The I of the Dragon Review
Dimensiune font:
The I of the Dragon Review
Singura revolutie majora in domeniul RPG din ultimul timp a avut loc odata cu aparitia MMORPG-urilor, acestea reprezentand un vis devenit realitate pentru multi. Desigur, genul RPG este unul care se preteaza foarte bine modului multiplayer, insa nu acesta este singurul motiv pentru care azi avem in principiu MMORPG-uri si nu MMOFPS-uri (exista si exceptii). Pe de alta parte putem privi acest nou gen format ca pe o extensie naturala a primului. De atunci si pana acum au mai fost incercari de a integra elemente RPG in FPS-uri sau jocuri din categoria action shooter, dar nu intotdeauna asemenea amalgame au inregistrat succese notabile. Tocmai acum cand genul se afla intr-un regres vizibil (cel putin pe partea de single-player), tocmai acum cand nimic nu mai pare original asa cum se intampla cu multi ani inainte, de undeva de la capatul lumii, o firma micuta gandeste un plan diabolic. Ce ar fi daca personajul principal nu ar mai fi om sau cine stie ce alta creatura ciudata dar cu forma umana? Ce ar fi daca am alege o cu totul alta vietate care s-ar comporta intr-un mod cu totul diferit? Ce ar rezulta din asta? Simplu. Un joc original. Rezultatul este The I of the Dragon.
Asa cum am spus mai sus, jocul iti da posibilitatea sa controlezi un dragon nou-nout, abia scos din cutie (de fapt din ou daca stau si ma gandesc bine). Chiar daca marimea acestuia nu se modifica in timp (ceea ce ar fi fost un efect vizual bine venit) aveti la dispozitie mai multe cai pentru a-l aduce la maturitate (si nu ma refer aici la coarnele sau solzii care apar in timp). In primul rand sa facem prezentarile. Cum in I of the Dragon nu exista multiplayer, singura optiune viabila este New Game, caz in care ii veti vedea pentru prima oara pe Barroth the Magician, Morrogh the Necromancer si Annoth the Fire Breather.
Primul dragon este versat in magie si se va folosi din plin de aceasta pentru a rezista in timp luptei sau pentru a-si extinde abilitatile naturale pe care le are (de ex. devine invizibil, zboara mai repede pentru o anumita perioada de timp). Viata si posibilitatile de regenerare ale acestuia sunt punctele sale slabe asa ca va trebui sa aveti mare grija pe parcursul jocului daca alegeti acest dragon. Puterea de foc este iarasi un aspect negativ, ceea ce va va determina sa folositi multe vraji si sa va retrageti de pe campul de batalie de foarte multe ori, Barroth dispunand de cea mai mare viteza de zbor dintre toti trei. De fapt, ca in orice RPG, prima parte a jocului alaturi de acest personaj este una extrem de dificila si total nerecomandata incepatorilor. Avand in vedere si controlul neobisnuit al acestei vietati zburatoare, eu v-as sfatui sa-l pastrati pentru mai incolo si sa va alegeti unul dintre cei doi dragoni ramasi.
Morrog the Necromancer este cel cu care ar trebui sa jucati daca sunteti amatori ai caii de mijloc. Indemanarea intr-ale magiei este pe masura numelui, iar puterea de foc va va asigura intotdeauna pielea in situatiile de criza. Pentru inceput trebuie sa ii mariti viata si sa umblati si la regenerare un pic, pentru ca mai apoi sa va ocupati de puterea de foc si mana inflow, asta pentru ca vor fi misiuni cand va trebui sa faceti fata valurilor de monstrii, lucru imposibil fara ajutorul vrajilor. Tipic pentru acest dragon sunt vrajile de terraforming, cele de readucere la viata a monstrilor morti ori de creare a unor creaturi care lupta de partea voastra si de asemenea, cele care maresc viata acestor creaturi. Annoth the Fire Breather este dragonul care se foloseste de abilitatile sale naturale, acesta fiind livrat cu cea mai mare putere de foc dintre cei trei. Va trebui sa va axati pe regenerare (vitala pentru luptele care se prelungesc prin sosirea de noi monstrii pe campul de lupta) si sa imbunatatiti si mai mult puterea de foc pentru a fi in stare sa distrugeti un monstru din cat mai putine rotocoale.
Atributele fiecarui dragon sunt in numar de sase: Fly Speed, Life, Regeneration, Fire Power, Breath Capacity si Mana Inflow. Fly Speed nu controleaza doar viteza de zbor, dar si capacitatea acestuia de a evita atacurile de la distanta din partea monstrilor. Nu exista posibilitatea de a eschiva (doar se afla in aer), insa va putea efectua o deplasare rapida la stanga, la dreapta sau de ce nu, in sus sau in jos. Camera este controlata cu ajutorul mouse-ului in timp ce pentru directia de zbor veti folosi tastele. La inceput controlul pare putin dificil mai ales datorita faptului ca va va fi destul de greu sa coordonati zborul deasupra monstrilor cu ochirea acestora, insa in timp va fi o adevarata placere sa plutesti lin deasupra lor si sa-i elimini unul cate unul. Viata se refera la capacitatea dragonului de a incasa atacurile, iar regenerarea stabileste viteza cu care aceasta se reface in timp. O distinctie clara exista si intre Fire Power si Breath Capacity. Prima se refera la puterea atacului in timp ce a doua categorie la numarul de atacuri consecutive de acest tip. Daca Breath Capacity ajunge la zero nu veti mai putea ataca decat folosind vrajile din dotare.
Pentru a explica Mana Inflow trebuie sa stiti cate ceva despre vraji. La fiecare avansare in nivel primiti 25 de puncte si veti avea posibilitatea sa cheltuiti o parte din ele pe o vraja, in dauna atributelor. Exista, insa, doua tipuri de sloturi pentru acestea; sloturile in care ele sunt stocate (in acel moment vrajile fiind practic pasive) si sloturile in care ele sunt active (transferul este de tipul drag and drop). Pentru a folosi o vraja ea trebuie sa fie activa si sa fie incarcata cu mana. Odata folosita, va trebui sa asteptati o anumita perioada de timp pentru a se reincarca. Acest timp de incarcare a vrajilor cu mana depinde de la vraja la vraja, dar si de Mana Inflow. Numarul sloturilor care pot stoca vraji se mareste in mod natural, cel care va faciliteaza accesul la mai multe vraji deodata insa, creste doar daca veti culege cristalele verzi pe care le lasa in urma lor cladirile distruse ale monstrilor. Ar fi de mentionat ca in afara de cladiri puteti distruge tot ceea ce inseamna fauna si flora si puteti chiar sa modificati terenul, creand cratere care pot distruge chiar mai multe creaturi odata. Din nefericire, aceste modificari majore aduse solului nu sunt persistente, asa ca in cazul in care ati ingropat un portal prin care intra monstrii inamici intr-un crater, fiti siguri ca dupa ceva timp creaturile respective vor umbla nestingherite prin teritoriu sau va vor ataca orasul.
Optiunea de constructie a unui oras exista doar pentru a va da posibilitatea sa va marcati teritoriul. Nu exista nici un fel de management al acestuia sau a locuitorilor lui, singurul lucru de care veti fi responsabil fiind upgrade-ul sau in momentul in care manevra devine posibila. Practic, vrajitorii transforma creaturile moarte in energie ce urmeaza a fi stocata, in timp permitandu-va avansarea orasului la nivelul urmator. Uneori, scurte mesaje ce apar in partea stanga jos va vor comunica stiri, de multe ori proaste, in legatura cu orasele pe care le-ati construit in alte regiuni. Astfel se face ca acestea se pot gasi sub un atac constant din partea montrilor, concretizat prin invazii de o mai mica sau mai mare anvergura. In general orasele pot face fata si singure, insa in cazul in care duceti lipsa de actiune puteti sa dati o raita si prin acea regiune pentru a elimina pericolul intr-un timp cat mai scurt.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau