridicat de dificultate. Pe langa acestea, scutul personal care se reincarca si statiile de healing, plasate in puncte cheie de-a lungul nivelelor va vor usura si ele foarte mult munca, jucatorul avand posibilitatea sa se vindece de mai multe ori chiar si in toiul unei lupte incrancenate cu trupele inamice, lucru valabil si pentru restul echipei.
Ce-i drept, actiunea furibunda va va tine conectati de la inceput si pana la sfarsitul jocului, avand mai mereu ceva de facut, fie ca e vorba sa asasinati un lider separatist, sa va luptati cu un numar aparent nelimitat de roboti sau sa sabotati o imensa fabrica de droids. Pentru a duce la bun sfarsit aceste misiuni, veti avea la dispozitie un arsenal destul de vast: shotgun, minigun, pusca cu luneta, repeater gun, lansator de grenade, lansator de rachete sau arme mai exotice, cum ar fi wookie bowcaster, geonosian elite beam weapon sau trendoshan concussion rifle. Bineinteles, nu puteau sa lipseasca grenadele de mai multe tipuri: sonic, flashbang, thermal si ECD (electrostatic charge detonator), ele fiind foarte folositoare atunci cand va aflati in inferioritate numerica sa va confruntati cu un anumit tip de inamici.
Insa cea mai puternica arma pe care o veti avea la dispozitie va fi insasi trupa voastra de soc, cei trei soldati pe care-i aveti in subordine fiind capabili sa elimine un numar impresionant de inamici, cu sau fara ordinul vostru explicit. Sistemul “One touch command system” este cel care sta la baza tuturor ordinelor pe care le veti da, utilizarea lui fiind cat se poate de simpla: atunci cand veti avea in campul vizual o locatie care se preteaza la o anumita actiune, spre exempu o usa inchisa care poate fi fortata folosind explozibil, in locul respectiv va aparea o holograma care va indica faptul ca puteti folosi echipa voastra pentru manevra respectiva. La fel veti proceda si cand veti trimite unul din soldati sa va acopere flancul sau sa “sparga” o consola securizata in timp ce restul echipei il acopera. Ce-i drept, aceste manevre nu le veti putea executa oriunde, ci doar in anumite locatii, lucru destul de enervant, deoarece au fost destule situatii in care spre exemplu as fi putut sa-l trimit pe Scorch sa bombardeze o pozitie inamica cu grenade din spatele unor cutii, neavand insa la dispozitie aceasta optiune.
La fel de bine insa, locatiile unde veti putea folosi aceste manevre sunt destul de bine plasate de-a lungul nivelurilor, oferindu-va un avantaj clar asupra inamicilor. Insa chiar daca nu le veti putea folosi cand vreti, camarazii vostrii vor fi suficient de inteligenti incat sa-si poata purta de grija si singuri. Vor sti sa se ascunda dupa obstacole, sa foloseasca grenade sau sa va acopere spatele chiar daca nu le veti cere in mod explicit acest lucru. Au fost situatii cand spre exemplu Sev mi-a salvat pielea cu un glont bine plasat intre ochii unui extraterestru nervos care urma sa ma execute de la 1m distanta, eu fiind ocupat cu reincarcatul armei. Astfel de momente reusesc sa intareasca sentimentul de camaraderie, deoarece pentru prima oara intr-un joc am simtit cu adevarat ca in spatele meu se aflau soldati pe care puteam sa ma bazez in situatii critice si nu boti controlati de un AI care lasa mult de dorit. Insa nici inamicii pe care ii veti intalni nu sunt batuti in cap, stiind sa foloseasca obstacole pentru acoperire si sa se fereasca de grenadele pe care le aruncati in directia lor. De aceea, luptele din RC sunt destul de intense, mai ales daca jucati pe un nivel ridicat de dificultate. Cum insa trebuie sa existe si parti negative, nici Republic Commando nu duce lipsa de probleme. O prima nemultumire ar fi durata campaniei single-player: 8-10 ore maxim, 12 daca sunteti un jucator neexperimentat intr-ale 3D shooterelor. Personal consider ca s-ar fi putut face mult mai mult la acest capitol, mai ales in privinta story-ului, care in cazul de fata este cvasi-inexistent, mai ales ca producatorii au avut o libertate extraordinara in aceasta privinta. De asemenea, finalul este cel putin jenant si chiar daca lipseste, ideea de “To be continued” este mare cat o zi de post. Repetitivitatea este o alta problema a jocului, mai ales daca nu reuseste sa va prinda de la inceput, deoarece actiunea va decurge dupa tiparul sparge usa, omoara inamicii din camera urmatoare, mai h4x0r3st3 o consola, iar mai lupta-te, iar mai sparge o usa, etc. Personal nu am avut vreo problema cu acest stil de joc, dar altii s-ar putea sa nu agreeze acest mod de abordare.
Level deisgn-ul nu este nici el extraordinar, nivelele fiind in marea lor majoritate indoor si mergand oarecum pe tiparul Doom 3: camera, coridor, camera mai mare, coridor, coridor, camera etc. De asemenea, jocul este de o linearitate totala, neexistand mai multe moduri in care poti sa-ti indeplinesti obiectivele, nivelurile fiind scriptate la greu. Din acest motiv, rejucabilitatea se apropie destul de periculos de 0, mai ales daca nu sunteti nici fan Star Wars. Multiplayerul este o alta parte unde se puteau face mai multe, deoarece in cazul de fata nu veti gasi decat ingredientele care au devenit standard in orice 3D shooter: Deathmatch, Team Deathmach, Capture the Flag si Assault, luptele desfasurandu-se pe un numar de 10 harti, care seamana destul de bine cu nivelurile din campania single-player. Nu pot sa nu remarc aici lipsa unui mod cooperativ, care ar fi putut sa fie unul din principalele puncte de atractie ale jocului, mai ales ca vorbim de un squad-based shooter.
Pe partea artistica, Republic Commando arata foarte bine, producatorii folosind tehnologia Unreal pentru a aduce la viata universul Star Wars: texturile si modelele sunt foarte detaliate, animatiile soldatilor si ale inamicilor sunt credibile, framerate-ul este decent chiar si pe calculatoare mai modeste, avem si efecte meteorologice, plus sistem fizic si de particule (de remarcat aici faptul ca daca trageti in casca unui anumit tip de inamic, i-o puteti zbura de pe cap, pentru a-l omori apoi cu un headshot bine plasat). Efectele sonore sunt foarte bune, asa cum suntem de altfel obisnuiti de la orice joc Star Wars care se respecta, lucru valabil si pentru voice acting, referindu-ma aici la cei trei soldati din echipa voastra si advisor-ul care o sa va indrume in timpul misiunilor (observatie: vocea comando-ului Delta 38 este cea a lui Temuera Morrison, actorul care l-a interpretat pe Jango Fett in Episode II). Coloana sonora este insa piesa de rezistenta, ea potrivindu-se intotdeauna foarte bine cu actiunea si fiind foarte antrenanta, desi anumite portiuni au tendinta sa se repete un pic cam des.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau