The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay Review
Dimensiune font:
The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay Review
Cu toate ca-mi place sa cred ca nu imi formez opiniile dupa niste stereotipuri, de cate ori aud de un nou joc bazat pe o licenta de film sau de o noua portare de pe console imi vine sa ma iau cu mainile de cap. Nu stiu exact daca este de vina calitatea indoielnica a titlurilor aparute pana acum, grafica de doi lei sau camera care te scoate din sarite, insa cert este ca portarile de pe console si jocurile facute dupa o licenta de film nu sunt vazute prea bine in lumea PC-ului.
Asa ca atunci cand am aflat ca va exista o portare pentru The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay de pe XBOX pe PC, nu am fost incantat din cale afara. Nimic de zis, stiam ca versiunea pentru XBOX s-a bucurat de un succes enorm, luand prin surprindere pe toata lumea si fiind considerata una din cele mai bune realizari pentru consola celor de la Microsoft, dar asta nu era nici pe departe motiv suficient ca sa ma entuziasmez peste masura. Doar stiam ce s-a ales de Spiderman 2.
Numai ca de data aceasta, calitatea jocului a fost atat de buna incat am ramas efectiv socat de atentia pentru detaliu si realizarea sa tehnica, care nu-i tradeaza sub nici o forma originile consolistice.
Escape from Butcher Bay este un prequel pentru Pitch Black si The Chronicles of Riddick, actiunea avand loc inainte de cele 2 filme. Ce-i drept, cei care le-au vazut vor gasi multe referinte interesante, in Escape from Buthcer Bay jucatorul afland si modul in care Riddick a primit abilitatea de a vedea in intuneric.
Story-wise, Riddick este capturat de catre un vanator de recompense si dus in cea mai dura inchisoare din Univers, din care nimeni nu a scapat vreodata: Butcher Bay. Evident, scopul principal al lui Riddick va fi sa spulbere acest mit, drumul pana la evadare fiind insa intortocheat si cat se poate de periculos.
Prima reactie pe care probabil au avut-o majoritatea celor care au jucat TCoR la vederea primelor secvente din joc a fost "Asta e engine-ul de Doom 3". Si nu fara motiv. Escape from Butcher Bay este unul din cele mai aratoase jocuri de pe PC, situandu-se la acelasi nivel cu Far Cry, Doom 3 sau Half-Life 2, similaritatile tehnice si vizuale cu jocul celor de la id Software fiind numeroase.
Si mai surprinzator este ca engine-ul din TCoR este de fapt o versiune puternic modificata a celui folosit in 3D Action-ul Enclave, creat tot de Starbreeze Studios, rezultatele fiind uimitoare: sistemul de iluminare este dinamic, la fel ca in mult mai titratul Doom 3, normal mapping-ul este folosit pentru personaje, care arata excelent, iar cine are placi din seria GeForce 6 poate activa modelul Pixel Shader 2.0+ pentru a beneficia de Soft Shadows.
Insa pentru a savura aceasta grafica in toata splendoarea ei veti avea nevoie de un sistem dotat cu 1GB Ram, procesor peste 2.5Ghz si o placa video sanatoasa, cu cel putin 128Ram. Jocul va merge si pe configuratii mai modeste, dar va trebui sa suportati niste micsorari ale detaliilor.
Insa calitatea grafica nu se limiteaza doar la posibilitatile engine-ului. TCoR are stil. Dupa cum veti observa si din imagini, atentia pentru detaliu acordata de catre producatori la crearea nivelurilor este extraordinara, fiecare particica din Butcher Bay contribuind din plin la crearea unei atmosfere intunecate si apasatoare.
Si in contradictie cu ce ne era dat sa vedem pana acum intr-o portare de pe XBOX, texturile folosite sunt de cea mai buna calitate. Unii s-ar putea sa protesteze vizavi de faptul ca actiunea se desfasoara predominant indoor, lucru cat se poate de adevarat, dar la fel de bine trebuie sa tineti cont de faptul ca actiunea are loc intr-o inchisoare de maxima securitate, aflata pe o planeta desertica. Asa ca peisajele tropicale as zice ca ies din discutie.
Trecand la jocul propriu-zis, trebuie sa va spun de la bun inceput ca Escape from Butcher Bay nu este un 3D Shooter in adevaratul sens al cuvantului. Da, exista destule portiuni de pac-pac in joc, dar pe parcurs veti mai fi ocupati si cu furisarea pe langa paznici, explorarea inchisorii sau rezolvarea diverselor quest-uri pe care le primiti de la diversi detinuti.
Imersiunea este cuvantul operativ, aceasta fiind si principala calitate a jocului, el reusind sa te atraga fara drept de apel in lumea intunecata si violenta a lui Riddick. Lipsa aproape completa a HUD-ului contribuie foarte mult vizavi de acest aspect: munitia este citita direct de pe arma, atunci cand intrati in mod stealth, ecranul va deveni albastru atunci cand nu puteti fi vazuti de catre paznici, iar health bar-ul nu-l veti vedea decat atunci cand Riddick este lovit/impuscat sau vizitati vreun MedStation.
Folosindu-se din plin de puterea engine-ului, producatorii au reusit sa creeze si niste cutscene-uri in-game de o calitate cu adevarat cinematica, realizarea tehnica fiind dublata de o serie de replici care se potrivesc ca o manusa anti-eroului portretizat de Riddick.
De altfel, sentimentul de putere pe care personajul il inspira jucatorului este extraordinar: cu toate ca te afli intr-o inchisoare de maxima securitate si garzile te bruscheaza verbal si fizic la fiecare pas, nu poti sa nu te gandesti ca mai devreme sau mai tarziu o sa ai posibilitatea sa le frangi gatul cu o placere cat se poate de sadica.
Gama de arme de foc disponibila in Escape from Butcher Bay nu impresioneaza foarte mult si va trece ceva timp pana veti pune mana pe o arma veritabila, deoarece ele pot fi folosite doar daca ADN-ul proprietarului este inregistrat in baza de date a inchisorii. Altfel, veti primi un soc electric daca veti incerca sa le folositi. Un mod cat se poate de elegant de a opri jucatorul sa inceapa sa impuste tot ce vede de la inceputul jocului. Din aceasta cauza, pentru o perioada destul de mare va trebui sa va bazati doar pe arme melee sau pe forta propriilor pumni, luptele unu la unu fiind excelent realizate.
Riddick are posibilitatea sa pareze loviturile adversarilor sai dar poate sa se foloseasca si de combo-uri, care te fac sa simti cu adevarat ca-ti lovesti oponentul. De asemenea, atunci cand sunteti aproape de un paznic, puteti incerca un "Reversal", o miscare rapida cu care fortati paznicul sa-si traga un glont in cap cu propria arma, o solutie excelenta daca il luati prin surprindere si nu mai aveti munitie.
Odata cu dobandirea abilitatii de a vedea in intuneric, jocul va capata o cu totul alta dimensiune, mai ales ca puteti sa distrugeti sursele de lumina din jur, lasand paznicii intr-un intuneric total, avand astfel posibilitatea sa-i omorati discret unul cate unul. Cei care doresc mai multa actiune pot opta oricand pentru stilul de joc Rambo, dar atentie, paznicii nu sunt chiar batuti in cap: se vor feri de gloantele voastre, vor incerca sa se ascunda dupa containere sau orice le poate oferi protectie si nu vor ezita sa va caute cu lanterna in intuneric, daca au impresia ca sunteti prin preajma (daca folositi Eye shine, riscati sa fiti orbiti de lumina prea puternica).
Revenind la luptele melee, veti avea posibilitatea sa participati si intr-un turneu impotriva celor mai buni batausi din Butcher Bay, pentru a va spori reputatia si a mai castiga niste bani. Banii ii veti putea folosi pentru a cumpara diverse arme sau obiecte folositoare, dar si pachete de tigari, care deblocheaza diverse extra content-uri, cum ar fi concept art-uri din development stage-ul jocului, poze de pe platourile de filmare a filmului sau trailere video.
Cu toate ca majoritatea quest-urilor pot fi ignorate (in afara celor necesare pentru avansarea in poveste, evident), daca le completati veti primi in schimb pachete de tigari sau informatii pretioase, care va pot fi de folos mai tarziu. Surprinzator este ca obiectivele quest-urilor sunt foarte variate, de la gasirea unei perechi de ochelari sau a unei liste de "turnatori" pana la "pensionarea" definitiva a unui detinut.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau