default

Dimensiune font:

The Witcher 2: Assassins of Kings Review

| 22-10-2012 16:19

The Witcher 2: Assassins of Kings Review

În cei peste şapte ani de când tot critic oficial jocuri am avut mereu o problemă cu titlurile care mi-au plăcut foarte mult: parcă niciodată nu ai cuvintele potrivite pentru a exprima acel „ceva” care te-a ţinut treaz măcar vreo 3-4 nopţi (la prima tură). La fel mi se întâmplă şi cu The Witcher 2: Assassins of Kings, un joc care vrea nu doar luna de pe cer, ci chiar soarele, creat de nişte polonezi şi inspirat dintr-o literatură fantasy care n-a ştiut de limba engleză până acum vreo trei ani; un titlu ce vine cu o temă matură grefată pe un univers fantastic familiar (dwarfi, elfi şi oameni, creaturi monstruoase ce ameninţă pe toată lumea, răul suprem mereu la pândă să pună stăpânire peste toţi şi toate) şi un personaj departe de a fi eroul idealizat de alte titluri similare.

Ca şi în primul Witcher, Geralt din Rivia are puţine din idealurile unui erou salvator de patrie şi lume. De fapt, el face parte dintr-o specie unanim dispreţuită, dar indispensabilă: este un ucigaş de monştri (witcher), un mercenar-mutant cu puteri fantastice, care îşi pune pielea, săbiile şi magia la bătaie pentru o sumă adecvată. Iar în jocul imaginat de cei de la CD Projekt RED, Geralt reuşeşte să se amestece în intrigi politice, ajungând să decidă soarta unei bătălii de care atârnă însăşi existenţa regatului Temeria. Astfel, începutul aventurii ni-l prezintă în slujba aceluiaşi rege pe care l-a ajutat înainte, suveranul Temeriei, angajat într-un conflict cu o grupare rebelă.

Întrerupt dintr-o activitate foarte necenzurată cu Triss Merigold, Geralt se vede forţat să se îmbrace pentru a porni la luptă; în mod evident, cauza pentru care s-a angajat nu e tocmai ceea ce ar vrea să facă, dar protagonistul nostru nu este genul care să-şi încalce uşor o promisiune. Lucrurile o iau însă rapid pe arătură şi Geralt se trezeşte acuzat că l-a asasinat pe regele tocmit să-l apere. Sau cel puţin aşa consideră cei din jurul lui, aşa că obiectivul principal devine să se disculpe şi eventual să-l prindă pe adevăratul ucigaş, viu sau mort. Dar până acolo e cale lungă şi dificilă, iar orice pas contează mai mult decât îţi imaginezi, putând schimba definitiv finalul.

Încerci să omori un personaj important cu o arbaletă uriaşă… fie că reuşeşti sau nu, povestea merge mai departe. Dar cum? Dintr-o simplă ţintă atinsă (sau nu) poţi avea cel puţin trei direcţii narative total diferite, care la rândul lor să se ramifice în cel puţin tot atâtea alte direcţii în funcţie de alte decizii şi alegeri ulterioare. Un simplu duel pe viaţă şi pe moarte te poate pune apoi faţă în faţă cu inamicii de moarte ai Temeriei… sau cu o femeie torturată pentru a da o declaraţie falsă de incest… sau cine ştie, poate cu un vechi duşman care trece peste resentimente pentru a-ţi da o altă şansă. Multe evenimente au loc sau nu doar pentru că ai ales cărarea din dreapta în loc de cea din stânga şi tocmai în asta constă una dintre atracţiile fatale ce nu te vor lăsa să dormi până nu le descâlceşti.

Şi lucrurile nu sunt deloc simple din punct de vedere narativ, Geralt trezindu-se încă o dată implicat în conflicte politice între monarhi atotputernici, magicieni cu interese ascunse, dwarfi şi elfi care luptă în felul lor pentru libertate şi egalitate, plus nelipsita dragoste şi toate aventurile adiacente necenzurate grafic care vor face deliciul pasionaţilor de pixeli dezbrăcaţi. Toată această complexitate narativă este unul dintre punctele forte ale jocului şi în acelaşi timp o slăbiciune, pentru că multe enigme rămân nerezolvate din cauza unui final parcă fugărit sau, cine ştie, scurtat pentru a lăsa loc pentru DLC-uri şi add-on-uri (n-ar fi prima dată).

Dacă n-ai jucat primul titlu al seriei, cu atât mai mult te vei pierde printre regi, conflicte, nu vei înţelege prea bine de ce Nilfgaard sunt urâţi de toate celelalte regate, de ce Redania şi Temeria nu trebuie lăsate să se alieze sau de ce Kwaedani sunt inamicii de moarte ai dwarfilor. Există jurnalul lui Geralt, ce conţine detalii esenţiale, dar subtilităţile conversaţiilor necesită nu doar trecerea prin primul joc, ci eventual şi lectura diverselor nuvele şi romane publicate de Andrzej Sapkowski.

Dincolo de poveste, lumea în care ne aflăm nu are nimic dintr-o existenţă idealizată. Evident, nicio lume dintr-un RPG nu este calmă şi pacifistă, fiindcă altfel n-ar mai avea nevoie de eroi salvatori, dar personajele ce gravitează în jurul lui Geralt sunt prezentate fără perdea şi nu avem categoriile clare ale îngerilor şi demonilor: beţivi, mincinoşi, asasini, moralitate îndoielnică şi trădări neaşteptate, prieteni loiali şi rasism în orice cartier, sărăcie lucie la un capăt şi ospeţe la celălalt. Iar liderii diverselor facţiuni nu sunt cu nimic mai prejos decât politicienii zilelor noastre, cu excepţia posibilităţii de a apela la asasini, otrăvuri şi magii pentru a-şi elimina cei mai incomozi adversari.

Mai mult, jocul nu te lasă niciodată să uiţi că oricât de rege sau prinţ sau magician ar fi un NPC, tot Geralt decide. Geralt care nu e la prima ieşire din sătucul natal, nu e un necunoscut care trebuie să se afirme, nici un începător în ale bătăliilor. Din contră, apartenenţa sa la o rasă pe cale de dispariţie îl face temut şi dorit în acelaşi timp, un arbitru de cele mai multe ori sincer în caz de conflicte, chiar dacă e vorba de o luptă între doi regi sau de un caz minor de etnobotanice ce dau dependenţă vândute de un spiţer escroc.

Geralt poate ameninţa sau bate pe cineva, salva domnişoara în pericol sau merge la bordel pentru o tăvăleală în cearceafuri dacă îi permite punga. Nimeni nu-l va judeca pentru că a tăiat gâtul cuiva, nu i se va scădea din reputaţie, nici din punctele de abilităţi. Dar consecinţele sunt de-a dreptul palpabile peste o oră, 5 misiuni mai încolo sau, cine ştie, în secvenţa cinematică finală…

Practic, nu există niciun fel de sistem de moralitate. Doar misiunile se schimbă pentru a te lăsa să-ţi creezi un Geralt pe placul tău, suferind şi eventualele consecinţe. Unele dialoguri duc la o moarte prematură şi întâlnirea cu ecranul de încărcare a ultimei salvări. Altele deschid noi direcţii şi aduc informaţii utile. Alte posibilităţi vor schimba complet faţa Temeriei; chiar şi ceea ce numim misiuni secundare au un rost în ansamblu şi nu ai aproape niciodată senzaţia că te duci să le rezolvi doar ca să mai acumulezi experienţă pentru un nivel în plus.

Nu avem prea multe astfel de misiuni, dar chiar şi cele clasice (omoară anumiţi monştri, dar din fericire fără o cifră fixă) sunt integrate în dezvoltarea lui Geralt ca personaj. De exemplu, vei da destul de rapid peste cunoştinţe vechi din primul joc, lurkerii, creaturi semi-umanoide ce bântuie prin subterane. Iar Geralt va emite un „Mori, mă!” evident în engleză, dar rostit cu atâta dispreţ şi parcă plictiseală că este pus să înfrunte asemenea inamici debili, că aproape era să cad de pe scaun de râs.

Dar mai sunt şi alţi „amici”, drownerii care domină malurile apelor, plus creaturi cu aspect de păianjen, extrem de veninoase; şi ăsta e doar începutul, pentru că treci rapid la fantome agresive, spirite fără odihnă, creaturi ce bântuie întunericul minelor sau pur şi simplu cavaleri umani care se întâmplă să fie de cealaltă parte a baricadei. Chiar şi o pereche de căpcăuni poate juca un rol important de-a lungul poveştii, dar depinde numai de tine dacă ajungi la acest rezultat sau totul se termină într-o baie de sânge.

Oricum, Geralt învaţă pe măsură ce se luptă cu aceşti monştri şi misiunile lui evoluează până la a le eradica de tot cuiburile şi reginele ce se înmulţesc la nesfârşit, însă nu mereu prin simpla folosire a sabiei sale de argint dedicată uciderii creaturilor non-umane. Uneori trebuie să pui bombe, alteori capcane pentru harpii sau să distrugi puţuri de acces cu explozibili; în plus, luptele vor deveni ceva mai uşoare pentru că jocul presupune că înveţi din experienţă şi le descoperi slăbiciunile monştrilor cu care te confrunţi.

Există însă şi chestiuni de criticat, mai ales de-a lungul numeroaselor linii de  dialog. Nu toţi actorii îşi joacă rolul la fel de bine, replicile lui Geralt se repetă cam des în timpul luptelor, iar înjurăturile par forţate pe alocuri, de parcă scenariştii n-ar fi găsit nimic mai consistent de spus. Oricum, ajungi însă rapid să le ignori şi te arunci în mijlocul evenimentelor sângeroase, înflăcărate sau pur şi simplu sexuale cu care ai şansa să te întâlneşti. Sau nu, depinde ce alegi.

Inerent legată de poveste şi imersiune este grafica. De obicei ea ocupă un loc spre finalul unui review, dar de data aceasta pur şi simplu nu ajunge să spui că este extraordinar de bine realizată. Se zice că de obicei judeci un RPG după primul oraş în care intri. Iar Assassins of Kings şi al său Flotsam, oraş de beţivi, ghetouri cu dwarfi şi elfi alcoolici, cu un conducător corupt şi cât se poate de baron local, e o declaraţie pe faţă a intenţiilor întregului joc.

Pe marginea râului stau înşirate corăbii inspirate din modelul galioanelor Armadei spaniole, dar adâncurile ascund şi un pericol cu tentacule mortale. Colibele dărăpănate adăpostesc pitici şi elfi dispreţuiţi de soartă şi de oameni, niciodată trataţi corect, dar extraordinari fierari şi negustori mereu cu un obiect care să-ţi atragă atenţia şi să te facă să-ţi goleşti buzunarele. Alături, casa comandantului oraşului impresionează prin dimensiuni şi opulenţă, chiar dacă poate părea o cocioabă faţă de castelele pe care le vezi mai departe.

O superbă pădure înconjoară umanitatea decadentă, unde ruine însângerate de tufişuri de trandafiri se întrezăresc printre luminişuri pline de iarbă, flori şi monştri feroce. O cascadă susură cuminte, dar ceva mai sus ai o fostă mănăstire apăsată de un cumplit blestem, inevitabilii vânători de comori… şi şansa de a face dreptate sau de a căuta doar strălucirea irezistibilă a galbenilor.

Pădurea mai este gazdă bună şi pentru o altă specie, elfii rebeli Scoia’tael, al căror lider ar putea semăna cu Che Guevara dacă n-ar avea urechi ascuţite, doar un ochi şi un deget extrem de nervos pe coarda mereu întinsă a arcului. Flotsam este în acelaşi timp pe alocuri dezgustător în realismul unui măcelar care tranşează fluierând o vacă, dar şi ciudat de atrăgător în timp ce alături de casapul nostru, doi pierde-vară comentează fără perdea despre poziţiile folosite la bordel noaptea trecută.

Iar spectacolul vizual continuă indiferent de linia narativă aleasă. Cum eu am aterizat în Vergen, teritoriul dwarfilor, am avut de-a face cu un oraş tăiat în stâncă, cu mine întunecate unde fără poţiunea Cat n-ai nicio şansă de supravieţuire, cu sate devastate şi poteci pline de harpii flămânde, o carieră de piatră ce ascunde secrete teribile şi un câmp de bătălie încă bântuit de fantomele celor care luptă şi pe lumea cealaltă pentru a plăti la nesfârşit greşelile liderilor lor. De partea cealaltă a baricadei se află un oraş uman, cu măreţia specifică a castelelor-mărturie a puterii, tabere bine păzite şi lideri al căror sânge vrei să-l verşi, măcar pentru a salva… HA, no spoilers here!

Fantezie şi artă la o parte, există însă şi aspecte tehnice de luat în considerare. Interfaţa este prima cu care ai de-a face, iar la acest capitol a plouat cu critici, chiar dacă ni s-a promis un patch care să rezolve o serie de nemulţumiri. Practic, nu ai cum să schimbi desemnarea anumitor taste (pentru hartă sau inventar), deşi nu am fost în mod deosebit deranjată de vreme ce erau folosite clasicele M şi I.

La început, am fost deranjată şi de dimensiunea mică a fonturilor care indicau locuri de unde puteai culege ingrediente, dar pe parcurs m-am obişnuit; totuşi, nu m-am putut deloc împăca cu ideea că nu poti ieşi pe nicio uşă în spatele unui NPC, trebuie să o deschizi încă o dată cu mâna ta.

De asemenea, unele butoane nu sunt desemnate explicit în meniurile aferente, astfel că dacă nu dai atenţie indicaţiilor din tutorialul integrat în prima jumătate de oră de joc, o să apeşi de nebun toate tastele ca să afli că fugi mai repede cu Shift sau că CTRL pe stânga pune pauză activă şi poţi alege magiile în timpul luptelor sau meditaţia atât de necesară pentru a crea poţiuni şi a le bea ca să-ţi oferi avantaje de viteză, regenerare mai rapidă a vieţii, a staminei sau mai mult damage. Sau foloseşti controller-ul, pentru că există şi această posibilitate.

A fost păstrată din primul joc nevoia de a culege tot felul de ingrediente pentru a crea poţiunile, de la ierburi şi flori până la minerale rare şi părţi corporale ale monştrilor (ochi, gheare, piei, inimi, ficaţi şi ce alte organe mai ai nevoie). Minereul de argint este o componentă esenţială pentru sabia de omorât monştri pe care Geralt reuşeşte să o piardă în cursul unei lupte de-a dreptul dragonice fix la începutul aventurii.

Armele şi armurile sunt în continuare apanajul diverşilor comercianţi, dar multe pot fi îmbunătăţite cu componente dedicate care întăresc rezistenţa, incinerează inamicii sau îi îngheaţă pentru ca Geralt să-i termine cu mişcări spectaculoase reprezentate cinematic. Totuşi, aceste „finishing moves” sunt o pacoste în timpul luptelor încinse, pentru că revenirea la mediul normal îl lasă pe Geralt fără apărare câteva fracţiuni de secundă, momente ce se pot dovedi fatale într-un joc care nu iartă aruncatul cu capul înainte într-un grup de impi (nekkers).

De fapt, luptele sunt cel mai mare defect în Assassins of Kings. Acuzaţi că au pus la punct în primul joc un sistem mult prea complicat pentru binele lui, cei de la CD Projekt au luat criticile prea în serios, alunecând în extrema hack’n’slash-ului. Luptele se pot transforma într-un festival de click-uri pentru a ataca, bloca şi arunca cu magii, aceleaşi din primul titlu (Igni, Aard, Quen, Axii, Yrden), însă nu la întâmplare.

Monştrii atacă în general în grupuri, iar la început Geralt este mai curând un prunc aproape fără apărare, în condiţiile în care o lovitură primită în spate face 200% damage. Adică trei şuturi şi mori. Practic, curba de dificultate este pe dos faţă de aşteptările noastre, iar pe nivelul normal trebuie să-ţi plănuieşti atent atacurile, poţiunile înghiţite în prealabil şi să foloseşti avantajele terenului; în mod clar nu ai nicio şansă dacă eşti înconjurat de 5-6 creaturi flămânde.

Magia este un ajutor esenţial cu Yrden care înţepeneşte temporar inamicii, Igni pentru incinerare, Aard pentru a-i arunca de pe stânci şi zidurile castelelor, Axii pentru control mental şi Quen pentru propria protecţie. Bombe, capcane şi cuţite de aruncat completează arsenalul lui Geralt (plus sabia normală şi cea de argint), iar la un moment dat poti debloca de-a lungul arborelui de abilităţi şi bara de adrenalină care, odată plină, permite o serie de mişcări spectaculoase ce elimină chiar şi trei inamici simultan.

Ce-i drept, pentru că începuturile sunt extrem de dificile, eşti rapid tentat să treci pe Easy, doar că aici lucrurile sunt mult prea tâmpiţele. Uşor este chiar prea uşor, monştrii mai că se sinucid, mai mult stau şi aşteaptă să-i omori pe rând, iar magiile sunt ultra-eficiente chiar şi în luptele cu boşii. Peste normal însă trebuie să fii ori sadic, ori să ai răbdare de fier, cască de titan şi mulţi pereţi în care să dai cu capul, pentru că acţiunea este de-a dreptul neiertătoare.

Cum nu poţi folosi poţiuni în timpul luptelor (le înghiţi înainte, în meditaţie), trebuie să fii foarte atent cu resursele avute la dispoziţie; în niciun caz nu te poţi arunca cu capul înainte doar pentru că viaţa ţi se regenerează mai repede, tot vei ajunge cină pentru harpii. La o moarte prematură mai contribuie uneori şi sistemul de ţintire, pentru că e destul de dificil să nimereşti eficient câtă vreme monştrii se tot învârt în jurul tău pentru a te lovi din flanc sau din spate. Se poate folosi „target lock”, dar menţionata mobilitate face destul de greu de urmărit o singură creatură ce se poate retrage fix acolo unde nu vrei să ajungi, în mijlocul grupului de inamici.

Evident, Geralt este recompensat pentru toate faptele sale vitejeşti din păduri sau din paturi, iar punctele obţinute se investesc într-un arbore de abilităţi foarte stufos, separat pentru melee, magie şi alchimie (crearea poţiunilor), plus o rămurică generală ce va fi singura disponibilă în prolog.

Fiecare jucător va prefera o anumită abordare, iar specializarea este încurajată pentru că pur şi simplu nu poţi debloca şi îmbunătăţi totul. Personal, am preferat investiţii serioase pe partea de melee, acordând puncte celorlalte ramuri doar în măsura în care duceau spre abilităţi pasive ce creşteau bara de viaţă, damage-ul general făcut de magii sau eficienţa poţiunilor. Toate abilităţile de bază, să le zicem, pot fi modificate cu mutageni recoltaţi de la diversele creaturi hăcuite, astfel că Geralt va fi de fiecare dată şi pentru fiecare dintre noi diferit.

Din păcate, tocmai când aveam chef de şi mai mult măcel şi poveşti misterioase, aventura se termină. Doar prolog , trei capitole şi epilog, acesta din urmă plin de simboluri care te vor face să apelezi la Google şi Wikipedia pentru a înţelege că mai urmează lucruri cel puţin la fel de spectaculoase. Totuşi, povestea este finalizată mult prea brusc, iar multe elemente rămân nelămurite, în virtutea unor evidente viitoare DLC-uri şi/sau add-on-uri mai serioase.

Pe de altă parte, mai bine atât decât să fi avut parte de problemele tehnice cu care ne-a lovit versiunea 1.0 a primului Witcher. Din fericire, de data asta n-am avut de aşteptat 10 minute să încarc un nivel, nici n-am avut parte de crash-uri sau blocaje, chiar dacă framerate-ul mai dădea rateuri pe alocuri; setările grafice maxime au funcţionat ireproşabil atât pe un desktop bine dotat, cât şi pe un laptop Alienware care l-a scos pe Geralt la plimbare din mediul PC-urilor fixate sub birou.

Capodoperă? Nu chiar, dar polonezii au nimerit foarte aproape de mijlocul ţintei. Fără discuţie, Assassins of Kings este genul de joc pe care-l duci cap-coadă măcar de două ori, dacă nu chiar mai mult pentru a fi sigur că n-ai ratat nicio misiune, nicio subterană, niciun puzzle cu semne misterioase pe pereţi şi cufere încuiate care promit obiecte rare şi comori nemăsurate. Anul acesta, dacă apare, poate doar Diablo III îl va depăşi în termeni de poveste, atmosferă, imersiune, grafică şi artă sonoră.

Eşti liber să evoluezi cum vrei într-o lume aproape reală, care nu uită şi nu iartă, care acum te îmbie cu sâni perfecţi, iar în secunda următoare te otrăveşte şi îţi smulge capul de pe umeri. Alegerile tale contează până în ultima secundă şi nu putem decât spera că viitorul add-on sau chiar Witcher III vor ţine cont de alegerile tale prin intermediul salvărilor.

E drept că luptele au fost poate prea simplificate, interfaţa e puţin enigmatică la început, iar curba de dificultate nu te iartă deloc, deci trebuie puţină răbdare până jocul se dezlănţuie. Dar şi când o face… întunecat şi iubitor, curajos şi trădător, Witcher II oferă în momentul de faţă cam tot ce-ţi poţi dori de la un RPG fantasy.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

„EuroBusiness LRJ” S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr. 120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 20.08.2020, 10.09.2020, 24.09.2020, 08.10.2020, 22.10.2020, respectiv 05.11.2020, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd. Magheru, nr. 31, et. 1, cam. 25, Sector, licitații în vederea valorificarii următoarelor bunuri imobil și mobile, proprietatea debitoarei: BUN IMOBIL, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA). Proprietate imobiliară, teren, căsuțe de vacanță și anexe, situată în Sat Dragosloveni, Com. Soveja, Jud. Vrancea, înscrisă în CF nr. 50048 a Com. Soveja, compusă din: Teren intravilan în suprafață de 2.438,00 mp, amplasat în Sat Dragosloveni, Com. Soveja, Jud.Vrancea, CF nr. 50048 a Com. Soveja, nr. cad.50048, Construcția C1-magazie, nr. cad.50048-C1Sc=67,00 mp, Construcția C2-anexă, nr. cad.50048-C2, Sc=170,00 mp, Construcția C3-magazie, nr. cad50048-C3, Sc=12,00 mp, Construcția C4-grup sanitar, nr. cad.50048-C4, Sc=17,00 mp, Construcția C5-bucatarie, nr. cad.50048-C5, Sc=24,00 mp, Construcția C6-umbrar lemn, nr. cad.50048-C6, Sc=9,00 mp, Construcția C7-umbrar lemn, nr. cad.50048-C7, Sc=9,00 mp, Construcția C8-casă de vacanță, nr. cad.50048-C8, Sc=15,00 mp, Construcția C9-casă de vacanță, nr. cad.50048-C9, Sc=14,00 mp, Construcția C10-club, nr. cad.50048-C10, Sc=64,00 mp, Construcția C11-casă de vacanță, nr. cad.50048-C11, Sc=15,00 mp, Construcția C12-casă de vacanță, nr. cad.50048-C13, Sc=15,00 mp, Construcția C13-casă de vacanță, nr. cad.50048-C13, Sc=65,00 mp, Construcția C14-casă de vacanță, nr. cad.50048-C14, Sc=15,00 mp, Construcția C15-casă de vacanță, nr. cad.50048-C15, Sc=15,00 mp, Construcția C16-casă de vacanță, nr. cad.50048-C16, Sc=65,00 mp, Construcția C17-casă de vacanță, nr. cad.50048-C17, Sc=15,00 mp, Construcția C18-casă de vacanță, nr. cad.50048-C18, Sc=15,00 mp, Construcția C19-casă de vacanță, nr. cad.50048-C19, Sc=65,00 mp, Construcția C20-casă de vacanță, nr. cad.50048-C20, Sc=28,00 mp, Construcția C21-magazie, nr. cad.50048-C21, Sc=145,00 mp, Construcția C22-casă de vacanță, nr. cad.50048-C22, Sc=51,00 mp, Construcția C23-casă de vacanță, nr. cad.50048-C23, Sc=35,00 mp și Construcția C24 - wc, nr. cad.50048-C24, Sc=17,00 mp. 65.110,50 BUNURI MOBILE PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA) CARUCIOR + CUVA 7,27, MASINA GLAZURAT CIOCOLATA 3.236,26, Masina cernut faina 46,49, CARUCIOARE CU NIVELE pt cuptor 211,55, CUPTOR POLINI MOD.80100 211,55, CUPTOR POLINI MOD.8080190 211,55, CUPTOR ROTATIV ROTO 6080SR.200SC 2.531,01, CUPTOR WERNER REA 1280, 211,55, CUPTOR WERNER REA 1280, 211,55, MASINA ROTATIVA ROTOFORM, 4.489,66, Moara ptr. Preg. Probelor, 767,59, Balanta analitica, 412,62, Echip. Ptr. Determ. Aciditatii, 570,56, Etuva, 215,59, Balanta tehnica 176,30, Sist. Automat ptr. Determ. Azot 2.761,19, Sist. Autom. Ptr. Determ. Gras 2.563,97, Distilator apa 550,82, Aparat perf. Pt.Deter. Cant. De z 1.605,07, Incinta termostatare probe 471,85, Sistem aut. Amb. Prod. Gr.IP600 21.265,94, Aparat de realiz. Mixuri pt. Ret 3.026,27, Malaxor spiral cuva rabatabil 4.821,88, Linie pentru obtinere covrigi 57.418,17, Camera racire semifabricat 3.446,86, Cuptor rotativ, 7.048,60 Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptoar rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Masina de glazurat si uscat turta dulce 8.830,77, DEDURIZATOR FD-25, 418,00, LINIE PENTRU OBTINEREA CROCHETE 105.250,22, LINIE PENTRU OBTINERE COVRIGI 74.381,28, MALAXOR 7.023,99, Oala fierbere 233,69, DULAP FRIGORIFIC 381,22, AGENT FRIGORIFIC 77,01, ECHIPAMENT MIXER PLANETAR 8.207,35, MASINA PADO PT FURSEC SI TURTA 12.311,02, Masina taiat foi nap -Doina 263,51, Masina taiat nuga 441,19, Cuptor rotativ 2.078,25, CUPTOR FOI 12.232,98. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietele de sarcini care pot fi procurate on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestora fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, pentru bunuri mobile și 2.380,00 RON, TVA pentru bunul imobil/caiet de vanzare, dovada achiziţiei acestora fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestora efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892 RON, deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.: RO76BUCU1032235342465 RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei (zilele de miercuri), ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietele de sarcini, urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail : vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro. Vizitarea şi prezentarea activelor se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini. Vizualizarea activului imobil, respectiv a bunurilor mobile, este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar.: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702, e-mail: vanzari@lrj.ro, telefon: 0737.242.544, e-mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, e-mail: paula.stoian@fanyon.ro.
„EuroBusiness LRJ ”S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr. 120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 20.08.2020 și 10.09.2020, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd. Magheru, nr. 31 ,et. 1, cam. 25, Sector 1, licitații în vederea valorificarii următorului bun imobil, proprietatea debitoarei: BUN IMOBIL, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA) ,,Fabrica de dulciuri FATA MOȘULUI”, proprietate compusă din teren și construcții cu destinație nerezidențială, împreună cu bunurile mobile integrate, mijloacele fixe, obiectele de inventar și activele necorporale, situată în Sat Baldovinești, Com. Vădeni, Jud. Brăila, CF nr. 70378 a Com. Vădeni, astfel: 962.727,20. 1. Teren și construcții cu destinație nerezidențială 727.711,20. a. Teren intravilan, în suprafață de 4.507,00 mp, amplasat în Sat Baldovinești, Com.Vădeni, Jud. Brăila, nr. cad.70378, CF nr. 70378 a Com. Vădeni 30.720,00. b. Construcția C1, cu destinație secție producție, nr. cad.70378-C1, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=278,30 mp, cu regim de înălțime P+1E 42.613,60. c. Construcția C2, cu destinație secție producție, nr. cad.70378-C2, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=278,45 mp, cu regim de înălțime P+1E 42.644,00. d. Construcția C3, cu destinație depozit ambalaje, nr. cad.70378-C3, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=501,10 mp, cu regim de înălțime P 17.497,60. e. Construcția C4, cu destinație pavilion administrativ, nr. cad.70378-C4, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=149,75 mp, cu regim de înălțime P+1E 39.305,60. f. Construcția C5, cu destinație depozit produse finite, cu nr. cad.70378-C5, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=130,75 mp, cu regim de înălțime P 5.312,80. g. Construcția C6, cu destinație anexă depozitare, nr. cad.70378-C6, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=294,00 mp, cu regim de înălțime P 5.279,20. h. Construcția C7, cu destinație de spații de producție și depozitare, nr. cad.70378-C7, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=449,00 mp, cu regim de înălțime P+1E 74.085,60. i. Construcția C11, cu destinație hală producție, nr. cad.70378-C11, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=530,00 mp și Sc desfășurată=2.120,00 mp, cu regim de înălțime D+P+1E+M 359.211,20. j.Construcția C12, cu destinație anexă tehnologică, nr. cad.70378-C12, CF nr. 70378, Com. Vădeni, cu Sc la sol=155,00 mp și Sc desfășurată=620,00 mp, cu regim de înălțime D+P+1E+M 111.041,60 2. Bunuri mobile integrate (lista completă poate fi vizualizată pe site-ul lichidatorului judiciar www.lrj.ro) 102.312,00. 3. Bunuri mobile constând în mijloace fixe și obiecte de inventar (lista completă poate fi vizualizată pe site-ul lichidatorului judiciar www.lrj.ro) 98.304,00. 4.Active necorporale: mărci, desene și modele 34.400,00. Activul imobil, ”Fabrica de dulciuri FATA MOȘULUI” se vinde doar în bloc, ca activ funcțional. Prețurile nu includ TVA. Urmează a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art. 292, (alin.2), lit. F, din Codul Fiscal, în măsura aplicabilității. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, dovada achiziţiei acestuia fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestuia efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892RON, deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.:RO76BUCU1032235342465RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei, ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietul de sarcini, urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail: vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro.Vizitarea şi prezentarea activului se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini.Vizualizarea activului imobil este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702,e mail: vanzari@lrj.ro, telefon: 0737.242.544, mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, mail: paula.stoian@fanyon.ro.
ANUNT LICITATIE. SC TOPCAR SRL- in faliment, prin lichidator judiciar CII Burcoveanu Laura Mihaela, cu sediul in Iasi, str. A.Panu nr. 13-15, mezanin, telefon 0741232516, e-mail laura.burcoveanu@yahoo.ro, in dosarul 3299/99/2017, anunta scoaterea la vanzare prin licitatie publica cu strigare, la data de 29.07.2020, ora 10, la sediul lichidatorului judiciar din Iasi, strada Anastasie Panu nr. 13-15, mezanin, a bunului mobil AUTOTURISM MARCA BMW 740D BERLINA, culoare albastra, an fabricatie 2003, motorina, nr. locuri 5, capacitate cilindrica 3901 cmc, tapiterie scaune piele, stare buna de functionare. Bunul poate fi vazut in parcarea restaurantului La Castel. Valoarea pornire de licitatie - 22765 lei, fara TVA, reprezentand 100% din pretul de evaluare. Daca bunul nu va fi adjudecat, o a doua licitatie va avea loc la data de 30.07.2020 – ora 10.00, la acelasi sediu si la acelasi pret. Daca bunul nu va fi adjudecat, alte licitatii vor avea loc la 10.08.2020- ora 10.00 si la 11.08.2020 - ora 10.00, la 90% din pretul de evaluare, la valoarea de pornire de 20488,5 lei, iar ulterior la 31.08.2020- ora 10.00 si la 01.09.2020-ora 10.00, la 80% din pretul de evaluare, la valoarea de pornire de 18212 lei. Persoanele care pretind vreun drept real asupra bunului au obligatia, sub sanctiunea decaderii, sa faca dovada acestui fapt pana la data de 28.07.2020, ora 12, la sediul lichidatorului judiciar. Caietul de sarcini se poate procura de la sediul lichidatorului judiciar, in baza unei cereri prealabile formulate cu 24 de ore inainte, la pretul de 50 de lei. Garantia de participare este de 10% din valoarea de pornire. Informatii suplimentare la telefon 0741232516 sau la sediul lichidatorului judiciar.
Vin banii pentru autostradă şi aeroport!
10/08/2020 00:00

  Prezentă la Iaşi la sfarşitul săptămanii trecute, alături de miniştrii Costel Alexe şi Marcel Boloş, vicepremierul Raluca Turcan a precizat că infrastructura spre Moldova şi dinspre Moldova v ...

VIDEO Inundații grave în Grecia: cel puțin cinci persoane și-au pierdut viața
09/08/2020 23:54

 Cel puţin cinci persoane şi-au pierdut viaţa in urma ploilor torenţiale şi a furtunilor care au provocat inundaţii pe insula grecească Evia in weekend, au precizat duminică autorităţile, conform ...

CORONAVIRUS Cifrele raportate de autoritati raman alarmante: 1.145 de cazuri noi, 41 de decese si 458 de pacienti internati la ATI. Patru decese, fara boli asociate
09/08/2020 14:08

 Autoritatie romane au facut publice ultimele date cu privire la numarul noi de cazuri de COVID-19, numarul deceselor si al pacientilor aflati la ATI. Potrivit datelor comunicate de autoritati, in ult ...

Noi masuri de sustinere a americanilor afectati de criza COVID-19. Sunt vizati milioane de oameni
09/08/2020 10:44

 Presedintele Donald Trump a prezentat sambata noi masuri prin care se acorda asistenta milioanelor de americani amenintati de spectrul somajului si al evacuarii din locuintele inchiriate ca urma ...

Italia prelungeşte măsurile anti-coronavirus: ce prevede noul decret emis de Giuseppe Conte
09/08/2020 00:05

Premierul italian Giuseppe Conte a semnat vineri noaptea un nou decret care prevede prelungirea măsurilor sanitare adoptate pentru stoparea răspandirii noului coronavirus. Principalele reguli la care trebuie ...

Avertizare ANM: Averse, grindină şi vijelii în 10 județe
08/08/2020 18:47

Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM) a emis, sambătă, mai multe avertizări nowcasting Cod galben de averse, grindină şi vijelii, valabile in localităţi din 10 judeţe.     As ...

Zonele din Romania in care pandemia este tinuta sub control. Judetul care a raportat un singur caz nou
08/08/2020 14:59

 Romania a inregistrat in ultimele 24 de ore peste 1.300 de cazuri noi de COVID-19. In timp ce in unele judete sunt inregistrate in fiecare zi zeci de cazuri noi, unele judete raporteaza mai putin de cinci ...

CORONAVIRUS Numarul de cazuri noi si decese continua sa ramana ridicat: 1.350 de infectii si 43 de decese, raportate in ultimele 24 de ore. 448 de pacienti, internati la ATI
08/08/2020 13:02

 Autoritatie romane au facut publice ultimele date cu privire la numarul noi de cazuri de COVID-19, numarul deceselor si al pacientilor aflati la ATI. Pana astazi, 8 august, pe teritoriul Romaniei, au f ...

ULTIMA ORĂ Germania a decis să introducă 7 județe din România în ZONA DE RISC: Care sunt noile condiții de intrare pentru români
08/08/2020 12:39

Sapte judete din Romania au fost incluse de autoritătile Republicii Federale Germania in lista „zonelor de risc“. Partea germana a informat partea romana cu privire la măsurile luate, pe canale di ...

Declarații HALUCINANTE ale primarilor PSD chemați de șefii PNL ca să trădeze: 'Nu am trăit aşa vremuri de presiuni, să nu ne întoarcem la comunism'
08/08/2020 08:27

 Preşedintele executiv al PSD Giurgiu, Marian Mina, a declarat vineri, in cadrul unei conferinţe de presă, că asupra primarilor PSD din judeţ se fac presiuni pentru a trece la alte partide, dar foarte ...

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!